Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 19:18
sicilion
sicilion is offline
Owkee stelling dus

ziektes zorgen vaak voor een gezonder leefpatroon!

Heb voor school deze stelling bedacht maar kan echt niks bedenken waarom het bullshit zou kunnen zijn!

argumenten:
Ik ben diabeet en van mij wordt gevraagd dat ik van ongeveer alles wat ik eet het aantal koolhydraten en vetten weet. Als ik te dik wordt zet het ziekenhuis mij op een dieet en wordt ik te licht dan zal het ziekehuis daar ook wat van zeggen. Je bent de hele dag door bezig met goede bloedsuikerwaardes en dus let je beter op wat je eet.

of niet ?
Oud 07-04-2003, 19:31
Verwijderd
Ik denk dat het psychische gedeelte ook mee speelt bij een gezond leefpatroon. En is het ook goed om heel de dag met eten bezig te zijn?

Verder is ziektes veel breder dan alleen diabetes en klopt de stelling voor een heleboel ziektes iig niet, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:43
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-04-2003 @ 20:31:
Verder is ziektes veel breder dan alleen diabetes en klopt de stelling voor een heleboel ziektes iig niet, denk ik.
Idd, bepaalde ziektes zijn 'gezonder voor je leefpatroon', maar een ernstige ziekte als kanker bijvoorbeeld? Je moet je stelling een stuk scherper stellen, dan kan je er misschien wat mee..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 07-04-2003 @ 20:43:
Idd, bepaalde ziektes zijn 'gezonder voor je leefpatroon', maar een ernstige ziekte als kanker bijvoorbeeld? Je moet je stelling een stuk scherper stellen, dan kan je er misschien wat mee..
Het hoeven niet eens ernstige ziektes te zijn, neem voedselallergie/-intolerantie, je mag een hele zooi voedingsmiddelen niet, waardoor je ook een hele zooi voedingsstoffen niet of erg moeilijk binnen krijgt. Dit is dus niet echt een gezond leefpatroon.

Reuma, ook zo'n voorbeeld, je kunt (soms) niet veel bewegen ed en das niet goed, dus zorgt het niet voor een gezonder leefpatroon, eerder integendeel.

(Het is natuurlijk maar net wat je tot ernstige ziektes rekend, diabetes en reuma kunnen ook ernstig zijn (en daar reken ik ze eigenlijk ook wel toe, sommige gevallen dan.)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:54
sicilion
sicilion is offline
ik gebruikte alleen diabetes maar als voorbeeld en er staat niet ziektes zorgen voor een gezonder leefpatroon maat ziektes zorgen vaak voor een gezonder leefpatroon.

En als ik het over een leefpatroon heb sluit ik het geestelijke gedeelte helemaal uit!
Oud 07-04-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef op 07-04-2003 @ 21:54:
ik gebruikte alleen diabetes maar als voorbeeld en er staat niet ziektes zorgen voor een gezonder leefpatroon maat ziektes zorgen vaak voor een gezonder leefpatroon.
In je topictitel staat wat anders.
En dat springt toch het eerste in het oog.

Verder denk ik dat als je stelling 'ziektes zorgen vaak voor een gezonder leefpatroon' is, dat hij ook dan nog niet klopt, omdat ziektes soms voor een gezonder leefpatroon zorgen. Er zijn weet ik het hoeveel ziektes op de wereld en hoeveel daarvan zorgen er voor een gezonder leefpatroon? (Ik nam voedselallergie/-intolerantie en reuma ook maar als voorbeeld. )

Citaat:
En als ik het over een leefpatroon heb sluit ik het geestelijke gedeelte helemaal uit!
Dat moet je er dan bij zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:37
Verwijderd
*[Leonoor]:volgens mij hoef je niet zo onaardig te reageren(ook niet met een erachter!!!)..........*

ik moet zelf ook heel erg opletten wat/wanneer/hoeveel ik eet ivm m'n bloedsuiker. het is denk ik daarom wel gezond, al lijdt de 'geestelijke gezondheid' er wel onder.
'k denk dus dat je gelijk hebt (misschien niet voor alle ziektes...?).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:05
*Burning water*
*Burning water* is offline
Stelling klopt bij sommige ziekten; je wordt gedwongen je aan bepaald dieet te houden.
Oud 08-04-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 08-04-2003 @ 12:37:
*[Leonoor]:volgens mij hoef je niet zo onaardig te reageren(ook niet met een erachter!!!)..........*
Volgens mij was het niet onaardig bedoeld, oa vandaar ook die erachter. Als je iets post op een forum moet je alleen wel nadenken over hoe je het brengt en alles goed formuleren, je hebt alleen de woorden die je schrijft, anders komt het niet of niet goed over (ik heb mijn zin dus ook verkeerd geformuleerd, maar mensen die me een beetje 'kennen' weten dat het niet onaardig bedoeld was (anders had ik die ook wel achterwege gelaten (of er een achter gezet)). Maar goed, dat is weer een heel andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:46
stout!
stout! is offline
Ik vond het helemaal niet onaardig overkomen.. ze gaf alleen opbouwende kritiek.
Oud 08-04-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 08-04-2003 @ 14:46:
Ik vond het helemaal niet onaardig overkomen.. ze gaf alleen opbouwende kritiek.
hmmmmm..........
ik vind het enigzins betweterig overkomen, maar ik zal m'n mening voor me houden voordat er een fb komt die het nodig vinDt om m'n account te blokken. (jaja: )

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 08-04-2003 @ 16:45:
hmmmmm..........
ik vind het enigzins betweterig overkomen, maar ik zal m'n mening voor me houden voordat er een fb komt die het nodig vint om m'n account te blokken. (jaja: )
Betweterig is weer iets anders dan onaardig.
(dit is wel betweterig bedoeld )

Het was niet betweterig bedoeld, ik gaf mijn mening en dat moet mogen en kunnen, lijkt me (daar vraagt ze ook om, dus ja).

Voor deze post krijg je btw echt een ban! ()
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:00
Verwijderd
ja?
waarom?
omdat ik m'n mening geef?
er iets van zeg als iemand (in mijn ogen) afgekraakt wordt?

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
byebye schreef op 08-04-2003 @ 17:00:
ja?
waarom?
Leonoor bedoelde dat niet serieus volgens mij..
*kijkt naar de ()*
Niet meteen alles zo serieus nemen..

Ze kraakt niet af, ze zei wat er volgens
haar beter kon aan de stelling..
Da's geen afkraken, of wel soms?
Oud 08-04-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 08-04-2003 @ 17:00:
ja?
waarom?
Je moet idd een beetje op het gebruik van smileys (een betekend bv. 'niet gemeend') letten ed en idd niet alles zo serieus nemen. En voor de rest ook wat Betamethason zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2003 @ 20:37:
Je moet idd een beetje op het gebruik van smileys (een betekend bv. 'niet gemeend') letten ed en idd niet alles zo serieus nemen. En voor de rest ook wat Betamethason zegt.
ik had juist gelet op die smileys (zie mijn eerste/tweede? post)
neemt nog steeds niet weg dat ik een eigen mening heb en daar voor uit blijf komen als ik dat wil
vind je dat raar?
en als ik alles 'zo serieus' zou nemen zou ik denk ik niet op forum.scholieren.com komen (<-- LET OP DE SMILEY)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:24
ekki
ekki is offline
Nou, terug naar het topic please. Gemuts () over smileys graag via pm's.

Overigens ben ik het met Leonie eens over de ziektes als voedselintolerantie en reuma. Denk hierbij ook aan bijvoorbeeld Pfeiffer, waarbij je te moe bent om actief te doen en dus geen actieve dingen kan doen, wat ook weer ongezond is. Maar dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.
Oud 04-08-2003, 09:10
Elphie
Elphie is offline
zou heus waar kunnen zijn.. moet je je daar wel aan houden.. en niet zogenaamd als je je kut voelt ofzo... dat je dan denkt van: "ach ik ben zo zielig wat kan mij het ook allemaal schelen"
Oud 04-08-2003, 09:16
Verwijderd
ik ben het niet met de stelling eens, voor argumentatie, zie posts van o.a. Leonoor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten