Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 17:58
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik vroeg mij laatst af wat de drugs van de toekomst zou worden. Eerst dacht ik van dat zal een combo worden van verschillende drugs etc. Maar nu zit ik toch errug te denken aan het fenomeen V.R.

Denk je maar eens in, met V.R. kan je ALLES! Je beste herinnering beleven, je kan fokking vliegen!

Dus bij deze vraag ik U, wat is Uw visie op dit geheel?
Advertentie
Oud 02-09-2003, 18:04
mentalimagery
mentalimagery is offline
Denk dat V.R. een grote rol in het geheel gaat spelen, maar er toch geen vervanging is voor bepaalde middelen, V.R. laat je namelijk dingen zien en gedeeltelijk voelen, maar het zal altijd anders zijn dan the real shit.
Oud 02-09-2003, 18:05
Verwijderd
Mee dat is de topictitel zag, dacht ik idd aan VR. Via prikkels en onbeuwste stimulans van bepaalde zenuwen zullen ze ook een heleboel kunnen bereiken.
De computer is nu al verslavend, evenals internet en spellen, wat als je je volledig in een andere wereld kunt begeven en voelt en beleeft wat je wilt voelen en beleven. Zal even hard inslaan als welke drugs dan ook... Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:06
zeehond23
zeehond23 is offline
ooit eXistenCe gezien
Oud 02-09-2003, 18:08
cha0s
cha0s is offline
eXistenZ is vet.
Oud 02-09-2003, 18:14
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 02-09-2003 @ 19:08:
eXistenZ is vet.
Ja, die film is ook vet
Oud 02-09-2003, 18:18
cha0s
cha0s is offline
Oud 02-09-2003, 18:38
Verwijderd
uuuuhm VR? eXistenZ?
Ik denk dat er wel weer nieuwe drugs word uitgevonden (nieuwe stof/plant) en dat dat dan een hype wordt.
wat ik lul dt hehe, netjes hur
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik kwam onlangs een artikeltje tegen op erowid, over een visje die je levend in moest slikken. Want dat beest, als het in gevaar is laat het een halicogeen stofje vrij waar je lekker van gaat trippen. Ik weet niet meer waar dat artikeltje stond en ook niet hoe de stof heete die het visje los laat. Maar dat soort dingen kunnen we denk meer gaan krijgen.

eXistenZ is een vette film ja
Oud 02-09-2003, 20:13
Verwijderd
nou ik ga geen levende visjes inslikken hoor, een kikker likken hoogstens...alhoewel bweeegh....
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:17
apekop123
apekop123 is offline
Ooit is in een strip iets gezien wat ook wel zou kunnen

Het ging om nanotechrobots. Je nam een slok water met een paar duizend van die robots erin. Die robots gaan naar je hersens en sturen nieuwe impulsen je hersens in.

Zou wel vet zijn, een voorprogrameerbare trip
Oud 02-09-2003, 20:18
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ja leuk, allemaal robots in je hersens
Oud 02-09-2003, 20:19
apekop123
apekop123 is offline
En V.R. ???

Ik vraag me af of het dan wel trippen is. Je kunt misschien coole dingen zien (misschien zelfs voelen) maar het trippen bestaat voor een groot gedeelte uit denken.

Als je dan in V.R. zit is het denk ik meer of je TV kijkt dan dat je tript
Oud 02-09-2003, 20:19
pinhead
pinhead is offline
Nuke natuurlijk...zoals in robocop 2
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:21
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 02-09-2003 @ 21:18:
Ja leuk, allemaal robots in je hersens
Als je stoffen als LSD in je hersens toelaat moet je over robots niet zeiken

(en je kunt ze toch zo programmeren dat ze na 1 uur weg gaan)

Is wel cool kun je van tevoren kiezen hoelang de trip duurt. Misschien zou je zelfs via een soort afstandsbediening de trip op elk gewenst moment kunnen stoppen (wat nou bad gaan, ik stop gewoon met trippen en ga morgen weer fris verder )
Oud 02-09-2003, 20:28
Verwijderd
what tha fuck is nou V.R.?????
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 02-09-2003 @ 21:19:
En V.R. ???

Ik vraag me af of het dan wel trippen is. Je kunt misschien coole dingen zien (misschien zelfs voelen) maar het trippen bestaat voor een groot gedeelte uit denken.

Als je dan in V.R. zit is het denk ik meer of je TV kijkt dan dat je tript
Denk ik niet, het heet ook niet voor niets virtual reality. Het is net zo sterk als de realiteit, alleen dan geprogrammeerd, en als er met prikkels en gevoelens gewerkt wordt, zal het veel verder gaan dan tv kijken.

Trippen is voor mij toch iets anders dan denken, het gaat bij mij om wat ik zie en wat ik voel en van daaruit ga ik denken. Je bewustzijn is veranderd en ik denk dat ze wel zo ver kunnen raken dat ze dat met VR voor mekaar gaan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Maar het is toch veel leuker als het juist alle kanten op kan gaan? want het lijkt me dat het met V.R. altijd enigsins liniair blijft, net zoals bij computer spelletjes.
Oud 02-09-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 02-09-2003 @ 21:52:
Maar het is toch veel leuker als het juist alle kanten op kan gaan? want het lijkt me dat het met V.R. altijd enigsins liniair blijft, net zoals bij computer spelletjes.
Ik gok dat die dingen wel uitgebreid zullen worden, misschien zelfs AI of interactie, gevolgen aan wat je op dat moment doet/denkt...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:02
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-09-2003 @ 21:57:
Ik gok dat die dingen wel uitgebreid zullen worden, misschien zelfs AI of interactie, gevolgen aan wat je op dat moment doet/denkt...
Oh ja leuk, AI in de VR.
Waarom doet dat me heel erg aan een bepaalde film denken?
Oud 02-09-2003, 22:24
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Misschien omdat je te veel tv kijkt?
Oud 02-09-2003, 23:16
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-09-2003 @ 21:33:
Denk ik niet, het heet ook niet voor niets virtual reality. Het is net zo sterk als de realiteit, alleen dan geprogrammeerd, en als er met prikkels en gevoelens gewerkt wordt, zal het veel verder gaan dan tv kijken.

Trippen is voor mij toch iets anders dan denken, het gaat bij mij om wat ik zie en wat ik voel en van daaruit ga ik denken. Je bewustzijn is veranderd en ik denk dat ze wel zo ver kunnen raken dat ze dat met VR voor mekaar gaan krijgen.
Tja hier kunnen we nog uren over door ouwehoeren

je zegt: het gaat bij mij om wat ik zie en wat ik voel en van daaruit ga ik denken

Ben het er wel mee eens. Maar als je tript en je bent alleen en je hebt geen radio ofzow aan. Je doet je ogen dicht. Dan krijg je dus niets aan input binnen (geen geluid geen beeld). Maar je bent nog steeds aan het trippen. Voor mijn gevoel trip je ook in je hoofd, en V.R. is niet in je hoofd. Je kunt er misschien wel een nieuwe werelden mee komen, maar toch denk ik niet dat het gelijk staat aan trippen

Tijdens een trip denk ik heel veel na. Ik denk na over het leven, het verleden en de toekomst. Ook al zou de V.R. zo ver gaan als in bijv The Matrix (dat je niet eens het verschil tussen echt en V.R. kunt voelen) dan is het nog niet trippen.

Ik stel het me zo voor. Als ik een een V.R. wereld stap waar al mijn zingtuigen werken is het niet anders dan dat ik bijv op vakantie ben (je bent voor je gevoel alleen op een andere plaats)

Oh en nog iets V.R. kan geen emotie oproepen. Je kunt al je zintuigen prikkelen, maar als je bijv salvia neemt krijg je een bepaald gevoel (emotie) ik denk niet dat je die zomaar kunt oproepen door je zintuigen te manipuleren
Oud 02-09-2003, 23:21
HenkMul
HenkMul is offline
Een klein jaar geleden is er door de wetenschap ontdekt dat er door electrische stimulatie in de hersenen een constante OOBE opgewekt kan worden. Ik voorzie mogelijkheden op psycho-actief gebied.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 02-09-2003, 23:23
apekop123
apekop123 is offline
wat is precies een OOBE en heb je misschien een link met info

vind dit een boeiend topic
Oud 02-09-2003, 23:27
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Drexz schreef op 03-09-2003 @ 00:23:
wat is precies een OOBE en heb je misschien een link met info

vind dit een boeiend topic
Plain old Out Of Body Experience.

(er zal nu vast wel een belletje rinkelen?)

Henk Mul.
Oud 02-09-2003, 23:27
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 03-09-2003 @ 00:21:
Een klein jaar geleden is er door de wetenschap ontdekt dat er door electrische stimulatie in de hersenen een constante OOBE opgewekt kan worden. Ik voorzie mogelijkheden op psycho-actief gebied.

Henk Mul.
Daar was eens een aflevring van noordelicht over, dan kreeg een vent een helm op die een bepaald gedeelte van je hersens stimuleerde waardoor die vent ging halucineren.

Citaat:
Drexz schreef zo net:
Oh en nog iets V.R. kan geen emotie oproepen. Je kunt al je zintuigen prikkelen, maar als je bijv salvia neemt krijg je een bepaald gevoel (emotie) ik denk niet dat je die zomaar kunt oproepen door je zintuigen te manipuleren
Bepaalde gevoelens en emoties worden ook door stofjes in je hersen veroorzaakt Dus dan zal zo'n VR machine ook wel in staat zijn er voor te zorgen dat die stofje vrij komen.
Oud 02-09-2003, 23:38
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 03-09-2003 @ 00:27:
Bepaalde gevoelens en emoties worden ook door stofjes in je hersen veroorzaakt Dus dan zal zo'n VR machine ook wel in staat zijn er voor te zorgen dat die stofje vrij komen.
Als je een bepaalde stof in je hersen "gespoten" krijgt vind ik het geen V.R. meer

Wat is dan het verschil met gewone drugs? Dat is toch ook een stof die op je hersens werkt.
Oud 02-09-2003, 23:40
De Veroorzaker
Citaat:
Drexz schreef op 03-09-2003 @ 00:38:
Als je een bepaalde stof in je hersen "gespoten" krijgt vind ik het geen V.R. meer

Wat is dan het verschil met gewone drugs? Dat is toch ook een stof die op je hersens werkt.
Nee geen stof in je hersens gespoten, de vr-machine moet een zenuw een impuls laten zenden waardoor de hersens de stof afscheidden.

En het verschil met drugs is dat je het zou kunnen controleren. Kun je iedere keer iets harder gaan
Oud 02-09-2003, 23:42
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 03-09-2003 @ 00:40:
Nee geen stof in je hersens gespoten, de vr-machine moet een zenuw een impuls laten zenden waardoor de hersens de stof afscheidden.

En het verschil met drugs is dat je het zou kunnen controleren. Kun je iedere keer iets harder gaan

Dat klinkt wel goed

Als je lichaam zelf die stof gaat aanmaken is het vast ook niet echt slecht voor je
Oud 02-09-2003, 23:42
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Drexz schreef op 03-09-2003 @ 00:38:

Geen, die stofjes die je hersens aanmaken zijn ook drugs die je bewustzijn beinvloeden(blij zijn, depri zijn etc). Je lichaam maakt bijvoorbeeld ook zelf dmt aan, wat kwa molecuul erg op serotonine lijkt geloof ik.
Oud 02-09-2003, 23:45
rock gek
rock gek is offline
ik wil nou niet van al jullie natte dromen afstandelijk worden ofzo (ja kweet het rare ziN)
maar ik denk dat mensen steeds meer hard drugs gaan gebruiken mischien gaan jullie mij nou kei hard uitlachen maar hier blowen ze alleen nog maar en idd af en toe een pilletje bij iets apparts festivals ofzo maar verder geen harddrugs en ik denk dat ze dat steeds meer gaan gebruiken en ook steeds meer mensen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 23:47
apekop123
apekop123 is offline
Ik vraag me al sinds de 1e matrix film af.

Is het mogelijk te trippen in de Matrix?

Ik bedoel hoe kunnen machines nou weten wat trippen is. En als je het niet weet hoe kun je het dan simuleren

(sorry ik dwaal af)
Oud 02-09-2003, 23:49
De Veroorzaker
Citaat:
Drexz schreef op 03-09-2003 @ 00:47:

Ik bedoel hoe kunnen machines nou weten wat trippen is. En als je het niet weet hoe kun je het dan simuleren

(sorry ik dwaal af)
*dwaalt mee af*

door ervaringen van mensen.
hoe weten machines hoe neuken voelt
Oud 02-09-2003, 23:49
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Drexz schreef op 03-09-2003 @ 00:47:

(sorry ik dwaal af)
Waarschijnlijk snappen ze de werking van de stof wel, en kunnen ze dat ook nabootsen, alles in je hersens bestaan immers uit impulsen.
Oud 02-09-2003, 23:53
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 03-09-2003 @ 00:49:
*dwaalt mee af*

door ervaringen van mensen.
hoe weten machines hoe neuken voelt
Dat hoeven ze niet te weten als jij iemand neukt en je zintuigen vertellen je dat is dat denk ik genoeg.

Het gevoel kunnen ze na-maken (dat is puur input van je zintuigen)

De rest doen je hersens zelf

(waarschijnlijk dwalen we zo ver af dat we weer terug komen bij waar de topic over ging )
Oud 03-09-2003, 18:29
zeehond23
zeehond23 is offline
Er zijn nu al kermisatracties die je doen denken dat je in een achtbaan zit (je lichaam denkt zelfs G-krachten te voelen), door middel van beeld ism ventilatoren (wind dus ).
Oud 07-09-2003, 10:32
DnY
DnY is offline
misschien bestaat er later een soort machientje (net als van die portable-stickermachientjes) waarin je programmeert hoelang enzo je wilt trippen en dan komt er iets uit en dat plak je op je huid en je gaat trippen
Oud 07-09-2003, 10:49
Mir-idiotA
Citaat:
DnY schreef op 07-09-2003 @ 11:32:
misschien bestaat er later een soort machientje (net als van die portable-stickermachientjes) waarin je programmeert hoelang enzo je wilt trippen en dan komt er iets uit en dat plak je op je huid en je gaat trippen
haha dat maakt het saai zeg
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:06
Verwijderd
Maar ik denk met dat VR tippen dat daar nog veel gezeur over komt later. Want wanneer je in de "trip-machine" stapt zeg maar. En je bewustzijn weet dat je in iets stapt dat nep is en je dus ook nep laat trippen. Dan word de trip al veel minder omdat je in je achterhoofd hebt van dit is tog allemaal dubbel fake. maar wanneer je gewoon paddo's of yali's of wat dan ook op hebt dan weet je dat je ook écht dope op hebt en dan slaat het veel harder in. Dus ik denk dat voor echt VR trippen ze ook je bewustzijn aan moeten pakken en ik denk dat daar veel gezeur over komt.

En over die stoffen als DMT die je lichaam zelf aanmaakt. Als je het process van die stoffen gaat opwekken gaat het dus helemaal fout he. Als voorbeeld: dopamine. Word ook aangemaakt door je lichaam en zorgt er onder andere voor dat je je goed voelt. In bepaald voedsel zoals chocola en bananen zit het ook in kleine mate. Maar wanneer je veel te weinig van deze stof hebt ( wanneer je XTC hebt gelsikt ) word je super depressief. En wanneer je er dus veel te veel van hebt is dit ook niet goed voor je hersenen.
Dopamine zorgt er, samen met andere sotffen, ook nog voor hoe de stoffen in je hersenen samen werken. Een soort geleider zeg maar. Daardoor denk je altijd zo wenig nadat je XTC trip over is en ben je vaak ook heel stil. Omdat je hersenen niet op volle functie werken. En teveel dopamine in je hersenen kan dus voor een storing zorgen zoals een psychose of zelfs manische depressiviteit ( dit ligt neit alleen aan je dopamine, ook aan andere sotffen maar meeste mensen kennen dopamine wel dus leek me een goed voorbeeld ). Dus ik denk niet dat ze met die sotffen teveel gaan kloten.
Dus al dat stoffen afscheiden en meer van die stoffen aanmaken in VR lijkt me een beetje gelul. Dan verneuk je je hersenen dus helemaal. Want wanneer XTC je dopamine opmaakt denk je lichaam van what the fuck aanmaken die shit. Wanneer dit door je lichaam zelf gedaan word heeft je lichaam ook dus niet meer door dat je teveel dopamine hebt bijvoorbeeld. Slecht idee dus al die stoffen in je lichaam manipuleren lijkt me. Althans, als ik nu niet uit me nek lul dan ( wat ik, zover ik nog wat van bio weet, niet doe ).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:08
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
zeehond23 Ik vroeg mij laatst af wat de drugs van de toekomst zou worden.
mijn droom is heroïne dat niet verslavend is.
hmmz
dream on needle...
Oud 07-09-2003, 11:33
Verwijderd
hahaha, dan zou het nog steeds verslavend zijn, want het is goed en het is niet verslavend, waarom zou je dan stoppen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:34
Verwijderd
OOBE lijkt me wel extreem cool
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:42
needlefreak
needlefreak is offline
het zou toch wel cool zijn moest je gewoon kunnen stoppen zonder cold turkey en dat je het niet elke dag nodig hebt. maja...
Oud 07-09-2003, 12:06
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 07-09-2003 @ 12:42:
het zou toch wel cool zijn moest je gewoon kunnen stoppen zonder cold turkey en dat je het niet elke dag nodig hebt. maja...
Heb je al eens een Ibogaine-sessie overwogen?

Henk Mul.
Oud 07-09-2003, 12:16
needlefreak
needlefreak is offline
neen, ibogaïne heb ik nog nooit genomen. maar ik zou het wel willen proberen. het schijnt je echt een nieuw mens te maken.
Oud 07-09-2003, 13:31
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 07-09-2003 @ 13:16:
neen, ibogaïne heb ik nog nooit genomen. maar ik zou het wel willen proberen. het schijnt je echt een nieuw mens te maken.
Misschien wordt het tijd om zo'n sessie te bezoeken dan - gezien het feit dat je al aardig in het drugswereldje zit, lijkt het me niet een al te groot probleem om achter een dergelijk adres (daar waar dat soort rituelen plaats vinden) te komen. Ik hoop dat je in de nabije toekomst clean zal worden en dat ook altijd zal blijven... aan gebrek aan wilskracht en intelligentie (n.a.v. datgene van wat ik gelezen heb) zal het niet liggen!

Henk 'Dr. Phil' Mul.
Reageren

Regels voor berichten