Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Iemand voorrang verlenen om uiteindelijk de belangen gelijk te trekken is positieve discriminatie. Daar is natuurlijk absoluut niets mis mee, dit is het echter wel wanneer een vrouw wordt voorgetrokken ten opzichte van een man omdat mannen en vrouwen in Nederland geheel gelijk zijn.
![]() |
![]() |
|
Wat Boogie ook zegt, als je de ene persoon positief discrimineert, discrimineer je een ander negatief.. Of het zwart-wit is weet ik niet, k vind discriminatie over het algemeen negatief, positief of negatief. Neemt niet weg dat het niet gebeurt
![]()
|
Verwijderd
|
even een voorbeeld..
Je bent als klein kind in nederland opgegroeid, je verhuist naar amerika.. Heel veel later keer je terug, je moet vanaf het begin het redden van een bijstandsuitkering en krijgt verder niks.. Je kijkt verder naar mensen die ook je land in komen, je ziet.. : Een gezin marrokanen: zij krijgen ook bijstand, en een volledig ingericht huis gratis, en een baan.. en cursussen en dergelijken. Een gezin euhhh bijvoorbeeld italianen (ik noem maar wat, iig niet balkan achtig) zij krijgen bijstand, geen cursussen.. geen huis helemaal niks.. en het krijgen van een baan word ook tegengewerkt.. Dit is een waargebeurd voorbeeld btw.. Ik kan dit geen positieve discriminatie noemen, maar de overheid noemt het wel zo Dus ja, in mijn ogen is positieve discriminatie wel degelijk negatieve discriminatie Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 22:31. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
deze manier van positieve discriminatie is natuurlijk ook niet goed (imho te veel doorgeslagen naar de andere kant).
je moet, lijkt mij, een goede balans zien te vinden en niemand op sexe, huidskleur of wat dan ook te beoordelen, je moet iedereen als een gelijkwaardig persoon zien en iemand beoordelen op zijn/haar kwaliteiten
|
![]() |
|
|