Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 15:58
Wekkerradio
Wekkerradio is offline
Ik heb met haar afgesproken dat we voor altijd vrienden zouden blijven, maar ga nu meer voor haar voelen. Ik weet dus niet of het van haar kant ook zo is, maar dan nog wil ik haar nie kwijt als mn beste vriendin.

wat nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 16:13
GSUSINDUSTRY
GSUSINDUSTRY is offline
Lastige situatie!!

Als je vriendschap op geen enkel manier op het spel wil zetten moet je het voor je houden maar dat lijkt me geen goede oplossing als je sterke gevoelens voor haar hebt.

En omdat ze je beste vriendin is bepraten jullie toch veel vertrouwelijke dingen neem ik aan.

Het beste is denk ik om het haar te vertellen maar ook erbij te zeggen van wat ze ook mag besluiten dat het niet in gevaar mag komen van wat jullie samen hebben opgebouwd.

Gewoon heel eerlijk zijn en de gehele situatie bepraten. Ik denk dar jullie er wel samen uit komen. Zolang je maar eerlijk tegen over je zelf bent en haar. Veel succes!!

Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:28
Lomenika
Lomenika is offline
Je kan het beste wel gewoon zeggen, als ze echt een goede vriendin is zal ze je gewoon blijven behandelen (ik spreek uit ervaring, ik ben ook verliefd geweest (en nu voor de tweede keer) op mijn beste vriend) Nu weet hij het (nog) niet, maar de eerste keer bleef hij me hetzelfde behandelen als voorheen.
Ik denk dat als je het te lang voor jezelf houd dat ze het op den duur wel gaat merken aan je gedrag, dat schept meer afstand dan wanneer je het gewoon zegt.
Oud 14-04-2002, 17:48
Aurora
Aurora is offline
*ervaring*

Ik ben verliefd geweest op een ogede vriend van mij en dat wist hij. Hij vond mij ook leuk, maar het is nooit wat geworden omdat hij onze vriendschap niet op het spel wilde zetten. Ik vond en vind dat een beetje onzin denk ik, hoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen. Maar ik heb zoiets van als je elkaar leuk vindt, why not?! En trouwenz, toen we uiteindelijk nix kregen had ik echt een broken heart en gingen we elkaar een btje ontwijken duz dat was alsnog niet bevorderlijk voor onze vriendschap! Maar goed het is goedgekomen en onze vriendschap is nu beter dan ooit moet ik zeggen. Maar goed ik zou het niet direct tegen je vriendin zeggen, als ze het niet verwacht schrikt dat misschien nogal af. Ik zou gewoon dmv 'subtiele' hints laten merken dat je haar ziet zitten en dan kan zij zien wat ze ermeej doet. Maar goed dat benik weer..ik durf zoiets toch nooit rechtstreeks te zeggen...

Suxes ermeej.
Oud 14-04-2002, 18:28
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb het inmiddels 2x tegen een en dezelfde goede vriendin gezegd. De eerste keer was de respons redelijk negatief, maar dat heeft de ontwikkeling van onze vriendschap niet in de weg gestaan (misschien wel geholpen, zelfs). Inmiddels heb ik het nog een tweede keer "opgebiecht", en nu lijkt het erop dat het wat gaat worden. Hoewel het nog wel een paar maandjes duurt, als het gebeurt, in verband met een nogal onoverkomelijke fysieke afstand momenteel.
Oud 14-04-2002, 18:45
Kupu
Kupu is offline
Ik had een tijd geleden ook gevoelens voor mijn beste vriendin. En andersom ook wel Maar we hebben samen toch besloten om niets te beginnen, omwille de vriendschap. En daar heb ik achteraf geen spijt van we zijn nu al een jaar lang heeeeeeeeeel goed bevriend, en we kunnen alles met mekaar bespreken. En zo'n vriendschap duurt zeer waarschijnlijk langer als verkering, zeker op lagere leeftijd.

Als het niets wordt, dan heb je er geen spijt van op langere termijn, op kortere termin misschien wel. Sterkte ermee!
Oud 14-04-2002, 18:50
bracelance
bracelance is offline
een van de meest gestelde vragen, hier op l&r. Ik kan er maar 1 ding over zeggen en dat is dat je gewoon met haar erover moet praten.
Oud 14-04-2002, 19:07
Wekkerradio
Wekkerradio is offline
Citaat:
bracelance schreef:
een van de meest gestelde vragen, hier op l&r. Ik kan er maar 1 ding over zeggen en dat is dat je gewoon met haar erover moet praten.
Maar als ik t dr zeg en ze wil vrienden blijven, dan gat ze toch anders over me denken. snap je? is t nie zo als voorheen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:48
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Wekkerradio schreef:
Maar als ik t dr zeg en ze wil vrienden blijven, dan gat ze toch anders over me denken. snap je? is t nie zo als voorheen
Hmmzz dat hoeft niet per se..maar de kans is er wel idd..maar dat heeft gewoon even tijd nodig, ik denk dat dat na een tijdje wel beter wordt, als jij haar ook niet meer zo leuk vindt..
Oud 15-04-2002, 17:51
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Wekkerradio schreef:
Je moet haar daarna laten merken dat jij ook heel goed vrienden met haar kan zijn zonder nog te laten merken dat je wel meer zou willen. Als je dat kan gaat het prima, en zal het na een tijdje bij jou ook minder worden.
Oud 16-04-2002, 17:01
Mistery X
Mistery X is offline
zeker over gaan prate!!!heb't zelf ook gehad....maar voor me gehoude...ben 2 jaar gek op haar geweest...zagen mekaar elke dag...ging perfect..maar 'k werd steeds gekker opd'r en dan maak je jezelf gewoon gek en kwetsbaar...duz gewoon vertellen...heb ik na 2 jaar gelukkig wel gedaan...(beter laat dan nooiit) en 't gaat nu nog gewoon zoals 't altijd ging...gewoon relaxt...geen probleem. duz gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:20
blacky
blacky is offline
Ik heb een relatie met mijn beste vriend en het is fout ik weet maar het voelt wel goed.
Oud 17-04-2002, 16:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Kweenie
je moet oppassen dat je niet als vriend en vriendin de relatie in gaat en dat dat ook zo blijft, met enkele rationele liefde etc

ik weet niet of je verliefd moet worden op je beste vriendin
ik zit ook dagen lang te beredeneren waarom ik verliefd op mijn beste vriendin zou moeten worden, maar gevoelsmatig is het gewoon niet zo, en eigenlijk is dat best prettig...

Ik denk dat je het gewoon tegen haar moet zeggen en moet kijken hoe ze reageert,
dat werkt echt altijd het beste;
zeker als ze je beste vriendin is, kan ze het vast goed begrijpen dan kunnen jullie erover praten

ik denk wel dat je moet oppassen dat je niet te rationeel verliefd op haar bent geworden hoor,
je moet je wel afvragen of je echt verliefd bent of dat je het alleen maar wil zijn omdat je je zo prettig bij haar voelt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten