Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 06:02
Juliah
Juliah is offline
't is misschien een beetje een raar probleem...maar als ik in bed lig, zitten m'n armen en benen me altijd zo in de weg. Op m'n rug kan ik niet slapen. En als ik op m'n zij lig, dan liggen m'n onderste arm en been (en soms ook de bovenste) in de weg. Daardoor kan ik niet goed en lekker liggen enzo... Iemand die daar ook last van heeft en die er een oplossing voor heeft gevonden?
Oud 04-08-2003, 08:56
Verwijderd
Heb ik ook last van gehad, bij mij lag het toen vooral aan het matras wat niet goed voor mij was, misschien moet je daar eens naar kijken? Lig je te hard? Of zak je teveel weg? Heb je genoeg ruimte of heb je een vreselijke kuil in je bed waar je automatisch in rolt?
Als dat allemaal goed is, kan je ook eens denken aan frisse lucht.. misschien lijkt het er niet veel mee te maken te hebben, maar wanneer je in een wat warme, benauwde kamer probeert te slapen, duurt dat altijd lang voor je in slaap valt. (En wanneer je niet in slaap valt, liggen je armen en benen allemaal in de weg.) Zet dus voor je naar bed gaat het raam eventjes open en doe dat, wanneer je gevoelig bent voor tocht, wanneer je gaat slapen weer dicht. Verder kunnen sommige mensen alleen slapen in een bed waarvan de deken flink gelucht wordt, hang je deken dus eens uit het raam voor een tijdje, krijg je een lekker fris bed.

Enn... mja, zorg dat je zelf rustig bent natuurlijk. Als je je te actief voelt, ga je nog even snel een stukje wandelen of fietsen.. of je gaat je douchen en je drinkt daarna een kop valeriaanthee. Dan word je wel rustig

Slaap lekker he
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 09:07
Juliah
Juliah is offline
Aan het matras heb ik ook gedacht...maar ik heb een vrij nieuw en nogal errug duur (en goed) matras...misschien past het niet bij mij ofzo, maar om nou weet ik het hoeveel euro 'weg te gooien' en weer een nieuwe te moeten kopen... Ruimte heb ik zat, nadeel is wel dat het een twee persoonsbed is met twee matrassen er in...ik wil dus wel eens in die naad rollen. Maar ook als ik gewoon op m'n eigen helftje lig (of eigenlijk meer juist als ik op m'n eigen helftje lig) heb ik er last van.

Het slaapkamerraam staat eigenlijk altijd open als het wat warmer/benauwder is, omdat ik anders heel onrustig slaap en nachtmerries krijg. Daar kan het dus ook niet aan liggen...

Dat van dat dekbed zou ik kunnen proberen...das misschien wel een idee... Ik probeer altijd rustig te zijn als ik naar bed ga...heb alles al geprobeerd (lezen, tv kijken, douchen, computeren, ff liggen kletsen, hardlopen, enz), maar de laatste tijd werkt echt niks meer. Zal d'r ook wel aan liggen dat het vakantie is en het ritme zo nu en dan dus volledig mist ed.

Maar ook als ik wel redelijk snel in slaap val liggen m'n armen/benen me in de weg...en ik kan niet in alle houdingen liggen ed ivm reuma...

Citaat:
Slaap lekker he
Dank je. Hopelijk zal dat snel weer het geval zijn.

Regels voor berichten