![]() |
|
ik fitness wel, maar dat is heel erg met tegenzin (moet ter verkoming van een blessure).
kvolg er geen lessen, ga gewoon één keer in de week vrij trainen. een stuk fietsen, oefeningen voor je beenspieren, wat oefeningen voor je armen en tenslotte nog een beetje voor billen en buik. ik ga dus niet om een conditie te verbeteren ofzo, want dat is bij mij toch onbegonnen werk ( ![]() omdat ik niet heel intensief werk heb ik geen platte buik ofzo. Wel zie ik dat bijvoorbeeld mijn benen meer gespierd zijn. Ze zijn wel even dik als voor het fitnessen, maar het 'hangend vet' om het maar even zo te noemen is nu gespierder en dat staat wel een stuk mooier. maar om echt meer resultaat te zien zal je meer moeten hardlopen en roeien enzo.
|
![]() |
Ik ben pas lid geworden en probeer 2 a 3 keer per week te gaan..
ik ga eigenlijk alleen maar naar dat cardio-gedeelte, want ik wil een betere conditie krijgen. Daar fiets, step, roei en hardloop ik + zo'n crosstrainer ofzo. Ik merk wel dat het beter gaat dan in het begin, maar bij mij is het ook wel een psychische zaak....hoe erg wil je je inspannen? Het voelt gezond, maar als ik terug kom begin ik altijd gelijk weer met eten, ik betwijfel dus of het echt een gunstig effect heeft op mijn lichaam...maar het geeft me ook een kick om bijvoorbeeld sneller te lopen dan degene die naast me staat ![]() |
![]() |
|
Ik ben eigenlijk met fitness begonnen als vervanging van mijn judo (die had zowat alles stuk gemaakt in mijn lichaam, dat moest dus door de fitness "gerepareerd" worden).
Ben nu al bijna 8 maanden bezig en mijn conditie is er sterk op vooruit gegaan en daarnaast ziet mijn lichaam er een pak strakker uit. Ik zit meestal ong. anderhalf tot 2h op de fitness, 3 tot 4 keer per week. Daarin doe ik ong. 40 à 50 min. fietsen en de rest vul ik met buikspieroefeningen (sit-ups) en been-, bil- en arm-oefeningen met lichte gewichten. Ik train vooral explosief (dus snel en licht) omdat die "slanke" en snelle spieren geven en niet van die dikke spieren.
||
Citaat:
|
Explosief = snelle bewegingen met lichte gewichten bvb. voor je kuiten te trainen met gewichten, neem je i.p.v. een zwaar gewicht dat je 5 keer kan omhoog drukken, een licht gewicht dat je 20 keer omhoog drukt.
Zo train je ook je conditie (is goed voor sporten zoals bvb. judo, squash, kickboksen, ... waarbij je dus snelle kracht nodig hebt) en je krijgt er volgens de sportschool dus explosieve (zo noemen ze dat) spieren van. In de meeste gevallen zijn dat slankere spieren, dan wanneer je met zware gewichten echte powertraining doet. Die geven je dikke en uitgezette spieren. (ze hebben me dit zo uitgelegd daar dus) Bij het fietsen gebruik ik een bepaald programma met verschillende weerstanden, beginnende van licht gaande tot heel zwaar, zo'n beetje alsof je een helling oprijdt. Ik weet niet of het echt duidelijk uitgelegd is, maar 'k heb het zo goed mogelijk geprobeerd.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wat is jullie mening over Fitness? Kim Verbeek | 24 | 05-07-2012 15:39 | |
Vrije tijd |
Fitness ADO070 | 8 | 09-11-2011 16:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Fitnessen in Utrecht (Fitness First, David Loyd) Verwijderd | 11 | 04-02-2009 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Fitness] Fitness Pump LexCi | 24 | 20-04-2006 10:11 | |
Vrije tijd |
Favo fitness apparaat? Stier17 | 13 | 17-03-2002 21:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
fitness apparaten.. Penelopeia | 4 | 06-01-2002 20:31 |