Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 22:27
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Beste Mensen,
Voor jullie verder lezen wil zeggen dat dit allemaal is gebaseerd op de werkelijkheid ( geen onzin dus..)

Nou goed, hier het verhaal,

Binnenkort ga ik dus verhuizen..en ik speel Clavecimbel ( soort piano uit de baroktijd). Nu was er toen in die tijd een Componist en die heette Scarlatti. Ik speel wel redelijk zelf (denk ik ) maar sinds een tijdje begint het een soort van obsessie te worden dat ik net zo meesterlijk als die componist moet worden.
Tot voor kort wou ik naar het conservatorium maar dat heb ik vanwege financiële aspecten maar gecancelled..en het gewoon als hobby erbij gehouden.
Maar serieus het wordt steeds gekker... Zoals ik zei ga ik verhuizen..en heb serieuze plannen om heel mijn kamer zo in te richten als in die tijd..met kroonluchters barok spullen en verder echt alles heel realistisch. Ik ben soms ook bezig met een Biografie over de persoon omdat ik vind dat er niet genoeg over hem bekend is..

Nu was ik vandaag aan het oefenen en bleef maar doorgaan...en doorgaan en doorgaan en op een gegeven moment hoorde ik keihard mijn naam in mijn oor links achter mij, keek en er stond niets..Ik speelde verder en hoorde nog dingetjes in mijn hoofd..

Ik heb constant in mijn hoofd dat ik net zo goed moet worden als hem en oefen maar door..ik ben bang dat het een obsessie wordt..ik vereer niemand en ben onwijs ahteïstisch en zelfstandig denkend..maar ik neig tot verering van de componist
Kan een van jullie mij vertellen wat dit ongeveer is of zeggen of het goed is of niet. Enfin, ik hoor het wel..
M.v.g,
Jer
Oud 30-07-2003, 22:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je lijkt me rijp voro een psycholoog (wat niet negatief bedoelt is, psychologen zijn goeje mensen).
Maar je lijkt echt professionele hulp nodig te hebben en die is hier niet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:30
Vice
Vice is offline
Staat deze topic ook niet bij lifestyle.
Oud 30-07-2003, 22:32
Laudate Dominum
Citaat:
Vice schreef op 30-07-2003 @ 23:30:
Staat deze topic ook niet bij lifestyle.
Ja, ik heb hem net hier gezet..
Oud 30-07-2003, 22:33
Laudate Dominum
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-07-2003 @ 23:29:
Je lijkt me rijp voro een psycholoog (wat niet negatief bedoelt is, psychologen zijn goeje mensen).
Maar je lijkt echt professionele hulp nodig te hebben en die is hier niet.
Waarom?? Ik heb gewoon een hobby waar ik erg fanatiek in ben?....
Oud 30-07-2003, 22:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
laudate dominum schreef op 30-07-2003 @ 23:33:
je zegt zelf dat het een obsessie aan het worden is
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
laudate dominum schreef op 30-07-2003 @ 23:33:
Je ondervind er duidelijk last van toch?
Of het is een zwaar uit de hand gelopen hobby, dat kan ook nog!
Met citaat reageren
Laudate Dominum
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-07-2003 @ 23:35:
je zegt zelf dat het een obsessie aan het worden is
haha, ja dat dénk ik, maar ik ben zo benieuwd naar je argument..
Oud 30-07-2003, 22:36
Brutus
Brutus is offline
af en toe speel ik in een trio met jimi hendrix en frank zappa
Oud 30-07-2003, 22:39
Verwijderd
Als je er werkelijk grote last van ondervind zou ik naar een psycholoog gaan zoals Fade of Ligth al zei.
Al denk ik eerder aan jou verhaal te horen dat het een ontiegelijk uit de hand gelopen hobby is qua wat je wil doen met je kamer.
Dat je net zo meesterlijk wil worden als die componist is opzich vrij normaal. Dat heeft bijna iedereen wel Idealen en muzikanten hebben dit ook, je moet jezelf er denk ik niet aan gaan spiegelen o.i.d want een eigen stijl in die richting is veel leuker!

*weet even niets meer qua tips te zeggen*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
laudate dominum schreef op 30-07-2003 @ 23:35:
haha, ja dat dénk ik, maar ik ben zo benieuwd naar je argument..
Ook hier de wat midner compacte uitleg:

Als je de kamer gewoon wilt veranderen en je het leuk vindt om zo'n kamer te hebben e.d. dan is het vast een hobby.

Echter

Citaat:

Nu was ik vandaag aan het oefenen en bleef maar doorgaan...en doorgaan en doorgaan en op een gegeven moment hoorde ik keihard mijn naam in mijn oor links achter mij, keek en er stond niets..Ik speelde verder en hoorde nog dingetjes in mijn hoofd..
Dit lijkt erop dat het een dwangmatig iets gaat worden. Je gaat dingen horen/zien die er niet zijn en dus is er iets 'mis'. Ook als je de kamer waar je pingelgeval staat eigenlijk niet zo wilt inrichten, maar je toch een of ander gevoel hebt dat het moet, dan is er iets niet goed.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:44
Verwijderd
tsja opzich klinkt dit voor mij niet raar

ik was ooit verliefd op een vrouw uit een bepaald land en toen interesseerde ik me heel erg voor dat land en sprak een tijd die taal tegen iedereen en luisterde muziek die zij mooi vond...

Bij mij gaan sommigen dingen ook extreem ver.

Als je er echt last van hebt dan kan het idd een obsessie zijn. Maar hoe heb je er last van dan? Het is misschien juist fijn dat je een groot idool hebt, en dat je je kamer zo in wilt richten, lijkt mij logisch...(maar ok ik ben zelf ook wel es geobsedeerd...).

Ik denk dat jij zelf het beste kan oordelen of het te ver gaat of niet. Je zei eerst van wel en later zei je dat het een uit de hand gelopen hobby is...probeer na te gaan wat het echt is en zoek desnoods hulp als het je te veel wordt...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 01:03
Daangerous
Daangerous is offline
hmm obsessies, het heeft iets heel moois aan de ene kant. Ik kijk ook heel erg tegen bepaalde mensen op, waardoor ik ook zoveel mogelijk over ze te weten wil komen, herkenbaarheden opzoeken. fascinaties...
Van schizofrenie tot bepaalde films (zie Films en TV, hehe)...
Ik denk dat het een probleem wordt als je het zelf als een probleem gaat beschouwen.

Marilyn Manson zei ooit:
"Wanting to be someone else is a waste of the person you are. "

Daar zit wel wat in denk ik...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:00
Nona
Nona is offline
Crossposting mag niet. Ik vind ook dat dit op psych hoort, maar regels zijn regels. Als hij op Lifestyle dicht is mag je me wel een smeekbede doen om hem weer te openen als je dat nodig acht.
Oud 01-08-2003, 11:55
Nona
Nona is offline
K. Lifestyle-topic = dicht, de smeekbede voldeed ...

Happy posting!
Oud 02-08-2003, 00:24
Verwijderd
Je hebt een gave, een beetje obsessie is niet erg. Het word alleen erg als je helemaal niets anders meer doet dan op dat ding spelen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 09:39
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
alleen de avatar al.....

Maargoed, ik twijfel erg of je nu wel hulp moet zoeken of niet.
Aan de ene kant lijkt het me gewoon een uit de hand gelopen hobby, maar aan de andere kant heb je dat 'doorgaan'.....erg moeilijk.

Ga anders eens naar je huisarts (dit klnkt misschien stom) die kan je dan misschien doorverwijzen.

veel succes iig.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 17:15
Órelindë
Órelindë is offline
Misschien moet je gewoon een paar dagen proberen niet te spelen. Ga dingen doen die je nog MOET doen, of ga tekenen, klussen, ga uit, naar vrienden, ga winkelen, ga weet ik veel wat.. Zet je hoofd op andere gedachten. Als het je niet lukt, begin je veel te afhankelijk te worden, en moet je misschien maar hulp gaan zoeken.
Oud 04-08-2003, 17:31
amz
amz is offline
Obsessies hoeven helemaal niet verkeerd te zijn zolang jij er gelukkiger door bent. Maar ga je er last van ondervinden, dan kan je misschien idd beter hulp zoeken of jezelf in ieder geval jezelf op de vingers tikken als je weer neigingen krijgt het barok wat ver door te voeren...
successs
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:31
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
amz schreef op 04-08-2003 @ 18:31:
Obsessies hoeven helemaal niet verkeerd te zijn zolang jij er gelukkiger door bent. Maar ga je er last van ondervinden, dan kan je misschien idd beter hulp zoeken of jezelf in ieder geval jezelf op de vingers tikken als je weer neigingen krijgt het barok wat ver door te voeren...
successs
excactement
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten