Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2003, 15:50
Synonym
Synonym is offline
Ik heb een erg saaie vakantie, dus ik ben maar begonnen met het schrijven van verhalen. Ik ben nu bezig met een verhaal, dat dus nog niet af is, maar ik zou graag jullie mening + eventuele verbeteringen willen horen! Alvast bedankt!

Weer bekroop Maartje dat onbehaaglijke gevoel. Ze keek even naar buiten en trok daarna haar gordijnen zo ver mogelijk dicht. Het hele weekend zat ze hier alleen in het studentenhuis, iedereen was naar huis gegaan, behalve zij, want haar ouders waren er toch niet. Het was nou niet het lekkerste weer van de wereld: de regen hoorde ze tegen het raam tikken en het waaide flink. Toch had ze zin om een leuke film te gaan kijken dus zal ze er toch uit moeten, op naar de videotheek. Snel trok ze haar laarsjes en jas aan, met haar capuchon een flink eind over haar hoofd getrokken. Ze trok de deur achter haar dicht en liep het trappenhuis in. Verbeelde ze zich het nou of hoorde ze voetstappen achter zich? Met een korte blik kon ze al zien dat dit niet het geval was. Met haastige stappen verplaatste ze zich naar het centrum. Hier was het gelukkig wat drukker. Groepjes mensen waren met elkaar aan het lachen. Die gingen vast nog stappen dacht ze, jammer dat al haar vrienden nu ergens anders zaten, anders hadden ze nu vast in hun stamkroeg gezeten. Daar was eindelijk de videotheek en ze duwde de deur open. Ze liep naar het rek van de nieuwste films. Vluchtig liet ze haar ogen over alle titels glijden. Een paar ogen voelde ze in haar rug branden. Ze keek achterom, maar daar was niemand te bekennen. Ze pakte een video uit het rek: “Sweet home Alabama”. Na de achterkant gelezen te hebben leek haar dit wel een leuke film; lekker luchtig. Géén enge films voor haar nu, na het incident wat vorige week had plaats gevonden in deze stad. Ze had het wel gelezen in de krant: twee meisjes waren na het uitgaan niet thuisgekomen. De volgende dag werden ze naakt in het nabijgelegen bos gevonden. Verkracht en vermoord. Ze rilde van top tot teen bij het idee. Nadat dit gebeurd was, had ze zich steeds erg bekeken gevoeld, net of iemand haar achtervolgde. Natuurlijk verbeelde ze zich het. Ze liep naar de balie om de video af te rekenen en liep maar weer naar buiten. Stevig doorstappend, want het begon inmiddels harder te regenen. Er hadden zich al stroompjes gevormd in de geulen van de weg. Nog één straatje door en ze was bij de flat.
Oud 15-08-2003, 15:57
clubje
clubje is offline
Ten eerste: het gaat wat vlug.
Ten tweede:gebruik alinea's!

Voor de rest, valt wel mee. Een verhaal begin je best, vind ik, met het schetsen van de/het karakter(s). Het hoofdpersonage voelt zo vreemd, zo onherkenbaar aan...
Oud 15-08-2003, 15:58
Synonym
Synonym is offline
Van die alinea's weet ik, maar had ik geen zin in, zal ik nog even doen. En ik zal de tekst wat meer uitwerken, vond het zelf ook nogal snel gaan. Thnx!
Oud 15-08-2003, 16:07
clubje
clubje is offline
Geen zin? Tja, da's wel een probleem natuurlijk
Oud 15-08-2003, 16:52
Synonym
Synonym is offline
Reageren

Regels voor berichten