Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 07:51
Riconoscente
Riconoscente is offline
als je dergelijke middelen nodig hebt om jezelf prettig(er) te voelen en een positief gevoel niet vanuit jezelf kunt laten komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2003, 09:18
BlackMystery
BlackMystery is offline
informatie voor als je met iets wil beginne of is proberen dat je teminste weet waar je aan bezig bent?
dat is volgens mij al een goei reden
voor de rest gewone uitwisseling van informatie
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:52
mind
mind is offline
wie zegt dat iedereen hier dingen gebruikt om zichzelf prettiger te laten voelen?
Oud 22-07-2003, 12:27
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 22-07-2003 @ 12:52:
wie zegt dat iedereen hier dingen gebruikt om zichzelf prettiger te laten voelen?
Als dat niet zo zou zijn, waarom gebruik je ze dan? Om de kas van de coffeeshop/supermarkt/bar te spekken?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 12:27
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 22-07-2003 @ 10:18:
informatie voor als je met iets wil beginne of is proberen dat je teminste weet waar je aan bezig bent?
dat is volgens mij al een goei reden
voor de rest gewone uitwisseling van informatie
Ik vraag dus waarom iemand dergelijke shit zou gebruiken en jij antwoordt 'om te kijken hoe het is als je ermee wilt beginnen'

enne, uitwisseling van informatie??!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 12:33
mind
mind is offline
ben je een mongool ofzo?
je snapt toch wel wat uitwisseling van informatie/kennis is??
Oud 22-07-2003, 12:47
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
De ondertitel van dit forum zegt het al

"goedjes waar je prettig gestoord van wordt"
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:29
mind
mind is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 22-07-2003 @ 13:27:
Als dat niet zo zou zijn, waarom gebruik je ze dan? Om de kas van de coffeeshop/supermarkt/bar te spekken?
iedereen heeft verschillende redenen , maar bijvoorbeeld om wat te leren...
Oud 22-07-2003, 13:30
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 22-07-2003 @ 13:27:
Ik vraag dus waarom iemand dergelijke shit zou gebruiken en jij antwoordt 'om te kijken hoe het is als je ermee wilt beginnen'

enne, uitwisseling van informatie??!
waar is een forum anders voor?
als je wat beter op had gelet op dit forum had je geweten dat het bij 'drugs' lang niet altijd om 'prettig voelen' gaat. Bij paddo's bijvoorbeeld gaat het daar niet om, maar om de ervaring, waar jij je nu totaal nix van voor kunt stellen. Mensen die dit doen worden er vaak wel slimmer van zodat ze niet meer van die domme vragen hoeven te stellen. Misschien iets voor jou?
Oud 22-07-2003, 13:56
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 22-07-2003 @ 13:33:
ben je een mongool ofzo?
je snapt toch wel wat uitwisseling van informatie/kennis is??
We kunnen ook normaal discussiëren, tenzij jij als argument aanvoert dat drugs en alcohol jou zo achterlijk en agressief doen reageren.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:59
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ook harrie schreef op 22-07-2003 @ 14:30:
waar is een forum anders voor?
als je wat beter op had gelet op dit forum had je geweten dat het bij 'drugs' lang niet altijd om 'prettig voelen' gaat. Bij paddo's bijvoorbeeld gaat het daar niet om, maar om de ervaring, waar jij je nu totaal nix van voor kunt stellen. Mensen die dit doen worden er vaak wel slimmer van zodat ze niet meer van die domme vragen hoeven te stellen. Misschien iets voor jou?
Mijn vraag was niet waar dit subforum voor dient maar waartoe drugs en alcohol dienen. Vandaar dat ik ook niet begreep waar 'informatie-overdracht' precies op sloeg.

Laat mij de vraag anders stellen: Waarom zou je - als de ervaring je bekend is - nog drugs en/of alcohol gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:59
MickeyV
MickeyV is offline
Inderdaad, heren. Rico stelt een acceptabele vraag. Waarom alcohol? Ik voor mij (en ik drink heus niet veel: alleen des avonds een slaapmutsje): ik krijg er zo'n warm gevoel van.

Met drugs laat Mickey zich niet in. Dat is des paupers.
Oud 22-07-2003, 14:06
poesiefox
poesiefox is offline
Sprak Julius Caesar ook al niet over zichzelf in de derde persoon enkelvoud?

Ik gebruik nu nauwelijks nog wat, maar van een paar glazen wijn bij het eten kan ik erg lollig worden. Of ik val in slaap. Dat is minder gezellig. Wel heel goedkoop uitgaan, alleen cola.

Van een blowtje ging ik of erg trippen, of ik kreeg een lachkick, of een vreetkick, of ik was volslagen ontspannen en gelukzalig, maar meestal was ik gewoon misselijk en duizelig.

Sterke drank vind ik vies, sigaretten ook. Pilletjes slikken doe ik niet. Weetikveel wat daarin zit?
Oud 22-07-2003, 14:07
MickeyV
MickeyV is offline
Ja, Cicero 1e persoon meervoud. Dat hebben wij altijd bewonderd.
Oud 22-07-2003, 14:15
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 14:59:
Inderdaad, heren. Rico stelt een acceptabele vraag. Waarom alcohol? Ik voor mij (en ik drink heus niet veel: alleen des avonds een slaapmutsje): ik krijg er zo'n warm gevoel van.

Ik heb drank ook wel gebruikt voor slaap of omdat het gezond was. Maar nu heb ik het niet meer nodig, ook niet daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 14:21
dark_poetry
dark_poetry is offline
je doet het gewoon uit ervaring,en tis leuk om er over te praten discuseren.
daar is dit forum voor lijkt me.
Oud 22-07-2003, 14:27
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 22-07-2003 @ 08:51:
als je dergelijke middelen nodig hebt om jezelf prettig(er) te voelen en een positief gevoel niet vanuit jezelf kunt laten komen?
Alcohol gebruik je daar misschien voor.

Maar zoals er al meerdere zeiden paddo's bijvoorbeeld niet. Eigenlijk wiet ook niet, want als je je kut voelt en je gaat blowen zul je je meestal kutter voelen (wiet versterkt de emoties)

Er zijn voor mij een aantal redenen om drugs te gebruiken.

1. Meer over jezelf te weten komen

2. Meer leren over de wereld om je heen en het leven in het algemeen

3. Ik zie drugs ook als een middel om te genieten. Kijk als je een toffe avond hebt, heb je er geen drugs bij nodig. Maar drugs versterken de emoties dus over het algemeen is een toffe avond met drugs nog leuker. Je moet alleen zorgen dat je er een goede tussenweg in vind
Oud 22-07-2003, 14:45
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 14:59:

Meneer de semi-intellectueel met je wollige taelgebruick, pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben door te stellen dat drugs puur voor het paupervolk geschikt is. Je benadrukt hiermee des te meer je onwetendheid. Oordeelt niet voordat je ervaren hebt.
Oud 22-07-2003, 14:47
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 22-07-2003 @ 14:59:
Waarom zou je - als de ervaring je bekend is - nog drugs en/of alcohol gebruiken?
De geest is continue aan verandering onderhevig. Ergo, de ervaring zal nooit hetzelfde zijn.
Oud 22-07-2003, 16:53
MickeyV
MickeyV is offline
Terwijl jij jezelf als een verbaal genie ziet, noem je mij pretentieus. Tsk. Verbale genieën maken geen grammaticale fouten. "Oordeelt"? De imperatief enkelvoud is zonder "t", amice.

Hoe dat ook zij, ik hoef de werking van drugs niet ondervonden te hebben om te zien, te lezen, waar te nemen dat drugs met name door het repaille worden gebruikt.
Oud 22-07-2003, 17:02
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 17:53:
Terwijl jij jezelf als een verbaal genie ziet, noem je mij pretentieus. Tsk. Verbale genieën maken geen grammaticale fouten. "Oordeelt"? De imperatief enkelvoud is zonder "t", amice.

Zoals de grote Harry M. ooit eens zei; "verstandigheid moet men aan de dommen overlaten."
Citaat:
Hoe dat ook zij, ik hoef de werking van drugs niet ondervonden te hebben om te zien, te lezen, waar te nemen dat drugs met name door het repaille worden gebruikt.
Toegegeven, er zijn genoeg paupers van 15 die elk weekend al stampend in hun favoriete hardstylediscotheek 'De povere proleet' vele pilletjes slikken en witte goedjes snuiven. Echter scheer je nu alle drugsgebruikers over één kam, namelijk dat het allen paupers zijn. En waarop baseer je dat? Waarschijnlijk aan de hand van een of ander derderangs RTL4-programma waarbij een aantal kansloze boeren uit Sexbierum ten tonele verschijnen.

Van een 'intellectueel' wezen zoals jij had ik een wat volwassener reactie verwacht dan het simplistische "drugs is voor paupers".
Oud 22-07-2003, 17:07
MickeyV
MickeyV is offline
Ik constateer dat het zonnebrilgezichtje aan je aandacht ontsnapt is. Werkelijk infantiel is de kinderlijke naijver uit welke toch jouw kregele reactie ontsproot. Niet namelijk mijn berichtje ergerde jou, doch ikzelf.
Oud 22-07-2003, 17:11
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 18:07:
Ik constateer dat het zonnebrilgezichtje aan je aandacht ontsnapt is. Werkelijk infantiel is de kinderlijke naijver uit welke toch jouw kregele reactie ontsproot. Niet namelijk mijn berichtje ergerde jou, doch ikzelf.
Met de -smiley doel je waarschijnlijk op de eerste post van jou in dit topic? Probeer voortaan wat meer duidelijkheid te scheppen wat betreft de strekking van je post. Internet is en blijft een communicatiemiddel zonder lichamelijke expressie. Zodoende kwam je ironische -smiley ook niet bepaald goed uit de verf. Het contrasteert ook met je latere;

"
Citaat:
"
Oud 22-07-2003, 17:11
poesiefox
poesiefox is offline
Go Mickey, go Mickey!

* zingt a la Jerry springer/ Ricki lake-publiek*
Oud 22-07-2003, 17:16
MickeyV
MickeyV is offline
Yay@poesie!!1111

OmeSam, je maakt op zich geen domme opmerkingen, en de bijna-tegenstrijdigheid die je constateert getuigt bijkans van scherpzinnigheid ( !!!), evenwel zei ik in dat verondersteld met de smiley incongruent stukje tekst niet dat ik van die van de smiley vergezelde stelling serieus werk wilde maken, doch gaf ik slechts een algemene regel, geënt op het beginsel dat men bij de beoordeling van externe facetten van een zaak niet de interne facetten behoeft te kennen. maw: ik hoef geen BMW- kenner te zijn om te weten door welke groep mensen die bolide inzonderheid bereden wordt.

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 17:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2003, 17:29
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 18:16:
Yay@poesie!!1111

OmeSam, je maakt op zich geen domme opmerkingen, en de bijna-tegenstrijdigheid die je constateert getuigt bijkans van scherpzinnigheid ( !!!), evenwel zei ik in dat verondersteld met de smiley incongruent stukje tekst niet dat ik van die van de smiley vergezelde stelling serieus werk wilde maken, doch gaf ik slechts een algemene regel, geënt op het beginsel dat men bij de beoordeling van externe facetten van een zaak niet de interne facetten behoeft te kennen. maw: ik hoef geen BMW- kenner te zijn om te weten door welke groep mensen die bolide inzonderheid bereden wordt.
Het grote probleem is, dat drugs, zijnde het brede scala aan stimulerende middelen niet onder een noemer geplaatst kan worden. Bij een specifiek automerk is dat wel het geval. En daar maak je een grote fout, namelijk dat je een foute inductie toepast, gebaseerd op je empirische constateringen. Iemand spiegelt je een beeld voor en jij neemt dat klakkeloos aan; in dit geval, een programma op SBS6 met een aantal cokesnuiverds, allen tot op het bot uitgemergeld, verpauperd en een schaapachtige speedblik in hun ogen. MickeyV aanschouwt dit en veronderstelt 'welnu, dit zijn dus drugsgebruikers...!' Beste mickey, bewijs me het tegendeel als m'n analyse verkeerd is.
Oud 22-07-2003, 17:34
MickeyV
MickeyV is offline
Sam, je gaat er aan voorbij dat ik bereids heb gezegd van de stelling geen serieus werk te hebben gemaakt; ik voeg daaraan toe dat ik dat evenmin voornemens ben. Daarop ketst je kritiek af. Overigens, ook ik heb Scarface gezien...
Oud 22-07-2003, 17:38
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 18:34:
Sam, je gaat er aan voorbij dat ik bereids heb gezegd van de stelling geen serieus werk te hebben gemaakt; ik voeg daaraan toe dat ik dat evenmin voornemens ben. Daarop ketst je kritiek af.
Okay, mijn fout - niettemin is mijn standpunt hopelijk wel goed overgekomen. Afgezien van de hele cultuur die om drugs hangt (de externe visie), hoe sta je nu daadwerkelijk zelf tegenover drugs en wat weerhoud je er van om een zekere drugs 'x' te gebruiken...?
Oud 22-07-2003, 17:41
MickeyV
MickeyV is offline
Niets, dan onstentenis aan behoefte. Whisky en Blonde Galliërs zijn voor mij wel afdoende.

Heb jij het wel eens gebruikt?
Oud 22-07-2003, 18:16
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-07-2003 @ 18:41:
Niets, dan onstentenis aan behoefte. Whisky en Blonde Galliërs zijn voor mij wel afdoende.

Heb jij het wel eens gebruikt?
Lees een aantal posts van mij door en het antwoord zal je al glimlachend tegemoet komen. Overigens gaat m'n interesse vnl. uit naar de psychedelica, die drugs die je geest op vele manieren kan verruimen. De geest is zo'n machtig en veelomvattend iets, dat ik niet kan begrijpen dat een individu aan de huidige 'representatie' van het leven genoeg heeft (d.w.z., de werkelijkheid zoals deze zich laat aanschouwen in nuchtere toestand)
Oud 22-07-2003, 19:30
zeehond23
zeehond23 is offline
NIET LULLEN MENSEN!!!!! DE ENIGE REDEN DAT JE DRUGS GEBRUIKT IS OM ERBIJ TE HOREN!!!!

Persoonlijk druksgebruikt: mooie dingen mooier te maken, geestelijke verruiming, hebk weers wat te doen enzo
Oud 27-07-2003, 13:44
Verwijderd
beste Riconoscente,
je kan natuurlijk naast dit soort zaken (drugs & drank) ook het goeie uit jezelf laten komen, maar waarschijnlijk ondersteunen deze dingen het voor de meesten.
Ook zijn er hier mensen die het misschien wel als een escape zien, of 'even eruit zijn'. net als vakantie maar dan anders
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:32
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Mijn vraag was niet waar dit subforum voor dient maar waartoe drugs en alcohol dienen. Vandaar dat ik ook niet begreep waar 'informatie-overdracht' precies op sloeg.

Laat mij de vraag anders stellen: Waarom zou je - als de ervaring je bekend is - nog drugs en/of alcohol gebruiken?

drugs en alcohol voor zover dat dan geen drugs is zijn genots middelen
dus lijkt me vrij duidelijk waarom men ze gebruikt
Oud 27-07-2003, 14:49
eXcess
eXcess is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 22-07-2003 @ 20:30:
NIET LULLEN MENSEN!!!!! DE ENIGE REDEN DAT JE DRUGS GEBRUIKT IS OM ERBIJ TE HOREN!!!!

Persoonlijk druksgebruikt: hebk weers wat te doen enzo
Same here..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 11:06
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Als je sex hebt gehad, waarom zou je het dan nog een keer doen. Als je een film al gezien hebt, waarom zou je het dan nog een keer zien.

OMDAT HET LEUK IS!
Oud 31-07-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 22-07-2003 @ 15:06:
Sprak Julius Caesar ook al niet over zichzelf in de derde persoon enkelvoud?
Stalin.

Het goede aan blowen is dat het je een houding geeft en dat je op kan scheppen tegenover je vrienden. En het geeft je zo'n fijn kansloze jongeren image.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:13
zeehond23
zeehond23 is offline
drugs zijn gewoon stoer!
Oud 01-08-2003, 11:23
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 01-08-2003 @ 11:13:
drugs zijn gewoon stoer!
Ja als je geen drugs doet hoor je er gewoon niet bij.
Oud 01-08-2003, 22:29
zeehond23
zeehond23 is offline
Kijk, donkere rijmpjes begrijpt het gewoon. It´s the new milennieumum! Drugs zijn hardstikke IN!
Oud 07-08-2003, 11:56
Verwijderd
Probeer alles en behoud het goede? Het is af en toe leuk. Soms heb je gewoon zin om lekker aangeschoten rond te springen. Ik ben echter alles behalve het type om andere drugs te proberen...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:59
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 01-08-2003 @ 23:29:
Kijk, donkere rijmpjes begrijpt het gewoon. It´s the new milennieumum! Drugs zijn hardstikke IN!
Oud 07-08-2003, 15:46
Justastranger
Justastranger is offline
Vind zn lichaam het belanrgijkste bezit hier op aarde en vind dat je daar respect voor moet hebben,
En doet daarom dus niet aan drugs, kan helaas van alcohol niet meer hetzelfde zeggen....
Oud 07-08-2003, 17:53
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
Justastranger schreef op 07-08-2003 @ 16:46:
Vind zn lichaam het belanrgijkste bezit hier op aarde en vind dat je daar respect voor moet hebben,
En doet daarom dus niet aan drugs, kan helaas van alcohol niet meer hetzelfde zeggen....
beetje tegenstrijdig he
Oud 07-08-2003, 18:11
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
ook harrie schreef op 07-08-2003 @ 18:53:
beetje tegenstrijdig he
Zeker tegenstrijdig
Oud 08-08-2003, 20:18
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Justastranger schreef op 07-08-2003 @ 16:46:
Ja, want Alkohol, da´s pas goed voor je lichaam!!!
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten