Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 18:32
xMelissax
xMelissax is offline
hoi,
sinds een jaar ben ik gaan nadenken over het leven...en over doodgaan en daar zit ik nu mee..ik ben heel erg bang voor de dood niet zozeer hoe ik dood ga maar wat er daarna gaat gebeuren..ik weet dat mensen geloven in de hemel en hel...ik ben zelf een islamiet en ik geloof in allah maar ik ben opeens super bang geworden voor de dood wat er daarna komt en ben me steeds meer gaan verdiepen in mijn geloof maar die angst blijft...en daardooor denk ik steeds ik ga nu dood of wannneer ga ik dood. Nu denk ik bijvoorbeeld bij iedere schaduw of iets dergelijks dat ik doodga...het gaat zow niet langer het overheerst mijn leven gewoon en ik ben constant bezig met de dood. ik kan 's avonds niet meer slapen en mijn ouders vragen zich af wat er aan de hand is maar ik ze dit niet vertellen want ik benbang dat ze me voor gek gaan verklaren ofzoiets. ik weet dat niemand weet wat er gaat gebeuren wanneer je dood gaat en dat iedreen iets anders beweert en iedereen wel bang is voor de dood maar ik ben er gewooon constant mee bezig en ben gewoon heel erg bang. en ik moet van deze angst af want het gaat zow niet langer. ik ben niet depressief maar als dit zo doorgaat lijkt dat er aan te komen..ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

-xxx-

melissa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2003, 18:40
Nona
Nona is offline
Misschien helpt het om eens te gaan praten met iemand van hetzelfde geloof die er veel vanaf weet. Een islamitische priester zeg maar (ik weet nu even niet hoe je zo iemand noemt). Die kan je vast heel wat meer vertellen over de dood en de aard ervan en wellicht neemt hij een deel van je angsten weg.

Ik heb zelf geen idee wat er na de dood gaat gebeuren. Maar goed, ik geloof ook niet dat dat aan mij is om kennis van te hebben, dus ik verdiep me er ook niet zo in. Ik denk niet dat het zo verschrikkelijk kan zijn eigenlijk en ik ga er ook van uit dat ik pas sterf als ik daar klaar voor ben. Ik maak me dus geen zorgen.
Oud 08-08-2003, 20:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 08-08-2003 @ 19:32:
hoi,
sinds een jaar ben ik gaan nadenken over het leven...en over doodgaan en daar zit ik nu mee..ik ben heel erg bang voor de dood niet zozeer hoe ik dood ga maar wat er daarna gaat gebeuren..ik weet dat mensen geloven in de hemel en hel...ik ben zelf een islamiet en ik geloof in allah maar ik ben opeens super bang geworden voor de dood wat er daarna komt en ben me steeds meer gaan verdiepen in mijn geloof maar die angst blijft...
Het geloof in hemel en hel komt juist voort uit angst voor de dood. Ik ben zelf weliswaar Rooms-Katholiek opgevoed, maar heb zelf geen binding meer met het geloof. Ik ga er van uit dat de dood het absolute eindpunt is van het leven, en dat er daarna dus niets meer komt. Ik weet niet hoe de Koran het leven na de dood schetst, maar ik heb het idee dat je geloof je niet kan helpen om van je angst voor de dood af te komen. Wat dat betreft heb je 2 opties: afstand nemen van dat geloof of toch proberen om uit je geloof de nodige hoop te putten om de dood onbevreesd tegemoet te zien.

@Kruimel: Een islamitische priester wordt een imam genoemd.
Oud 09-08-2003, 07:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 08-08-2003 @ 19:32:
hoi,
sinds een jaar ben ik gaan nadenken over het leven...en over doodgaan en daar zit ik nu mee..ik ben heel erg bang voor de dood niet zozeer hoe ik dood ga maar wat er daarna gaat gebeuren..ik weet dat mensen geloven in de hemel en hel...

ik ben zelf een islamiet en ik geloof in allah
Mag ik je MSN? ben ook islamiet.
Citaat:

maar ik ben opeens super bang geworden voor de dood wat er daarna komt en ben me steeds meer gaan verdiepen in mijn geloof maar die angst blijft...en daardooor denk ik steeds ik ga nu dood of wannneer ga ik dood. Nu denk ik bijvoorbeeld bij iedere schaduw of iets dergelijks dat ik doodga...het gaat zow niet langer het overheerst mijn leven gewoon en ik ben constant bezig met de dood. ik kan 's avonds niet meer slapen en mijn ouders vragen zich af wat er aan de hand is maar ik ze dit niet vertellen want ik benbang dat ze me voor gek gaan verklaren ofzoiets. ik weet dat niemand weet wat er gaat gebeuren wanneer je dood gaat en dat iedreen iets anders beweert en iedereen wel bang is voor de dood maar ik ben er gewooon constant mee bezig en ben gewoon heel erg bang. en ik moet van deze angst af want het gaat zow niet langer. ik ben niet depressief maar als dit zo doorgaat lijkt dat er aan te komen..ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

-xxx-

melissa
Ik zou zeggen veel bidden en doen wat opgedragen is, met liefde.
en inderdaad met zusters en broeders en imams praten.

Salaam aleykoem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten