Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Het werkt net als zout, dus test het maar eens (een maaltijd met en een zonder zout) Ja, kijk ik snap wel dat 't met zout beter smaakt, alleen wil ik graag weten hoe 't komt dat zout de smaak versterkt ![]() De Smaakversterkers E620-E624 zijn allemaal natuurlijke aminozuren en hebben dezelfde werking thnx. Weet je dat allemaal uit je hoofd? ![]() ![]() 'k vond nog wat met die naam: Wat Is MSG? MSG is het natrium zout van de amino zure glutamic zuur en een formulier van glutamate. Het is als een fijne wite kristal substantie verkocht, die gelijkaardige is in verschijning aan zout of suiker. Het heeft geen onderscheiden smaak van zijn eigen en hoe het aan anderze voedsel smaak niet helemaal is begrepen toevoegt. Vele wetenschappers geloven dat MSG glutamate receptoren in de tong stimuleert vlees zoals smaken te vergroten. en: http://www.nice-info.be/html/PROF/pr...amiART.htm</a> "Mononatriumglutamaat werd pas in 2000 officieel erkend als smaakstof nadat Amerikaanse onderzoekers hadden gevonden welke receptor op de tong de prikkel van het mononatriumglutamaat omzet in een elektrisch signaal naar de hersenen" Waar ze stellen dat er naast zout, zoet, zuur, bitter nog een smaak is: umami, wat in smaakversterkers zit. nja,echt iets duidelijks heb ik nog niet gevonden iig.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Samenvattingen te verbeteren aub Delphinuus | 3 | 07-08-2014 15:57 |