Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 16:48
Wasp
Wasp is offline
Ik heb soms dingen dat ik 'voel' wat ik niet moet doen of dat ik dingen weet die nog moeten gebeuren.. Ik weet niet precies hoe ik hier mee moet omgaan, dus ik dacht, laat ik eens hier een topic openen..

Paar voorbeeldjes:

Een tijd geleden reed ik op mijn brommer met mijn vriendin achter op in de stad, ik reed achter een bus aan, dus zag niets wat er zich voor die bus afspreelde. Voordat ik het wist ging ik stilstaan aan de zijkant van de weg. Toen de bus voorbij was, zag ik dat er 2 politiemotoren brommers aanhielden voor snelheidscontroles. Ik had dus mijn brommer uitgezet dus ze konden mij niets meer maken.

Eergister reed ik in de stad, in de verte zag ik een scooter staan aan de zijkant van de weg. Iets in mij vertelde me dat dat niet helemaal pluis was, dus ik ging netjes 30 rijden. Wat blijkt nou, was het een politiemeneertje op scooter.

In mijn 10e levensjaar waren we met de familie Party & Co aan het spelen. Mijn moeder had een kaartje gepakt van de stapel, ze zei me "Haha, deze raad je nooit!". Ze moest iets uitbeelden. Ik zei haar: "Och, dan zal het wel songfestival zijn ofzo". En ze keek me aan.. "Huh? , heb jij het kaartje gezien?" Ik: "Nee.. hoezo.." En ze liet me het kaartje zien en ik moest spontaan huilen.. Dat kan toch geen toeval zijn?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.. Maar is dit een gave, of is dit elke keer gewoon puur toeval geweest.. Zijn er meer mensen met zoiets?
Oud 19-07-2003, 16:56
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
meer toeval
dat van die politie agentjes kan iedereen weten, die sukkels staan namelijk overal tegenwoordig om maar geld op te halen. Zelfs in prullebakke zitten flitsers tegenwoordig....

lijkt me niet echt een gave, maar toeval
Oud 19-07-2003, 18:16
Riconoscente
Riconoscente is offline
Wolter, je hebt een stukje van het licht gezien. Probeer eraan vast te houden, je komt er met deze voorspellende gave.. Je moet er in geloven!

Je mag me PM-en voor instucties...
Oud 19-07-2003, 18:17
Agnès
Agnès is offline
agrees with evil_angel.
De dingen die jij opnoemt is iedereen weleens overkomen, zoiets noem je toeval, of geluk.
Oud 19-07-2003, 19:48
Verwijderd
Best wel vaak eigenlijk. Tegenwoordig hou ik dat bij, sommige perioden heb ik het meer dan andere. Maar een bepaald liedje dat gaat komen (en dan niet eens een bekend nummer, maar echt zo een dat al 5 jaar niet meer is geweest ofzo), telefoontjes, mensen die ik ga zien, wat er gaat gebeuren,... Soms handig, vaak ook niet.
Oud 21-07-2003, 00:04
pe51
pe51 is offline
Dat voorbeeld van de politie, dat heb ik van iemand anders ook gehoord. Die reed zonder licht op de fiets, wilde de hoek om fietsen, en kreeg een gevoel dat ze moest stoppen. Ze stapte af, liep de hoek om en daar waren 2 agenten aan t controleren.

Sommige mensen zijn bang voor zulke gevoelens, en dan is t mooi makkelijk dat je ze bij politiecontroles krijgt. Dan hoef je er niet bang van te zijn en dan zie je dat ze je kunnen beschermen.

Het valt me op dat zulke voorgevoelens eerder bij jongeren dan bij ouderen voorkomen.

peter.
Oud 09-08-2003, 23:42
Verwijderd
Het is eerder toeval en anders anticipatie. Zo'n dingen overkomen mij ook wel eens.
Oud 09-08-2003, 23:59
We_Are_One
We_Are_One is offline
Tja, laatst zat ik tv te kijekn, kwam er een man in beeld en ik zie"Oh, die is aangevallen door een roofvogel" bleek ook zo te zijn.

toeval? geen idee.
Oud 10-08-2003, 16:54
p0m
p0m is offline
ik heb een aantal voorspellende dromen gehad, misschien iets geloofwaardiger. Misschien gewoon leuk. kijk maar.

zomaar eentje:

ik droomde dat we gingen karten (dat hadden we de dag ervoor al afgesproken) bij mij verzamelen we altijd, en ik mijn droom zag ik wouter binnenkomen. In het volgende shot zou ik wouter en mij het café van de kartbaan binnenkomen terwijl stefan op ons afloopt, en ik hoor mezelf zeggen, er is iets met nard.

de volgende dag gingen we dus karten, wouter komt op skates binnen, nard komt zoals gewoonlijk te laat, en stefan had net gebeld dat hij rechtstreeks naar de kartbaan zou komen, hij moest nog uit eten.
we rijden dus naar de kartbaan, en we moesten over een voor autos afgesloten weg waar we dus gewoon overheen konden fietsen/skaten. Aan het einde van de week lag een heuvel over de hele breedte van de weg. Wouter op skates en ik op mijn barrel gingen op het fietspad fietsen, en nard zou met zijn nieuwe mountainbike wel eens over die heuvel springen. Maar achter de heuvel lag een kuiltje en ik zie nard zo voorover kantelen. ik begin te lachen maar ik ga de hoek om en ik zie hem versuft liggen, met een plas bloed onze de gezicht. Snel naar het ziekenhuis met hem. Zijn lip kreeg 3 hechtingen, 2 in zijn wang en zijn voortand lag uit zijn mond. Zijn vader kwam hem halen om naar de tandarts te gaan. Wij moesten voor hem een biertje drinken.
Wij naar de kartbaan, en we lopen het cafe in, wouter en ik, en stefan komt op ons af, en ik zegt met kippenvel: er is iets met nard..
Oud 11-08-2003, 23:05
Frondish
Frondish is offline
zo heb ik ook wel eens totaal onverklaarbare dingen waarvan ik denk..aah dit is onmogelijk hier een volgt een voorbeeld

(Ik ben helemaal gek van streetrace wagens dus...)\

Vorige week ging ik naar de voetbal vereniging want ik moest trainen...dus ik sta voor een stoplicht maar het was best wel druk..dus ik dacht zou wel kick zijn als er nu een streetrace wagen voorbij komt..(dat denk ik haast altijd bij een stoplicht)
dus ik wil gaan rijden want het licht was groen en toen kwam er 1tje aanrijden en die stopte natuurlijk het was een peugeot 206
de wagen waar ik helemaal lijp van ben..dus dat kwam nog mooi uit ook maarja ik fietste door en ik dacht hoe de f*ck kan dat nou..maarja soms zijn er dingen in het leven
Oud 12-08-2003, 09:19
dark_poetry
dark_poetry is offline
Het kan of toeval zijn maar het kan ook geen toeval zijn.
Iedereen heeft wel eens van die dingen dat je denkt HUH .
Maar als het redelijk vaak gebeurd is het volgensmij geen toeval.
Oud 12-08-2003, 10:23
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-08-2003 @ 00:05:
zo heb ik ook wel eens totaal onverklaarbare dingen waarvan ik denk..aah dit is onmogelijk hier een volgt een voorbeeld

(Ik ben helemaal gek van streetrace wagens dus...)\

Vorige week ging ik naar de voetbal vereniging want ik moest trainen...dus ik sta voor een stoplicht maar het was best wel druk..dus ik dacht zou wel kick zijn als er nu een streetrace wagen voorbij komt..(dat denk ik haast altijd bij een stoplicht)
dus ik wil gaan rijden want het licht was groen en toen kwam er 1tje aanrijden en die stopte natuurlijk het was een peugeot 206
de wagen waar ik helemaal lijp van ben..dus dat kwam nog mooi uit ook maarja ik fietste door en ik dacht hoe de f*ck kan dat nou..maarja soms zijn er dingen in het leven
Als je het altijd bij een verkeerslicht denkt, dan is het toch juist geen toeval? Alleen als je dat normaal nooit doet, maar nu wel...
Oud 12-08-2003, 22:02
legatus
legatus is offline
Deze voorgevoelens liggen allemaal wel érg voor de hand. Waarschijnlijk speelde de gedachte van een mogelijk scenario al af in je hoofd voordat het gebeurde. Waarom voorspel je niet eens iets dat ook duidelijk speciaal is en eigenlijk onvoorspelbaar is.

Het woord "voorspellen" lijkt ook te komen van "voorspelbaar" en dat zijn deze gebeurtenissen allemaal.

Voorspel volgende keer eens de naam van de politieagent en andere (onmogelijke) zaken dan het feit dat je strafbaar bent en dat er wel eens politie in de buurt zou kunnen zijn om je te "straffen". Sterker nog, schrijf eens alle voorspellingen op die niet uitkomen. De momenten waarop je zonder licht fietste en dacht "als er nu politie om de hoek staat" en er dan niet stond.
Oud 13-08-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 12-08-2003 @ 23:02:
Deze voorgevoelens liggen allemaal wel érg voor de hand. Waarschijnlijk speelde de gedachte van een mogelijk scenario al af in je hoofd voordat het gebeurde. Waarom voorspel je niet eens iets dat ook duidelijk speciaal is en eigenlijk onvoorspelbaar is.

Het woord "voorspellen" lijkt ook te komen van "voorspelbaar" en dat zijn deze gebeurtenissen allemaal.

Voorspel volgende keer eens de naam van de politieagent en andere (onmogelijke) zaken dan het feit dat je strafbaar bent en dat er wel eens politie in de buurt zou kunnen zijn om je te "straffen". Sterker nog, schrijf eens alle voorspellingen op die niet uitkomen. De momenten waarop je zonder licht fietste en dacht "als er nu politie om de hoek staat" en er dan niet stond.
ja precies.. een voorspelling komt idd vaker niet uit dan wel... allleen als het wel uitkomt valt het op

net als met die street racer auto (of whatever) als je het elke keer denkt en het gebeurt een keer.. niet echt een voorspelling.. gewoon toeval
Oud 14-08-2003, 20:28
REIE
REIE is offline
Citaat:
pe51 schreef op 21-07-2003 @ 01:04:
Dat voorbeeld van de politie, dat heb ik van iemand anders ook gehoord. Die reed zonder licht op de fiets, wilde de hoek om fietsen, en kreeg een gevoel dat ze moest stoppen. Ze stapte af, liep de hoek om en daar waren 2 agenten aan t controleren.

Sommige mensen zijn bang voor zulke gevoelens, en dan is t mooi makkelijk dat je ze bij politiecontroles krijgt. Dan hoef je er niet bang van te zijn en dan zie je dat ze je kunnen beschermen.

Het valt me op dat zulke voorgevoelens eerder bij jongeren dan bij ouderen voorkomen.

peter.
Dat gevoel had ik ook wel eens gehad. Laatst fietste ik uit het bos, zag ik rechts in de verte twee kleine rechthoekige lichten, bovengemiddelde afstand van elkaar.
100 gefietste meters later stond er inderdaad een volkswagenbusje van de politie naast me met een agent die vroeg waarom ik geen achterlicht had... (Was ik maar in het bos gebleven!)
Het was gewoon kansberekening, politie rijdt vaak rond in volkswagencombi's, er is redelijk wat criminaliteit en die weg is altijd al zeer verlaten. Wie kon het anders zijn?

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 20:32.
Advertentie

Regels voor berichten