Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 15:47
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Eerst had ik gewoon hele kleine wenkbrauwtjes (en blonde) waar ik niets hoefde te epileren, maar nu ben ik terug van vakantie en beginnen er opeens op allerlei andere plekken verschrikkelijk veel wenkbrauwhaartjes bij te groeien!
Ik heb geprobeerd ze te blonderen, want met een pincet eruit rukken werkt echt niet. Dan ben ik een half uur bezig met één haartje en daarna doet mijn halve gezicht pijn en is rood.
Help!
Oud 27-08-2003, 15:51
Balance
Balance is offline
idd. en na een paar maal doet het nog amper pijn en nog een paar maal meer en de haartjes blijven weg
Oud 27-08-2003, 15:53
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik weet niet hoe jullie dat ooit voor elkaar krijgen hoor, maar ik sta gewoon met die pincet te rukken en dan heb ik het haartje er nog niet uit.
En zelfs na een paar keer ging het niet beter.
Oud 27-08-2003, 16:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-08-2003 @ 16:53:
Ik weet niet hoe jullie dat ooit voor elkaar krijgen hoor, maar ik sta gewoon met die pincet te rukken en dan heb ik het haartje er nog niet uit.
Pincet schuin houden, en niet van 'recht' erboven..

En als het dan nog moeilijk is, een pincet kopen met
schuin afgeronde 'grijpers', werkt makkelijker dan eentje met recht afgeronde.
Oud 27-08-2003, 17:04
rosayet
rosayet is offline
Vraag anders of iemand anders het voor je wil doen. Je moeder misschien?
Oud 27-08-2003, 18:03
Lovely007
Lovely007 is offline
Misschien kun je een automatische epileertang proberen? Daarmee pak je het haartje vast, en dan trekt ie je haartjes er gelijk uit.. weet niet precies hoe ik het duidelijker moet uitleggen.

En dat rode is normaal hoor! Heb ik ook altijd, je kan het beste gaan epileren voordat je op bed gaat, dan is het de volgende ochtend helemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:51
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Gewoon epileren is toch niet zo moeilijk en als je het mij vraagt ook verre van pijnlijk?
Gewoon in één keer eruit trekken, dan wordt het ook het minste rood
Oud 28-08-2003, 14:20
Verwijderd
In het begin doet dat inderdaad een beetje pijn, wat ik altijd deed was het een beetje verdoven met een ijsklontje in een zakje, gewoon eventjes op de plaats houden waar je gaat epileren. Dan pak je de pincet en pak je het haartje vlak bij de huid vast, klein rukje en hij is er uit. Je kan ook zo'n automatisch pincet kopen, die hebben ze bij elke winkel met make-up wel. Als je het haartje dan vastpakt, trekt hij meteen naar achteren. Zelf vind ik dat een beetje vervelend omdat ik het zelf niet echt in de hand hem, doe het liever zelf

Overigens blijft het altijd wel een beetje rood naderhand, zelf smeer ik er dan wat dagcrème op (dus eerst epileren, dan dagcrème), dan gaat het wel redelijk snel weg. Mja, de haartjes blijven enorm lang weg dus zo erg is het niet
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:09
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik epileer gewoon, dat gaat goed vind ik elke dag beetje niet overdreven veel werk. Eigelijk valt het reuze mee...
in het begin dacht ik wel ieuww dat doet vast pijn maar ik voel er nix van.
ik heb best van die overdreven wenkbrauwen
Oud 29-08-2003, 21:10
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
bij mij word het trouwens nooit rood, of geirriteerd een beetje droog is mijn huid wel daar altijd... maar dat heb ik altijd al.
Oud 29-08-2003, 22:14
marisjuhh
marisjuhh is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-08-2003 @ 16:47:
Eerst had ik gewoon hele kleine wenkbrauwtjes (en blonde) waar ik niets hoefde te epileren, maar nu ben ik terug van vakantie en beginnen er opeens op allerlei andere plekken verschrikkelijk veel wenkbrauwhaartjes bij te groeien!
Ik heb geprobeerd ze te blonderen, want met een pincet eruit rukken werkt echt niet. Dan ben ik een half uur bezig met één haartje en daarna doet mijn halve gezicht pijn en is rood.
Help!
Je moet wel je huid strak trekken..
pincet een beetje scheef!
dan gaat het er zo uit.
laat het anders in een schoonheidsalon doen.
prijs valt wel mee en dan wordt het mooi in model gebracht.
koop anders een adnere pincet!
met een bouwding er om heen.
die pakt echt elk klein miezerig haartje

liefs, mariska
Oud 30-08-2003, 17:32
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
niet blonderen! Dat is oerlelijk. en ziet er nog vuiler uit.
Je kan beter gewoon met een goed pincetje, dat zelfs mini-stoppeltjes kan uittrekken, epileren. Dat werkt het best.
Het doet ook geen pijn als je met je andere hand je huid strak houdt. Dus niet in het wilde weg plukken, dat doet pijn ja.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:09
Balance
Balance is offline
je hebt overigens 'goede' en 'slechte' pincetten.
de slechte zijn teveel afgerond en houden een haartje niet stevig genoeg vast. Zorg dus wel dat je echt een goede hebt, waarbij het haartje niet meer kan bewegen als je hem d'r uit trekt.
Oud 01-09-2003, 08:31
ellaversa
ellaversa is offline
je kan ook de eerste keer je wenkbrauwen laten waxen en dan bijhouden met een pincet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:52
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik persoonlijk hou wel van harige vrouwen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:46
marisjuhh
marisjuhh is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 01-09-2003 @ 18:52:
ik persoonlijk hou wel van harige vrouwen
haha gekkerd
Oud 01-09-2003, 21:10
Thalionlachiel
Thalionlachiel is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-08-2003 @ 16:53:
ja maar euh,. bij de etos verkopen ze ook van die automatische dingen.. *neej tis niet automatische maar zo heten ze* die heb ik .. en die dingen zijn goddelijk en zoo makkie te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Help!
Jeej, een halfuur per haartje? Ik trek er in 2 seconden 5 uit ofzo, echt van tak tak tak tak klaar.
Weet je, je moet gewoon ff doorzetten, de eerste paar x is het wat pijnlijker, maar valt later mee, en je kan ook ijsklontje gebruiken/huid straktrekken enzo, (ik heb geen ijsklontjes nodig, houd t lekker simpel). Ik heb wel dat t wat rood wordt, en mijn ogen gaan tranen, (ik ga altijd enorm niezen), maar dat is zo over en je kan er misschien iets verzachtends op smeren? Misschien heb jij gewoon een gevoeligere huid.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:54
Roos
Roos is offline
Koop eens een nieuw pincet... misschien glijdt het haartje steeds weg
Oud 05-09-2003, 23:08
AuForm
AuForm is offline
Citaat:
Help!
Zou het niet kunnen zijn dat: je huid bruiner is geworden, waardoor het contrast met je blonde haartjes groter is geworden, waardoor ze dus meer opvallen.

Volle wenkbrauwen is trouwens het schoonheids ideal, tenzij ze op vreemde plaatsen groein natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten