Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ff een voorbeeldje opgezocht
L. van Beemen, Ontwikkelingspsychologie. 2e herz. druk, Groningen, Wolters-Noordhoff, 2000 ISBN 9001066313 http://www.ruward-boekhandel.nl/Lite...003%202004.htm Ik heb het zelfde boek, maar dan uit 1995 en het ISBN nummer daarvan is: 9001066704 |
![]() |
||
Citaat:
Of had je het niet over mijn lijst?! ![]()
|
![]() |
het idee is dat je aan het ISBN-nummer een boek kunt herkennen, zonder verdere gegevens.
99% vd boeken krijgt een uniek nummer mee, en zo gauw de inhoud van een boek verandert is het in principe een ander boek, met dus een nieuw nummer, maar het kan best zijn dat uitgeverijen het niet zo precies nemen (een ISBNnummer is ook niet verplicht) dus als het kan gewoon ff de druk vermelden. een leesboek dat opnieuw gedrukt wordt is ook wat anders dan bijv een geschiedenisboek waar een nieuwe versie van uit komt (met nieuwe informatie dus) lijkt me dat grote handelaren (als bol.com) wel voor de nieuwste druk zorgen. beetje studie gebruikt ook wel de nieuwste drukken, maar vaak maakt het zeer weinig uit of je de 5e of 6e druk hebt bijv. |
![]() |
|
Thanx voor jullie reacties.
Maar volgens mij veranderd er idd wel iets aan isbn-nr. als er een andere druk komt. Ik moest bijv. iets hebben van de 9de druk, en bol.com had alleen de 8ste druk, toen ben ik op isbn-nr. van 9de druk gaan zoeken en kon niks vinden (khad eerst op titel gezocht). Maar thanx anyway! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|