Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf collectant/wijkhoofd van de KWF Kankerbestrijding en weet dus wat het is om steeds 'nee' te horen. Erg deprimerend. Je loopt er immers niet voor jezelf, maar om geld in te zamelen voor zieke mensen. In je vrije tijd. Het is rotwerk, maar het is voor een goed doel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
450.000 minus kosten huisvesting ca. 150.000 = 300.000 300.000 minus kosten vast personeel (10 man a. 25k bruto, 250.000) = 50.000 50.000 minus belastingen = 50k * 0.66 = 33.000,- en die kaarten hebben natuurlijk ook wat gekost om te maken, 33.000 - 25.000 = 8000, er worden per jaar 10x25x300 = 75000 kaarten verkocht, dus dan zou 1 kaart slechts 8000/75000=0,10 euro per stuk kosten. oftewel, 25.000 euro lijkt me alleszins redelijk.
||
Citaat:
Bij ons komen er nooit collectanten (alleen m'n eigen en de nierstichting), ons blokje huizen wordt vaak overgeslagen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() overigens waar haal je de "huisvesting" en "vast personeel" vandaan? genoeg organisaties die geen huisvesting of vast personeel hebben. (1 man die vanuit zijn woonhuis kaarten distribueert voor een goed doel is goed mogelijk). daarnaast hoef je over giften aan goede doelen geen belasting te betalen (of dit is terug te vragen) klinkt net zo verderfelijk als de postcodeloterij. goede doelen zijn nu eenmaal uitermate geschikt om mensen om de tuin te lijden.
||
Citaat:
de meeste bedrijven hebben nou eenmaal een pand, zelfs goede doelen. en anderhalve ton valt toch echt onder goedkope huisvesting, daar heb je amper een huis voor. daarnaast heb ik geen rekening gehouden met distributie-kosten, dat zal altijd geld kosten, ook al zou 1 man dat doen. daarnaast lijkt het me, gezien de aantallen kaarten en personeel 'in dienst' vrijwel onmogelijk dat slechts 1 persoon alles zou kunnen overzien, dus moet er sowieso personeel zijn. al was het alleen maar omdat elk bedrijf - ook goede doelen - verplicht zijn een deugdelijke boekhouding te hebben en netjes belastingaangifte te doen. overigens, stel dat je gelijk hebt (lijkt me niet, maar stel), dan nog moet die ene persoon ook ergens wonen. lijkt me vrij waarschijnlijk dat het woonhuis dan ondergebracht wordt als eigendom van het bedrijf.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
promotiewerk: Kaartjes aan de deuren verkopen SparklingCider | 21 | 04-08-2003 19:53 |