Ik wil een creditcard aanvragen, voornamelijk vanwege internetaankopen (mag ik mijn vaders creditcard niet voor gebruiken sinds hij op tv iets heeft gezien over hackers

) , ik zal er eigenlijk nooit rood op staan (dus rentepercentages maken me niet zoveel uit)
Wat misschien wel voorkomt is dat als ik eenmaal op kamers zit ik hem ga gebruiken voor noodgevallen (als ik niks kan lenen van mijn ouders en er gaat iets essentieels kapot/eten nodig)
Ik heb een Abn Amro studentenrekening en daar kan ik een creditcard krijgen voor € 11,30 per jaar geloof ik. (de voorwaarden en tarieven weet ik zo 1/2/3 niet precies)
Is het ergens anders goedkoper of met een betere service te krijgen? Bijvoorbeeld dat je je rekening online kan bekijken of dat alles standaard 90 dagen verzekerd is (of een reisverzekering gratis?)
Dus mijn vraag is: wat voor creditcard hebben jullie, of weten jullie een interessant aanbieding?
p.s: waar kijken ze naar als je een aanvraag doet voor een creditcard? Ik heb nu een redelijk vast loon en Stufi, is dat voldoende (of moet ik zo'n speciaal studentengeval)