Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 21:29
peaceflower
peaceflower is offline
Drinken doe je omdat je lichaam vocht nodig heeft. Het is een basisbehoefte.

Als je uitgaat, drink je. Waarschijnlijk meer dan je lichaam nodig heeft. Waarom giet je meer vocht naar binnen dan je nodig hebt? Omdat het gezellig is? Wie alcohol drinkt, krijgt nog wat gif mee ook. Het is gewoon drinken om het drinken.

Nu zie ik overal de flesjes water opkomen. Met heet weer kan ik me dat voorstellen, maar waarom zou je altijd en overal zo'n flesje water meeslepen? Is water opeens in? Het is drinken om het drinken. Het wordt een soort van lifestyle.
Oud 21-08-2003, 21:32
Faery
Faery is offline
Weet je wel hoe metal het is om bier te drinken?
Oud 21-08-2003, 21:32
Firefly
Firefly is offline
het is denk ik meer voor als je zomaar in een onbewaakt ogenblik dorst krijgt
Oud 21-08-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 21-08-2003 @ 22:29:
Drinken doe je omdat je lichaam vocht nodig heeft. Het is een basisbehoefte.
idd

Citaat:
Als je uitgaat, drink je. Waarschijnlijk meer dan je lichaam nodig heeft. Waarom giet je meer vocht naar binnen dan je nodig hebt? Omdat het gezellig is? Wie alcohol drinkt, krijgt nog wat gif mee ook. Het is gewoon drinken om het drinken.
Wie zegt dat ik meer drink dan normaal, misschien drink ik wel niks.
En dat alcohol vergif is is onzin, als je er teveel van inneemt kan het een bepaald effect hebben, dan is het nog steeds geen vergif

Citaat:
Nu zie ik overal de flesjes water opkomen. Met heet weer kan ik me dat voorstellen, maar waarom zou je altijd en overal zo'n flesje water meeslepen? Is water opeens in? Het is drinken om het drinken. Het wordt een soort van lifestyle.
Het is buiten vorige week 38 graden geweest, het zal wel aan mij liggem, maar ik vind het niet vreemd dat mensen water bij zich hebben.
Water help goed tegen de dorst.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:54
Roos
Roos is offline
Hahahhaha sorry dit is echt een heel dom topic, vooral die openingspost

Ik drink omdat het lekker is en je hebt iets te doen. En het is gezellig, en goed voor je. Dus waarom niet
Oud 21-08-2003, 22:23
igfy
igfy is offline
hmm nouja toen ik op vakantie was liep ik met een flesje water, maar toen liep ik ook iets van 20 km per dag. En toen later was ik bijna uitgedroogd, dus toen liep ik ook meestal wel met water.. en nu loop ik niet meer met water, of het moet heet worden. En als ik straks weer naar school ga, dan neem ik misschien wel weer water mee...
Oud 21-08-2003, 22:23
Nuck
Nuck is offline
De flesjes water...die zag ik 2 jaar geleden al en ik woon nota bene in Drenthe .
Oud 21-08-2003, 22:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Nuck schreef op 21-08-2003 @ 23:23:
De flesjes water...die zag ik 2 jaar geleden al en ik woon nota bene in Drenthe .
Sommige mensen hebben nu eenmaal niet zo'n scherp observatievermogen
Oud 21-08-2003, 22:42
Verwijderd
Oh, bij ons op school was dat het hele jaar al hip, en dan allemaal je flesje water op je tafel zetten, laat maar zien dat je gezond bent lieve schat
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:57
P&C
P&C is offline
ZIEK word ik ervan, tijdens elke les wel op zn minst 5x:
meneer mag ik mn flesje water even vullen.....

AAAAARRHHG hier word ik nie goed van! mens wacht toch 10 minuten en drink je klem in de tussenpauze!

en dan ultra beledigt zijn als een leraar het verbied <

dat is mijn mening
Oud 21-08-2003, 23:01
igfy
igfy is offline
hmm wij hadden een hele coole biologieleraar.. die zei dat als je de flesjes op de kop hield dat dan de bacterien dood gingen... en toen deden al die breezah-dozen dat ook nog..
Oud 21-08-2003, 23:07
Verwijderd
Where's my Evian??
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
jazeker! het is tegenwoordig hip om water te drinken. maar vooral water uit een BLAUWE fles van een bekend MERK...

anyway, ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom er zoveel meer gedronken word met uitgaan.. maar ik kwam ook uit op jouw antwoord: het is drinken om te drinken. waarom? mensen worden vrolijker als ze drinken, meestal dan. anderen willen er gewoon bijhoren.

en bier is natuurlijk erg trui
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:06
Verwijderd
Ik vind bier echt zo vies en lomp. Brr.
Als ik uitga, drink ik cola, water of witte wijn oid. En ik word nooit dronken of aangeschoten. Daar heb ik echt een hekel aan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:28
melkpakje
melkpakje is offline
Water is wel in ja. 'T slaat nergens op maar het is nog altijd beter dan de Breezer-rage.
Oud 22-08-2003, 07:16
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik nam altijd al een flesje water mee naar school en nu ook naar me werk. Gewoon omdat het goed is voor je ligaam
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 08:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Misschien omdat het warm is en die mensen niet willen uitdrogen?

Raar...het is toch altijd al zo geweest dat mensen flesjes water meezeulen, ik zie er de mode niet van in .

Ikzelf drink minstens 3 liter flessenwater per dag, niet om ermee te koop te lopen, maar omdat ik gewoon al heel mijn leven enorm veel dorst heb altijd en heel graag drink.
En ik drink niet graag cola enzo.

En als je weet dat jongeren veel te weinig drinken, is het eigenlijk nog niet zo'n slechte evolutie dan, dat water.

Echt een raar topic, ofwel vallen de trends me weer totaal niet op.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 08:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 22-08-2003 @ 00:41:
jazeker! het is tegenwoordig hip om water te drinken. maar vooral water uit een BLAUWE fles van een bekend MERK...

anyway, ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom er zoveel meer gedronken word met uitgaan.. maar ik kwam ook uit op jouw antwoord: het is drinken om te drinken. waarom? mensen worden vrolijker als ze drinken, meestal dan. anderen willen er gewoon bijhoren.

en bier is natuurlijk erg trui
Spa is gewoon erg lekker, het is m'n lievelingswater, na Tönissteiner. Omdat er een nitratensmaakje aanzit, die je bij die 'vermageringswaters' als Contrex niet hebt.
Hier wordt Spa niet opeens meer gedronken dan anders...maar misschien is dat in nederland weer anders .
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:04
Laďs
Laďs is offline
Mens,wat een stom topic is dat nu weer.

Bij warm weer,hebben mensen nu eerder dorst dan anders,want bij warm weer heb je daar dan weer meer behoefte aan. U snapt het? Fijn.
Oud 22-08-2003, 11:27
Verwijderd
Hmm ja soms neem ik wel 'n flesje water mee naar school, is wel relakt heb je tenminste iets om aan te lurken. Maar dat 't een trend is is me niet opgevallen.

Als ik uitga drink ik bier om mezelf een houding te geven en om niet stom over te komen bij m'n vrienden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:44
Verwijderd
Ik neem altijd water mee naar school. Als ik dat vergeten ben
Vooral omdat ik gewoon veel water moet drinken vande dokter, voor mn buik etc.
Maar ook omdat ik dan gewoon altijd drinken bij me heb, ik heb echt geen zin om dure sapjes te gaan kopen in de kantine.Verder heb ik er nooit zo bij stil gestaan dat het hip oid was. Ik heb het nodig, dus dan neem ik het mee. En ja ik zet het ook op mn tafel, waarom moeilijk doen door telkens in je tas te moeten graaien als je het gewoon neer kan zetten voor je neus?
Omdat het hip is, oeeeh nee dan zet ik het nooit meer neer. Bah stel je voor dat ik zo gezien word.

Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:58
tiram
tiram is offline
Citaat:
Danique schreef op 22-08-2003 @ 12:44:
Iemand hier op het forum zegt dat ik saai ben omdat ik niet als een dronken mongool rondloop bij concerten en niet vrolijk doe (wat alleen maar door de drank komt, als zij niet zouden drinken tijdens een lomp concert zouden ze er ook als zakken bij staan) maar omdat zij wel dronken zijn vinden ze zichzelf gezelliger. Wat een gezeik weer. Net als met rokers, voelen zichzelf veel gezelliger. Wat een onzin. [/B]
Juist

Ook al drink ik wel tijdens t uitgaan, maar ik weet wel waneer ik moet stoppen zodat ik niet dronken word. Daar heb ik echt zo'n hekel aan. Ook aan andere dronken mensen...bah
Oud 22-08-2003, 12:30
igfy
igfy is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-08-2003 @ 09:09:
Spa is gewoon erg lekker, het is m'n lievelingswater, na Tönissteiner. Omdat er een nitratensmaakje aanzit, die je bij die 'vermageringswaters' als Contrex niet hebt.
Hier wordt Spa niet opeens meer gedronken dan anders...maar misschien is dat in nederland weer anders .
Ik vind Spa juist veel viezer dan andere mineraalwater...
Oud 22-08-2003, 12:59
El Kim
El Kim is offline
Ik denk dat het komt dat je nu meer flesjes water ziet omdat het nu helemaal 'in' is om aan je gezondheid te denken. Daarbij is slank nog steeds het mode ideaal, dus veel vrouwen drinken ook alleen maar water om af te vallen
Oud 22-08-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-08-2003 @ 13:59:
Ik denk dat het komt dat je nu meer flesjes water ziet omdat het nu helemaal 'in' is om aan je gezondheid te denken. Daarbij is slank nog steeds het mode ideaal, dus veel vrouwen drinken ook alleen maar water om af te vallen
Leg me even uit waarom dat is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 13:27
neobamboom
neobamboom is offline
mensen drinken bij het uitgaan omdat ze dat leuk vinden denkikzo. en waarom zou je af en toe niet meer naar binnen gieten (alcoholisch of niet ) dan nodig is, je vreet bv toch ook welles iets teveel omdat het allemaal zo lekker is.

en lekker boeiend dat mensen met een flesje lopen. water is goed voor je lichaam, beter dan de hele dag cola te zuipen oid. dus het zuivert en je hoeft niet de hele dag naar bv de wc te lopen als je dorst heb.
Oud 22-08-2003, 15:32
rodina
rodina is offline
Water is passé. Bovendien veel water drinken (zeker met warm weer) is slecht voor je.

Alcohol drink ik niet, wel sinas
Drinken in de zin van alcohol vind ik alleen kunnen als het gewoon gaat om het drinken omdat het lekker is, zodra het drinken wordt om het drinken wordt 't triest..
Bier zuipen heb ik een hekel aan, sowiezo zuipende mensen.. bah.
Oud 22-08-2003, 15:34
rodina
rodina is offline
Citaat:
neobamboom schreef op 22-08-2003 @ 14:27:

en lekker boeiend dat mensen met een flesje lopen. water is goed voor je lichaam, beter dan de hele dag cola te zuipen oid. dus het zuivert en je hoeft niet de hele dag naar bv de wc te lopen als je dorst heb.
Water is dus niet goed, wanneer het warm weer is. Je eet dan minder, je zweet meer: Minder aanvoer van voedingsstoffen/mineralen en zouten, meer verlies van mineralen en zouten door 't zweten. Gevolg je gaat je beroerd voelen, duizelig etc.
Oud 22-08-2003, 15:35
Verwijderd
kheb altijd als ik een tas bij me heb een flesje water mee, kheb bijna altijd dorst en ik ben een cheapass
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 22-08-2003 @ 16:32:
Water is passé. Bovendien veel water drinken (zeker met warm weer) is slecht voor je.
slecht?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:38
Verwijderd
haha tering hoe dom, water is nogal belangrijk, je zou geloof ik zon 2 liter water per dag moeten drinken en als het warm is zweet je nogal en moet je dus meer drinken dus vandaar dat veel mensen met flesjes water lopen en drank bij uitgaan is gewoon lachen en chill en als t warm is heb je toch dorst en ga je meer drinken en bij uitgaan is het alcohol en dan wordt je dronken van ja, en dat is niet goed, maar lekker boeie, als je t nie elke dag doet kan je t wel hebben

ik snap niet hoe je dr op komt dat water dirnken slecht is rodina? je moet uiteraard ook wat eten dr naast alleen op water kan je niet teren idd, maar lijkt mij niet dat een overdaad aan water schadelijk kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:46
rodina
rodina is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 22-08-2003 @ 16:38:

ik snap niet hoe je dr op komt dat water dirnken slecht is rodina? je moet uiteraard ook wat eten dr naast alleen op water kan je niet teren idd, maar lijkt mij niet dat een overdaad aan water schadelijk kan zijn...
Het is zo..

Het kan minder kwaad wanneer je goed zout en suiker blijft eten, vooral zout is belangrijk.

stond op L&G, en m'n arts zegt het.
Oud 22-08-2003, 16:05
squat
squat is offline
De gemiddelde nederlander krijg MEER dan genoeg zout binnen. Daar hoef je je echt niet druk om te maken, zout zit verwerkt in een heleboel voedingsmiddelen.
Ik drink persoonlijk 3 tot 4 liter water per dag. Water is .
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:32
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
wat ik drink hoort uiteraard bij mn lifestyle.
ik ben heel erg gothic en ik drink uiteraard ook bloed.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
ik drink water omdat ik toch wát moet drinken en water is nou eenmaal erg goed voor een mens. Maar het is niet zo dat ik als ik uitga aan de spa blauw zit ofzo.
Oud 23-08-2003, 10:52
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-08-2003 @ 09:09:
hmm pff, kvind kraanwater gewoon het lekkerst
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:01
suikerprinses
suikerprinses is offline
Al dat water smaakt gewoon hetzelfde... Wat een gelul, dat het ene lekkerder is dan het andere. Kraanwater is wel het goedkoopst
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:26
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik drink veel water omdat ik het lekker vind, voornamelijk kraanwater. Maar er zit wel degelijk verschil in de verschillende soorten water (niet altijd veel).
Verder: te veel water is inderdaad niet goed, maar te weinig ook niet (zoals al zo vaak is gezegd..)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:37
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
rodina schreef op 22-08-2003 @ 16:32:
Ja, als je absurde hoeveelheden gaat drinken. Anderhalf tot twee liter water per dag is alleen maar goed voor je.
Oud 23-08-2003, 14:33
Verwijderd
Ik drink erg veel altijd en overal. [voor alle duidelijkheid heb ik het niet over alcohol] Omdat ik gewoon vrij snel veel dorst heb. Met uitgaan zet ik dat tempo dus ook door, maar dan valt het dus erg mee in verhouding tot wat de meeste mensen drinken als ze uitgaan. Alcohol zo goed als altijd zeer gematigd [moet zeggen dat het afgelopen week (intro) wel ff iets harder ging :/]

En ga weg met je 'water smaakt altijd hetzelfde'. Kom hier maar eens [flink hard] kraanwater drinken en daarna bronwater. Daar zit gewoon echt verschil in en ik moet zeggen dat ik bronwater lekkerder vind. [cheap ass spul , dat wel, spa blauw is me veel te duur. En idd, tussen soorten bronwater proef ik het verschil echt niet]
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 15:05
rodina
rodina is offline
Citaat:
Glow schreef op 23-08-2003 @ 15:33:

En ga weg met je 'water smaakt altijd hetzelfde'. Kom hier maar eens [flink hard] kraanwater drinken en daarna bronwater. Daar zit gewoon echt verschil in en ik moet zeggen dat ik bronwater lekkerder vind. [cheap ass spul , dat wel, spa blauw is me veel te duur. En idd, tussen soorten bronwater proef ik het verschil echt niet]

Idd, er zitten alleen al veel verschillen in gewoon kraanwater.. Water hier is hard, en meer richting 't Gooi is het veel 'zoeter'
Oud 23-08-2003, 15:37
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
en water in Frankrijk vind ik zó vies!

ik heb ook eigenlijk altijd wel water mee, omdat ik altijd wel dorst heb.
Oud 23-08-2003, 16:19
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Flindertje schreef op 23-08-2003 @ 12:01:
Al dat water smaakt gewoon hetzelfde... Wat een gelul, dat het ene lekkerder is dan het andere. Kraanwater is wel het goedkoopst
Dan scheelt er iets met uw smaakpapillen, er is wel degelijk smaakverschil.

En hier kraanwater drinken is moordend, dan zitten binnen de kortste keren je aders vol kalkaanslag .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:29
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik drink bier, omdat het bij mn lifestyle hoort.
Oud 23-08-2003, 17:40
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-08-2003 @ 17:19:

En hier kraanwater drinken is moordend, dan zitten binnen de kortste keren je aders vol kalkaanslag .
mwoch... moet je met een korreltje zout innemen
(of wasmiddel, maar het ging over smaakpapillen)
Oud 23-08-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-08-2003 @ 17:19:

Bij jullie in belgistan misschien..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:42
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
ik drink per dag 1 blikje golden power
en enkele grote glazen limonadesiroop

alcohol is niet aan mij besteed
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:47
Paris
Paris is offline
Citaat:
Firefly schreef op 21-08-2003 @ 22:32:
het is denk ik meer voor als je zomaar in een onbewaakt ogenblik dorst krijgt
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 23-08-2003 @ 18:29:
Ik drink bier, omdat het bij mn lifestyle hoort.
En omdat het lekker is tot op een zekere hoogte. Zodra ik merk dat het me niet meer smaakt drink ik gewoon wat anders.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb bijna altijd water bij me (nu dus niet en ik heb dorst) omdat ik vaak dorst heb en omdat ik snel hoofdpijn krijg als ik niet genoeg drink. duz. Verder drink ik alcohol omdat ik dat lekker vind en tja om een reden die ik zelf ook eigenlijk niet kan bedenken drink ik ook weleens te veel. Maar over het algemeen niet hoor.

Overigens hou ik dus helemaaaal niet van frisdrank, cola enzo vind ik helemaal niet lekker, ik drink eigenlijk alleen water, thee, koffie, sap, bier & wijn
Reageren

Regels voor berichten