![]() |
|
![]() |
Welke sterkte heb je dan? Humm btw als je toch al zolang geen bril/lenzen heb gedragen zou het toch moeten lukken? Je sterkte moet toch niet zo heel slecht zijn neem ik aan? k heb zelf ongeveer -2.75. Als ik geen bril draag zie ik echt nix. Zou zelfs gevaarlijk zijn bij t fietsen als ik geen bril draag, dan zou jij het toch ook wel moeten kunnen? Jij fietst toch ook wel en waarom zou autorijden dan niet kunnen? Je neemt dan toch ook deel aan het verkeer?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een vriend van me is volkomen kleurenblind, kijkt scheel, heeft een afwijking waardoor hij 'te veel licht' ziet en dus alleen echt kan kijken in de schemering, zijn zicht wordt steeds slechter zonder dat dat met de scherpheid te maken heeft (ja, ik snap het zelf niet helemaal) en alsof dat nog niet genoeg is heeft hij ook nog een sterkte van +1. Hij mag geen auto rijden. Maargoed, daarvoor moeten je ogen het dus wel heel bont maken.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ja ik heb ook een lui oog en ik twijfel dus ook nog of ik wel WIL autorijden, aangezien ik soms mensen van de rechterkant niet zo snel zie aankomen...ik denk dat het wel meevalt trouwens, maar dingen aan de rechterkant vallen iets minder snel op.
Die kentekentest stelt volgens mij niet zo heel veel voor. Mijn broer heeft ook heel slechte ogen en die kwam er makkelijk doorheen. Ik zie trouwens dingen wel heel goed op afstand ![]() |
![]() |
|
ik heb waarschijnlijk ook een lui oog maar met beide ogen open zie ik gewoon alles perfect bij de oogarts kunnen ze me ook niet meten handmatig percies omdat me ogen zich steeds aanpassen aan de lens die ik voor krijg me ogen passen zich dus gewoon aan maar ik heb gewoon nergens last van maar als ik naar zo'n plaat moet gaan kijken zie ik met alletwee 100 linker 100 en rechter 30
|
Ik heb een compleet verkloot linkeroog en ik kan ook gewoon m'n rijbewijs halen. Iemand bij mij uit de straat ziet maar met één oog en die tuft ook elke dag vrolijk voorbij in z'n Opel Omega, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om een lui oog
![]()
|
|