Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2003, 13:16
Frondish
Frondish is offline
Hoe denk jij er nou over.. waar geloof je in.

Ik zelf geloof het volgende, ik zal eerst ff uitleggen waarom ik geloof dat geesten keidom zijn.

- Als je in reacrinatie (ofzo) gelooft dan zul je je vast afvragen waarom elke geboren baby zo dom is... daar heb ik dan een verklaring voor.... jou geest is keidom dus als je nu dood gaat dan ben je weer helemaal geformateerd alsware en ken je niks meer... je gaat in een ander lichaam en bent weer baby en begint weer opnieuw... je bent nog steeds dom als baby zijnde moet je alles weer opnieuw leren dus je geest leert niks... je lichaam leert alles.

- waar ik in geloof is..

Jij bent geest... jij hebt een lichaam genomen waar je voor moet zorgen.. doe je dat zorgen goed dan kan je het lang doen met je lichaam en dus als je dood gaat is je geest uit dat lichaam en is dat lichaam ook weer helemaal leeg en kruipt je geest alsware weer in een ander lichaam.

( wat ik wel heb, en dat is niet om je te laten geloven) als ik iemand zie die dood is en ik kijk ernaar heb ik echt het idee alsof het leeg is... dat heb ik ook met een pak melk ofzo als ik ernaar kijk kan ik zien of die vol of leeg is.. vaak dat is vrij vreemd.

en nu is mijn vraag: waar geloof jij in?
Oud 05-09-2003, 13:58
Verwijderd
hier zijn geloof ik al wel een paar topics over geweest...

ik geloof in reïncarnatie, als ik dood ben, word ik weer opnieuw geboren... ja tot ik misschien een keer kies om niet meer opnieuw te leven ofzo...

maar de gedachte dat er misschien wel hélemaal nix is...
tjah t zou ook kunnen...

waar ik helemaal niet in geloof is god. dat is echt klinklare onzin, vind ik dan
Oud 05-09-2003, 15:05
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
hier zijn inderdaad al een heel aantal topics over geweest.

Ik geloof in Reincarnatie. God is een soort energiebron en alle levende dingen zijn stukjes van die energie. DIe energie heeft een bewustzijn. Elke keer als die energie een lichaam heeft, leert ze en leeft ze. Op een gegeven moment denk ik dat een bewustzijn uit is geleerd hier op aarde en dan gaat ze ergens anders heen, naar een andere planeet of misschien word ze wel goddelijk ofzo
Oud 05-09-2003, 15:28
Shade
Shade is offline
zoeken:
leven na de dood
Oud 05-09-2003, 18:48
Verwijderd
Al heeeel veel topics over geweest..

Kopietje:
Ik geloof in reïncarnatie. We zullen net zolang opnieuw in het leven staan tot we zelf helemaal tevreden zijn met hoe het verlopen is. Pas als we geen spijt meer hebben van hoe bepaalde dingen verlopen zijn en we dus niets nieuws meer kunnen leren in dit leven, zullen we over mogen gaan naar de andere wereld als een andere entiteit. Hoe en waar dit zal zijn, heb ik geen idee over, kan me er met geen mogelijkheid een voorstelling van maken, misschien is het opnieuw een leerwereld, maar op een ander niveau.

Ik geloof niet dat de toestand na de dood afhangt van de manier waarop je je leven hebt geleid. Ik denk dat de toestand na de dood afhankelijk is van ons eigen leven, er is geen scheiding tussen goed en kwaad, simpelweg omdat wij zelf deze regels hebben gemaakt, waar we ook naartoe gaan, het zal totaal anders zijn dan wat wij hebben bepaald hoe het zal zijn, om de eenvoudige reden dat we niet meer zullen zijn wat we nu zijn. Ík geloof niet in straffen en wraakzuchtige goden, alles is relatief en ik herhaal dat wat wij nu slecht of goed noemen slechts een weerspiegeling is van ons huidige leven. Voor andere entiteiten bestaan andere regels. Er is wel de beloning van de overgang, maar pas als je je losmaakt van het aardse en wereldlijke en geen spijt hebt van je leven. Maar wat er na die overgang volgt en of dit een beloning is naar onze huidige maatstaven, weet ik niet.
Oud 05-09-2003, 19:35
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik geloof in de dood, als je dood bent ben je dood. Daarom moet je een zo leuk mogelijk leven leven
Oud 05-09-2003, 20:38
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-09-2003 @ 04:18:
Al heeeel veel topics over geweest..

Kopietje:
Ik geloof in reïncarnatie. We zullen net zolang opnieuw in het leven staan tot we zelf helemaal tevreden zijn met hoe het verlopen is. Pas als we geen spijt meer hebben van hoe bepaalde dingen verlopen zijn en we dus niets nieuws meer kunnen leren in dit leven, zullen we over mogen gaan naar de andere wereld als een andere entiteit. Hoe en waar dit zal zijn, heb ik geen idee over, kan me er met geen mogelijkheid een voorstelling van maken, misschien is het opnieuw een leerwereld, maar op een ander niveau.

Ik geloof niet dat de toestand na de dood afhangt van de manier waarop je je leven hebt geleid. Ik denk dat de toestand na de dood afhankelijk is van ons eigen leven, er is geen scheiding tussen goed en kwaad, simpelweg omdat wij zelf deze regels hebben gemaakt, waar we ook naartoe gaan, het zal totaal anders zijn dan wat wij hebben bepaald hoe het zal zijn, om de eenvoudige reden dat we niet meer zullen zijn wat we nu zijn. Ík geloof niet in straffen en wraakzuchtige goden, alles is relatief en ik herhaal dat wat wij nu slecht of goed noemen slechts een weerspiegeling is van ons huidige leven. Voor andere entiteiten bestaan andere regels. Er is wel de beloning van de overgang, maar pas als je je losmaakt van het aardse en wereldlijke en geen spijt hebt van je leven. Maar wat er na die overgang volgt en of dit een beloning is naar onze huidige maatstaven, weet ik niet.
zo, nu moet ik daar niet aan denken om op een andere wereld te zijn dan mis ik al de gewone mensen zoals me familie enzo..
Oud 05-09-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
SynoP schreef op 05-09-2003 @ 21:38:
zo, nu moet ik daar niet aan denken om op een andere wereld te zijn dan mis ik al de gewone mensen zoals me familie enzo..
Uiteindelijk kom je die toch allemaal weer tegen, in een andere vorm dan wel
Oud 05-09-2003, 23:45
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-09-2003 @ 00:38:
Uiteindelijk kom je die toch allemaal weer tegen, in een andere vorm dan wel
als kaboutertjes
Oud 05-09-2003, 23:55
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 06-09-2003 @ 00:45: