Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2002, 21:59
aquafemme
aquafemme is offline

Wat weet jij over deze nieuwe anticonceptiepil? is het was een veilige pil? gebruik jij het?

Oud 11-04-2002, 22:07
Verwijderd
dat ie véél meer kans op trombose geeft dan een 2e generatiepil
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 06:40
highlight
highlight is offline
ja, ik gebruik 'm zelf, heb er geen problemen mee...niet dikker geworden ofzow...zwanger ook niet, dus hij zal wel veilig zijn..
Oud 12-04-2002, 08:01
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
dat staat nog helemaal niet vast, daar zijn ze nu uitgebreid onderzoek naar aan het doen.

maar goed, tijdens een zwangerschap blijkt het risico op trombose nog veel hoger te liggen dan bij het slikken van de pil dus dat kun je ook allemaal relativeren
Oud 12-04-2002, 09:30
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:

wat is trombose
Oud 12-04-2002, 14:31
Gwenniej
Gwenniej is offline
zijn aardig wat mensen dood aan gegaan hoor aan trombose, ik ben blij dak er sinds een maand mee gestopt ben want ik vodn t toch nie zon fijn idee.
Oud 12-04-2002, 15:07
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik gebruik hem en ik vind hem superfijn

je word er niet dikker van, niet ziek, geen hoofdpijn of steken in je buik,je voelt je ook niet slap en ik ben ook nog steeds niet zwanger

ik wil hem nooit meer kwijt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:25
madasun
Ik gebruik ook de Yasmin pil jah
Mijn moeder heeft trombose gehad en dat is dus erfelijk, dus ik heb aan de dokter gevraagd of dat een verhoogde kans gaf bij mij op trombose, wat ze ontkende. Maar later zag ik idd op het nieuws over de Yasmin pik.. dus ik weet t ook niet eigenlijk. Ik moet volgende maand ofzo weer terug naar de dokter, dan zal ik het wel vragen. Maar ik vind het wel een eng idee eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
madasun schreef:
Ik gebruik ook de Yasmin pil jah
Mijn moeder heeft trombose gehad en dat is dus erfelijk, dus ik heb aan de dokter gevraagd of dat een verhoogde kans gaf bij mij op trombose, wat ze ontkende. Maar later zag ik idd op het nieuws over de Yasmin pik.. dus ik weet t ook niet eigenlijk. Ik moet volgende maand ofzo weer terug naar de dokter, dan zal ik het wel vragen. Maar ik vind het wel een eng idee eigenlijk..

echt uitkijken hoor meissie....
als je wilt weten of er bij jou een verhoogde kans op trombose is, kun je ook je bloed laten testen op bepaalde factoren.
En echt beter een 2e generatiepil nemen.......vinnik dan

En okee, t staat niet helemaal vast, maarruh.......ik zou toch maar liever het zekere voor het onzekere nemen, want er zijn dus echt meiden van onze leeftijd aan longembolie overleden door de pil.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:37
thug life
thug life is offline
ja ik zou die pil ook af raden heb m zelf niet gebruikt maar heb wel 1-november n hersenbloeding gehad door de pil gebruik en roken! en dat gun ik echt niemand ben nu halfzijdig verlamd en m'n toekomst ligt n beetje in puin zin nu in de rolstoel en ik wil dan ook zeggen ga verstandigom met roken en de pil gebruik xxx
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:50
eztah
eztah is offline
Citaat:
thug life schreef:
ja ik zou die pil ook af raden heb m zelf niet gebruikt maar heb wel 1-november n hersenbloeding gehad door de pil gebruik en roken! en dat gun ik echt niemand ben nu halfzijdig verlamd en m'n toekomst ligt n beetje in puin zin nu in de rolstoel en ik wil dan ook zeggen ga verstandigom met roken en de pil gebruik xxx

Damn, want heftig...
Heel veel sterkte ermee!

Ik ben gestopt met Yasmin, om dat trombosegevaar. Ik rookte, maar ik ben sinds een week ook daar mee gestopt.
Ik slik nu 3 dagen Microgenon30, ik kan er nog niet zoveel over zeggen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:08
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
eztah schreef:

Damn, want heftig...
Heel veel sterkte ermee!

Ik ben gestopt met Yasmin, om dat trombosegevaar. Ik rookte, maar ik ben sinds een week ook daar mee gestopt.
Ik slik nu 3 dagen Microgenon30, ik kan er nog niet zoveel over zeggen..
Ik ga juist stoppen met microgynon ( ivm. menstruatiepijn, door die pil werd het dus niet minder... dus ik ga een andere proberen )
Oud 16-04-2002, 16:22
*Curly*
*Curly* is offline
Ik gebruik um heb geen trombose ben niet zwanger en ook niet aangekomen need I say more

Geldige pil heel licht en makkelijk! Trouwens dat trombose shit is flauwekul als je de pil slikt is je kans ietsjes hoger maar dan is bij ELKE pil en niet alleen Yasmine
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:51
eztah
eztah is offline
Citaat:
*Curly* schreef:
Ik gebruik um heb geen trombose ben niet zwanger en ook niet aangekomen need I say more

Geldige pil heel licht en makkelijk! Trouwens dat trombose shit is flauwekul als je de pil slikt is je kans ietsjes hoger maar dan is bij ELKE pil en niet alleen Yasmine
Maar bij Yasmine is de kans gewoon een stuk hoger
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:07
madasun
ik neem liever het zekere voor het onzekere, en ik ga snel naar de dokter om aan een andere pil te gaan. maar waarom raden de dokters het dan niet af?? da's toch raar dan?
maarem.. stomme vraag, wat zijn de 2e generatiepillen en wat houd dat in?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
madasun schreef:
ik neem liever het zekere voor het onzekere, en ik ga snel naar de dokter om aan een andere pil te gaan. maar waarom raden de dokters het dan niet af?? da's toch raar dan?
maarem.. stomme vraag, wat zijn de 2e generatiepillen en wat houd dat in?
als het goed is hebben artsen echt bericht gekregen om terughoudender te zijn met het voorschrijven van Yasmin (ook met Diane35, maargoed)....

en die generaties: de eerste generatie, is gewoon de eerste generatie pillen, met een gigantische hoeveelheid hormonen. De 2e generatie daar zitten minder hormonen in, maar wel dezelfde soorten. De derde en vierde generatie daar zitten nóg minder hormonen in, maar wel andere soorten. Bepaalde combinaties verhogen de kans op trombose aanzienlijk, die combinaties zitten juist in de nieuwste pillen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:54
madasun
Citaat:

als het goed is hebben artsen echt bericht gekregen om terughoudender te zijn met het voorschrijven van Yasmin (ook met Diane35, maargoed)....

en die generaties: de eerste generatie, is gewoon de eerste generatie pillen, met een gigantische hoeveelheid hormonen. De 2e generatie daar zitten minder hormonen in, maar wel dezelfde soorten. De derde en vierde generatie daar zitten nóg minder hormonen in, maar wel andere soorten. Bepaalde combinaties verhogen de kans op trombose aanzienlijk, die combinaties zitten juist in de nieuwste pillen.
Daarom snapte ik het juist niet, want de Yasmin zou een van de nieuwste pillen zijn, dus dan zou het toch juist niet een verhoogde kans moeten hebben op trombose
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
madasun schreef:

Daarom snapte ik het juist niet, want de Yasmin zou een van de nieuwste pillen zijn, dus dan zou het toch juist niet een verhoogde kans moeten hebben op trombose
ja het idee was ook juist: lichtere pil, minder bijwerkingen, etc. Maar die hormonen blijken dus de kans op trombose te verhogen..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:38
Tha Bomb 2002
Tha Bomb 2002 is offline
Yasmin is de nieuwste pil die er is ja !!
Er is alleen iemand aan dood gegaan en sinds dien wil haast niemand er mee beginnen .... ( Ik merk dat omdat ik Apothekers Assistente is spé ben ) Voordat bekend was dat dat meisje was overleden kwamen er aardig wat mensen die pil halen.. nu is dat al een stuk minder
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:26
xsten
xsten is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
zijn aardig wat mensen dood aan gegaan hoor aan trombose, ik ben blij dak er sinds een maand mee gestopt ben want ik vodn t toch nie zon fijn idee.
Ik vond het ook eng toen ik er dingen over las in de krant. Ik ben naar de dokter gegaan. Als je niet rookt en je bloeddruk is normaal is er niks aan de hand en heb je net zoveel kans op trombose als normaal.
Degenen die er aan dood gegaan zijn rookten extreem veel en hadden een verkeerde bloeddruk, die waren dus sowieso al risicogroepen en hadden de pil helemaal niet mogen slikken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten