Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 17:55
Sjaan
Sjaan is offline
Ik ga aankomend jaar Psychologie studeren, en vaak komt er een beeld in me op dat veel Psychologie-studenten zo'n vage, half depressieve mensen zijn....
Ik hoop dat het niet zo is, want daar heb ik dus écht geen zin in!! Dus ik hoop dat jullie mij kunnen overtuigen dat psychologiestudenten gewoon normale mensen zijn, net zoals ik , en dat je met hun ook gewoon lekker kan feesten en gek kan doen!!!!

Overtuig mij!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2003, 18:42
Verwijderd
Ik studeer ook psychologie, en ik ben nog geen depressieve mensen tegengekomen.. ik denk dat het aantal saaie/vage/depressieve mensen wel ongeveer hetzelfde ligt als op andere studies..

Ik vraag me toch af hoe zoveel mensen toch aan dat beeld komen.. het wordt me echt vaak gevraagd
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:00
Quiana
Quiana is offline
Juist bij een studie als psychologie
verwacht ik geen depressieve mensen eigenlijk,
zou dat niet veel te zwaar en/of contronterend zijn?
Oud 11-08-2003, 19:12
Verwijderd
Mensen die ik ken zien psychologie studenten juist als rustig, overwogen en 'gewoon'.. Ik denk dat de verdeling niet heel anders is dan bij andere studies.

Ik begin of dit jaar of volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:16
Sjaan
Sjaan is offline
Poeh, gelukkig maar!

Tsja, ik snap ook niet waar dat beeld vandaan komt!! Maar goed, dan pas ik hopelijk wél tussen de psychologie-studentjes...!

Waar studeren jullie allemaal psychologie?
En bevalt het? Is het echt zo dat je heel weinig college's hebt, en vooral zelfstudie??

Misschien tot in September...!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:24
Verwijderd
Zoiets verschilt natuurlijk wel een beetje per universiteit, mijn zus studeerde aan de UvA en VU, vervolgens is ze gestopt; ze vond het veel te gebonden, te weinig zelfstudie. Hoewel ik me af vraag of ze sowieso wel iets gedaan heeft; het eerste jaar duurde 2 jaar voor haar en het tweede jaar duurde 2 jaar, het derde jaar heeft ze niet afgemaakt.

Maar goed, ik wil in Maastricht gaan studeren, Pebbles studeert hier al Waarom Maastricht? Het PGO trekt me heel erg (probleem gestuurd onderwijs).

Je moet maar eens een paar foldertjes van universiteiten bekijken, staat vaak wel info op internet. Kan je een beetje vergelijken. Voor open dagen is het nu een beetje te laat, die vond ik zelf erg leuk, heeft me echt over de streep getrokken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Sjaan schreef op 11-08-2003 @ 20:16:
Poeh, gelukkig maar!

Tsja, ik snap ook niet waar dat beeld vandaan komt!! Maar goed, dan pas ik hopelijk wél tussen de psychologie-studentjes...!

Waar studeren jullie allemaal psychologie?
En bevalt het? Is het echt zo dat je heel weinig college's hebt, en vooral zelfstudie??

Misschien tot in September...!!!!
Ik studeer in Maastricht, ga naar het tweede jaar

Het hangt idd van de universiteit af, hoeveel colleges enzo je hebt In Maastricht is het weinig vind ik, maar daar ben ik erg blij om Ik heb meestal 3 onderwijsgroepen per week, die 2 uur duren (vaak zijn ze wel eerder afgelopen) en verplicht zijn.. nja, je mag er van de 10 of 11 één missen.. en er zijn 2 colleges per week meestal, duren ook 2 uur, maar die zijn niet verplicht
En af en toe heb je nog een practicum tussendoor, waar ook 2 uur voor ingepland staan, maar die vaak veel korter duren.

En het bevalt erg goed! Het is heel interessant allemaal, het PGO-systeem vind ik geweldig, de universiteit op zich is koel, de stad is leuk

waar ga jij studeren?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:19
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik studeer psychologie in Nijmegen en ik vind het echt heel leuk en gezellig Van jongens hoor ik altijd: 'Psychologie? veeel mooie meisjes!' Mja, idd heel veel meisjes. Das het enige nadeel vind ik. Muffe, vage mensen zullen er vast zijn, maar ik ben ze in een jaar tijd nog niet tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 22:00
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik ga ook psychologie studeren (aan de VU). Ik heb wel gehoord dat veel meisjes die studie doen. Maar ik heb nog nooit gehoord dat psych-studenten vage half depressieve studenten zijn.
Naja, als ik vaag en depressief wordt dit jaar, hoor je het wel
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:33
Sjaan
Sjaan is offline
Ik ga in Tilburg studeren... Ik weet wel dat er voor psychologie over het algemeen weinig college's staan, maar vroeg me af of ze allemaal op verschillende dagen vallen, zodat je toch nog elke dag naar de Uni moet voor 1 college.....
Aangezien ik nog geen kamer heb, moet ik erg lang op en neer reizen, en dus ist voor mij handiger dat ik meerdere college's heb op 1 dag, zodat ik ook vrij heb tussendoor...!

Zoveel meisjes vind ik ook wel een nadeel, maar eigenlijk maakt het vrij weinig uit, want je gaat niet alleen om met psychologie-studenten, maar ook met andere studentjes.. En misschien ist ook wel erg gezellie met allemaal meiden!

Zooow, dat was mijn verhaaltje wel weer!

Ooow ja, Maastricht leek me best wel oke qua universiteit enzo, maar je hebt maar twee afstudeerrichtingen, en die trokken me allebei vrij weinig... Dus vandaar Tilburg... Nijmegen beviel me niet omdat die open dag werd geleid door 6 mega-nurds!! Dat trok me dus totaal nie, en ik had een betere indruk van Tilburg...! Ik denk overigens dat het overal leuk is, maar ik vind dat je gewoon naar die universiteit en stad moet gaan, waarvan je de beste indruk hebt...

Zo, dat was het écht!!!

KUS!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 10:51
Verwijderd
Ik heb nog nooit twee colleges gehad op dezelfde dag.. wel vaak een onderwijsgroep en een college op een dag, waardoor ik echt heel erg vaak op dinsdag en donderdag vrij had

Maar ik heb geen idee hoe dat in Tilburg allemaal zit
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:21
Verwijderd
Nou, een ex van mij studeerde een jaar psychologie en als er iemand niet muf en saai was, dan was zij het wel
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:26
Sjaan
Sjaan is offline
Hahahah, als ut een ex van jou is, dan zal het idd géén muffe, saaie doos geweest zijn.....!!!!!!

Je hebt me overtuigd..! Psychologie-studenten zijn allemaal nét zo'n leuke, gezellige mensen als ik.....! (een paar uitzonderingen daargelaten, maar die heb je bij elke studie..!)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:35
Verwijderd
De studies waar de saaie mensen zitten zijn meer sociologie, culturele antropologie en rechten

Pscychologie is als het ware de variant van rechten, maar dan voor meisjes, voor mensen die niet weten wat ze moeten doen. Daarom zitten er bij psychologie ook zoveel meiden die niet weten wat ze willen studeren. Het is eigenlijk een vrij gewone doorsnee van de Nederlandse vrouwelijke jeugd, maar je zult er in ieder geval géén "kakkers" aantreffen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:44
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2003 @ 20:12:
Mensen die ik ken zien psychologie studenten juist als rustig, overwogen en 'gewoon'..
Dat gaat bij mij in ieder geval niet op

@ Sjaan

En ja we zijn allemaal saai en muf aangezien we psychologie studeren, we hebben geen zin om te feesten en zijn zwaar aan de anti-depressiva
En absoluut niet aardig

Dat we je hiervan moeten overtuigen straalt in ieder geval weinig psychologisch inzicht uit...maar goed dat wat niet is, kan nog komen nietwaar...
Oud 12-08-2003, 15:03
Studentje
Studentje is offline
Ik vind de psychologiestudentes in Enschede niet saai of duf ofzo.

't Zijn een beetje van die springende drukke kleine schattige meisjes.
Oud 12-08-2003, 15:44
waloe
waloe is offline
Ik ben studeer geen psychologie, maar ik krijg het wel op school. De leerkrachten die psycho geven hebben natuurlijk psychologie gestudeerd en ik heb altijd al toffe leerkrachten gehad!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:51
Fantôme
Fantôme is offline
ik wilde het eerst ook gaan doen, heb nu besloten MWD te gaan doen, dat is aan de HBO ja. maar omdat ik psychologie wilde, ben ik natuurlijk wél wezen kijken en de studenten die ik daar heb gezien zagen er niet muf/vaag uit. tenminste, niet over het algemeen. ik heb wel één gothicachtig persoon gezien, een jongen... maar is dat vaag, of muf? ik vind het niet echt. bovendien, als iedereen maar hetzelfde was, is het ook niet leuk.
maar ik denk dat het net zo is als op andere studies. hoewel... je hebt denk op crea - studies (als ik het zo mag noemen) meer aparte mensen rondlopen denk, maar zeker niet muf!
Oud 12-08-2003, 23:35
Sjaan
Sjaan is offline
Citaat:
Sithan schreef op 12-08-2003 @ 13:44:
Dat gaat bij mij in ieder geval niet op

@ Sjaan

En ja we zijn allemaal saai en muf aangezien we psychologie studeren, we hebben geen zin om te feesten en zijn zwaar aan de anti-depressiva
En absoluut niet aardig

Dat we je hiervan moeten overtuigen straalt in ieder geval weinig psychologisch inzicht uit...maar goed dat wat niet is, kan nog komen nietwaar...

Ut was eerlijk gezegd niet zo heel serieus bedoeld... Maar ik vroeg me gewoon af hoe iedereen aankeek tegen psychologie-studenten, omdat psychologie volgensmij vaak een beeld bij mensen oproept wat hopelijk niet klopt... En zo te horen klopt het niet...!!

En Nare man, waarom geen kakkers denk je? Die zitten allemaal bij rechten, of wat??
Ik weet btw wel héél zeker dat ik psychologie zeker wil doen, sta er al 3 jaar achter... Ik ben dus niet een van de vele die voor psychologie kiest omdat het weinig college's heeft en makkelijk schijnt te zijn ofzo......! Dat jullie ut maar ff weten..!

KUS!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 13:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 13-08-2003 @ 00:35:
Ut was eerlijk gezegd niet zo heel serieus bedoeld...
Tis je al vergeven

Citaat:
waarom geen kakkers denk je? Die zitten allemaal bij rechten, of wat??
Geen idee vast bij de economische faculteit of zo...hoe generaliserend , maar inderdaad heb ik nog geen enkele kakker gezien...

Citaat:
Ik ben dus niet een van de vele die voor psychologie kiest omdat het weinig college's heeft en makkelijk schijnt te zijn ofzo......!
Je moest ns weten hoeveel mensen er in het 1ste jaar nog afvallen...
Oud 13-08-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
En Nare man, waarom geen kakkers denk je? Die zitten allemaal bij rechten, of wat??
Ja. Ik noem ze nu even kakkers omdat dat het makkelijkst omschrijft en het best beantwoordt aan het beeld wat niet-studenten van traditionele-verenigingsstudenten hebben. Die zitten inderdaad grotendeels bij rechten, tandheelkunde, geneeskunde en bedrijfseconomie.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 23:14
Sjaan
Sjaan is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-08-2003 @ 17:41:
Ja. Ik noem ze nu even kakkers omdat dat het makkelijkst omschrijft en het best beantwoordt aan het beeld wat niet-studenten van traditionele-verenigingsstudenten hebben. Die zitten inderdaad grotendeels bij rechten, tandheelkunde, geneeskunde en bedrijfseconomie.
Denk je dat er wel redelijk veel psychologie-studenten bij een studentenvereniging gaan?! Of zitten daar ook meer mensen van rechten en die opleidingen?! Studentenverenigingen zijn in principe voor iedereen, maar ik vroeg me af of er ook écht iedereen zit, of dat je toch meer bepaalde mensen tegenkomt bij een vereniging..!?

Jajaja. ist een beetje duidelijk wat ik bedoel??!?!

Kus!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Sjaan schreef op 14-08-2003 @ 00:14:
Denk je dat er wel redelijk veel psychologie-studenten bij een studentenvereniging gaan?! Of zitten daar ook meer mensen van rechten en die opleidingen?! Studentenverenigingen zijn in principe voor iedereen, maar ik vroeg me af of er ook écht iedereen zit, of dat je toch meer bepaalde mensen tegenkomt bij een vereniging..!?

Jajaja. ist een beetje duidelijk wat ik bedoel??!?!

Kus!
Er gaan zeker wel veel psychologie studenten bij verenigingen hoor In Maastricht zijn het er een heel aantal iig Ik weet niet hoe het is in vergelijking met andere universiteiten en andere studies, maar ik ken best een aantal studenten die bij een vereniging zitten
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:36
Verwijderd
Er gaan natuurlijk wel mensen die psychologie studeren bij verenigingen, maar dat is dan voornamelijk clubje suf. Over het algemeen zijn de mensen bij traditionele gezelligheidsverenigingen (daar heb ik het dus over als ik studentenvereniging zeg) het meest studenten geneeskunde, tandheelkunde en rechten.

Dat zijn namelijk over het algemeen de mensen die niet wisten wat ze moesten gaan studeren, wel rijke ouders hebben die hen pushten om bij een vereniging te gaan, slechte cijfers halen en na zeven jaar de universiteit verlaten met een zeer middelmatig scriptietje waarna ze blind moeten varen op hun verenigingsconnecties om een baan te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:09
Sjaan
Sjaan is offline
Hmmm, klinkt niet echt positief...

Ik was van plan om bij een studentenvereniging te gaan (een traditionele), tenminste als het me daar zou bevallen en de mensen leuk waren.... Maar ja, misschien verschilt dat een beetje per stad..... Ik ga in Tilburg studeren, en daar heb je, zo als ik het nu een beetje zie, Olof voor de Kakkers, Plato voor iedereen, en Vidar voor de sportievelingen...
Dus ik hoop dat Plato ook écht voor iedereen is.... Maar goed, dat zullen we met de intro wel zien, ook al zal elke vereniging erg zijn best doen om de leukste te lijken....! Ik zal er maar proberen doorheen te kijken...!! Met mijn psychologen-ogen...

KUS!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 19:23
extinction
extinction is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2003 @ 13:35:
De studies waar de saaie mensen zitten zijn meer sociologie, culturele antropologie en rechten

oooh, Nare Man ga je mond spoelen!
Ik doe sociologie in Tilburg, waar je meteen ook de meest interessante mensen van de hele uni vindt , maar af en toe heb ik een college samen met de psycho's, en dat zijn in ieder geval geen muffe, vage, saaie, depressieve mensen. Ze zijn wel heeeeeeeel divers. Héél divers dus. En over het algemeen zachtaardig. Met hier en daar een uitzondering dus. Divers dus.
Maar niet zo leuk als de socio-mensjes.

Maarre Sjaan, als je psycho in tilburg gaat doen; heb je nog boeken nodig? M'n broer heeft het eerste jaar psycho in tilburg gedaan, maar is nu gestopt, dus als je boeken zou willen overnemen
Oud 14-08-2003, 23:04
Sjaan
Sjaan is offline
Citaat:
extinction schreef op 14-08-2003 @ 20:23:
oooh, Nare Man ga je mond spoelen!
Ik doe sociologie in Tilburg, waar je meteen ook de meest interessante mensen van de hele uni vindt , maar af en toe heb ik een college samen met de psycho's, en dat zijn in ieder geval geen muffe, vage, saaie, depressieve mensen. Ze zijn wel heeeeeeeel divers. Héél divers dus. En over het algemeen zachtaardig. Met hier en daar een uitzondering dus. Divers dus.
Maar niet zo leuk als de socio-mensjes.

Maarre Sjaan, als je psycho in tilburg gaat doen; heb je nog boeken nodig? M'n broer heeft het eerste jaar psycho in tilburg gedaan, maar is nu gestopt, dus als je boeken zou willen overnemen

Hmmmmmm, klinkt leukk..!! Ja, ik heb boeken besteld via complex (studievereniging..) Maar weet niet precies hoe dat allemaal zit...! Ik weet namelijk nie of hij dezelfde boeken heeft als ik nodig heb, aangezien ut nu ander systeem is, dus misschien ook andere boeken...?!
Als dat niet zo is, graag!! Altijd handig!!

Ben je niet een van de weinige jongens op de sociale faculteit?? Bij psychologie is toch meer dan de helft meiden? Is dat ook bij de andere studies..?? Dat zou ik wel saaai vinden zeg! Jongens hebben vaak leuke inbreng in saaie college's enzo...! Ghehehe, hoop maar dat het meevalt met het meiden-gehalte..!

KUS!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 23:05
Verwijderd
Een goede vriendin van me studeert in Tilburg en dat is echt een beetje hockeykakker-type. Een huisgenootje van haar zit bij Plato en dat is een behoorlijk alternatief meisje, het is echt zo dat Plato niet traditioneel is.

Olof is lid van het Allerheiligen Convent, dan zit je al meer op de traditionele toer, hoewel het volgens mij ook een sympathieke vereniging is. Iig meer dan sommige andere verenigingen van het AHC
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 09:43
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Fuck dat shit je studeert voor jezelf, je hoort niet thuis op een universiteit als dit je motivatie of angst moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 11:44
extinction
extinction is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 15-08-2003 @ 00:04:
Hmmmmmm, klinkt leukk..!! Ja, ik heb boeken besteld via complex (studievereniging..) Maar weet niet precies hoe dat allemaal zit...! Ik weet namelijk nie of hij dezelfde boeken heeft als ik nodig heb, aangezien ut nu ander systeem is, dus misschien ook andere boeken...?!
Als dat niet zo is, graag!! Altijd handig!!

Ben je niet een van de weinige jongens op de sociale faculteit?? Bij psychologie is toch meer dan de helft meiden? Is dat ook bij de andere studies..?? Dat zou ik wel saaai vinden zeg! Jongens hebben vaak leuke inbreng in saaie college's enzo...! Ghehehe, hoop maar dat het meevalt met het meiden-gehalte..!

KUS!
Mijn broer heeft afgelopen jaar psychologie gedaan, dus hij zat ook al in het bachelor-master systeem. Je hebt dus precies dezelfde boeken, maar als je wilt PM ik je wel even met de titels van de boeken die je kan overnemen. Ik weet niet of je je bestelling bij Complex kunt annuleren, zal ik zo even aan m'n broer vragen.

Ik ben trouwens een meisje, maar opzich valt het wel mee hoor met het aantal jongens op de sociale faculteit. Bij sociologie is het ongeveer evenredig verdeeld, evenveel jongens als meisjes, bij psychologie is het ongeveer 80-20 geloof ik. Wel heel veel meisjes. Bij de andere sociale wetenschappen zijn er ook meer meisjes dan jongens, sociologie is een beetje een uitzondering... maar het is niet zo dat er op de sociale faculteit alleen maar meisjes rondhuppelen.
Maar er zijn vast ook heel veel meiden met leuke inbreng tijdens colleges
Oud 15-08-2003, 12:41
Sjaan
Sjaan is offline
Citaat:
extinction schreef op 15-08-2003 @ 12:44:
Mijn broer heeft afgelopen jaar psychologie gedaan, dus hij zat ook al in het bachelor-master systeem. Je hebt dus precies dezelfde boeken, maar als je wilt PM ik je wel even met de titels van de boeken die je kan overnemen. Ik weet niet of je je bestelling bij Complex kunt annuleren, zal ik zo even aan m'n broer vragen.

Ik ben trouwens een meisje, maar opzich valt het wel mee hoor met het aantal jongens op de sociale faculteit. Bij sociologie is het ongeveer evenredig verdeeld, evenveel jongens als meisjes, bij psychologie is het ongeveer 80-20 geloof ik. Wel heel veel meisjes. Bij de andere sociale wetenschappen zijn er ook meer meisjes dan jongens, sociologie is een beetje een uitzondering... maar het is niet zo dat er op de sociale faculteit alleen maar meisjes rondhuppelen.
Maar er zijn vast ook heel veel meiden met leuke inbreng tijdens colleges
Ik heb al gereageerd op het mailtje van je broer! Thnx!
Ja, meer meisjes dan jongens wist ik idd al... Tsja, wel jammer, maar ook wel weer gezellie! Meiden kunnen idd ook leuke inbreng hebben...! En anders ga ik wel stiekem jongens kijken bij jouw studie...! Hahahaha!!!!

Ben je trouwens actief met de Tik, of niet?? Anders zie ik je dan misschien..!

KUS!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:50
extinction
extinction is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 15-08-2003 @ 13:41:
Ik heb al gereageerd op het mailtje van je broer! Thnx!
Ja, meer meisjes dan jongens wist ik idd al... Tsja, wel jammer, maar ook wel weer gezellie! Meiden kunnen idd ook leuke inbreng hebben...! En anders ga ik wel stiekem jongens kijken bij jouw studie...! Hahahaha!!!!

Ben je trouwens actief met de Tik, of niet?? Anders zie ik je dan misschien..!

KUS!
Hahahahhaha!
erm, maar ik denk dat er bij mijn studie niet zoveel jongens te bekijken zijn want hoewel bij soc. jongens-meisjes ongeveer evenveel zijn, zijn er nog altijd meer jongens bij psych dan bij soc. Want bij psych heb je 500 eerstejaars, dus zo'n honderd jongens ofzo, en bij soc zijn er van mijn jaar nu nog ongeveer 25 over, dus zo'n 12 jongens ....
En ik heb gehoord dat er voor het nieuwe jaar soc al 3 hele aanmeldingen binnen zijn ....

Met de TIK week ga ik voor amnesty handtekeningen ronselen enzo dus ik ben er wel. Misschien kom ik je wel tegen...
Veel plezier in ieder geval met je intro!

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 12:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten