Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 22:28
Verwijderd
goed, voorop gesteld dat ik een absolute digibeet ben...

Volgens mij heb ik (weer) een worm in mijn computer. ten eerste krijg ik weer iets van de c schijf als startpagina, dit verander ik constant en ik wis de map uit m'n program files, maar het komt steeds terug. Verder is mijn complete kazaa gewist, hoewel alles nog in de shared folder staat.

Ik heb ad-aware al 36 keer laten scannen, steeds alle troep gewist, maar elke keer zijn er weer 3 infected files. er komt geen eind aan. ik heb de virusscan van ZDnet gedaan, en gewist wat daar uit kwam.

Wat kan ik verder doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 22:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voorzichtig zijn met wat je binnenhaalt met o.a. KaZaA. Dat wil zeggen: GEEN .exe .scr .bar .pif bestanden downloaden, vooral .exe komt veel voor. Daarin kan altijd een virus zitten.

En misschien is het handig als je permanent een anti-virus programma open hebt, dus zo'n eentje die in je system tray een icoontje aanmaakt en zodoende je computer controlleert op virussen, dus ook wat je van KaZaA downloadt.

Maar jij bent allereerst verantwoordelijk voor virussen, want je kunt ook perfect virusvrij zijn, zonder een virusscanner. Gewoon goed opletten en zeer kritisch zijn bij .exe's en andere executables.
Oud 22-08-2003, 22:48
Verwijderd
aha.. hoe weet ik dat ik een .exe bestand heb gedownload?
sorry ik weet er zo weinig vanaf...

En waar vind ik zo'n permanent anti-virusprogramma?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 00:03
Verwijderd
Op Kazaa het zoekveld Software aanklikken en dan zoeken naar Norton/Symantec Antivirus. Gewoon de versie nemen die de meeste gebruikers hebben (moet zo'n 30 mb zijn). Downloaden en installeren. Gratis subscription voor een jaar en perfecte bescherming
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 00:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2003 @ 01:03:
Op Kazaa het zoekveld Software aanklikken en dan zoeken naar Norton/Symantec Antivirus. Gewoon de versie nemen die de meeste gebruikers hebben (moet zo'n 30 mb zijn). Downloaden en installeren. Gratis subscription voor een jaar en perfecte bescherming
Dank je !

Maar is hiermee alle 'ellende' verholpen? Of moet ik alsnog het één en ander op de één of andere manier van de harde schijf verwijderen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 10:52
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2003 @ 01:03:
Reageren

Regels voor berichten