Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 23:58
In_stilte
In_stilte is offline
Vandaag zit ik vol twijfels. Zelf heb ik nou ongeveer een maand een vriend, heel leuk en aardig zou je zeggen, maar er zitten wel een aantal nadelen aan; hij woont ver weg 45 min met de auto en gaat voor een lange tijd weg, zelfs 3 keer de tijd dat ik iets met hem heb. Verder heb ik deze vakantie een heerlijke tijd met hem gehad, helemaal in de wolken en leven bij de dag. Zovaak als we konden samen doorgebracht, en ik geef heel veel om hem. Maar nu de deadline van zijn vertrek dichterbij komt begin ik ontzettend te twijfelen. te denken aan de tijd dat hij weg is, en de tijd daarna; hij gaat dan werken en ik zit dan nog 1 jaar op school. Dat betekent dat ik hem dus ook na die tijd de rest van het jaar alleen in de weekeindes zou kunnen zien. De tijd dat ik dus vroeger altijd met mijn "vriendengroep" doorbracht, een groep die hier dus wel dichtbij woont.

Opzich zou ik me er wel overheen kunnen zetten als ik wist dat er echt een toekomst in zat daarna, maar alles zal daarna gaan veranderen, het op kamers gaan, het studeren, nieuwe mensen.
En eigenlijk de echte reden van twijfel is misschien wel dat een goede vriend van mij, waarmee ik altijd al goed kon praten en opschieten; een echt vriend, net zijn relatie heeft beeindigd. Ik geloof dat ik nu ook weer al die gevoelens van een tijdje terug weer voel opkomen. Een gevoel dat ik dus de tijd dat ikzelf ook gelukkig was vergat, gewoon omdat ik wist dat het geen zin had, dat ik zelfs kwaad op mezelf zou zijn als ik er maar aan dacht om door mij een realtie te verneuken en de verliefdheid was toen overgegaan. Toch is het rare dat ik niet minder verliefd ben op mijn huidige vriend. Alles ligt best ingewikkeld maar ik weet echt niet of het nou verstandig is mijn vriend weg te laten gaan en dan zelf hier met die jongen over te blijven. 3 maanden is lang, en ik wil echt niemand kwetsen.

Bedankt voor het lezen iig...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2003, 02:24
Dotcom
Dotcom is offline
Ja precies, je hebt er goed over nagedacht. Waarom nu al een vaste relatie, je gaat inderdaad heel veel nieuwe mensen kennen.

Een vaste relatie kan altijd nog, bijvoorbeeld als je een jaar of 25 bent, ik zou zo zeggen: Geniet van de spanning van het niet gebonden zijn, en vooral met zo'n onzekere toekomst als met de jongen met wie je nu hebt is het inderdaad twijfelachtig.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:48
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
praat er gewoon goed over met je vriend... dat lijkt mij het handigste. Zeg gewoon wat jij voelt en hoe je er over denkt en probeer dan samen voor een oplossing te zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten