Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 15:53
Llian
Llian is offline
Dit is misschien al het zoveelste topic met dit onderwerp dus gooi hem maar dicht als hij ongewenst is.

Maar laat ik beginnen met uit te leggen wat er aan de hand is. Ik heb al een paar maanden last van depressies, de ene periode is het erger dan de andere, er lijkt alleen geen einde aan te komen. Ik heb al hulp van een psycholoog gehad maar dat mocht niet helpen. Ook heb ik al verschillende medicijnen geslikt die me ook niet bevielen, zeker omdat ik er liever zonder medicijnen bovenop kom omdat ik bang ben weer terug te vallen als het eenmaal verholpen is.

Eigenlijk ben ik dus een beetje vervelend bezig omdat ik en geen medicijnen wil en geen hulp van een psycholoog.

Ik wil graag weten wat de ervaringen van anderen hier zijn.
Oud 07-08-2003, 16:01
Quiana
Quiana is offline
Hier staat een topic met een aantal ervaringen van andere forummers.
Ik weet niet of dat de ervaringen zijn die je bedoelt,
maar misschien heb je er iets aan.

Weet je ook een beetje hoe het komt dat die
psycholoog niet helpt?
Kan het aan je houding liggen, (sta je er niet voor open,
of niet voor 100% achter?), ligt het aan hem/haar,
of kan er een andere oorzaak zijn?
Oud 07-08-2003, 17:16
Llian
Llian is offline
Citaat:
Quiana schreef op 07-08-2003 @ 17:01:
Hier staat een topic met een aantal ervaringen van andere forummers.
Ik weet niet of dat de ervaringen zijn die je bedoelt,
maar misschien heb je er iets aan.

Weet je ook een beetje hoe het komt dat die
psycholoog niet helpt?
Kan het aan je houding liggen, (sta je er niet voor open,
of niet voor 100% achter?), ligt het aan hem/haar,
of kan er een andere oorzaak zijn?
Aan veel van die dingen heb ik wel wat ja dankje.

Bij die psycholoog had ik het idee dat ik niet alles kon vertellen.
Ik wist ook niet wat ik wel moest vertellen en op veel van haar vragen had ik ook geen antwoord. Ze kwam ook op me over alsof ze dacht dat ik een vervelende puber was.
Aan het begin stond ik er voor open, maar na dit hoeft het niet meer met zulk soort mensen
Oud 07-08-2003, 22:31
Verwijderd
je kunt msischien kijken of je een andere psych kunt vinden? ik hoor wel vaker verhalen van mensen waarvan de psych niet bevalt en ze dan weggaan, ik heb tot nu toe geluk gehad en aardige psychs gehad, nja, niet allemaal, 1 psychiater niet, maar die zag ik ook maar weinig gelukkig. maargoed, ik heb het idee dat je een goede psych moet hebben, iemand die je vertrouwt, die bij je past, en daarnaast doorzetten en geduld hebben want het duurt vaak lang voordat je door hebt dat je vooruit gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 08:31
VG
VG is offline
Ja, ben ik het helemaal mee eens!

Niet alle psychs zijn hetzelfde, het moet klikken tussen jou en de andere persoon! In jou geval ging dat dus even wat minder goed...

In het hedendaagse leven heb je ook mensen die je niet mag, dus om nu direct te zeggen dat je het helemaal gehad hebt met dat soort....

Ja, het is vervelend, maar ik zou het gewoon nog een keer proberen bij een andere psych!

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Llian schreef op 07-08-2003 @ 18:16:
Aan veel van die dingen heb ik wel wat ja dankje.

Bij die psycholoog had ik het idee dat ik niet alles kon vertellen.
Ik wist ook niet wat ik wel moest vertellen en op veel van haar vragen had ik ook geen antwoord. Ze kwam ook op me over alsof ze dacht dat ik een vervelende puber was.
Aan het begin stond ik er voor open, maar na dit hoeft het niet meer met zulk soort mensen
Ken dat. Mijn psycholoog stuurde me de deur uit met de mededeling dat ik volkomen normaal was voor een 15jarige. Vlak daarna werd wel ff duidelijk hoe erg hij het mis had. Maar die mensen zijn er nu eenmaal. Ik ben er uiteindelijk ook helemaal zelf bovenop gekomen. Als je wilt praten, heb msn, icq en nog een boel andere mogelijkheden ter beschikking. Pm me maar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:43
Llian
Llian is offline
Een ander ding met die psycholoog was dat ik er altijd met heel veel tegenzin naar toe ging. M'n ouders moeten de kosten daarvan vergoeden en dat vind ik ook vervelend omdat het naar mijn idee nooit gaat helpen. Zeker omdat ik gewoon geen makkelijke prater ben, zelfs niet bij mensen die ik al heel lang en goed ken.
Ik heb wel het idee dat als ik dat eenmaal wel kan, het al een stuk beter zou gaan maarja, zoiets leer je niet zomaar. En als ik dan een keer een hoop eruit gooi heb ik daar naderhand spijt van. Dan voel ik me alleen maar kwetsbaarder omdat andere mensen dan teveel van mijn angsten weten, plus dat ze precies weten hoe ze me kunnen kwetsen.

Maar er helemaal alleen weer bovenop komen is ook lastig, omdat ik dan, hoe zeg je dat, mn gedachten niet kan toetsen, als het ware.
Oud 08-08-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Llian schreef op 08-08-2003 @ 15:43:
Een ander ding met die psycholoog was dat ik er altijd met heel veel tegenzin naar toe ging. M'n ouders moeten de kosten daarvan vergoeden en dat vind ik ook vervelend omdat het naar mijn idee nooit gaat helpen. Zeker omdat ik gewoon geen makkelijke prater ben, zelfs niet bij mensen die ik al heel lang en goed ken.
Ik heb wel het idee dat als ik dat eenmaal wel kan, het al een stuk beter zou gaan maarja, zoiets leer je niet zomaar. En als ik dan een keer een hoop eruit gooi heb ik daar naderhand spijt van. Dan voel ik me alleen maar kwetsbaarder omdat andere mensen dan teveel van mijn angsten weten, plus dat ze precies weten hoe ze me kunnen kwetsen.

Maar er helemaal alleen weer bovenop komen is ook lastig, omdat ik dan, hoe zeg je dat, mn gedachten niet kan toetsen, als het ware.
ik was ook nooit een prater. bij het riagg konden ze me daardoor ook niet helpen en ik kreeg dagbehandeling waar ze therapieen hadden waar je niet per se hoefde te praten. misschien is dat ook iets voor jou? ik bedoel nu niet dat ik je naar de dagbehandeling wil sturen hoor, maar je kunt vast ook ambulant zon therapie doen. bijvoorbeeld pmt (psycho motoren therapie). dan leer je met je lichaam omgaan, doe je sporten en spellen en via die weg proberen ze je te helpen, of muziektherapie ofzo. uiteindelijk heb ik daar wel leren praten maar dat heeft wat tijd gekost, dat kun je niet van de ene op de andere dag. inmiddels ben ik zo ver dat ik weer naar de riagg kan, en daar ook geholpen kan worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten