Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf ook een XP 2400+ en heb dit probleem in het begin ook gehad. Toen kwam het echter bij mijn weten door een te laag voltage (1.50 i.p.v. 1.65).
15.0x100 is 1500 MHz, dat is dus precies tussen de snelheden voor een 1700+ en 1800+ in (1466/1533 MHz). Blijkbaar pakt hij de ondergelegen CPU, de 1700+. Het enige advies wat ik je kan geven is te kijken of je alle instellingen goed hebt staan: voltage juist (dus 1.6v of 1.65v, afhankelijk van je stepping), geheugenklok automatisch gesynced met FSB-klok, FSB op 133, etc.etc. Dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Probeer eens je computer te booten terwijl je INS ingedrukt houdt, of als dat niet werkt, het BIOS handmatig te clearen door de jumper om te zetten. Dan worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, grote kans dat hij dan op 15.0x100 staat. Overigens kreeg ik op dat te lage voltage soms de melding "Unknown 1700+" bij mijn 2400+. Waar het aan ligt weet ik echt niet, je moet maar wat proberen ben ik bang. Aan je BIOS ligt het blijkbaar ook niet (ook bij mij herkende hij de namestring meteen goed bij het eerste installeren). |
![]() |
|
![]() |
Ik heb nogmaals alles nagekeken en het is als volgt:
FSB: 133/33 Multiplier: 15x en Voltage: 1,600 en de FSB van het geheugen staat op automatisch. Het vreemde is ook dat hij wel op 2000MHz draait, althans, niet langzamer dan eerst. Ik zal eens met INS proberen op te starten, of anders BIOS-defaults te laden ofzo. En desnoods BIOS clear dmv jumper, alleen heb ik hier in Enschede niet de handleiding liggen, en weet ik niet uit mijn hoofd hoe ik de boel moet resetten.
|
KT400 heb ik dit soort problemen nog niet mee gehad. Weer je zeker dat je CPU op 2GHz loopt? Dit zou niet mogen namelijk.
![]() Update je BIOS eens, en check met SiSoft Sandra of AIDA wat je clocksnelheid is. Verhoog voor de grap eens je voltage naar 1.7V. En wat is de temperatuur van je processor? @Nare Man: 1700+ is 1467MHz afgerond, dus 1500MHz dit dan dus 1MHz eerder naa 1700+ dan naar 1800+. ![]()
|
Verwijderd
|
![]() Het zijn altijd meervouden van 66 2/3, dus allicht dat je uitkomt op 1467 als je het gaat afronden op één decimaal...toch was het gewoon slap dat Intel niet de Pentium 666 MHz heeft uitgebracht ![]() Alle gekheid op een stokje, wat zie je je dan precies op het scherm? Athlon XP 1700+ at 2400+ ofzo? |
![]() |
|
![]() |
Er stond dus, in Windows, Athlon XP 1700+. Kloksnelheid 2.00GHz.
Maar toen ik de pc net aanzette, kwam ik weer in het Bios, waar ik nu wel de kloksnelheid op 2000MHz kon instellen, waarna de rest dus automatisch goed stond. Nu is Windows ook wat scherper: namelijk Athlon XP 2400+. Kloksnelheid 2.00GHz. Maar ik vind het nog steeds erg raar. [edit]Temperatuur is trouwens nu ik net opgestart heb, 46 graden. Mobo 31 graden.
Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 09:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
46 graden terwijl je net geboot hebt? Dan is je sensor ook niet heel accuraat. Ik heb m'n PC nu net een halfuurtje aanstaan en bij het booten gaf de POST 28/26 aan (het was hier vrij fris, ramen hebben de hele nacht opengestaan). Ik zit nu op 42/35 idle, dat is op 2325 MHz. Ben echt blij dat dat warme weer voorbij is, althans voorlopig
![]() Overigens had ik vanmorgen ook nog een vaag probleem. Ik drukte de power-on van m'n PC in en ik kreeg geen beeld, verder hoorde ik dat de harde schijf niet goed op toeren kwam. Na eenmaal resetten deed-ie het weer normaal. Dit probleem heb ik ook wel 'ns gehad met m'n ouwe CPU, dus ik besteed er verder maar geen aandacht aan. Het werkt in XP, oerstabiel en behoorlijk snel, dus ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb gehoord dat dat ook te maken kan hebben met de plek waarop gemeten wordt, althans, dat zei de verkoper tegen me. ASUS Probe, die het monitort, heeft als kritieke waarde ook negentig graden, wat, als ik hier zo eens rondkijk, veel te hoog is.
/edit: Ik heb em nu een poosje aanstaan en hij geeft al 56 graden aan. Nooit vastlopers gehad door de temperaturen trouwens.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gaat erom wat je BIOS zegt. Zegt die 1700+ of 2400+ ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een AMD Athlon heeft niet echt een eigen namestring, dat is het probleem. WCPUID, Aida32 en CPU-Z geven bij mij nu ook aan "AMD Athlon XP+ (tm) processor 2800+" terwijl het toch echt officiëel een 2400+ is. De string verandert gewoon mee, als ik de FSB op 100 zet lijkt het voor de software en het BIOS ook alsof het een "echte" 1700+ is. Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 14:39. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alles lijkt het weer normaal te doen. Ik wou dat ik iemand kon bedanken, maar volgens mij is het vanzelf weer goed allemaal. Beetje vaag allemaal.
|
|