Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 21:43
beija_flor
beija_flor is offline
Hee allemaal ik had ff een vraagje, ik en een vriendin van mij zijn van plan om 2x in de week te gaan fitnessen. Het probleem is dus dat ik echt al heel lang niet meer gesport heb en ik eigenlijk ook niet zo dol ben op sporten. Het lijkt me wel gewoon leuk en gezellig om ff samen met haar te 'work-outen' Nou mijn vraag, wie van jullie gaan wel eens naar de sportschool om z'n body te firmen [ja hoe zeg je dat ] en wat doe je daar dan zoal? [dus oa welke oefeningen etc etc] en heb je er baat bij? [ik weet niet zo goed of dit hier hoort of bij sport, ik dacht hier omdat dit een beetje gaat over het strakker krijgen van je lichaam right...]
Oud 07-08-2003, 22:01
Verwijderd
Ja ik ben er een jaar geleden ook mee begonnen omdat ik veel was aangekomen enzo.
In het begin was het erg zwaar, vooral de lessen. Losse oefeningen aan de apparaten kan je op gewicht enzo zetten dus die kan je zo licht mogelijk maken. In de lessen moet je meteen met gewichtjes en elastieken enzo spieroefeningen doen.
Maar na een paar keer doe je al goed mee,en bij aerobics kan je dan de stappen ook wel. Ik heb ook tai bo gedaan, dat is erg zwaar. Ik heb alleen lage bloeddruk dus ben snel misselijk.
Het heeft me niet zo heel erg geholpen met afvallen,maar ja ik bleef ook gewoon lekker doorvreten
Maar er is wel een paar kilo af en ik heb nu veel strakkere armen en benen enzo, je ziet het wel. Conditie is ook beter geworden, ben minder snel uitgeput.
Maar ik ga er alweer mee stoppen, ik vind het niet zo leuk meer en het schiet niet op bij mij, en het is duur.

Maar goed, ligt ook aanje instelling. Als jij elke keer fanatiek sport enzo en er gezond bij eet zal het heus wel helpen. Ik ben te lui en ga vaak niet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 23:43
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Als je egt wil kun je heel veel bereiken maar dan moet je wel de wilskracht hebben, ik train alleen op massa en kracht en ik zie wel dat ik vooruit ga, nie tsuper snel maar het gebeurt wel en je moet ook niet denken dat je de eerste 3 maanden ofzo er al iets van kan zien maa rin een half tot 10 maanden kun je al best veel doen, en ja wat voor oefeningen ligt eraan wat je wilt natuurlijk
Oud 08-08-2003, 00:30
beija_flor
beija_flor is offline
platte buik
Oud 08-08-2003, 08:46
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Zuig schreef op 08-08-2003 @ 01:30:
platte buik
Duursporten (hardlopen, fietsen) helpen om vet ed
weg te halen, en dan kan je het zelf evt strakker
maken dmv buikspieroefeningen ed.

Verder heb ik geen ervaring met sportscholen ed,
verder dan hardlopen en heel sporadisch squashen
kom ik niet, dus ja.
Oud 08-08-2003, 10:10
Boef
Boef is offline
Citaat:
Zuig schreef op 08-08-2003 @ 01:30:
platte buik
op zo'n roei apparaat ding is daar toch ook goed voor?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:41
Balance
Balance is offline
ik fitness wel, maar dat is heel erg met tegenzin (moet ter verkoming van een blessure).
kvolg er geen lessen, ga gewoon één keer in de week vrij trainen.
een stuk fietsen, oefeningen voor je beenspieren, wat oefeningen voor je armen en tenslotte nog een beetje voor billen en buik.
ik ga dus niet om een conditie te verbeteren ofzo, want dat is bij mij toch onbegonnen werk () en daar heb ik totaal geen zin in.
omdat ik niet heel intensief werk heb ik geen platte buik ofzo. Wel zie ik dat bijvoorbeeld mijn benen meer gespierd zijn. Ze zijn wel even dik als voor het fitnessen, maar het 'hangend vet' om het maar even zo te noemen is nu gespierder en dat staat wel een stuk mooier.
maar om echt meer resultaat te zien zal je meer moeten hardlopen en roeien enzo.
Oud 08-08-2003, 20:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik ben pas lid geworden en probeer 2 a 3 keer per week te gaan..
ik ga eigenlijk alleen maar naar dat cardio-gedeelte, want ik wil een betere conditie krijgen. Daar fiets, step, roei en hardloop ik + zo'n crosstrainer ofzo.

Ik merk wel dat het beter gaat dan in het begin, maar bij mij is het ook wel een psychische zaak....hoe erg wil je je inspannen?

Het voelt gezond, maar als ik terug kom begin ik altijd gelijk weer met eten, ik betwijfel dus of het echt een gunstig effect heeft op mijn lichaam...maar het geeft me ook een kick om bijvoorbeeld sneller te lopen dan degene die naast me staat
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:09
freakje
freakje is offline
Ik ben eigenlijk met fitness begonnen als vervanging van mijn judo (die had zowat alles stuk gemaakt in mijn lichaam, dat moest dus door de fitness "gerepareerd" worden).

Ben nu al bijna 8 maanden bezig en mijn conditie is er sterk op vooruit gegaan en daarnaast ziet mijn lichaam er een pak strakker uit.

Ik zit meestal ong. anderhalf tot 2h op de fitness, 3 tot 4 keer per week. Daarin doe ik ong. 40 à 50 min. fietsen en de rest vul ik met buikspieroefeningen (sit-ups) en been-, bil- en arm-oefeningen met lichte gewichten. Ik train vooral explosief (dus snel en licht) omdat die "slanke" en snelle spieren geven en niet van die dikke spieren.
Oud 10-08-2003, 13:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
freakje schreef op 09-08-2003 @ 23:09:
Ik ben eigenlijk met fitness begonnen als vervanging van mijn judo (die had zowat alles stuk gemaakt in mijn lichaam, dat moest dus door de fitness "gerepareerd" worden).

Ben nu al bijna 8 maanden bezig en mijn conditie is er sterk op vooruit gegaan en daarnaast ziet mijn lichaam er een pak strakker uit.

Ik zit meestal ong. anderhalf tot 2h op de fitness, 3 tot 4 keer per week. Daarin doe ik ong. 40 à 50 min. fietsen en de rest vul ik met buikspieroefeningen (sit-ups) en been-, bil- en arm-oefeningen met lichte gewichten. Ik train vooral explosief (dus snel en licht) omdat die "slanke" en snelle spieren geven en niet van die dikke spieren.
gaat dat laatste over het fietsen? zou je dan d'r wat meer over kunnen vertellen hoe je dat doet enzo? en wat dan dus het verschil is?
Oud 10-08-2003, 13:37
freakje
freakje is offline
Explosief = snelle bewegingen met lichte gewichten bvb. voor je kuiten te trainen met gewichten, neem je i.p.v. een zwaar gewicht dat je 5 keer kan omhoog drukken, een licht gewicht dat je 20 keer omhoog drukt.

Zo train je ook je conditie (is goed voor sporten zoals bvb. judo, squash, kickboksen, ... waarbij je dus snelle kracht nodig hebt) en je krijgt er volgens de sportschool dus explosieve (zo noemen ze dat) spieren van. In de meeste gevallen zijn dat slankere spieren, dan wanneer je met zware gewichten echte powertraining doet. Die geven je dikke en uitgezette spieren.

(ze hebben me dit zo uitgelegd daar dus)

Bij het fietsen gebruik ik een bepaald programma met verschillende weerstanden, beginnende van licht gaande tot heel zwaar, zo'n beetje alsof je een helling oprijdt.

Ik weet niet of het echt duidelijk uitgelegd is, maar 'k heb het zo goed mogelijk geprobeerd.
Oud 10-08-2003, 17:55
Verwijderd
Ik ben nu reeds 2 jaar bezig met fitness, en het bevalt me erg goed. Het werkt zelfs een klein beetje verslavend....

Ik begon rustig, maar mijn gewichten zijn nu uitgebouwd tot 1.5 tot 2 x zoveel. De oefeningen doe ik altijd rustig ipv snel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb het afgelopen jaar 1 keer in de weet gefitnesst bij mn dansen. ik deed mn eigen training, dus gewoon op die apparaten. die programma's die ze er hebben vond ik te simpel en saai. ik werd er niet echt bijzonder moe van. daarom regel k t liever zelf.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten