Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 21:21
Severus
Severus is offline
Hai!

Ik wil graag een aantal DVD's kopen via Amazon.co.uk, maar ik ben niet in het bezit van een creditcard (ik heb alleen maar een pinpas). Bij de Nederlandse on-line winkel Proxis heb ik altijd via overboeking betaald, dat wil zeggen: ik ging naar het postkantoor, vulde daar zo'n papiertje in en liet het overmaken zonder ook maar mijn rekeningnummer prijs te geven.

Ik wil nu graag ook op zo'n wijze bij Amazon.co.uk betalen, maar dat gaat daar blijkbaar alleen maar via cheque en postal order. Die cheque moet dan trouwens wel omgerekend zijn naar British pound sterling.

Dus, ik wil graag via cheque gaan betalen, maar ik weet niet hoe dat moet (mijn moeder regelt vooral mijn bankzaken, dus ik weet er bar weinig van af).

Heeft er iemand ervaring met het betalen via cheque bij Amazon of bij een andere on-line winkel? Zo ja, kan je dan a.u.b. vertellen hoe je dat doet? Ik wil het niet aan mijn moeder vragen, dan gaat die weer zeuren dat ik niet dingen via Internet moet kopen enzo.

Groetjes, en alvast bedankt,

Ripper
Oud 08-08-2003, 08:53
Marcade
Marcade is offline
w'rom vraag je geen credit card aan?

En ik meen me te herinneren dat er een speciale credit card ergens op komst was, speciaal voor internet betalingen oid?!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 09:00
WB_Oud
WB_Oud is offline
Als je als Nederlander op een buitenlandse site iets wil kopen is credit card de enige oplossing ben ik bang... In Nederland zijn alle checks afgeschaft en bovendien, die zouden in het buitenland toch niet geldig geweest zijn behalve eurochecks in Europa. Dan kan je alleen betalen bij Amazon UK dus. Helaas, carte credit is de enige oplossing...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 12:32
Severus
Severus is offline
En met postal order dan? Is dat niet hetzelfde als overschrijving ofzo?

Ripper
Oud 08-08-2003, 13:06
WB_Oud
WB_Oud is offline
Niet hetzelfde nee, is een acceptgiro geloof ik. Werkt niet in het buitenland. Zal ook wel in de FAQ staan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 19:49
Severus
Severus is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-08-2003 @ 09:53:
w'rom vraag je geen credit card aan?
Volgens mij kan je die toch niet krijgen als je geen baan meer hebt? Ik ga 25 augustus namelijk stoppen met mijn werk, dan komt er niet meer zoveel geld op mijn rekening - maakt dat wat uit? Of kan je die gewoon krijgen als je minstens 18 jaar bent, ongeacht of je wel of geen werk hebt?

Citaat:
WB schreef op 08-08-2003 @ 14:06:
Niet hetzelfde nee, is een acceptgiro geloof ik. Werkt niet in het buitenland. Zal ook wel in de FAQ staan.
Hè, wat jammer nou.

Groetjes,

Ripper
Oud 08-08-2003, 21:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je schrijft een cheque uit (moet wel een internationale zijn) met een speciale currency (pond) en die stuur je naar ze op... Dan wordt bij je bank weer uitgerekend hoeveel het in euro's is.
Trouwens, er komen wel extra kosten bij als je het zo doet (is voor hun duur om een cheque te verzilveren...
Oud 10-08-2003, 02:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ripper schreef op 08-08-2003 @ 20:49:
Volgens mij kan je die toch niet krijgen als je geen baan meer hebt? Ik ga 25 augustus namelijk stoppen met mijn werk, dan komt er niet meer zoveel geld op mijn rekening - maakt dat wat uit? Of kan je die gewoon krijgen als je minstens 18 jaar bent, ongeacht of je wel of geen werk hebt?
Kan iemand me hier please even over antwoorden?

Als je een creditcard wilt aanvragen, kunnen ze je in principe toch niet weigeren - toch? Zolang je geen dramatische big spender bent met diepe schulden zijn er toch geen gronden om je op af te wijzen - of wel?

Groetjes,

Ripper
Reageren

Regels voor berichten