Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 13:13
Balance
Balance is offline
Naar aanleiding van het topic waar iemand het had over z'n relatie met een achternichtje, vroeg ik me af in hoeverre iedereen zijn familie eigenlijk kent.

Ken jij al je familieleden? En dan alleen de directe familieleden of ook elke oom, tante, neef, nicht, achterneef, achternicht, noem maar op...?

En zou je ze ook herkennen als je ze op straat tegenkomt of ken je ze puur van 1 keer gezien?
Oud 14-08-2003, 13:18
Verwijderd
Ik ken m'n gezin, m'n oma, 2 oudtante's, en misschien dat ik m'n tante zou herkennen. Verder ken ik ze niet
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:32
Another Way
Another Way is offline
Nee, de mensen aan mn moeders kan wil ik niet eens kennen, dat zijn domme mensen.

Aan mn vaders kan ken ik ook niet iedereen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:41
miro
miro is offline
Ik heb 2 maar 1 keer gezien omdat mn oom (hun vader) ruzie heeft met de rest van de familie.

Voor de rest ken ik heel mn familie maar dan heb ik t niet over achterneven en achternichtjes (daar ken ik dr helemaal geen van)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:12
Rian-x-
Rian-x- is offline
Ik ken in principe al mn ooms en tantes, en sommige achterneven/nichten. Ook ken ik wel een paar broers en zussen van mn opa en oma's, ma dat is puur omdat ik ze oit een keer heb gezien op een of ander feest.
Oud 14-08-2003, 14:49
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ken er weinig.. ze boeien me niets
ik ga bijna niet om met andere familieleden dan in dit gezin
Oud 14-08-2003, 15:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nee, ik ken zeker niet al mijn familie-leden. Ooms en tantes ok, neefjes en nichtjes ok, maar broers/zussen van mijn opa en oma of oom en tante? Nee, die ken ik niet...en al helemaal niet hun kinderen...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:10
Verwijderd
Ooms, tantes, neven en nichten ken ik wel en een aantal achternichtjes dat hier in de buurt woont, maar de rest van mijn achternichtjes en -neven zou ik op straat niet herkennen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:17
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik ken:
-mijn oma's
-mijn oom/tantes
-en hun kinderen (mijn neefjes en nichtjes dus )
-en de vriendjes/vriendinnetjes of echtgenoten van mijn neven/nichten

Ik ken dus geen oudtantes of achternichtjes oid
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:24
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
ik ken mn opa, oma, tantes, ooms, neven (+aanhang), nichten (+aanhang+kinderen) en dan de tantes en ooms van mn moeders kant, en een aantal ooms en tantes van mn vaders kant
Oud 14-08-2003, 17:10
Verwijderd
Ik ken m'n ouders, zusjes, ooms, tantes, neven, nichten, oudooms/achterooms (op één na), oudtantes/achtertantes (op één na), een paar nichten (+ hun mannen) en neven (+ hun vrouwen) van m'n ouders en hun kinderen...euhm...zo iets...? En nog de dochter van de vriendin van m'n oom, de zoon ken ik alleen bij naam. De meeste zou ik zeker wel herkennen als ik ze tegen zou komen op straat, al heb ik ze niet zo vaak gezien.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:19
Balance
Balance is offline
d'r zijn er toch nog wel wat die oudooms, oudtantes, achternichten of achterneven kennen... dat had ik eigenlijk niet echt verwacht.
zelf ken ik net aan m'n neefjes en nichtjes en zelfs van hen zou ik een aantal nog niet eens herkennen als ik ze op straat zie!
Oud 14-08-2003, 18:26
Luna
Luna is offline
Ik ken mn oma's (opa's al overleden), tantes/ooms en nichtjes en neefjes. Ook nog een zus van mn oma, zie ik eens in de paar jaar.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:30
Seven-Eleven
Seven-Eleven is offline
Haha ik ken ze echt niet allemaal.
Soms hebben we een familie reunie.....en dan zie ik mensen die ik nog nooit heb gezien....indo's heh?
Nee dat is niet waar, want aan de blanke kant heb ik precies hetzelfde.
Maar de belangrijkste ken ik, en daar gaat het om.
Al die achterachternichtjes zie ik ook alleen maar bij zo'n reunie.
Oud 14-08-2003, 18:34
Soezen
Soezen is offline
Ik ken alleen de ooms, tantes, neefjes en nichtjes. Laatst kwam ik er wel achter wie mijn achterneefjes/nichtjes waren want ze kwamen bij ons in de straat te wonen..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:45
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
De zus van mijn moeder en haar zoon+dochter heb ik nog nooit van m'n leven gezien...
Haar man is overleden voordat ik geboren werd, dus die ken ik helemaal niet, ook niet van foto's...

Mijn opa&oma van mijn vaders kant ken ik wel maar zie ik alleen met kerst en verjaardag...

Verder heb ik helemaal niet zo'n grote familie.
Oud 14-08-2003, 18:53
Miracle
Miracle is offline
Mijn opa was al dood toen ik geboren werd, dus die ken ik niet.
De rest van de familie ken ik zo ongeveer wel... Iig tantes/ooms, nichtjes/neefjes, oma's/opa en ook een hoop andere familie waarvan ik niet weet wat ze precies zijn...
(achternicht is dat nicht van je moeder/vader?)
Oud 14-08-2003, 18:54
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Nee, joh.

Van mijn vaders kant ken ik alleen mijn vader (die heb ik twee keer gezien) en mijn opa (die heb ik drie keer aan de telefoon gehad).
Van mijn moeder kant ken ik mijn tantes, een aangetrouwde oom, en hmm mijn échte oom heb ik twee keer gezien. Verder kende ik mijn oma, maar die is dood, en mijn opa heb ik nooit gekend.
Verder wat mensen van mijn oma's kant, eigenlijk al háár broers en zussen die nog in leven waren, heb ik wel gekend. Die zijn nu allemaal dood of van contact verstoken. We weten niet eens welke dood zijn en welke niet. Met de familie van mijn opa's kant (zijn broers en zussen, hun kinderen, achterkleinkinderen) heb ík iig geen contact. Ik ken alleen zijn broer, en enkel van naam!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:25
^Rambo^
^Rambo^ is offline
nee sommige mensen wil ik niet eens kennen van mijn familie
Oud 14-08-2003, 20:51
BCR
BCR is offline
Ja, de familie die de meeste mensen kennen ken ik (zoals opa, oma, tantes, oms etc.). En verder ken ik zussen van mijn oma.
Oud 14-08-2003, 21:05
Thomas
Thomas is offline
Ja, allemaal behalve achterneven en nichten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:08
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ken wel wat achterooms en tantes van mn opa's kant, want die zien we redelijk vaak en zijn ook supergezellig. En mijn ouders hadden veel contact met ze had door de dood van een nichtje van mn pa.

Van de andere kant ken ik al die ouwe miepen niet, want het overgrote deel is al dood. Het jongere deel ken ik al helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:19
Verwijderd
Ik ken lang niet iedereen in mijn famillie, het zijn er ook wel erg veel. Bij allebei mijn ouders waren ze met 11 thuis wat ik wel ken:
alle ooms en tantes, zie ik wel op verjaardagen enzo.
de neven en nichten van mn vaders kant ken ik wel allemaal.
van mn moeders kant niet allemaal, die kan ik tegenkomen en niet herkennen.. wonen ver weg, zijn veel ouder soms..
achterneven en nichten ken ik er maar een paar van. 1 was mn beste vriend in de vakanties zo'n beetje op de basisschool. maar dat is verwaterd op de middelbare school. wel jammer

Ik ken er eigenlijk maar een aantal echt goed, die spreek ik ook heel regelmatig (toch zeker eens per week), dat zijn er een stuk of 5, de rest spreek ik maar heel soms of helemaal niet.

ik zit er niet zo mee dat ik ze eigenlijk niet eens echt ken, we hebben zo'n grote famillie.. en ik hecht er ook niet zoooo veel waarde aan om iedereen (goed) te kennen.
Ze wonen ook niet om de hoek allemaal, over heel nederland verspreidt zo'n beetje. en nog een aantal zelfs niet in nederland.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:26
wissie
wissie is offline
Ik ken een groot deel van mijn familie niet, vanwege een familieruzie tientallen jaren geleden. Mijn moeder heeft met ze gebroken, en ik heb ze nog nooit gezien. Maar van de andere kant van de familie ken ik de meeste mensen en ik zie ze ook regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:31
Verwijderd
Ik ken dus bijna niemand van mijn familie, ik ken dus mijn gezin, mijn opa's en oma's, mn ooms en tantes, mn neefjes en nichtjes. een aantal oudtante's van de kant van mijn moeder. één oudoom van mijn vaders kant. De rest niet, en de rest is vrij goed, mijn opa en oma van mijn moeders kant kwamen namelijk uit gezinnen van meer dan 20 kinderen... mijn moeder kent ze wel allemaal.. *iedereen schijnt mij ook te kennen, want dan hoor je weer als je op een verjaardag of reunie ofzo bent; ooooh, ben jij nou charlotte?? *aargh* en dan heb ik geen idee wie het is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 22:15
Verwijderd
Nou, ik heb aan allebei de kanten (vader en moeder) grote families, dus ik kan niet zeggen dat ik iedereen ken. Het is maar net wat je familieleden noemt. Broers/zussen van mijn ouders en kinderen daarvan ken ik allemaal vrij goed, neven en nichten van mijn ouders wonen in andere landen, dus die zie ik zelden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 22:50
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik heb ook aan beide kanten een grote familie. Acht broers en zussen van m'n moeder, zeven van m'n vader. Die ken ik allemaal. Verder ken ik ook de kinderen van de zus van mijn oma.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 23:02
PardonMe
PardonMe is offline
Ja het overgrote deel van mijn familie ken ik ja..
Maarja mijn familie is niet zo groot..
Ik ken al mn tantes en ooms, en hun kinderen ook ''allemaal'' (heb slechts 3 neven).
Ik ken ook nog tantes en ooms van mn moeder.. Alleen dan de kinderen daarvan weer niet, maarja wanneer zou ik die ooit zien.. Ze wonen allemaal een eind uit de buurt..
Oud 15-08-2003, 00:41
Severus
Severus is offline
Ik ken ze niet allemaal persoonlijk, maar ik weet wel de namen van iedereen. Dus als ik eens iemands naam hoor, kan ik direct bepalen of het wel of geen familie is.

Ripper
Oud 15-08-2003, 06:32
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 14-08-2003 @ 19:19:
d'r zijn er toch nog wel wat die oudooms, oudtantes, achternichten of achterneven kennen... dat had ik eigenlijk niet echt verwacht.
zelf ken ik net aan m'n neefjes en nichtjes en zelfs van hen zou ik een aantal nog niet eens herkennen als ik ze op straat zie!
Ik zie mijn familie niet super vaak (lees max. 2 keer in het jaar en sommigen nooit), maar ooms, tantes, neefjes en nichtjes ken ik toch iig wel.
Vaderskant: En de broer (+ vrouw) van mijn ene opa ken ik ook vrij goed (en hun kinderen en de kinderen daar weer van ook). De andere broer van die opa woonde in Finland, nog nooit gezien dus. De zus van mijn oma heeft ze heel lang geen contact mee gehad, die heb ik een tijd terug voor het eerst gezien, daarna nooit meer.
Moederskant: Van mijn oma zijn al haar broers en zussen op één na overleden, degene die nog leeft zit in een verzorgingstehuis, die zie ik dus ook allemaal nooit meer. De kinderen van de broers en zussen van mijn oma en de kinderen daarvan zie ik nog heel af en toe (lees: voornamelijk op begrafenissen...).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:15
Verwijderd
Aan mn oma's kant ken ik alle familieleden.
Aan mn opa's kant ken ik maar 1 neef, die heb ik nog op internet leren kennen ook, heel toevallig. Die zie ik af en toe weleens bij concerten. Verder dus geen contact met heel zijn familie.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 14:38
Qamra
Qamra is offline
Ik ken ze allemaal, tot aan mijn nieuwe achterneefje aan toe.
Ik heb alleen geen contact meer met mijn opa en oma, maar ik zou ze wel herkennen.. Gelukkig heb ik de liefste oma nog
Oud 15-08-2003, 14:45
metallica
metallica is offline
D'r is ruzie in de familie. Ik heb in totaal 12 ooms en tante's waarvan ik er 2 weleens zie.
Oud 15-08-2003, 14:58
Verwijderd
De personen die tot mij in familierechtelijke betrekking staan ken ik allemaal, ja.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:26
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
al mijn ooms tantes neefjes en nichies ken ik als het goed is... achternichjes enso heb ik wel en ken ik niet maar ag.... ik zou me pa zen tantes ook zekker niet op straat herkennen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:43
Verwijderd
Nee, gelukkig niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:44
Methuselah
Methuselah is offline
Onmogelijk. Langs de ene kant was ik de 100ste afstammeling van m'n overgrootmoeder en langs de andere kant was ik het eerste viergeslacht (overgrootvader-grootvader-vader-ikke ) in 'n familie waar ruim meer dan 100 afstammelingen zijn Van ziens ken ik wel 'n groot deel
Oud 19-08-2003, 11:22
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb massa's achternichten en -neven.. Mijn ouders hebben allebei veel neven en nichten

niet dus
Oud 19-08-2003, 14:38
Verwijderd
Ik ken(de) mijn directe familie, alle ooms en tantes, neven en nichten, opas en omas, maar ook indirecte familie: bijna allemaal van mijn moeders kant, ouders van mijn aangetrouwde tantes, andere broers/zussen van mijn tantes, alleen sommige van hun kinderen, broers/zussen van mijn opa en oma, een neef en een nicht van mijn moeder, mijn achterneef,

dat was het
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:46
Verwijderd
nee, ik ken alleen m'n broertje en m'n broer

m'n moeder overleed toen ik 4 was en m'n pa woont nog ergens in Ierland
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:57
Laïs
Laïs is offline
Ik ken de zussen en de broer van mijn ma,en hun kinderen,ik ken mijn oma en opa, ik ken de broer en de zussen van mijn pa en hun kinderen.
En ik ken een paar tantes van mijn ma.
Achterneven en achternichten ken ik niet.
Oud 20-08-2003, 19:26
freakje
freakje is offline
Ik ken al mijn tantes, nonkels, neven en nichten. Natuurlijk ook (over)grootouders en ouders, broers en zusjes, en naaste familie van mijn vriend. Daarnaast ken ik nog één neef van mijn papa en zijn kinderen en vrouw ken ik ook. Ook nog twee zussen van mijn bompa en een paar van hun kinderen en familieleden enzow.
Oud 20-08-2003, 19:28
luckyleo
luckyleo is offline
Slechte relatie met mijn kleine familie. Ooms en tantes herken ik bijna allemaal wel en neefjes en nichtjes bijna niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:57
Verwijderd
Familie van mijn moeders kant ken ik allemaal wel, klikt in principe ook maar we zijn heel anders. In ieder geval de kinderen.

Over de familie van mijn vader kan ik veel vertellen;
Gisteren werd mijn oma begraven, ik had haar 2 jaar geleden voor het laatst gezien. Ook waren alle kinderen van haar en mijn opa er, allemaal ooms van mij dus en een tante. Eén oom zag ik nog wel regelmatig, de rest had ik 11 jaar niet gezien. Dan de nichtjes en neefjes; ik heb er 16 waarvan ik er 3 ken, de rest had ik 11 jaar geleden ook voor het laatst gezien.
't Klikt met sommige leden wel, met anderen helemaal niet. Van de ooms en tante (dat zijn er 6) is meer dan de helft héél streng gelovig. Hun kinderen ook. De gezinnen zijn enorm groot. Dat gelovige vind ik helemaal geen probleem, maar zíj zien het 'niet-gelovige' wel als probleem.. Dus mja, veel contact willen zij gewoon níet.

Jammer
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:08
howshesings
howshesings is offline
ik ken al m'n ooms en tantes, al m'n neven en nichtjes en verder heb ik heel veel achterfamilieleden wel gezien, zou ze ook wel herkennen, maar namen is een ramp.
komt ook wel een beetje doordat veel van die mensen hetzelfde heten, en dan noemden we ze ook nog eens standaard oom of tante bla, hoe ver ze ook verwijderd waren... tante sjaan, oom karst, tante els, oom kees, maar kheb geen idee wat ze echt van me zijn
Oud 21-08-2003, 15:20
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb een tante waarvan ik nooit afwist totdat ze op de trouwdag van een nichtje (haar petekind) voor mijn neus stond. Halo ik ben je tante.....

Ik echt iets van What the f*ck

Maar goed was dus zus van mijn vader ze is nu al vet oud vergeleken met mijn vader, woont ergens in limburg ofzo en heeft ruzzies met haar twee broers (mijn vader en oom)
Oud 21-08-2003, 15:32
DopeBean
DopeBean is offline
beetje rare vraag bedoel van familielede die je niet kent zul je ook aan twijfele of ze bestaan. mijn opa heeft geen broer ma da weet ik nie zeker omdat ik zijn gezin nie ken dus het kan net zo goed zijn da hij een broer heeft uhm snap mezelf nie meer.......

ben dus nutteloos vandaag
Oud 21-08-2003, 21:06
Verwijderd
ik kan het beste zeggen welke familieleden ik wel ken aangezien dat er minder zijn dat die ik niet ken

mijn broer, ouders, oma, tante en oom van moeders kant en hun kinderen

die ik niet ken zijn dus de broers en zussen van mijn vader, de vader van mijn vader en mijn halfbroers
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:33
never mind
never mind is offline
ag ik ken al mijn ouders, broertjes, opa's, oma's, tantes, ooms, nichtjes en neefjes.

een paar achternichtjes, oudtantes, halfomas (broer van oma?) , half opas en sommige achtertante's (of whatever).. Redelijk veel geloof ik
Oud 21-08-2003, 23:51
bartjehill
bartjehill is offline
ik ken me opa niet echt omdat die is verhuisd naar spanje met ze nieuwe vriendin (stom verhaal)

en ik zat op de basisschool eens en toen kwam er een nieuwe jongen in me klas en dat was een directe achterneef van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten