![]() |
||
Citaat:
Ik gebruik zelf al zon 4 jaar zachte lenzen ofzo, dus ik kan je wel antwoorden geven denk ik zo...Maar ik weet niet of het per soort lens verschilt o.id. Ik gebruik iig maandlenzen.... 1. Kun je ze gewoon zonder problemen in blijven houden? Ja, met zwemmen kun je ze gewoon in houden, bij mij zijn ze er nooit uitgespoeld o.i.d. Wel heb je kans dat je ze erna iets moeilijker uit kirjgt, moet je gewoon ff met wat vloeistof in je oog druppelen. 2. Moet je extra voorzichtig zijn ivm uitvallen van lens? Zoals ik al zei, is mij nog nooit gebeurd,maar een beetje voorzichtigheid kan natuurlijk nooit kwaad, doe anders een paar oude lenzen in, van de maand ervoor, dan is het al soiso niet erg als je ze kwijtraakt! 3. Mag je je ogen openen onder water zonder je lenzen kwijt te raken? Ja je kunt ze gewoon opendoen, maar je voelt zelf wel dat dat niet ideaal is met lenzen aan.... 4. Mag ik met lenzen van de hoge duikplank (3,5 meter) duiken? ![]()
|
![]() |
1. Kun je ze gewoon zonder problemen in blijven houden?
Ik ben al vaak gaan zwemmen met m'n lenzen in ja, geen probleem. 2. Moet je extra voorzichtig zijn ivm uitvallen van lens? Ik doe oude lenzen in.. Voor als ik ze toch mocht verliezen 3. Mag je je ogen openen onder water zonder je lenzen kwijt te raken? Nog niet geprobeerd 4. Mag ik met lenzen van de hoge duikplank (3,5 meter) duiken? De oogarts heeft me dit afgeraden, als ik in het water zou springen is de kans groter dat ik ze kwijt ben.. Duikbril dus ![]() |
![]() |
|
Ik heb de hele vakantie met lenzen gezwommen, maar het ging wel irriteren zogauw ik er redelijk wat water inkreeg, bv in de zee, of met gloor. Ik hou wel altijd mijn ogen dicht, maar dan nog is het lastig het water eruit te houden... gewoon proberen dus
||
Citaat:
2. jah altijd voorzichtig zijn met lenzen he 3. tuurlijk mag dat, maar ik raakte zo wel een lens kwijt 4. jij wel ![]() |
![]() |
|
Ik stelde voor ik op vakantie ging (4 wkn geleden) ook deze vraag en toen heb ik op vakantie gewoon elke dag gezwommen, ook in zee..ik kon alleen niet onder water kijken want dan gingen ze een beetje schuiven. Ook met zeewater moet je een beetje uitkijken want dat zout irriteert nogal, maar verder kun je gewoon alles doen, ook duiken.
|
![]() |
|
Ja, ik hou ze altijd in tijdens het zwemmen (ik heb dan ook echt slechte ogen..) en heb er nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet toen er water in mijn ogen kwam. 2. Moet je extra voorzichtig zijn ivm uitvallen van lens? Tsja, natuurlijk niet met open ogen onder water gaan zwemmen ofzo, das logisch lijkt me. Maar als je een beetje oplet, gaat het prima. 3. Mag je je ogen openen onder water zonder je lenzen kwijt te raken? Nee dus. Ik heb het nooit geprobeerd, maar mijn opticien zei nadrukkelijk tegen mij dat niet te doen. 4. Mag ik met lenzen van de hoge duikplank (3,5 meter) duiken? Als jij je ogen goed dicht kan houden onder water, kan het best.
|
Verwijderd
|
Als je een beetje voorzichtig bent wel ![]() 2. Moet je extra voorzichtig zijn ivm uitvallen van lens? Ja. 3. Mag je je ogen openen onder water zonder je lenzen kwijt te raken? Alleen op kiertjes. Als je vóór je onder water gaat, twee keer met je ogen knijpt, zitten de lenzen vaster op je oogbol en raak je ze minder gauw kwijt. 4. Mag ik met lenzen van de hoge duikplank (3,5 meter) duiken? Van mij wel ![]() Je kunt ook, als je vaak zwemt, 'grotere' lenzen nemen (sportlenzen) die niet zo gauw uitvallen. |
![]() |
|
je hoeft niet bang te zijn dat je lenzen uitvallen maar kijk uit met spetterend water dat onder je lens gaat zitten(dan lijkt het alsof je m kwijt bent maar na verloop van tijd begin je weer te zien
![]() onder water zwemmen zou ik niet doen met ogen open,ik doet dat niet tenminste,erg slecht chloor voor je lenzen. je kunt er gerust mee van duikplank gaan!!! als je terug bent van zwemmen moet je ze wel goed schoonmaken met lenzenvloeistof (voor de chloor etc ![]()
|
Zodra mn ogen + lenzen in contact komen met water plakken mn lenzen helemaal vast aan mn oog.. ben nog nooit een lens kwijtgeraakt in het water, en ik doe niet voorzichtiger ofzo
![]() Maargoed.. als je van een 10m hoge duikplank springt kan je misschien toch beter je ogen even dicht doen, kleine moeite ![]() |
![]() |
|
|