Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat uitvallen zou kunnen komen door een te warme processor. Installeer Aida32 eens en kijk wat die voor waarde geeft.
Bij het vreemde geluid denk ik aan voeding en/of harde schijf. Kijk eens of de ventilator van je voeding nog goed vast zit. Als deze los zit kan het zorgen voor een overhitte voeding dat weer kan leiden tot uitvallers/reboots. Als het je harde schijf is tikt ie waarschijnlijk. Als dit zo is zou ik maar vast gaan denken aan vervanging.
|
Waar komt dat geluid dan precies vandaan?
Wanneer het uit de achterkant vandaan komt waar een ventilator zit (daar heeft die vriend dan ook waarschijnlijk de brandlucht geroken) , is het hoogstwaarschijnlijk de voeding... Het zou goed kunnen dat de voeding met die harde knal geploft is en dat die nu op zijn achterste poten heel snel warm staat te lopen en de temperatuurbeveiliging ingeschakeld wordt (verklaart het aan/uit-verhaal een beetje). |
![]() |
|
Ik heb mijn probleem gevonden.
Het harde geluid dat ik hoorde, was het breken van de cdrom in mijn cddrive. Het gebrom dat mijn pc maakt, is dan hoogstwaarschijnlijk het geluid van het stukje cdrom dat in mijn drive los zit. Zo kwam ie der dus uit. Mij een raadsel hoe ik het resterende stukje nu uit de drive krijg.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat er wel meer dan één stukje in zit
![]() Maar voor een euro of 25 heb je een nieuwe (ik vraag me af of deze nog te redden is) ![]()
||
Citaat:
![]() aopen houd idd van een stukje cd van tijd tot tijd |
![]() |
|
LG kan blijkbaar ook wel een brokje cd op prijs stellen
![]() Ik weet niet hoe snel hij was, staat er niet op. Maar het was iig niet de beste kwaliteit. En 52x lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk.
Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 20:56. |
![]() |
||
Citaat:
Btw, cd's kunnen met hoge snelheid inderdaad in onbalans raken. Heeft meestal te maken met een vern**kt-loopwerk! Gaat hij lekker zwabberen en wordt hij in de drive gelanceerd, wil dat nog wel eens een keer zien! Lijkt me wel grappig om een cd te zien verpulveren ![]() Anyway, trap er een nieuwe in! Lite-on is wel een leuk merk, ook wel redelijk goedkoop! En neem dan gelijk de brander van 50E of de DVD-rom als je die nog nie had! Fijne apparaatjes! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En die spinproblemen heb je meestal niet met drives die tot 32x gaan, daarboven wordt het vaak voor de Aopen (zeker) en die LG van topicstarter een prob (als die hoger als 32x is btw)... |
![]() |
|
Voor de nieuwsgierigen: mijn drive was:
LG DVD-ROM DRD8160B LG DVD-ROM 16x/48x Blijkbaar toch sneller dan ik dacht. Maar ik ben niet onmiddelijk van plan een nieuwe te kopen, voor gewone cds heb ik immers nog mijn writer. ATAPI CD-R/RW 20X10 Acer CD-RW 20x/10x/40x Enige minpunt is dan dat ik geen dvdrws van mijn vriend meer kan lezen, verder niet echt last van.
|
|