Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou niet direkt een antwoord weten op je probleem, maar heb wel de volgende twee adviezen:
Installeer (een keer) Windows XP (of 2000 als je dat liever wilt). Gebruik een andere mailclient, zoals Mozilla Thunderbird.
|
Dat "Postvak Uit.dbx" bestand verwijderen kan best. Zet het desnoods even in een andere map, dan kun je het altijd nog terugzetten als het niet goed gaat
![]() En met Windows 98 is heel veel mis. ![]() Overigens draait XP prima op een 500MHz PC, zolang je maar minstens 128MB RAM hebt (maar dan zou ik er persoonlijk al niet aan beginnen). En een upgrade-versie kost je volgens mij ook de kop niet, maar ach, als jij tevreden bent met Win98, waarom zou je dan iets anders installeren? ![]()
Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 22:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Schrijf een mailtje naar jezelf en zet m in je uitbox, ga uit outlook express (antwoordt NEE op de vraag of je de mail alsnog wilt versturen), verwijder postvak uit.dbx en open outlook express weer. Waarom dat geen ramp is? A. Je hebt toch niet veel mails in je postvak uit staan, mag ik hopen voor je ![]() en B. zolang je de file folders.dbx maar niet weggooit! C. je kunt alles terugzetten vanuit je prullenbak, mocht dit totaal mislopen (en die kans is erg klein). Moet je wel de functie dat de prullenbak automatisch bestanden die erin komen wissen, uitschakelen. Overtuigd? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ik ben normaal niet zo'n leek hoor, maar toch..) |
![]() |
||
Citaat:
Postvak UIT.dbx moet je verwijderen. Kan ook zijn dat t iets anders heet: Outbox.dbx in het Engels ![]() Dus inderdaad niet de gehele folder! Want dan kom je wel in de problemen ![]() Als je m niet kan vinden, moet je eens via zoeken *.dbx invullen (start --> zoeken --> in bestanden en mappen en daar dan *.dbx invullen). Wat je dan te zien krijgt is een heel lijstje met *.dbx bestanden. Daarin kun je t ook verwijderen, maar toch safer (ivm met per ongelukke copieen en dergelijke) is het om naar de specifieke folder waar dat bestand instaat in de "windows explorer" (of "windows verkenner") te gaan. Ik neem aan dat je weet hoe je naar de folder toe kunt gaan? Als je dan links op die specifieke folder klikt, zie je rechts de inhoud. Rechts verwijder je dan vervolgens alleen het postvak uit.dbx (of outbox.dbx) bestand door er met de rechtermuisknop op te klikken en "verwijderen" te selecteren. ik had t in een eerder bericht over folders.dbx; deze staat onder dezelfde folder als postvak uit.dbx (of outbox.dbx), maar daar moet je gewoon vanaf blijven en lekker laten staan waar ie staat.
Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 23:25. |
![]() |
|
Ik heb niet echt een oplossing voor je.
Wel een mogelijk alternatief: Mozilla Thunderbird. ftp://ftp.mozilla.org/pub/thunderbir...bird-win32.zip Als je dit bestand download, en uitpakt naar C:\Program Files\ dan komt er een directory "thunderbird" in te staan. Dubbelklik en dubbelklik nogmaals op thunderbird.exe met zo'n blauw icoontje (vlammetje). Dit is een Open Source mailclient, die onder andere berichten van Outlook Express kan importeren. Je moet eerst de mailclient instellen*), hiervoor heb je je login/password nodig van je account en de servernamen, zoals pop3.tiscali.nl en smtp.tiscali.nl. Soms is het ook pop.tiscali.nl, al deze dingen staan in de loginbrief van je provider. Na het configureren ga je naar menu Tools -> Import. Je klink op Mail, en dan Next. Dan zie je Outlook Express, selecteer het en klik op Next. Nu importeert hij al je mailtjes. Je kunt de procedure herhalen voor je Address Book (Adresboek) en de Settings (email instellingen). *) Indien je het laatste ook doet (Settings importeren), hoef je niet meer handmatig in te stellen, dus waar boven *) staat hoeft dan niet meer, wel zo makkelijk. Veel succes.
|
Verwijderd
|
Argh.
Maar ik wíl geen ander programma, ik wil gewoon outlook express blijven gebruiken. Alleen this does not make me happy. Ik zal wel ff proberen dat Mozilla te gebruiken - als ie net zo makkelijk is als outlook wordt ie t misschien ook nog wel - maar verdorie, dit moet toch op te lossen zijn? Kan mijn provider die mailtjes eruit halen? Vast niet he? ![]() Edit: oké, poging gedaan tot. En still... hij importeert ook dat STOMME mailtje waar ik juist zo graag van af wilde. Bovendien bevalt Mozilla me niet echt. Ik wil alleen van dat mailtje af - daar hoef ik toch geen compleet nieuw programma voor te installeren? Help! Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 14:34. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Mozilla Thunderbird is erg vergelijkbaar met Outlook Express, qua makkelijkheid, vind ik. Citaat:
nee, want het mailtje zit in jouw computer. Citaat:
|
Verwijderd
|
tnx Gatara en Enlightenment.
Jullie hadden gelijk, maar ik ben dom bezig geweest. Het zit zo: ik heb een profiel aangemaakt in mijn PC. Vroeger waren het meerdere, nu is het er nog maar één. De postvak uit.dbx die ik heb verwijderd staat in C:\Windows\Application data\... en zo verder. De postvak uit.dbx die ik moest verwijderen staat in C:\Windows\Profiles\Marjolein\Windows\Application Data of zoiets. Daarom kwam er ook geen nieuwe postvak uit.dbx omdat ik altijd inlog en nooit op annuleren klik en dan de profielloze outlook open ![]() Probleem is nu echter opgelost, dus ik kan fijn verder werken met Windows 98 & Outlook Express 6.0 zonder probleempjes. Hartstikke bedankt voor de moeite! |
![]() |
|
|