![]() |
|
![]() |
Belgische en Nederlandse bond praten over bekercompetitie 20-08-2003
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (vertegenwoordigd door voorzitter Jan Peeters en secretaris-generaal Jean-Paul Houben) en de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (vertegenwoordigd door voorzitter Mathieu Sprengers en secretaris-generaal Harry Been) hebben woensdag in de rand van de vriendschappelijke interland België-Nederland verkennende gesprekken gevoerd over een Belgisch-Nederlandse bekercompetitie, die eventueel de naam BeNe Cup kan dragen. De beide voorzitters zullen respectievelijk aan het Uitvoerend Comité van de KBVB en het Bondsbestuur van de KNVB vragen een beperkte gezamenlijke werkgroep samen te stellen, die de haalbaarheid van een eventuele nieuwe competitie moet onderzoeken. Deze studie zou vóór 1 januari 2004 klaar moeten zijn. Deze werkgroep zou samengesteld zijn uit drie leden van de KBVB en drie leden van de KNVB, die zowel de sportieve, als de financiële en de organisatorische gevolgen grondig moeten onderzoeken. bron: www.sport.be Zou misschien geen slecht idee zijn om eerst de bekercompetitie van beide landen samen te brengen. Toch niet zo belangrijk en zie je meteen of de supporters er wel degelijk warm voor lopen,...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me op zich wel leuk. Mits het nu een 'normaal' knock-out systeem is, waarbij ook de grote clubs vanaf het begin meedoen (dus niet zoals het systeem van Nederlands nu is).
Voordeel is dat er meer spanning in zit, want er doen meer goede ploegen mee. Maar er zitten natuurlijk ook nadelen. Zoals: * Hoe verdeel je de UEFA plaatsen (allebei de finalisten eentje?) * De opzet (KNVB kan moeilijk doen) * Voor amateur ploegen zijn zulke ritjes erg duur. Toch is zoiets een beter idee dan een Benecompetitie, waarbij er anders teveel georganiseerd en veranderd moet worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is op zich nog niet zo'n slecht idee, maar ik denk toch dat het niet haalbaar is.
Problemen zijn o.a.: -Je maakt als subtopper (zoals FC Twente/FC Utrecht) weinig kans meer om de beker te winnen, omdat er sprake is van meer topploegen, dus een grotere kans om uitgeschakeld te worden. -Het bekertoernooi gaat zo wel errug lang duren denk ik. We moeten dan óf in april beginnen óf meer wedstrijden per maand. Dat laatste lijkt me niet haalbaar omdat de spelers al zo'n vol programma hebben met interlands, UEFA Cup, CL, competitie enz. Kortom: laten we het maar zo houden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Met 2 niet, zeg dat er nu 64 clubs meedoen, dan worden dat er dan 128. Dat scheelt dus maar 1 wedstrijd voor elke club... (als je meteen knock-out speelt)
|
geen benecup minder kans voor NAC hoewel met dit corrupte voortrekkerij systeem waarbij de ene helft van de clubs geplaatst is.
mijn ideale cup. iedere Nederlandse deelnemer in een grote pot en daarna gewoon uitloten geen gezeik met plaatsingen niks gewoon loten.
||
Citaat:
Wij komen al 2jaar achter elkaar in de kwartfinale hoor. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Eigenlijk hoort een nationale beker gewoon bij een land. De FA Cup van Engeland gaat toch ook niet samen met de FA Cup van Schotland? Wat misschien wel leuk zou zijn is de winnaar van de Nederlandse Beker (of competitie) tegen de winnaar van de Belgische Beker (of competitie). Het Duel der Lage Landen oid ![]() |
![]() |
|
Het klinkt misschien heel raar maar waarom willen ze nou persee een nl/be cup? Elk land heeft toch zijn eigen beker en waarom moet dat dan in een keer anders worden. Het is altijd zo geweest en het hoort gewoon bij een land dan ga je toch niet 2 landen samenvoegen? ik vind het nog maar een raar id.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als dat in europa is geprobeerd zal dat niet goed gegaan zijn want volgens mij is het in europa nergens.
|
Verwijderd
|
van mij mag het. Die beker in Nederland stelt nu toch geen ene fluit voor, omdat de 6 'europese' clubs er pas in de bij de laatste 16 inkomen. En bovendien krijg je dan ook betere wedstrijden gemiddeld. Vorig jaar had je bijv. Ajax 2 - Telstar als kwartfinale wedstrijd... niet bepaald geweldig.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Zorg dan dat die clubs die europees spelen er eerder bij in komen. Zie dat 2jaar aan en begin dan pas over zoiets als "Benecup"
|
![]() |
|
|