Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 11:08
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

oke, dit is miss een beetje een verwarrend topic, ben zelf namelijk toch nog wel in de war. Eergisteravond heb k ruzie gehad met me moeder, weet nogsteeds niet wat k nou verkeerd heb gedaan maar goed, nu is het iig weer over, mijn vader vond het natuurlijk prachtig als hij ziet dat k nog verder de grond in word getrapt hoeft hij het namelijk niet zelf te doen. Normaal heb k wel een goede band met mijn moeder, maar eergister deed ze echt niet normaal, k was een klotewijf, een trut, een egoistisch kreng en asosciaal enz. hierdoor voelde k me nog minder waard dan k me al voelde,'k voelde me namelijk alweer best rot en toen kreeg ik dit, gister heb k het aan iemand verteld en die vond het wel verstandig als k een tijdje ergens blijf slapen(bij een vriendin ofzo)
maar mijn echte probleem is nu dat k echt nergens meer zin in heb, ik heb nu geen zin meer om met iedereen op msn te praten, waardoor mensen me kortaf vinden enz. ik heb geen zin meer om te gaan winkelen, zwemmen oid. dit gevoel heb k gelukkig nog niet zo lang. ik probeer mezelf nu wel aan te zetten om wat te doen.Ook heb ik geen zin meer om te praten, terwijl dat wel goed is..

Weet iemand miss wat dit is? of heeft iemand hetzelfde, en hoe is het dan over gegaan.

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 11:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2003, 11:15
Nona
Nona is offline
Ok, ik zal je niet aanspreken dan.

Misschien is het toch wel goed om jezelf ertoe proberen te zetten. Doe dan vooral dingen die je leuk vindt, want misschien heb je wel weer zin zodra je nu eenmaal lol aan het hebben bent. Bijvoorbeeld gaan zwemmen (als je dat normaal gesproken wel leuk vindt) of een logeerpartij ofzo.
Oud 10-08-2003, 12:41
Quiana
Quiana is offline
Kan ermee te maken hebben dat je down bent,
vrij veel mensen hebben last van lusteloosheid, apatisch (schrijf je dat zo?) gedrag etc als ze in de put zitten.

Heb er ook last van (gehad, maar nog steeds),
en het enige wat ik kan zeggen is: blijf doorgaan.
Maak regels voor jezelf, zorg dat je niet alleen
maar op de bank zit en jezelf afsluit van mensen.

Het hoeven geen strenge regels te zijn,
bepaal voor jezelf wat je op een dag moet
doen van jezelf (bijv met een vriendin naar de stad
gaan, naar de bieb, zwemmen en weet ik het),
en hou je er ook aan.

Nu is het wat moeilijker door vakantie ed (en dus geen school),
dus heb je sowieso al minder verplichtingen (en regelmaat) ed..
Maar toch, vaak sleept het niets doen je juist verder
de put in, en dat kan je niet gebruiken.

Zorg dat je dingen blijft doen, probeer je vriendschappen
te behouden etc. Probeer iets te vinden wat je leuk
vindt om te doen, zoek je zin terug..

Succes en sterkte.
Oud 11-08-2003, 13:19
Fantôme
Fantôme is offline
regelmaat in je leven brengen, zou in deze situatie heel erg kunnen helpen. De dingen moet je doen en laat je dus ook minder makkelijk 'hangen'. Straks, als je weer naar school moet, brengt dat vanzelf al weer een stuk meer regelmaat...

verder ben ik ervan overtuigd dat het er ook sterk mee te maken heeft dat je down bent. je word snel lusteloos e.d. Zelf had ik dat ook, toen ik in die twee jaar 'down' (sarcasme ja) was. ik wilde nix anders dan slapen en 'buizen' voor de tv hangen dus. uiteindelijk werd ik zo lusteloos dat ik zelfs niet meer de moeite deed een pyama / shirt aan te trekken voor ik ging slapen, of ik ging niet eens meer naar bed (als mn ouders dr niet waren) en sliep op de bank. ik verwaarloosde mezelf dus nogal.
in schrijf dit niet om 'oohhh' en 'ahhhh' reacties te krijgen, maar om jou te waarschuwen dat je het niet zo ver moet laten komen.

liefs, wendy
Oud 11-08-2003, 14:17
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
... schreef op 11-08-2003 @ 14:19:
regelmaat in je leven brengen, zou in deze situatie heel erg kunnen helpen. De dingen moet je doen en laat je dus ook minder makkelijk 'hangen'. Straks, als je weer naar school moet, brengt dat vanzelf al weer een stuk meer regelmaat...

verder ben ik ervan overtuigd dat het er ook sterk mee te maken heeft dat je down bent. je word snel lusteloos e.d. Zelf had ik dat ook, toen ik in die twee jaar 'down' (sarcasme ja) was. ik wilde nix anders dan slapen en 'buizen' voor de tv hangen dus. uiteindelijk werd ik zo lusteloos dat ik zelfs niet meer de moeite deed een pyama / shirt aan te trekken voor ik ging slapen, of ik ging niet eens meer naar bed (als mn ouders dr niet waren) en sliep op de bank. ik verwaarloosde mezelf dus nogal.
in schrijf dit niet om 'oohhh' en 'ahhhh' reacties te krijgen, maar om jou te waarschuwen dat je het niet zo ver moet laten komen.

liefs, wendy
offtopic maare ik dahct dat je weg ging?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:29
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Another Way schreef op 11-08-2003 @ 15:17:
offtopic maare ik dahct dat je weg ging?
ze is weer terug!! en daar ben k maar wat blij om
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 20:54
Fantôme
Fantôme is offline
offtopic,

ik wil /wou ook weg... maar ook toen ik dat wél volhield bleef ik alles lezen enzow... enne, op mir's topic wilde ik toch even reageren. zoals jullie merken ben ik er wel veel minder, wat ik even zou houd... btje afzijdig houden he
Oud 14-08-2003, 23:52
bartjehill
bartjehill is offline
mir
je klinkt gewoon zwaar depressief
en ik heb je al een tijdje niet meer gesproken op msn
maar ik ben bang (mischien voor niks) maar dat het je
allemaal teveel wordt
alsjeblieft zoek help bij iemand.......

it's a waste to trow it all away

kusjes bart
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:03
lohallo
lohallo is offline
Hoi Mir,
'tis vrij logisch dat je down voelt als je zelfvertrouwen/zelfbeeld, thuis vandaan niet positief gestimuleerd wordt. Je zei dat je je bleef aan zetten dingen te doen. Dat is heel goed. STOP NOOIT TE LEVEN!!! Er is Iemand die aan je denkt en van je houdt. Je mag altijd met je problemen naar God toegaan. Hij hoort je en kan je helpen. (Het feit dat ik christen ben wil trouwens niet zeggen dat ik overal een klinklaar antwoord heb ofzo). Wel weet ik dat God leeft en je kan helpen. Hij heeft me vaak genoeg geholpen om me daarvan te overtuigen.
Ik wens je heel veel sterkte. Het beste kan je hier wel over praten met mensen die je heel goed kent en/of vertrouwt.
Misschien vind je het niks waard. (Ik weet dat het wel wat waard is) ; maar ik bid voor je!!!
Shalom en een knuffel
Mar
Reageren

Regels voor berichten