Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 09:23
Some
Some is offline
Er zijn vele "De-Pil" topics maar nergens kan ik antwoord krijgen op mijn vraag.

Ik wil graag weten hoe het in zn werk ga. Als het goed is slik je de pil 3 weken en dan heb je een stopweek van 7 dagen. Maar na die stopweek, begin je dan zeg maar weer bij week 1? Want als je de pil slikt NA je menstruatie dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar heb ik gelezen, maar geld dat dan altijd??? Of alleen als je de eerste keer begint met slikken?? Want me vriendin heeft de eerste 3 weken nu gehad + stopweek en nu begint ze weer met slikken NA haar ongesteldheid. Dat betekend dus dat ik de hele maand het met condoom moet doen of is het al betrouwbaar omdat ze de pil al 3 weken slikt???
En hoelang doe je met een strip?

Me vriendin zou het wel weten en ze zegt laat het maar aan mij over maar verleden keer toen ik iets erover zei wist ze niet eens!!! Daarom maak ik me zorgen.
Oud 20-08-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag weten hoe het in zn werk ga. Als het goed is slik je de pil 3 weken en dan heb je een stopweek van 7 dagen. Maar na die stopweek, begin je dan zeg maar weer bij week 1?
Ja, je begint bij week 1 maar je begint niet helemaal opnieuw. Bij de tweede maand krijgt de vrouw geen kans om te ovuleren en dus is er geen kans op zwangerschap. (als je 'm goed slikt)
Citaat:
Want als je de pil slikt NA je menstruatie dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar heb ik gelezen, maar geld dat dan altijd??? Of alleen als je de eerste keer begint met slikken??
Alleen als je de eerste keer begnit met slikken of als je een maand of langer gestopt bent met slikken.
Citaat:
Want me vriendin heeft de eerste 3 weken nu gehad + stopweek en nu begint ze weer met slikken NA haar ongesteldheid. Dat betekend dus dat ik de hele maand het met condoom moet doen of is het al betrouwbaar omdat ze de pil al 3 weken slikt???
Je moet gewoon op een vaste dag beginnen. heeft ze de instructies niet gelezen? Je begint de eerste keer met slikken op de eerste dag van de menstruatie. je slikt de pil 3 weken lang en dan heb je weer een stopweek. Vervolgens begin je weer op dezelfde dag. Bijv: op donderdag begonnen, dan ga je in de stopweek weer op donderdag verder.

Citaat:
En hoelang doe je met een strip?
3 weken misschien?
Oud 20-08-2003, 10:57
Verwijderd
Wat dacht je van het grote Piltopic op L&G? En daar mag je ook een vraag stellen hoor.
Daarnaast is je vriendin wel raar dat ze je geeneens antwoord geeft... raad haar eens aan om héél goed de bijsluiter te lezen, twee keer, want dan weet ze tenminste zelf hoe het werkt!
Oud 20-08-2003, 11:04
Some
Some is offline
thnxxxxx Jadie voor de uitleg. Dat doet ze ook hoor een bepaalde dag weer steeds met de pil beginnen enz. Ze begon op dinsdag en nu ook weer.
Ja sarahbressers als ik er iets over zei wil ze het er liever niet over hebben. Ze heeft geen zin om daarover te praten en ze doet het heus wel goed zegt ze dan. Geloof ik ook wel maar je kunt er toch over praten....

Maarja thnxxxxx
Oud 20-08-2003, 11:23
Verwijderd
Vraag het dan tenminste in het Grote Piltopic op L&G, het is daar nota bene sticky.
Topic gesloten

Regels voor berichten