Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 08:02
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Wij zijn zelf al ruim 2 jaar @home abbonnee...dit grapje kost toch wel wat geld...rond de 50€ p/m.
Nu biedt Nutsbedrijven Maastricht, naast @home...living@maastricht aan...kost maar 27,95€ p/m
Dwnl. 312kbps
Up. 64kbps

Vooral met die up kunnen ze mij blij maken

Maar ja heeft iemand al ervaring ermee?

Hoe constant ligt de snelheid en hoe stabiel is de verbinding, want kan me nog heugen dat met @home vaak prob's waren ( i n het begin... )

Ow ja en mocht ik overstappen van @home naar living, hoe zit dat dan met mijn home-mail adressen...want weet begot niet bij hoeveel services ik mijn home.nl adressen gebruikt hebt...zou wel minder fraai zijn...

Ps: weet niet of de topic hier goed staat...
Oud 13-08-2003, 10:43
belgo
belgo is offline
Uhm, weet je heel zeker wat je doet? De snelheden staan, zoals dat altijd gebeurt bij netwerk/telefonie, in kilobit per seconde aangegeven. Dat betekent dat je de snelheid door 8 moet delen om het aantal kilobytes per seconde te krijgen.
Code:
Dwnl. 312kbps
Up. 64kbps
wordt
Code:
Dwnl. 39 KB/s
Up. 8 KB/s
Dat zijn dus je maximale snelheden. Als dit een ADSL verbinding is, moet je eigenlijk de kbps snelheid door 10 delen ivm met overhead.

Ik heb zelf geen kabel, maar volgens mij lan een kabelverbinding veel sneller dan dat (toch zeker 1500kbps download: 185 KB/s). Tenzij jouw kabelverbinding op het moment ruk is, ga je er op snelheid achteruit.
Oud 13-08-2003, 10:44
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
wat belgo zei.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:46
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Inderdaad, en ik dacht (zo even uit m'n hoofd) dat @home dan een betere aanbieding heeft? Je zult nu toch wel sneller gaan, al is het natuurlijk ook duurder. Anyway, een upload van 8 kb/s is niks (ligt er natuurlijk ook aan wat je wil doen)

Even tussendoor, wat is overhead?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:03
belgo
belgo is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 13-08-2003 @ 12:46:
Even tussendoor, wat is overhead?
Ik weet het niet exact, maar het is extra informatie die wordt toegevoegd aan de pakketjes om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt. Vergelijk het met de error-correction bij muziek-cd's:

Uit het topic 'Computer-Spelletje ; )'
Citaat:
Waarom neemt een geripte audio 640 MB CD meer dan 640 MB in?

Omdat data op de CD van error correcting wordt voorzien, en dus de ruwe data groter is dan de effectieve data, bij audio geldt dit niet of minder (mode 2?), waardoor het logisch gezien meer dan 640MB inneemt op een 640MB CD.
Bij ADSL is er volgens mij 2 bits overhead bij elke 8 bits. Dus je hebt 10 bits nodig om 8 bits daadwerkelijke data te versturen.
Oud 13-08-2003, 13:23
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Hmm dan heb ik me inderdaad toch een beetje vergist denk ik

Met @home heb ik volgens hun dik boven 500kbps en upload is standaard 16 meen ik...

Thx voor de informatie
Oud 13-08-2003, 16:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Deel maar gewust door 10. En het is onzin dat kabel minder last zou hebben van overhead. Kabel heeft geen lijnsnelheid, dus snelheden in kilobit zijn best wel onzinnig.

Overhead is de extra (meta) informatie die nodig is om de pakketjes op hun plaats van bestemming te brengen. Denk aan een pakket wat bij jou thuis wordt afgeleverd, dat zit ingepakt en er zit een sticker op met de geaddresseerde en afzender etc. De feitelijke pakketje (b.v. een computerkast) zit erin. Daaromheen de verpakking, waardoor het pakketje groter wordt.

8+2 bits is onzin, je moet gewoon uitgaan van 10% overhead. Dus als je (ADSL) lijnsnelheid 512kbps (kilobit) is, dan heb je 64KB/s ruwe bandbreedte (512/8), waarvan 10% kwijt is aan overhead, dus je houdt 57,6KB/s over, die je echter alleen haalt onder perfecte omstandigheden. Een max van 55KB/s lijkt me realistischer. Maar door 10 delen kan ook, klopt aardig.

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 17:54
belgo
belgo is offline
Mja, bij 'overhead' hebben ze het vaak over de overhead op ATM niveau, dus vandaar dat het niet op kabel internet slaat. Uiteraard zullen ze daar ook overhead hebben.

Mijn 8+2 stelling slaat zo inderdaad nergens op.
ATM 'cellen' hebben een header van 5 bytes en 48 bytes data (53 bytes in totaal). Dan zou de 10% statistiek ongeveer kloppen.
Reageren

Regels voor berichten