Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 16:03
ellen16
ellen16 is offline
Heej allemaal,

Omdat ik voor de vervolgopleiding die ik wil gaan doen scheikunde gevraagd word, maar ik het niet heb, wil ik misschien een thuiscursus Scheikunde gaan doen. Een tweede optie is een cursus Scheikunde bij James Boswell in Utrecht.
Heeft iemand wel eens zo'n thuiscursus gevolgd? Zo ja, hoe beviel dat en is het aan te raden? Is het wel verstandig om een thuiscursus te verkiezen boven een cursus bij het James Boswell?
Oud 22-08-2003, 17:10
jbtq
jbtq is offline
Ik heb als thuiscursus wiskunde, natuurkunde en scheikunde gedaan. Natuurkunde was te doen. Wiskunde niet echt, daar heb je echt uitleg bij nodig. En scheikunde viel er net tussen in. Tis wel te doen via thuis studie hoor, maar je heb wel veel dicipline voor nodig. Je moet je kunnen aanzetten om het te doen. En dat is erg moeilijk. Vooral als je dan nog weet dat de examens pas over enkele maanden is. Je stelt snel uit. De les stof word redelijk duidelijk uitgelegd. Wiskunde was dus niet te doen zoals ik al zei, en dat heb ik via boswell gedaan. En dat is echt heel goed bevallen. Ik snap nu zelf niet waarom ik wiskunde nooit snapte op de havo [ heb vwo gedaan in alle drie de vakken]. Als ik dan toch zou moeten kiezen, zou ik gaan voor boswell. je moet dan naar school en je stelt dan niks uit. En je heb uitleg bij onderwerpen, en dat is bij de loi [ waar ik heb gezetten] minder goed geregeld. Je heb gewoon een betere houvast. Dus ik zou voor boswell gaan
Oud 22-08-2003, 19:08
ellen16
ellen16 is offline
Hmmm ja.....ik kan je wel volgen maar het punt is dat ik ver van Utrecht af woon. Ik zal dus zes weken lang met de trein op en neer naar Utrecht moeten. Ik denk dat ik het dus eerst ga proberen met een thuiscursus. Mocht het dan toch niet lukken, dan kan ik het altijd nog via het Boswell proberen.
Oud 22-08-2003, 19:44
jbtq
jbtq is offline
zo heb ik het ook bij wiskunde gedaan. Eerst via thuis studie en toen via boswell. Oh ja, je kan wel overwegen om een kamer te huren voor die 6 weken. Zeker als je een zomer curcus doet moet dat wel lukken. Succes ermee
Reageren

Regels voor berichten