Al heeeel veel topics over geweest..
Kopietje:
Ik geloof in reïncarnatie. We zullen net zolang opnieuw in het leven staan tot we zelf helemaal tevreden zijn met hoe het verlopen is. Pas als we geen spijt meer hebben van hoe bepaalde dingen verlopen zijn en we dus niets nieuws meer kunnen leren in dit leven, zullen we over mogen gaan naar de andere wereld als een andere entiteit. Hoe en waar dit zal zijn, heb ik geen idee over, kan me er met geen mogelijkheid een voorstelling van maken, misschien is het opnieuw een leerwereld, maar op een ander niveau.
Ik geloof niet dat de toestand na de dood afhangt van de manier waarop je je leven hebt geleid. Ik denk dat de toestand na de dood afhankelijk is van ons eigen leven, er is geen scheiding tussen goed en kwaad, simpelweg omdat wij zelf deze regels hebben gemaakt, waar we ook naartoe gaan, het zal totaal anders zijn dan wat wij hebben bepaald hoe het zal zijn, om de eenvoudige reden dat we niet meer zullen zijn wat we nu zijn. Ík geloof niet in straffen en wraakzuchtige goden, alles is relatief en ik herhaal dat wat wij nu slecht of goed noemen slechts een weerspiegeling is van ons huidige leven. Voor andere entiteiten bestaan andere regels. Er is wel de beloning van de overgang, maar pas als je je losmaakt van het aardse en wereldlijke en geen spijt hebt van je leven. Maar wat er na die overgang volgt en of dit een beloning is naar onze huidige maatstaven, weet ik niet.
|