Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 17:02
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
Sadomasochisme (SM) is een vorm van seks waarbij mensen opgewonden raken als ze macht of onmacht voelen, en soms ook pijn.
· In lichte vorm komt het voor als de jongen het meisje met de polsen stevig op het matras drukt. Of als geliefden elkaar tijdens de sex bijten of krabben.
· Sommige mensen beleven SM in een uitgebreid spel, waarin ze elkaar bijvoorbeeld vastbinden en op de billen slaan. Ze praten van tevoren over wat ze wel en niet opwindend vinden. Komen hun voorkeuren overeen, dan maken ze er een spel van.

Hoe denken jullie hier over...

Ik vind het wel wat hebben alelen dan wel in lichte vormen...

Of iemand met ijsblokjes jennen enzo da vind ik wel wat ma veder niet met zwepen of zo..

en jullie
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:16
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
heb mijn (ex)vriendin wel eens de polsen op het matras geduwt, toen geplaagt enzo. Normaal lijkt me.

lijkt me leuk om verder in de praktijk te brengen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:19
Skald
Skald is offline
Lichte vorm is sowieso wel leuk .. maakt het allemaal net wat spannender.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:19
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
SM, lijkt me niks mis mee.
Oud 07-08-2003, 17:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
LOL, ik heb jou al een half jaar op MSN.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:20
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-08-2003 @ 18:16:
heb mijn (ex)vriendin wel eens de polsen op het matras geduwt, toen geplaagt enzo. Normaal lijkt me.

lijkt me leuk om verder in de praktijk te brengen.
dat is zo gemeen, dan kan ze namelijk niks
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:22
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Skald schreef op 07-08-2003 @ 18:19:
Lichte vorm is sowieso wel leuk ... maakt het allemaal net wat spannender.
Eens ... bovendien is de lichte vorm soms heel normaal (krabben, bijten etc.)
Oud 07-08-2003, 18:56
dwenny-dark
dwenny-dark is offline
Ik doe nu sinds een paar maanden actief aan sm, en dan niet alleen de lichtere vormen, heb al een aantal keer de zweep gevoeld, en ja, ik geniet ervan. Maar ik weet dat het voor veel mensen een vreemd idee is. Waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat ieder mens anders is zonder gelijk het af te keuren.
Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik vind dat iemand daarin vrijgelaten moet worden, zonder gelijk be/veroordeeld te worden door anderen.
De heerlijke momenten die ik tijdens het spelen beleefd heb, de mooie herinneringen aan de afgelopen tijd, ik geniet er gewoon van.
Op dit forum kom ik overigends wel veel openheid en weinig directe afkeuring tegen, iets waar ik heel blij mee ben, omdat het mij opviel dat vooral ook jonge mensen die zo tolerant zouden zijn een soms toch wel erg sterke ongegronde mening hebben over SM.

MVG
Dwenny
Oud 07-08-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
dwenny-dark schreef op 07-08-2003 @ 19:56:
Ik doe nu sinds een paar maanden actief aan sm, en dan niet alleen de lichtere vormen, heb al een aantal keer de zweep gevoeld, en ja, ik geniet ervan. Maar ik weet dat het voor veel mensen een vreemd idee is. Waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat ieder mens anders is zonder gelijk het af te keuren.
Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik vind dat iemand daarin vrijgelaten moet worden, zonder gelijk be/veroordeeld te worden door anderen.
De heerlijke momenten die ik tijdens het spelen beleefd heb, de mooie herinneringen aan de afgelopen tijd, ik geniet er gewoon van.
Op dit forum kom ik overigends wel veel openheid en weinig directe afkeuring tegen, iets waar ik heel blij mee ben, omdat het mij opviel dat vooral ook jonge mensen die zo tolerant zouden zijn een soms toch wel erg sterke ongegronde mening hebben over SM.

MVG
Dwenny
cool dat je er zo eerlijk voor uitkomt !!! ik heb je toegevoegd aan msn, is dat erg?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:12
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
sweetymy schreef op 07-08-2003 @ 18:20:
dat is zo gemeen, dan kan ze namelijk niks
uhm, ten eerste vond ze het zelf ook leuk, ten tweede als ze het niet leuk vond had ik het niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:16
freakje
freakje is offline
Niks voor mij, maar ook niks tegen de mensen die het wel fijn vinden.
Oud 07-08-2003, 19:20
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Beetje offtopic

Citaat:
dwenny-dark schreef op 07-08-2003 @ 19:56:
De afkeuring die je op straat vaak hoort komt volgens mij ook deels doordat ze er niet voor durven uikomen dat ze het wel leuk lijkt. Er zullen best wel mensen op straat rondlopen die zulke dingen voor zich houden.
Hier op het forum voelen de meesten zich toch stukken annoniemer.
Oud 07-08-2003, 23:49
McCaine
McCaine is offline
Volgens mij houdt zeker een flinke minderheid, als niet de helft, van de mensen van bondage (dom of sub). Me too.
Oud 08-08-2003, 00:48
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-08-2003 @ 20:12:
uhm, ten eerste vond ze het zelf ook leuk, ten tweede als ze het niet leuk vond had ik het niet gedaan.

Laat ma jij vat het anders op ..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 00:49
Verwijderd
Nahja, gewoon elkaars polsem op het matras vasthouden is wel maar verder moet het echt niet gaan. Ja en bijten (zachtjes) en ijsblokjes zijn natuurlijk fun.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 10:34
dwenny-dark
dwenny-dark is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 07-08-2003 @ 20:20:
Beetje offtopic

De afkeuring die je op straat vaak hoort komt volgens mij ook deels doordat ze er niet voor durven uikomen dat ze het wel leuk lijkt. Er zullen best wel mensen op straat rondlopen die zulke dingen voor zich houden.
Hier op het forum voelen de meesten zich toch stukken annoniemer.
sorry het was misschien enigsinds offtopic, maar veel mensen kunnen er gewoon niet voor uit komen. en dat is niet omdat ze dat zelf niet willen. In mijn vriendenkring heb ik het wel aan een paar mensen verteld, maar ik vertel het lang niet aan iedereen, ook omdat ik zelfs van de meest openminded mensen nog vervelende reacties krijg.
de reden waarom ik hier wat over zei was dat dit wel iets is waar ik het soms best moeilijk mee heb. waarom mag je niet je eigen keuze's doen zolang je er geen anderen mee schaadt?
en ja natuurlijk lopen er veel mensen rond die er open voor uit komen, maar ik ken eigenlijk niemand die er gewoon echt aan iedereen open over is, ook al zijn er wel tekenen. maar zelfs al weet je het van iemand, dan nog praat je er vaak niet over. gelukkig leer ik ook steeds meer mensen kennen die ook aan sm doen, met wie ik wel vrij erover kan praten, maar ik denk niet dat het zo zeer met ons te maken heeft dat er zo'n taboe op is.
wisten jullie trouwens dat 10% van de mensen sm gevoelens heeft?
Oud 08-08-2003, 12:23
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
Iedereen moet doen wat die zelf wil...

Kijk ik zou het niet doen omdat ik gewoon echt niet tegen pijn kan...

(sm in niet lichte voorm bedoel ik dan he)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:16
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
dwenny-dark schreef op 08-08-2003 @ 11:34:
wisten jullie trouwens dat 10% van de mensen sm gevoelens heeft?
Neej, volgens mij moet t ook wel hoger liggen. Dit omdat veel mensen het wel leuk vinden om vastgebonden te worden, maar niet echt verder mee gaan. Dit zien ze dan niet als SM, wat het volgens mij wel degelijk is daar je op zo'n moment al veel vertrouwen in je partner moet hebben dat hij/zij niet verder gaat.
En dat is iets wat mij heel erg aanspreekt binnen SM, het vertrouwen hebben in elkaar en zorgen dat je niet de grenzen overschreid.
Oud 08-08-2003, 15:44
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
en is wat afwisselender idd totdat ik echt pijn heb vinnik alles best. maar echte rollenspelletjes wil ik nie zo graag. hou er nie van onderdanig of dominant te zijn. kwil liever allebei evenveel "aanwezig" zijn
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 16:04
vrijdagmiddag
vrijdagmiddag is offline
ik fantaseer over spanking, nooit echt wat mee gedaan... wel op internetsites en communities ervaringsverhalen gelezen ed.

Denk ook niet dat ik t echt wil, maar t idee is wel opwindend
Oud 08-08-2003, 16:42
Vevay
Kaarsvet is best leuk.

Die kleine dingetjes zoals vastbinden e.d vind ik sowieso wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 17:23
metalgirl
metalgirl is offline
Mjah. Ik ben wel voor handboeien, krabben, bijten, billen slaan en haren trekken.

Maar veel verder ook niet...
Oud 08-08-2003, 20:26
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 08-08-2003 @ 18:23:
Mjah. Ik ben wel voor handboeien, krabben, bijten, billen slaan en haren trekken.

Ik houd niet van haren trekken. Maar de rest wel.
Oud 08-08-2003, 21:30
Verwijderd
De erg lichte vormen zijn bij mij vanzelfsprekend bijna. Andere dingen, zoals bondage, zachtjes slaan, 'goed' aan haren trekken (overal even hard, dan doet het geen pijn), meester(es)-slaaf/vin-rollenspel etc wil ik ook best proberen. Zweepjes, klemmetjes etc echt niet, omdat dat me echt te pijnlijk lijkt om voor mij nog opwindend te zijn. Ik wil er geen blijvend letsel (striemen etc) aan overhouden, zelfs geen kortblijvend
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 08-08-2003 @ 18:23:

LOL
Dat vind ik heel wat, hoor...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Vastknopen met een panty werkt goed.
Voor als je geen handboeien in de buurt hebt.
Maar de leren beulsmaskers en zweepjes mogen ze bij mij in de kast laten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 11:02
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-08-2003 @ 18:56:
LOL
Dat vind ik heel wat, hoor...
Neuh... Zweepjes, tepelklemmen, anaalpluggen, installages waar je helemaal inhangt... No way.
Oud 10-08-2003, 11:06
poesiefox
poesiefox is offline
Ik hou wel van een initiatiefrijke vriend in bed, en een beetje dominant vind ik prima...eventjes. Ik wil het eerlijk kunnen afwisselen, ben zelf ook dominant, en eigenlijk te eigenwijs om het lang te kunnen verdragen.

Ik wilde als peuter ook nooit meelopen aan het handje. Laat los!
Oud 10-08-2003, 11:14
kainie
kainie is offline
Ik stopte altijd een eendenbek in me vriendin's mossel, vond ze nog lekker ook.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 11:14
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 10-08-2003 @ 12:06:
Ik hou wel van een initiatiefrijke vriend in bed, en een beetje dominant vind ik prima...eventjes. Ik wil het eerlijk kunnen afwisselen, ben zelf ook dominant, en eigenlijk te eigenwijs om het lang te kunnen verdragen.

Ik wilde als peuter ook nooit meelopen aan het handje. Laat los!
Ik mis hier even totaal de link met sadomasochisme...
Oud 10-08-2003, 11:18
poesiefox
poesiefox is offline
Wat ik zeg is dat ik SM niet aankan omdat ik teveel vrijheidsdrang heb. Ik kan er niet tegen om ingeknot te worden in mijn willetje. Als peuter al niet.
Oud 10-08-2003, 11:20
KiMZz
KiMZz is offline
OOk onderdanig zijn is een vorm van sm. Ik heb t weleens gedaan, en meester-slaafje spelen meerdere keren, maar geef de laatste tijd meer de voorkeur aan 'gewone' sex.
Oud 10-08-2003, 11:21
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 10-08-2003 @ 12:18:
Wat ik zeg is dat ik SM niet aankan omdat ik teveel vrijheidsdrang heb. Ik kan er niet tegen om ingeknot te worden in mijn willetje. Als peuter al niet.
Bij SM gaat het er niet altijd om dat je beperkt wordt in je vrijheid (zoals bij vastbinden), lichte vormen zoals krabben of bijten hebben daar niks mee te maken, en zelfs als je met een zweep geslagen wordt niet. Het gaat meer om het genot van de pijn dan.

Regels voor berichten