Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 11:13
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
wie is er bekend met deze organisatie?
Ik heb er voor gewerkt het werkt als volgende je moet langs de deuren gaan en mensen kaarten verkopen 6 kaarten voor 5.95 het zijn gewoon verjaardagskaarten met een leuke tekts + plaatje.
voor enkele goede doelen Villa pardoes& kind en brandwond stichting bv....
Ik dacht dus goed werk te doen dikke tegenvaller het zijn grote zakkenvullers kwam ik al achter na enkele dagen.
Overal moest je voor betalen bv als je te laat kwam voor een t-shirt etc....
Ik vond al zo vreemd dat er geen arbeidsvoorwaardne waren etc
en dat ze je continu belde als je aan het werk was hoe je er voor stond met de verkoop vreemd omdat het een goed doel was en ze er in principe zelf niet rijk van zouden worden toch?
Wat blijkt nu het geval te zijn ze staan slechts 25.000 euro per jaar af aan het goede doel.
een middagje werken met 10 man levert ze dus
10 x 25 (gemiddelde verkoop per persoon per dag) x 6= €1500 op
nou stel dat ze 300 dagen werken per jaar rekenmaar is uit hoeveel hun winst dan is............. OVER DE RUG VAN ZIEKE KINDEREN!!!!!!!!!
dus ik zou zegge geef liever aan de kankerstichting oudere mensen met een collecte bus of iets dergelijks ipv dit doel te steunen by the way me baas was een vrouwelijk figuur type die alle party""s pijpt het is echt niet waterdicht geloof me!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 13:46
Jeopardize
Jeopardize is offline
Juist ja.
Oud 22-08-2005, 17:50
PV
PV is offline
Ik zou zeggen, stort liever direct geld op de rekening van een betrouwbare stichting. Ook mensen die namens een stichting met een collectebus langs de deuren gaan kunnen nep zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:27
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
ja heb het ook gedaan.. bagger
Oud 22-08-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 22-08-2005 @ 12:13 :
wie is er bekend met deze organisatie?
Ik heb er voor gewerkt het werkt als volgende je moet langs de deuren gaan en mensen kaarten verkopen 6 kaarten voor 5.95 het zijn gewoon verjaardagskaarten met een leuke tekts + plaatje.
voor enkele goede doelen Villa pardoes& kind en brandwond stichting bv....
Ik dacht dus goed werk te doen dikke tegenvaller het zijn grote zakkenvullers kwam ik al achter na enkele dagen.
Overal moest je voor betalen bv als je te laat kwam voor een t-shirt etc....
Ik vond al zo vreemd dat er geen arbeidsvoorwaardne waren etc
en dat ze je continu belde als je aan het werk was hoe je er voor stond met de verkoop vreemd omdat het een goed doel was en ze er in principe zelf niet rijk van zouden worden toch?
Wat blijkt nu het geval te zijn ze staan slechts 25.000 euro per jaar af aan het goede doel.
nou stel dat ze 300 dagen werken per jaar rekenmaar is uit hoeveel hun winst dan is............. OVER DE RUG VAN ZIEKE KINDEREN!!!!!!!!!
Tuurlijk, de directeur moet ook geld verdienen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:03
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
PV schreef op 22-08-2005 @ 18:50 :
Ik zou zeggen, stort liever direct geld op de rekening van een betrouwbare stichting. Ook mensen die namens een stichting met een collectebus langs de deuren gaan kunnen nep zijn.
Mensen die namens een stichting langs de deur gaan hebben een collectantenpas/legitimatiebewijs bij zich. Als je het niet vertrouwd kan je dus altijd naar een legitimatiebewijs vragen.

Ik ben zelf collectant/wijkhoofd van de KWF Kankerbestrijding en weet dus wat het is om steeds 'nee' te horen. Erg deprimerend. Je loopt er immers niet voor jezelf, maar om geld in te zamelen voor zieke mensen. In je vrije tijd. Het is rotwerk, maar het is voor een goed doel.
Oud 05-09-2005, 17:00
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 22-08-2005 @ 22:03 :
Mensen die namens een stichting langs de deur gaan hebben een collectantenpas/legitimatiebewijs bij zich. Als je het niet vertrouwd kan je dus altijd naar een legitimatiebewijs vragen.

Ik ben zelf collectant/wijkhoofd van de KWF Kankerbestrijding en weet dus wat het is om steeds 'nee' te horen. Erg deprimerend. Je loopt er immers niet voor jezelf, maar om geld in te zamelen voor zieke mensen. In je vrije tijd. Het is rotwerk, maar het is voor een goed doel.
jah daarom kan het dus nooit zo zijn dat je ontslagen zou kunnen worden omdat je niet goed genoeg ophaalt
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 10:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 22-08-2005 @ 12:13 :
nou stel dat ze 300 dagen werken per jaar rekenmaar is uit hoeveel hun winst dan is
10x25x6x300 = 1500x300 = 450.000 bruto
450.000 minus kosten huisvesting ca. 150.000 = 300.000
300.000 minus kosten vast personeel (10 man a. 25k bruto, 250.000) = 50.000

50.000 minus belastingen = 50k * 0.66 = 33.000,-

en die kaarten hebben natuurlijk ook wat gekost om te maken, 33.000 - 25.000 = 8000, er worden per jaar 10x25x300 = 75000 kaarten verkocht, dus dan zou 1 kaart slechts 8000/75000=0,10 euro per stuk kosten.

oftewel, 25.000 euro lijkt me alleszins redelijk.
Oud 06-09-2005, 13:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 22-08-2005 @ 22:03 :
Inderdaad. Ik loop ook twee keer per jaar een collecte (Jantje Beton en voor ander wijk-welzijnswerk. Ook heb ik voor het Astmafonds en EHBO gelopen). Vaak is het al donker en slecht weer, niet leuk. Gelukkig doen we het in groepen, dan is het nog wel gezellig. Ik vind het wel zo sociaal om er wat in te gooien. Al is het maar al je kleingeld.

Bij ons komen er nooit collectanten (alleen m'n eigen en de nierstichting), ons blokje huizen wordt vaak overgeslagen. Helaas...
Oud 06-09-2005, 14:52
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-09-2005 @ 11:03 :
10x25x6x300 = 1500x300 = 450.000 bruto
450.000 minus kosten huisvesting ca. 150.000 = 300.000
300.000 minus kosten vast personeel (10 man a. 25k bruto, 250.000) = 50.000

50.000 minus belastingen = 50k * 0.66 = 33.000,-

en die kaarten hebben natuurlijk ook wat gekost om te maken, 33.000 - 25.000 = 8000, er worden per jaar 10x25x300 = 75000 kaarten verkocht, dus dan zou 1 kaart slechts 8000/75000=0,10 euro per stuk kosten.

oftewel, 25.000 euro lijkt me alleszins redelijk.
die kaarten worden natuurlijk gemaakt door arme kindjes en kosten geen 10ct

overigens waar haal je de "huisvesting" en "vast personeel" vandaan? genoeg organisaties die geen huisvesting of vast personeel hebben. (1 man die vanuit zijn woonhuis kaarten distribueert voor een goed doel is goed mogelijk).

daarnaast hoef je over giften aan goede doelen geen belasting te betalen (of dit is terug te vragen)

klinkt net zo verderfelijk als de postcodeloterij. goede doelen zijn nu eenmaal uitermate geschikt om mensen om de tuin te lijden.
Oud 06-09-2005, 15:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ganralph schreef op 06-09-2005 @ 15:52 :
die kaarten worden natuurlijk gemaakt door arme kindjes en kosten geen 10ct

overigens waar haal je de "huisvesting" en "vast personeel" vandaan? genoeg organisaties die geen huisvesting of vast personeel hebben. (1 man die vanuit zijn woonhuis kaarten distribueert voor een goed doel is goed mogelijk).

daarnaast hoef je over giften aan goede doelen geen belasting te betalen (of dit is terug te vragen)

klinkt net zo verderfelijk als de postcodeloterij. goede doelen zijn nu eenmaal uitermate geschikt om mensen om de tuin te lijden.
inkomsten uit verkoop is wat anders dan giften aan goede doelen. als je mijn berekening goed leest, dan zie je ook dat er geen belasting betaald wordt over de giften, enkel over de binnengehaalde winst.

de meeste bedrijven hebben nou eenmaal een pand, zelfs goede doelen. en anderhalve ton valt toch echt onder goedkope huisvesting, daar heb je amper een huis voor. daarnaast heb ik geen rekening gehouden met distributie-kosten, dat zal altijd geld kosten, ook al zou 1 man dat doen. daarnaast lijkt het me, gezien de aantallen kaarten en personeel 'in dienst' vrijwel onmogelijk dat slechts 1 persoon alles zou kunnen overzien, dus moet er sowieso personeel zijn. al was het alleen maar omdat elk bedrijf - ook goede doelen - verplicht zijn een deugdelijke boekhouding te hebben en netjes belastingaangifte te doen.

overigens, stel dat je gelijk hebt (lijkt me niet, maar stel), dan nog moet die ene persoon ook ergens wonen. lijkt me vrij waarschijnlijk dat het woonhuis dan ondergebracht wordt als eigendom van het bedrijf.
Reageren

Regels voor berichten