Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 08:29
Verwijderd
iets maken over kunst van het moderne. enige tips voor me wat ik kan maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2002, 13:14
Verwijderd
wat voor iets moet je maken???? werkstuk, kunstwerk, beschouwing....
ciao
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 08:53
Verwijderd
een schilderij. met kunst van het moderne als thema.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:21
Verwijderd
ik heb echt geen idee wat kunst van het moderne is, maar mijn leraar vind het altijd 'geweldig' als we meerdere dinge in stuk verwerken. duz waarom schilder je niet de verschillen van vroeger qua kunst en nu in 1 schilderij?
en als dat een lomp idee is heb ik er nog wel één: haal je inspiratie uit wat al gemaakt is, zo'n beetje als het postmodernisme.
ciao
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 08:36
Verwijderd
nee het MOET echt over kunst van het moderne gaan
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 12:55
Verwijderd
kunst van het moderne is dat gewoon moderne kunst?
dan heb je nog wel een aantal stromingen..
en wel:

Modernism
Expressionism

Die Brücke

Der Blaue Reiter

Die Neue Sachlichkeit

Bauhaus

Cubism

Dada

Futurism

Neo-Plasticism

Surrealism

Precisionism (Cubist Realism)

Art Deco

The Harlem Renaissance

Abstract Expressionism

Pop Art

Optical Art (Op Art)

Photorealism

Minimalism

voor inhoud check: http://www.artcyclopedia.com/history/index.html
misschen brengt het je op ideeen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 08:17
Verwijderd
thx voor de link
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 17:57
Kat
Kat is offline
Ow, ik heb ooit eens voor CKV een of ander werkstuk ofzow over Mondriaan en Pollock moeten maken. En die pollock maakte dan schilderijen met actionpainting ofozow, het idee was dat ie de verf gewoon op het doek gooide en dan maar keek hoe het viel. heel vaag, maar t werd opzich wel mooi, en tis niet moeilijk te maken, lijkt mij.
Oud 16-04-2002, 08:31
Verwijderd
jah! gewoon smijten met verf!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:42
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Kat schreef:
Ow, ik heb ooit eens voor CKV een of ander werkstuk ofzow over Mondriaan en Pollock moeten maken. En die pollock maakte dan schilderijen met actionpainting ofozow, het idee was dat ie de verf gewoon op het doek gooide en dan maar keek hoe het viel. heel vaag, maar t werd opzich wel mooi, en tis niet moeilijk te maken, lijkt mij.
hihi, ik denk dat je pollocks ideeen toch niet echt goed begrepen hebt....(of mijn tekenleraar heeft het verkeerd verteld, da's ook een reëele optie )

Het idee was dat hij het doek niet meer met de penseel wilde aanraken. Dit was "ouderwets" (evenals het opspannen en prepareren van het doek)
Hij gooide echter de verf niet gewoon op het doek en keek dan wat er gebeurde, maar hij deed dit heel zorgvuldig en regelde het precies zó, dat alle kleuren en vormen enzo in evenwicht waren.

Hij kon natuurlijk nooit precies zeggen hoe het eruit ging zien doordat hij de verf op het doek spatte, maar plande dit wel zo veel mogelijk.

Errug offtopic, maar ik heb net een hele les over pollock gehad, en móest effe reageren

En euhm, om nu toch nog effe ontopic te gaan: Sjek, verdiep je gewoon effe een beetje in moderne kunst. Ga naar de bieb, leen er een boek over, kijk dit door, kijk hoe de schilderijen van die stijl eruit zien, en maak dan iets vergelijkbaars. Of maak er een werkstuk over, of combineer een aantal technieken uit die stijl, weet ik veel.
Ik neem aan dat je toch wel enig creatief vermogen hebt (of je hebt een verkeerd vak gekozen ), en dan kun je toch vast wel iets verzinnen.

Succes ermee!

San.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:55
Somari
Somari is offline
I heb toevallig zo'n soort vage opdracht over gedaan. Ik had gewoon een paar onsamenhangd lijkende omderwerpen bij elkaar getekend die samen een geheel vormden. Het was alleen wel way back in de 2e. Het was een vuilnisbak een een bril erboven, met daarboven weer een lekkende waterleiding een een drukpers.

Vuilnisbak = WC (want je gooit er het vuilnis van je lichaam in)

Bril = WC bril

Waterlieding = pissen

Drukpers = poepen (drukken of persen beteknd ook wel poepen)

Alles bij elkaar was het een WC, ik had er dan toch een vaag rood achtig achtergrondje bijgeschilderd. Mijn leraar zei dat het wel veel op moderne kunst leek. Het kan zijn dat hij zat te lullen, maar dat kan het natuurlijk ook niet zijn.
succes
Reageren

Regels voor berichten