Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
In het nationaal inkomen zitten ook de kostprijsverlagende subsidies en kostprijsverhogende belastingen (indirecte belastingen) verwerkt. Dat is bij de bepaling van het nationaal product niet meegenomen.
Overigens wordt het volgens mij altijd onderscheid gemaakt tussen het bruto nationaal product en het netto nationaal product. Wanneer er gevraagd wordt wat het verschil is tussen het nationaal inkomen en het nationaal product lijkt het me dat je dat verhaal over kostprijsverlagende subsidies en kostprijsverhogende belastingen moet oplepelen. Het netto nationaal product is dus zeker niet gelijk aan het nationaal inkomen!
|
Verwijderd
|
Ik pak mijn economie er ns even bij.
nationaal product : Het nationaalproduct van een land is de totale waarde van de door de bedrijven en de overheid in een jaar geproduceerde goederen.. nationaal inkomen staat er niet echt in dus ik ga ook niet zeggen of het gelijk of anders is ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet ook wel zeker dat ik gelijk heb, syllabus macro-economie voor economen, UvT.
||
![]() |
Citaat:
![]() Misschien dat zij bepaalde begrippen maar ten dele hoeven te kennen. Voor hun zal die definitie dan wel kloppen, omdat de beperkte uitleg toch nog goed is. Deze begrippen worden in het vervolgonderwijs wel weer verder uitgediept. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nogal een laffe manier om je gelijk proberen te krijgen, zegt meer over zijn eigen afwezige kennis van zaken dan over die van mij. En ja, het zou goed kunnen dat de definities op het voortgezet onderwijs minder gedetailleerd zijn...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Werk, Geld & Recht |
Belast de vakbonden!!! Maalman | 41 | 30-10-2004 15:48 |