Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik studeer psychologie in Nijmegen en ik vind het echt heel leuk en gezellig
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ga in Tilburg studeren... Ik weet wel dat er voor psychologie over het algemeen weinig college's staan, maar vroeg me af of ze allemaal op verschillende dagen vallen, zodat je toch nog elke dag naar de Uni moet voor 1 college.....
Aangezien ik nog geen kamer heb, moet ik erg lang op en neer reizen, en dus ist voor mij handiger dat ik meerdere college's heb op 1 dag, zodat ik ook vrij heb tussendoor...! Zoveel meisjes vind ik ook wel een nadeel, maar eigenlijk maakt het vrij weinig uit, want je gaat niet alleen om met psychologie-studenten, maar ook met andere studentjes.. En misschien ist ook wel erg gezellie met allemaal meiden! Zooow, dat was mijn verhaaltje wel weer! Ooow ja, Maastricht leek me best wel oke qua universiteit enzo, maar je hebt maar twee afstudeerrichtingen, en die trokken me allebei vrij weinig... Dus vandaar Tilburg... Nijmegen beviel me niet omdat die open dag werd geleid door 6 mega-nurds!! Dat trok me dus totaal nie, en ik had een betere indruk van Tilburg...! Ik denk overigens dat het overal leuk is, maar ik vind dat je gewoon naar die universiteit en stad moet gaan, waarvan je de beste indruk hebt... Zo, dat was het écht!!! KUS!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
De studies waar de saaie mensen zitten zijn meer sociologie, culturele antropologie en rechten
![]() Pscychologie is als het ware de variant van rechten, maar dan voor meisjes, voor mensen die niet weten wat ze moeten doen. Daarom zitten er bij psychologie ook zoveel meiden die niet weten wat ze willen studeren. Het is eigenlijk een vrij gewone doorsnee van de Nederlandse vrouwelijke jeugd, maar je zult er in ieder geval géén "kakkers" aantreffen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @ Sjaan En ja we zijn allemaal saai en muf aangezien we psychologie studeren, we hebben geen zin om te feesten en zijn zwaar aan de anti-depressiva ![]() En absoluut niet aardig ![]() Dat we je hiervan moeten overtuigen straalt in ieder geval weinig psychologisch inzicht uit...maar goed dat wat niet is, kan nog komen nietwaar...
|
ik wilde het eerst ook gaan doen, heb nu besloten MWD te gaan doen, dat is aan de HBO ja. maar omdat ik psychologie wilde, ben ik natuurlijk wél wezen kijken
![]() maar ik denk dat het net zo is als op andere studies. hoewel... je hebt denk op crea - studies (als ik het zo mag noemen) meer aparte mensen rondlopen denk, maar zeker niet muf! ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ut was eerlijk gezegd niet zo heel serieus bedoeld... Maar ik vroeg me gewoon af hoe iedereen aankeek tegen psychologie-studenten, omdat psychologie volgensmij vaak een beeld bij mensen oproept wat hopelijk niet klopt... En zo te horen klopt het niet...!! En Nare man, waarom geen kakkers denk je? Die zitten allemaal bij rechten, of wat?? Ik weet btw wel héél zeker dat ik psychologie zeker wil doen, sta er al 3 jaar achter... Ik ben dus niet een van de vele die voor psychologie kiest omdat het weinig college's heeft en makkelijk schijnt te zijn ofzo......! Dat jullie ut maar ff weten..! ![]() KUS!! |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jajaja. ist een beetje duidelijk wat ik bedoel??!?! Kus! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er gaan natuurlijk wel mensen die psychologie studeren bij verenigingen, maar dat is dan voornamelijk clubje suf. Over het algemeen zijn de mensen bij traditionele gezelligheidsverenigingen (daar heb ik het dus over als ik studentenvereniging zeg) het meest studenten geneeskunde, tandheelkunde en rechten.
Dat zijn namelijk over het algemeen de mensen die niet wisten wat ze moesten gaan studeren, wel rijke ouders hebben die hen pushten om bij een vereniging te gaan, slechte cijfers halen en na zeven jaar de universiteit verlaten met een zeer middelmatig scriptietje waarna ze blind moeten varen op hun verenigingsconnecties om een baan te krijgen. |
![]() |
|
![]() |
Hmmm, klinkt niet echt positief...
Ik was van plan om bij een studentenvereniging te gaan (een traditionele), tenminste als het me daar zou bevallen en de mensen leuk waren.... Maar ja, misschien verschilt dat een beetje per stad..... Ik ga in Tilburg studeren, en daar heb je, zo als ik het nu een beetje zie, Olof voor de Kakkers, Plato voor iedereen, en Vidar voor de sportievelingen... Dus ik hoop dat Plato ook écht voor iedereen is.... Maar goed, dat zullen we met de intro wel zien, ook al zal elke vereniging erg zijn best doen om de leukste te lijken....! Ik zal er maar proberen doorheen te kijken...!! Met mijn psychologen-ogen... ![]() KUS! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
oooh, Nare Man ga je mond spoelen! Ik doe sociologie in Tilburg, waar je meteen ook de meest interessante mensen van de hele uni vindt ![]() Maar niet zo leuk als de socio-mensjes. Maarre Sjaan, als je psycho in tilburg gaat doen; heb je nog boeken nodig? M'n broer heeft het eerste jaar psycho in tilburg gedaan, maar is nu gestopt, dus als je boeken zou willen overnemen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Hmmmmmm, klinkt leukk..!! Ja, ik heb boeken besteld via complex (studievereniging..) Maar weet niet precies hoe dat allemaal zit...! Ik weet namelijk nie of hij dezelfde boeken heeft als ik nodig heb, aangezien ut nu ander systeem is, dus misschien ook andere boeken...?! Als dat niet zo is, graag!! Altijd handig!! Ben je niet een van de weinige jongens op de sociale faculteit?? Bij psychologie is toch meer dan de helft meiden? Is dat ook bij de andere studies..?? Dat zou ik wel saaai vinden zeg! Jongens hebben vaak leuke inbreng in saaie college's enzo...! Ghehehe, hoop maar dat het meevalt met het meiden-gehalte..! KUS! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een goede vriendin van me studeert in Tilburg en dat is echt een beetje hockeykakker-type. Een huisgenootje van haar zit bij Plato en dat is een behoorlijk alternatief meisje, het is echt zo dat Plato niet traditioneel is.
Olof is lid van het Allerheiligen Convent, dan zit je al meer op de traditionele toer, hoewel het volgens mij ook een sympathieke vereniging is. Iig meer dan sommige andere verenigingen van het AHC ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben trouwens een meisje, maar opzich valt het wel mee hoor met het aantal jongens op de sociale faculteit. Bij sociologie is het ongeveer evenredig verdeeld, evenveel jongens als meisjes, bij psychologie is het ongeveer 80-20 geloof ik. Wel heel veel meisjes. Bij de andere sociale wetenschappen zijn er ook meer meisjes dan jongens, sociologie is een beetje een uitzondering... maar het is niet zo dat er op de sociale faculteit alleen maar meisjes rondhuppelen. Maar er zijn vast ook heel veel meiden met leuke inbreng tijdens colleges ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ja, meer meisjes dan jongens wist ik idd al... Tsja, wel jammer, maar ook wel weer gezellie! Meiden kunnen idd ook leuke inbreng hebben...! En anders ga ik wel stiekem jongens kijken bij jouw studie...! ![]() Ben je trouwens actief met de Tik, of niet?? Anders zie ik je dan misschien..! KUS! |
![]() |
||
Citaat:
![]() erm, maar ik denk dat er bij mijn studie niet zoveel jongens te bekijken zijn want hoewel bij soc. jongens-meisjes ongeveer evenveel zijn, zijn er nog altijd meer jongens bij psych dan bij soc. Want bij psych heb je 500 eerstejaars, dus zo'n honderd jongens ofzo, en bij soc zijn er van mijn jaar nu nog ongeveer 25 over, dus zo'n 12 jongens .... ![]() En ik heb gehoord dat er voor het nieuwe jaar soc al 3 hele aanmeldingen binnen zijn ![]() Met de TIK week ga ik voor amnesty handtekeningen ronselen enzo ![]() Veel plezier in ieder geval met je intro!
Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 12:53. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|