Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 10:35
KaDIR eSCoBaR
KaDIR eSCoBaR is offline
Hallo mensen,

Ik zit nu in 5 vwo en heb 4 vwo vrij simpel gehaald, Niet echt veel moeite gedaan, de P.O. 's op laatste dag gemaakt en de toetsen een dag van te voren geleerd. Maar het gingen allemaal wel en ik ben over met een 7 als gemiddelde.

Mijn vraag aan jullie:

Wat is er moeilijker ?

4vwo, 5 vwo of 6 vwo ?
en kunnen jullie het eventueel toelichten?

alvast bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 10:38
Verwijderd
4-VWO heb ik niet gedaan, maar wat ik je wel kan vertellen is dat als je 5-VWO kunt halen, je examenjaar zeer zeker makkelijk te halen valt. Ik heb zelf geen tweede fase-diploma gehaald omdat ik (gelukkig) nog onder de oude stijl VWO heb gedaan, maar ook toen al gold de regel dat het laatste jaar veel makkelijker was dan het voorlaatste jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:15
Nona
Nona is offline
5vwo was voor mij het moeilijkst omdat ik op dat moment even een dipje kreeg. Een nogal lang dipje. Ik had helemaal geen zin meer in school, geen motivatie e.d. en het liep niet meer zo lekker. Het was nog wel goed te doen hoor... Alleen dingen op het laatste moment doen is niets voor mij.
Oud 09-08-2003, 11:52
Skald
Skald is offline
Ik heb altijd ervaren dat je door de jaren heen een soort handigheid opbouwt, en ondanks dat de stof na verloop van tijd lastiger wordt, worden de jaren an sich niet moeilijker, je krijgt meer handigheid in het plannen e.d. van dingen.

Wat natuurlijk belangrijk is, is dat je alles goed bijhoudt en vooral alle lessen bijwoond, dan zou V5 niet al teveel problemen moeten opleveren. Ik heb zelf de vierde als meest lastige jaar ervaren, toen was er voor mij echt een verandering in aanpak (volwassener, serieuzer) merkbaar, daar moet je wat aan wennen, V5 is meer een voortzetting daarvan, maar niet per se moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:29
NN
NN is offline
Mijn ervaring was dat zowel de vierde, de vijfde, als de zesde prima te doen waren.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:40
Sithan
Sithan is offline
Iedere keer dacht ik van : nou nu zal het vreselijk veel moeilijker worden...maar dat viel reuze mee...je groeit gewoon mee met het niveau waardoor de moeilijkheid redelijk gelijkblijft heb ik het idee.
Oud 09-08-2003, 18:45
Balance
Balance is offline
ik vond 5vwo veel moeilijker als 4vwo, maar dat was voor een deel omdat onze school 5vwo het zwaarst belastte. alle vakken die je in de 4e en 5e afrondt kregen wij in de 5e op ma1 na. Daardoor had ik een bijna vierkant rooster met veel te veel werk.
naar horen zeggen is 6vwo veel makkelijker, maar die ervaring moet ik zelf volgend jaar nog aangaan.
Oud 09-08-2003, 19:02
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik ga zelf volgend jaar ook naar VWO 5.

Naar wat ik heb horen zeggen, is VWO 5 makkelijker dan VWO 4, met name voor de maatschappijprofielen.

Als je de vierde goed bent doorgekomen, hoeft de vijfde dus niet zo moeilijk te zijn... (zeggen ze op onze school)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:06
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 09-08-2003 @ 20:02:
Ik ga zelf volgend jaar ook naar VWO 5.

Naar wat ik heb horen zeggen, is VWO 5 makkelijker dan VWO 4, met name voor de maatschappijprofielen.

Als je de vierde goed bent doorgekomen, hoeft de vijfde dus niet zo moeilijk te zijn... (zeggen ze op onze school)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
6 VWO (nederlands) is ijtje..

hehe en serieus: examens (en heel 6 VWO) was de makkelijkste tijd van mijn middelbare school carriere
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:29
@Moon
@Moon is offline
Ik vond 4, 5 en 6 vwo eigenlijk ongeveer hetzelfde. Misschien dat de 6e iets relaxter was omdat je in de 6e een aantal vakken niet meer krijgt zoals KCV en ANW. En verder hadden wij maar tot januari gym gehad. 6e was gewoon superchill. In april hadden wij al facultatieve lessen en daarna kregen wij nog iets van 3 weken vrij om voor CE te leren Maar qua stof is 6vwo echt niet moeilijker dan 4 en 5 vwo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:35
jajaveerie
jajaveerie is offline
De vakken zijn allemaal niet zo moeilijk, behalve wiskunde dan, maar het gaat om de werkstukken,daardoor, heb je heel druk, weinig tijd om te leren, en dan kan het soms mis gaan,onvoldoendes etc. meteen goed van start gaan, dan komt het vast goed. veel succes, iig. mzzl
Oud 09-08-2003, 22:01
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach laat ik zeggen, men vertelde mij dat 5vwo zo moeilijk was, maar ik heb de eerste 4 maanden geen fluit uitgevoerd. Daarna een beetje gaan werken, en aan het eind alles inhalen, en dat was even een kriem. Maar het lukte wel

4vwo was eigenlijk net zo geloof ik, vond er niet zoveel verschil tussen zitten
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 11:29
Dreaglin
Dreaglin is offline
nou...ik vond 4 en 5 nog wel gaan...steeds gehaald, maar examens heb ik dus niet gehaald en vond ik ook het allermoeilijkst juist..
Oud 13-08-2003, 14:12
Verwijderd
ik vond 5 een stuk pittiger dan nummer 4, maar zeker wel te doen. Er wordt veel meer uitgegaan van zelfplanning, er zijn minder toetsen (die zijn ook groter), en de verwachtingen van docenten zijn gewoon hoger (mijn eigen lat had ik ook flink verhoogd... ). En de PO's zijn groter. Oja en je krijgt aan t begin van de periode de mededeling 'over 6 weken die en die handelingsdelen af' en daar wordt verder niet meer over gesproken, maar je moet t dan wel af hebben.

Toch gemiddeld voor mijn dossier een 8 !
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:21
Basia
Basia is offline
ik vond niet bar veel verschil tussen 4, 5 en 6vwo zitten qua leerstijl. altijd alles op t laatste moment gedaan (m.u.v. examens omdat ik m toch wel kneep) wat altijd goed is gegaan.
Reageren

Regels voor berichten