Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 13:30
Verwijderd
Vinden jullie het niet raar om op dit forum problemen van jezelf neer te zetten?
Wat ik daarmee bedoel is, dat hier vaak erge, minder leuke en zeer persoonlijke dingen staan. Zijn jullie niet bang dat mensen uit je stad / dorp erachter zullen komen? (vrienden, familie...).

Ik heb dat namelijk ook mee gemaakt, iemand las mijn posts hier en ze herkende mijn emailadres. Nu zet ik hier niet meer zo'n persoonlijke dingen meer op. (ik poste hier vroeger met een andere naam, en ik heb toen wel veel aan het forum gehad...).

Leonoor als dit topic hier niet hoort verwijder hem dan maar, tis niet zo belangrijk, ik ben alleen nieuwsgierig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 13:33
Verwijderd
Ik heb speciaal voor het forum een ander e-mailadres en naam aangenomen, ik ben niet bang herkend te worden en zelfs als ik herkend wordt, mijn kennissen weten wat er in mijn leven speelt, ze mogen het wel weten. De dingen waarvan ik écht niet wil dat ze het weten zet ik weer onder een andere naam dus het is hier een heel web van verschillende namen enzo
Er staan verschillende dingen onder die naam. Zo kan ik toch kwijt wat ik kwijt wil maar hoef ik niet bang te zijn dat die personen erachter komen ofzo.

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:41
Verwijderd
Ik weet zeker dat mijn ouders hier niet komen, mijn vriendenkring hier recht om mij heen komt hier cker weten ook niet. Mensen die ik op 't forum heb leren kennen die weten het meestal wel maarjah ik heb het nooit over mijn posts o.i.d
Soms vind ik het wel fijn om ff dingen die echt moeilijk zijn kwijt te kunnen. ( niet dat ik dit echt doe mgoed.)
Ik vind het echt fijn dat er zo'n psych 'stukje' bestaat, persoonlijk vind ik dit psych forum het fijnst van allen die ik ken!

Groetjes..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:45
VG
VG is offline
Er zit zeker een gevaar in dat mensen in je omgeving dit bijvoorbeeld lezen en het tegen je gaan gebruiken om de roddelmachine weer even aan te zwengelen...

Maar wanneer mensen dit doen waarderen ze je waarschijnlijk niet voor wie je bent en ben je ook beter af zonder hun!

Niets is zo gemakkelijk en waardeloos dan iemand hiermee onder de gordel te steken! En dat zegt dan meer over degene die er mee aan de haal gaat dan de poster hier op dit forum...

Kom ik toch weer uit op 1 van mijn (te) vaak gebruikte woorden... BEKROMPENHEID!

Kloontjes aanmaken zoals hierboven wordt gezegd is daarom wel een effectieve oplossing!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 15:17
Kazanka
Kazanka is offline
die komen niet op een forum als dit
Oud 01-08-2003, 15:20
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Daarom post ik niets echt verschrikkelijks hier.

Ik kan anders mn problemen ergens anders wel kwijt, ik weet dat hier 2 goede bekenden van me rondlopen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 15:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
VG schreef op 01-08-2003 @ 14:45:
Er zit zeker een gevaar in dat mensen in je omgeving dit bijvoorbeeld lezen en het tegen je gaan gebruiken om de roddelmachine weer even aan te zwengelen...

Maar wanneer mensen dit doen waarderen ze je waarschijnlijk niet voor wie je bent en ben je ook beter af zonder hun!

Niets is zo gemakkelijk en waardeloos dan iemand hiermee onder de gordel te steken! En dat zegt dan meer over degene die er mee aan de haal gaat dan de poster hier op dit forum...

Kom ik toch weer uit op 1 van mijn (te) vaak gebruikte woorden... BEKROMPENHEID!

Kloontjes aanmaken zoals hierboven wordt gezegd is daarom wel een effectieve oplossing!
Eh ja dus? het gebeurt wel en daar ben jij dan de ergste dupe van. Daarbij kan ook een van je "vijanden" het lezen, en gaat je hele verhaal niet op...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 16:57
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 01-08-2003 @ 14:30:
Vinden jullie het niet raar om op dit forum problemen van jezelf neer te zetten?
Wat ik daarmee bedoel is, dat hier vaak erge, minder leuke en zeer persoonlijke dingen staan. Zijn jullie niet bang dat mensen uit je stad / dorp erachter zullen komen? (vrienden, familie...).

Ik heb dat namelijk ook mee gemaakt, iemand las mijn posts hier en ze herkende mijn emailadres. Nu zet ik hier niet meer zo'n persoonlijke dingen meer op. (ik poste hier vroeger met een andere naam, en ik heb toen wel veel aan het forum gehad...).

Leonoor als dit topic hier niet hoort verwijder hem dan maar, tis niet zo belangrijk, ik ben alleen nieuwsgierig
jah, mensen uit mijn stad en (vage) vrienden kunnen dit hier wel lezen en mij ook herkennen, maar k denk dan, jah,JAMMER DAN.. weten ze tenminste wat mij bezig houd. maar het kan natuurlijk ook dat mensen hier komen die k echt niet mag, das wel minder en dan komt dr vast en zeker een hoop geroddel, maar ja daar kan ik dan niks aan doen. gelukkig is dat nog niet gebeurd.

k post hier al een tijdje en k heb hier zelf een vriendin naar toe gestuurd omdat k het zelf niet kon vertellen en zij het dan hier kon lezen. nu houd ze een beetje bij als k weer eens wat post.
dus dat vond k wel weer handig van het forum..
kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:12
Verwijderd
mijn broer komt hier en lult alles door aan mn familie dus ja, ik zou opzoch wel bang moeten zijn ervoor maar ik ben het niet. Ik schaam me neit voor de dingen die ik post, en als het echt erge dingen zijn post ik gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 01-08-2003 @ 18:12:
mijn zusje komt hier, ik zou opzich wel bang moeten zijn ervoor maar ik ben het niet. Ik schaam me niett echt voor de dingen die ik post, en als het echt erge dingen zijn post ik gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:07
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Er zijn er wel een paar die ik ken die hier komen, maar zeker niet op psychologie. Geen gevaar dus.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 01-08-2003 @ 19:07:
Er zijn er wel een paar die ik ken die hier komen, maar zeker niet op psychologie. Geen gevaar dus.
ze kunnen het altijd lezen maar bijvoorbeeld niet antwoorden..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:45
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2003 @ 19:38:
ze kunnen het altijd lezen maar bijvoorbeeld niet antwoorden..
nee die nemen echt niet de moeite om zoiets 'ingewikkelds' te lezen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:45
Verwijderd
ik heb op dit forum een heel andere naam dan ergens anders op internet. mijn emailadres staat niet ingevuld dus de meeste mensen zullen me niet herkennen. Misschien een enkeling die veel over me weet en denkt: hey al die verhalen komen overeen met die en die...

ik ben er dus niet zo bang voor.

In het begin was ik nog best open. Nu nog wel maar ik ga niet hele situaties uitleggen ofzo. Dat hou ik voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:57
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Niemand uit m'n vriendenkring of familie komt hier kijken en ik post ook helemaal niks ergs dus ik maak me niet druk...
Oud 01-08-2003, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je loopt idd een zeker risico als je hier post maar als ik me depressief voel kan ik hier mn verhaal kwijt en dat lucht zo ontzettend op dat ik er eigenlijk niet bij nadenk welk risico eraan vast zit. BIj mijn weten lopen er hier geen vrienden, kennissen of familieleden van mij rond dus ik loop volgens mij niet zo veel gevaar. Ik zou het best vervelend vinden als je niet kan posten wat je dwarszit omdat je weet dat er andes over je geroddeld wordt.
Oud 01-08-2003, 21:11
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik open zelden tot nooit een topic over 'mijn' dingen, maar als er een topic over geopend word, en de topicstarter heeft het ergens moeilijk mee, en ik herken dat, dan vertel ik het wel. In grote lijnen tenm. Er zijn een paar bekenden op dit forum, die toch alles wel weten. De rest komt hier niet.
Oud 01-08-2003, 21:57
Fantôme
Fantôme is offline
zo kom ik er laatst achter dat er iemand bij mij op school zit.
zij post ook wel eens hier. en ze zal nu, als ze veel leest, wel aardig wat van me weten ja. maar iig, ik KENDE haar niet van school, kwam er door een bepaald topic toevallig achter.
vind het niet zo heel erg als diegene goed heeft opgelet zal ze ook wel weten dat het nou met me gaat.
en er is nog iemand van mijn school, maar die komt nooit hier
Oud 02-08-2003, 18:11
gothicje
gothicje is offline
er zit hier vast wel meer mensen van mijn school op dit topic maar vrienden om mij heen weten niet dat dit mijn naam is en als ze het al weten ik lees ook veel over hun...
ik heb zowieso nog een naam op dit topic waar ik ook weleens dingen onder zet
kheb veel aardige mensen via hiero leren kennen waar ik nu ook gewoon persoonlijk mee om ga
Oud 02-08-2003, 18:15
Quiana
Quiana is offline
Daarom heb ik ook een ander mailadres gemaakt,
aan m'n mailadres zullen mensen me niet herkennen.
Wel aan m'n schrijfstijl icm wat ik post, maar over het algemeen
zijn dat dan mensen met wie ik veel mail ed.

Er zijn wel mensen die weten dat ik forum onder
deze nick ed, (irl ), maar die kijken toch bijna
nooit op het forum.

Als er nu iemand irl naar me toe komt en vraagt of ik
Quiana ben, dan vind ik het ws niet echt leuk,
maar zolang het niet tegen me gebruikt wordt...
Oud 02-08-2003, 18:19
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Dat maakt niets uit. Ík heb niets te verbergen. Problemen hoeven geen zaken te zijn waarmee je te koop moet lopen, maar ze hoeven ook geen geheimen te blijven. Ik vind het belangrijk nooit geheimen te hebben. Hier dus ook niet!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:39
Verwijderd
ik heb op dit forum 4 namen, waarvan er 2 bekend zijn bij bekenden van mij op dit forum. dus als ik echt grote problemen heb, zet ik ze onder een onbekende naam neer. en trouwens, zo'n forum ís toch voor problemen? t zou dus wel zo logisch zijn als men ze ook zou posten dan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:39
Verwijderd
daar loop ik dus ook tegenaan, er zitten hier bekenden daarom durf ikhier dus bijna niks te posten
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 22:14
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ach, ik schrijf toch bijna alles op wat me overkomt, en bovendien weet mijn directe omgeving toch wel wat er met me aan de hand is/was. Het maakt me niet zovel uit, niet veel mensen die ik ken komen hier.
Oud 03-08-2003, 17:09
Juliah
Juliah is offline
Ik vind het wel raar om hier dingen neer te zetten... Er komen niet super veel mensen die ik irl ken hier (natuurlijk wel mensen die ik via het forum ontmoet heb, maar das toch anders).

Een extra nick lost veel dingen op.
Oud 06-08-2003, 18:39
black~light
black~light is offline
idd! ik had eerst ook een andere nick en toen is een kennis achter mijn verhaal gekomen, andere nick en het probleem is opgelost...

ik vind het niet raar om een verhaal hier te plaatsen. misschien juist fijn. je hebt het namelijk wel tegen mensen die je niet kent(de meesten). en het is soms ook wel eens lekker om het tegen een ombekende mensen stroom eruit te gooien. ik zit dan ook het meest op psychologie, bij dat ie er is....

black~light.
Oud 06-08-2003, 18:41
Verwijderd
Ik heb net een topic er over geopent. En niet echt problemen er mee. Als mensen erachter komen weten ze weer iets meer over mij... anders niet.

Ik ben heel erg open en heb er (dus) niet echt veel problemen mee
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:44
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik vind het niet raar om dingen over mezelf te vertellen, ikzelf vind het ook fijn om het gewoon van me af te kunnen typen, maar verder is het niet leuk dat veel mensen weten wie ik ben, en die dit soort dingen ook zullen lezen, terwijl ze er gewoon niet mee om kunnen gaan. Dus dat is gewoon een keuze die ik maak, ik heb er voor gekozen om de dingen die ik kwijt wil hier neer te typen, en dingen die andere niet hoeven te weten, die type ik gewoon niet, helaas is het wel moeilijk om tijdens het typen die keuzes af te gaan, zal ik het wel typen, of toch maar niet? Het is gewoon een selectie die ik maak. Ik heb een aantral brongegevens, daar selecteer ik uit.
Oud 06-08-2003, 19:05
Nona
Nona is offline
Ik ben er soms wel bang voor, maar dan nog: de dingen die ik vertel zijn niet beschamend (voor zover ik zie) en ik heb me allang voorgenomen om opener te zijn. Op deze manier is het makkelijker om over dingen te praten en als mensen het lezen, nou dan weten ze dat alvast. Het is geen wereldramp. Dit ben ik, en ik schaam me er niet meer voor.
Oud 06-08-2003, 19:16
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Het is ook oppassen in welk forum je het neer zet natuurlijk, hier op psychologie zullen in de regel de mensen er respectvoller en begripvoller mee om gaan.
Oud 06-08-2003, 19:23
Verwijderd
Ik heb op dit forum 6 namen *waarvan één met een vriendin* maar ik plaats meestal onder deze naam. Wanneer ik een echt ernstig probleem heb en niet wil dat iemand anders die ik ken erachter komt, post ik onder een andere naam. Ik post wel meer onder andere namen, maar meestal omdat de personen die ik hier ken het dan geen flikker aangaat.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:18
Verwijderd
er komen hier geen mensen uit mijn familie en kennissen kring (behalve mensen die ik via internet heb leren kennen). ik ben een tijd heel bang geweest. ik zat dik in de problemen en mijn ouders wisten dat maar niet hoe erg het was. ik praatte amper en dan ging mijn pa wel es rondneuzen op deze sites. ik ben toen heel kwaad geworden en tegenwoordig is het ook niet meer nodig, het gaat een stuk beter. bovendien praat ik meer.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik vind al die aliases wel grappig eigenlijk.

De vraag is nu of ik het ook zeilig vind....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:59
VG
VG is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-08-2003 @ 15:37:
ik vind al die aliases wel grappig eigenlijk.

De vraag is nu of ik het ook zIElig vind....
Wat bedoel je met zielig?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
VG schreef op 07-08-2003 @ 15:59:
Wat bedoel je met zielig?
jaja spelfoutje zelfs

zielig in de zin "waar ben je nou bang voor?"
In het echt ga je toch ook niet verkleed in carnavalsoutfit hulp vragen.,..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja.....het kan best wel een probleem zijn
voor zover ik weet komen weinig bekenden van mij op dit forum..(die hebben wel wat beters te doen ) maar de kans is best groot dat zij mijn schrijfstijl en nickname zullen herkennen..
dat is dan jammer

ik probeer het wel een beetje te voorkomen door wat 'algemener' te praten maar dat is erg moeilijk....
voor een tweede identiteit ben ik veel te lui
maar ik zal dan ook nooit namen noemen ofzo..
Bovendien...ik ken niemand die zo erg in mij geinteresseerd is..
en echt heel belangrijke geheime dingen zal ik hier ook niet publiceren...internet is sowieso niet te vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:17
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Je moet ook niet je normale email adres, of een herkenbare nickname nemen/neerzetten.
Oud 08-08-2003, 13:55
VG
VG is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-08-2003 @ 17:04:
jaja spelfoutje zelfs

zielig in de zin "waar ben je nou bang voor?"
In het echt ga je toch ook niet verkleed in carnavalsoutfit hulp vragen.,..
Waar je bang voor kan/mag zijn is dat mensen aan je stoelpoten gaan zagen! En dat kan in het dagelijks leven nogal vervelend uitpakken ivm roddels...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 17:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
VG schreef op 08-08-2003 @ 14:55:
Waar je bang voor kan/mag zijn is dat mensen aan je stoelpoten gaan zagen! En dat kan in het dagelijks leven nogal vervelend uitpakken ivm roddels...
hmm zit iets in, maar houden mensen hiero ook dingen verborgen voor andere mede forummers wie ze irl kennen (via meetings en nu een vriend(in) is) ?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:44
Konijn
Konijn is offline
Ik durf hier nooit wat te posten, omdat ik bang ben dat mensen me herkennen. Ik lees veel, en als ik echt wil reageren pm ik de topicstarter. Maar mn eigen verhalen/ervaringen durf ik hier niet kwijt..
Oud 09-08-2003, 10:25
the tourist
the tourist is offline
Ik post hier weinig persoonlijks, omdat ik weet dat bekenden van mij hier ook wel eens komen. Als ik wel een keer iets erg persoonlijks hier neer zou willen zetten, zou ik dat onder een andere nick doen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 12:25
Soezen
Soezen is offline
Mijn broer zit hier op het forum, en die hoeft niet alles te weten. Daarom had ik een andere nick aangemaakt, om daar persoonlijke dingen te posten. Nu is hij achter die nickname gekomen (door het niet uitloggen van mij)
, en post ik niks persoonlijks meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten