Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2013, 19:32
xLienaa
xLienaa is offline
Hey,
Ik denk er al een tijdje over om mijn neus te laten piercen voor een kleine stud of een diamantje (een ringetje vind ik dan weer helemaal niks). Ik twijfel nog, omdat bang ben voor de reactie van anderen. Maar waarschijnlijk zet ik me daar wel overheen. Ik ben een 16-jarig blond meisje met alleen nog maar 2 gaatjes in mijn oorlellen, aan elke kant 1. Dus ik heb niet echt veel ervaring.
Ik zou graag jullie mening willen horen over zo'n neuspiercing. Is het schattig of staat het asociaal? En kan ik later moeite krijgen met het vinden van een baan? En dan heb ik het over dokter, bijvoorbeeld.

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2013, 19:58
Katelyn199
Katelyn199 is offline
Als je een klein knopje doet staat het niet asociaal. En je kan hem op verschillenden plekjes laten zetten. Een ringetje staat weer wat asocialer. En waarschijnlijk krijg je er geen tot weinig problemen mee met werk zolang je een klein knopje houd. Maar er zullen altijd wel bedrijven zijn die het niks vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 20:16
Verwijderd
Nemen. Vooral leuk als je zelf wat fijner bent. En mocht er ooit gedoe zijn, doe je hem uit. Als je dat wil. Sowieso, nu ook, doe waar je zelf zin in hebt. 'Andere mensen' worden het toch niet eens over wat er voor jou het beste is
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 20:23
Verwijderd
een neuspiercing groeit vrij onopvallend dicht als je 'm er ooit uithaalt, dus wat dat betreft kan het niet zo veel kwaad.

Als je een mooie neus hebt, vind ik een klein glinsterend knopje vaak wel leuk staan.

edit: ik lees je laatste regel. Ik had een studiegenoot die bij de start van haar co-schappen haar wenkbrauwpiercing eruit moest halen, maar ik heb ook een collegadokter gehad die gewoon op de eerste hulp werkte met een gouden neusknopje. Het verschilt maar net per ziekenhuis en afdeling. Maar je kunt 'm er dus altijd uit halen.

Laatst gewijzigd op 12-08-2013 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 20:44
Verwijderd
Nee een neuspiercing is lelijk
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 22:21
Diamera
Diamera is offline
Ik wilde er een tijdje terug ook graag een, en loop eigenlijk nog steeds met het idee rond. Ik heb alleen een beetje een lompe neus, daarom doe ik het toch maar niet. Vaak vind ik het ook niet echt mooi, maar als ik dan weer iemand zie bij wie het wél leuk staat, vind het ook gelijk wel heel leuk. Het moet maar net bij je gezicht passen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 12:42
Verwijderd
Er zijn effectievere en esthetisch-aantrekkelijkere manieren om aan anderen te tonen dat je geen smaak hebt. Nee dus, ziet er belachelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 12:49
igfy
igfy is offline
Ik heb vanaf mijn 15e een neuspiercing. Meestal draag ik een klein knopje, maar in mijn alto-periode droeg ik ook wel eens een ringetje. Ik heb met een knopje nog nooit commentaar gehad bij het vinden van werk. (met een ringetje ook niet, maar toen was ik niet op zoek naar werk).

Als je wilt weten of het je staat kun je altijd proberen een klein stickertje of je neus te plakken, bijvoorbeeld zo'n nagelstickertje, en daar een dag mee rond te lopen.
Oud 09-10-2013, 19:05
LockedForever
LockedForever is offline
Ik heb 2 maanden geleden ook een neuspiercing laten zetten. Het zweerknopje is best wel groot vergeleken bij je neus, haha. Zag er niet uit.. Ik wist dat mn vader het nooit goed zou vinden dus heb m meteen vervangen door een klein diamantje (niet aan te raden, ging bijna van mn stokje). Het zetten zelf deed absoluut geen pijn.
Eerst viel het niemand op (behalve natuurlijk mn enorm kwade papa..), haha, daar was ik zo boos om
Heb voor de rest alleen maar goede reacties op gehad.
Tenzij je alleen maar in Nickelson en Uggs loopt en extreem bijna wit geblondeerd haar hebt is er niks aso's aan een neuspiercing.
Het ligt ook maar net aan de grootte van het knopje en de baas of het voor je werk kan.. Op mijn huidige en vorige werkplek deden ze er totaal niet moeilijk over. Voor dokter is het wel een ander verhaal..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 15:45
igfy
igfy is offline
Bij mijn nieuwe werk mag ik geen piercings dragen, dus hij moet er binnenkort toch uit. Maar goed, ik kan hem altijd 's avond weer in doen als ik dat zou willen.
Reageren

Regels voor berichten