Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 23:34
Nothing
Nothing is offline
Het lukt me niet.. elke dag komen die tranen te voorschijn elke dag vallen ze naar beneden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 23:48
Lärm
Lärm is offline
Is dat een probleem dan? Waarom zou je het willen opkroppen door niet te huilen?
Oud 21-08-2003, 23:49
Tiño
Tiño is offline
maar waarom?is er iets/wat is de achterliggende gedachte van dezer verspilling van menselijke vloeistoffen? ik kan best een dag niet huilen,misschien zelfs 2 wel,maar ik heb er dan ook geen reden toe om elke dag te huilen...maargoed,misschien kunnen ''wij forummers'' , je eerst helpen, of een poging er toe doen, je op te peppen of je te helpen met je eventuele probleem ,waar je zoals reeds vermeld dus waarschijnlijk elke dag om moet huilen, welk een probleem is wat ons allen aan het hart gaat,dunkt mij,maar goed veel gezemel,weinig woorden.Je kan het meis, spui uw gal over ons,wat is er loos?deel het met ons,wij verlossen u! succes...
Oud 21-08-2003, 23:53
Lärm
Lärm is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 22-08-2003 @ 00:49:
maar waarom?is er iets/wat is de achterliggende gedachte van dezer verspilling van menselijke vloeistoffen? ik kan best een dag niet huilen,misschien zelfs 2 wel,maar ik heb er dan ook geen reden toe om elke dag te huilen...maargoed,misschien kunnen ''wij forummers'' , je eerst helpen, of een poging er toe doen, je op te peppen of je te helpen met je eventuele probleem ,waar je zoals reeds vermeld dus waarschijnlijk elke dag om moet huilen, welk een probleem is wat ons allen aan het hart gaat,dunkt mij,maar goed veel gezemel,weinig woorden.Je kan het meis, spui uw gal over ons,wat is er loos?deel het met ons,wij verlossen u! succes...
Damn is het zo moeilijk om in zekere zin 'normaal' taalgebruik te hanteren?
Oud 22-08-2003, 00:00
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Lärm schreef op 22-08-2003 @ 00:48:
Is dat een probleem dan? Waarom zou je het willen opkroppen door niet te huilen?
Maar het lucht niet op.. Dat is nou juist het probleem.. Doordat ik elke dag huil. Het zit er in en wil er niet uit.. ik weet niet wat het is.. Maar het veroorzaakt angst.. Angst voor mensen angst voor alles..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:08
Lärm
Lärm is offline
'het' veroorzaakt angst? Wat veroorzaakt angst een gevoel van binnen onzekerheden over jezelf het leven.. vertrouwen in mensen?

ben je echt bang voor mensen of is het een angst die gewoon je hele dag overheerst...?

En most of all, onderneem je iets om uit te zoeken waar dit alles vandaan komt...zo niet ben je dat van plan?
Oud 22-08-2003, 00:13
Nothing
Nothing is offline
gevoel van binnen onzekerheden over jezelf het leven.. vertrouwen in mensen?
Ik ben onzeker.. En ik vertrouw mensen dus niet snell

ben je echt bang voor mensen
En ja ik ben bang voor mensen. Bang om uitgelachen te worden. Bang om uitgescholden te worden. Bang om irl contacten te leggen.

Ik wil wel dingen onder nemen ik wil wel die stap nemen om vorlijker te worden. Maar ik ben bang dat het niet lukt dat ik weer door die mensen die ik dan zou vertrouwen in het diepe wordt gegooit. En er dan weer uit moet klimmen..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:36
Lärm
Lärm is offline
Waar komt die onzekerheid vandaan; ben je vroeger gepest, buitengesloten, op wat voor manier dan ook door je ouders of andere mensen verwaarloost?

Qua die sociale angst die je beschrijft...probeer in elk geval contacten te onderhouden hoeveel moeite en energie het ook kost. Mensen zijn er niet op uit om je uit te lachen. Kom er op die manier achter dat mensen er voor je kunnen zijn en dat je er veel aan kan hebben om je gevoelens en gedachten met anderen te delen.

Daarnaast kan je proberen te oefenen met Ret's en proberen voor elke negatieve gedachte die je hebt een positieve gedachten te vinden. Blijf realistisch en zak niet weg in je eigen waanideeen.
Al klinkt dit alles makkelijker dan het is.

Lijkt me in elk geval handig om wat professionele hulp te zoeken... ookal ben ik er zelf geen enorme fan van. het is moeilijk om zelf uit dit soort patronen te ontsnappen. Ga eens langs bij je huisarts-Riag- maatschappelijk werk-jeugdzorg-particuliere psycholoog (al is dat aardig duur) keuzes genoeg.
maar blijf hier niet alleen mee zitten.

Succes.
Oud 22-08-2003, 00:54
Nothing
Nothing is offline
Ik ben gepest ja nu nog. En ik wordt nu ook nog buiten gesloten.. Het is gewoon iets wat na al die jaren erin is gegroeit en er nu uit wil maar niet kan omdat het negeren en pesten nog steeds aan de gang is.. Ookal ben je 16 maakt niet uit ze vinden het gewoon leuk om iemand te irriteren..

En verder heb ik al geen mensen om me heen.. Geen contacten ja op het internet..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 06:35
Verwijderd
Het lukt mij om al ruim 6 maanden niet meer te huilen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 01:54:
En verder heb ik al geen mensen om me heen.. Geen contacten ja op het internet..
Dat gevoel ken ik... Ik heb heel veel vrienden etc op het internet maar naast internet loopt het allemaal niet echt lekker..Kzit ook nooit bij mensen thuis ofzo
Eigenlijk wil ik dat toch wel maarjah..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:05
Verwijderd
Als je het anders wilt, verander er dan wat aan. Ik weet dat het niet zo simpel is als ik het nu zeg, maar met de hele dag achter een computer zitten los je iig niks op. Zoek iets waar mensen komen met dezelfde interesses als jij en probeer open te staan voor contact. Probeer niet meteen te denken dat ze slechte bedoelingen hebben (er zijn nl ook 'normale' mensen). En/of leer dat het er in eerste instantie om gaat wat JIJ vindt en daarna pas wat anderen denken en vinden (en dat dat dus ook hele grote onzin kan zijn). Als je je gedachten niet zelf om kunt zetten, zou je idd misschien hulp kunnen zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:11
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 01:54:
Ik ben gepest ja nu nog. En ik wordt nu ook nog buiten gesloten.. Het is gewoon iets wat na al die jaren erin is gegroeit en er nu uit wil maar niet kan omdat het negeren en pesten nog steeds aan de gang is.. Ookal ben je 16 maakt niet uit ze vinden het gewoon leuk om iemand te irriteren..

Waarom word je gepest en buitengesloten, je ziet er namelijk helemaal niet uit als 'het pispaaltje'
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:23
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2003 @ 11:05:
Als je het anders wilt, verander er dan wat aan. Ik weet dat het niet zo simpel is als ik het nu zeg, maar met de hele dag achter een computer zitten los je iig niks op. Zoek iets waar mensen komen met dezelfde interesses als jij en probeer open te staan voor contact. Probeer niet meteen te denken dat ze slechte bedoelingen hebben (er zijn nl ook 'normale' mensen). En/of leer dat het er in eerste instantie om gaat wat JIJ vindt en daarna pas wat anderen denken en vinden (en dat dat dus ook hele grote onzin kan zijn). Als je je gedachten niet zelf om kunt zetten, zou je idd misschien hulp kunnen zoeken.
Dank je wel.

Ne nee het is niet makkelijk. En steeds als ik plannen ga maken dan worden ze weer verstoord. En als ik eerst ga denken wat ik vind dan ben ik weer egoistisch. Dan denk ik alleen aan mezelf. dat aan mezelf denken doe ik wel, ik weet dat het belangrijk is maar dan ga ik me afsluiten van de wereld. En eerst moet ik dan die normale mensen vinden. En dat kost da nog wel even wat tijd..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:25
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
tja...? schreef op 22-08-2003 @ 12:11:
Waarom word je gepest en buitengesloten, je ziet er namelijk helemaal niet uit als 'het pispaaltje'
Ik kan niet eens normaal hier in de bieb boeken uitzoeken of ik word al uitgescholden. En je ziet het ook niet aan de buitenkant het zit van binnen. Iedereen kent me alleen maar van me verleden en naar het heden kijken ze niet. En daardoor schelden ze me nogsteeds uit negeren ze me nog steeds even hard..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:26
Verwijderd
ja ach. ik heb verdomme al 3 jaar lang niet echt gehuild, verder dan een paar kleine traantjes kwam het niet

ik wil echt huilen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:29
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:25:
Ik kan niet eens normaal hier in de bieb boeken uitzoeken of ik word al uitgescholden. En je ziet het ook niet aan de buitenkant het zit van binnen. Iedereen kent me alleen maar van me verleden en naar het heden kijken ze niet. En daardoor schelden ze me nogsteeds uit negeren ze me nog steeds even hard..
Maar wat is de reden dan..? (als ik vragen mag)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:23:
Ne nee het is niet makkelijk. En steeds als ik plannen ga maken dan worden ze weer verstoord. En als ik eerst ga denken wat ik vind dan ben ik weer egoistisch. Dan denk ik alleen aan mezelf. dat aan mezelf denken doe ik wel, ik weet dat het belangrijk is maar dan ga ik me afsluiten van de wereld. En eerst moet ik dan die normale mensen vinden. En dat kost da nog wel even wat tijd..
Dan maar een keertje een tijd egoïstisch zijn. Waarom zou je je dan afsluiten van de wereld? En doe je dat nu dan niet? Misschien is het juist wel goed om eerst je zelfbeeld op te krikken en pas daarna weer verder te gaan kijken.

Normale mensen lopen er overal rond, alleen durven sommige mensen het niet te laten zien. Of ze vallen je niet op, omdat de andere mensen al je aandacht vragen. Of je ziet ze gewoon niet, omdat je denkt dat niemand die je kent/ 'kent' normaal is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:33
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
tja...? schreef op 22-08-2003 @ 12:29:
Maar wat is de reden dan..? (als ik vragen mag)
Ik ben nou eenmaal de pispaal hier in deze buurt en ik heb die tempel gekregen en eraf gaat 'ie niet meer.. verder is het echt heel ingewikkeld allemaal en wil ik het allemaal ook liever vergeten. En ik ben benieuwt hoe het op me nieuwe school zal gaan..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:33:
Ik ben nou eenmaal de pispaal hier in deze buurt en ik heb die tempel gekregen en eraf gaat 'ie niet meer.. verder is het echt heel ingewikkeld allemaal en wil ik het allemaal ook liever vergeten. En ik ben benieuwt hoe het op me nieuwe school zal gaan..
Dat soort dingen vergeten lukt over het algemeen niet. Schiet je ook niks mee op, want zo werkt het niet.

Je gaat mbo spw doen? Ik denk (en hoop ook voor jou) dat de mensen daar over het algemeen toch ietsje volwassener zijn ed. Maar je moet ze dan wel ook de kans geven te bewijzen dat ze 'anders' zijn, ook al lijkt dat in eerste instantie misschien niet zo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
tja...? schreef op 22-08-2003 @ 12:11:
Dat hoeft toch ook niet altijd om uiterlijk te gaan???
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:37
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2003 @ 12:30:
Dan maar een keertje een tijd egoïstisch zijn. Waarom zou je je dan afsluiten van de wereld? En doe je dat nu dan niet? Misschien is het juist wel goed om eerst je zelfbeeld op te krikken en pas daarna weer verder te gaan kijken.

Normale mensen lopen er overal rond, alleen durven sommige mensen het niet te laten zien. Of ze vallen je niet op, omdat de andere mensen al je aandacht vragen. Of je ziet ze gewoon niet, omdat je denkt dat niemand die je kent/ 'kent' normaal is.
Ja je hebt gelijk.. En ik doe het nu ook. Maar mijn zelfvertrouwen blijft laag. En ik weet ook geen hobby waar ik goed in ben en dat het dan wat beter wordt.

En de normale mensen zie ik ook niet. ik loop er zelf ook even hard voorbij. Maar ik ben bang dat ik raar gevonden wordt. Dat de mensen niks van mij willen weten.. En dan ik dan dus me eigen energie verspil die ik allemaal heb opgespaart op dat moment..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:39
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:33:
Hmm... als je op je nieuwe school geen oude bekenden tegen komt, komt het vast wel goed..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:40
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2003 @ 12:37:
Dat hoeft toch ook niet altijd om uiterlijk te gaan???
Niet altijd...maar dat is wel wat ik vaak zie...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:40
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2003 @ 12:36:
Dat soort dingen vergeten lukt over het algemeen niet. Schiet je ook niks mee op, want zo werkt het niet.

Je gaat mbo spw doen? Ik denk (en hoop ook voor jou) dat de mensen daar over het algemeen toch ietsje volwassener zijn ed. Maar je moet ze dan wel ook de kans geven te bewijzen dat ze 'anders' zijn, ook al lijkt dat in eerste instantie misschien niet zo te zijn.
Ja ik hoop dat mensen ook dan eerst gaan kijken hoe je bent en dan pas gaan oordelen. En ik ga er gewoon naartoe en stel me (probeer ik) open voor nieuwe mensen. Maar je kan nooit van te voren zeggen hoe die dingen lopen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 11:42
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
tja...? schreef op 22-08-2003 @ 12:39:
Hmm... als je op je nieuwe school geen oude bekenden tegen komt, komt het vast wel goed..
Dat is nou juist ook 1 van de dingen die mij een beetje dwars zit. Die komen er wel op. En omdat ze me nieuwe ik na zoveel jaar nog niet kennen zien ze me nogsteeds als mijn oude ik. Maar ik ga gewoon proberen te laten zien dat ook ik ben verandert (wel is waar niet in positieve zin) en dat ook ik een leven kan hebben (ik hoop wel emt positieve uitwerkingen)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:37:
Ja je hebt gelijk.. En ik doe het nu ook. Maar mijn zelfvertrouwen blijft laag. En ik weet ook geen hobby waar ik goed in ben en dat het dan wat beter wordt.

En de normale mensen zie ik ook niet. ik loop er zelf ook even hard voorbij. Maar ik ben bang dat ik raar gevonden wordt. Dat de mensen niks van mij willen weten.. En dan ik dan dus me eigen energie verspil die ik allemaal heb opgespaart op dat moment..
Dan zoek je iets wat je leuk vindt. Je hoeft er toch niet per se goed in te zijn? En waarom zou het dan niet beter worden? 't wordt natuurlijk niet altijd beter, maar door niks te doen zal het iig niet beter worden.

Precies, jij bent bang voor wat mensen van je denken. En dat denk je waarschijnlijk bij iedereen, dus ook bij mensen die het goed bedoelen. Ik denk dat je daar aan moet werken, dat je mensen iig een kans kunt geven. Als je mensen geen kans geeft, tja, dan leer je mensen ook niet echt kennen. Enz.

Probeer er eens met iemand over te praten. Desnoods met een professioneel iemand. Krik je zelfbeeld op. Probeer mensen te vertrouwen (niet meteen 100%, maar iig een klein beetje). Zonder vertrouwen ontstaan en bestaan er geen vriendschappen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:44
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
tja...? schreef op 22-08-2003 @ 12:40:
Niet altijd...maar dat is wel wat ik vaak zie...
Maar omdat ik niet fijn in me vel zit, laat ik niet mijn buitenkant verwaarlozen. Als je dat doet krijg je nog meer de kans om buiten gesloten te worden. En dat is dus iets wat ik voor mezelf wil voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:48
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:42:
dat ook ik ben verandert (wel is waar niet in positieve zin)
Kan je dat misschien een beetje uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:49
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2003 @ 12:42:
Dan zoek je iets wat je leuk vindt. Je hoeft er toch niet per se goed in te zijn? En waarom zou het dan niet beter worden? 't wordt natuurlijk niet altijd beter, maar door niks te doen zal het iig niet beter worden.

Precies, jij bent bang voor wat mensen van je denken. En dat denk je waarschijnlijk bij iedereen, dus ook bij mensen die het goed bedoelen. Ik denk dat je daar aan moet werken, dat je mensen iig een kans kunt geven. Als je mensen geen kans geeft, tja, dan leer je mensen ook niet echt kennen. Enz.

Probeer er eens met iemand over te praten. Desnoods met een professioneel iemand. Krik je zelfbeeld op. Probeer mensen te vertrouwen (niet meteen 100%, maar iig een klein beetje). Zonder vertrouwen ontstaan en bestaan er geen vriendschappen, denk ik.
Ik weet dat ik als ik steviger in mijn schoenen sta verder kom. Maar aan de andere kant, als die kans mij niet geboden wordt om mezelf te kunnen zijn (want dan zou ik dus gezellig kunnen zijn en leuke dingen kunnen doen enzo) dan heb ik ook zoiets van; Jullie geven mij geen kans, waarom zou ik jullie dan een kans geven.
Ik ga niet weer altijd laten zien dat ik er voor mensen ben, en als ze mij nodig hebben dat ze me niet willen kennen. Ik zie het liever van 2 kanten komen.

En nogmaals. Ik zal me openstellen op mijn nieuwe school. ik zal proberen nieuwe contacten te leggen. Maar ik heb ookal gezien bij me 2 middelbare scholen. Ik was er nieuw en lag er ook weer uit. En ook mijn 2de school 11 nieuwe instromers en weer werdt ik er tussen uit gehaalt. Terwijl ik aan het begin van de 3de zoveel contact met iedereen heb proberen te zoeken..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:53
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
tja...? schreef op 22-08-2003 @ 12:48:
Kan je dat misschien een beetje uitleggen?
Ik ben vaak de grond in gestamt en daardoor ben ik mijn zelfvertrouwen kwijt geraakt. Ik had meer zelf vertrouwen toen ik in de 1ste kwam. Maar ik ging over als twijfel geval. haalde bij sommige vakken net geen voldoende en werd de docent boos dat ik er niks aan deed. Terwijl ik altijd leerde. Je merkt het ook als er groepjes gemaakt moeten worden in de klas. Ik ben iemand die over blijft. Maar 1 geluk, vaak mocht ik het dan alleen doen en haalde altijd minstens een 7 voor die werkstukken. Ik hoop echt dat mijn nieuwe school beter gaat. Je gaat je toekomst nu ontwikkelen. En ik hoop dat ik positiver word dan dat ik nu ben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:57
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:53:
Ik ben vaak de grond in gestamt en daardoor ben ik mijn zelfvertrouwen kwijt geraakt. Ik had meer zelf vertrouwen toen ik in de 1ste kwam. Maar ik ging over als twijfel geval. haalde bij sommige vakken net geen voldoende en werd de docent boos dat ik er niks aan deed. Terwijl ik altijd leerde. Je merkt het ook als er groepjes gemaakt moeten worden in de klas. Ik ben iemand die over blijft. Maar 1 geluk, vaak mocht ik het dan alleen doen en haalde altijd minstens een 7 voor die werkstukken. Ik hoop echt dat mijn nieuwe school beter gaat. Je gaat je toekomst nu ontwikkelen. En ik hoop dat ik positiver word dan dat ik nu ben.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen, zelf heb ik nooit dit soort problemen gehad maar het lijkt me heel erg...

Als je me nog eens wilt spreken mag je me best toevoegen op msn...

Offtopic: joe_s2001@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:49:
Ik weet dat ik als ik steviger in mijn schoenen sta verder kom. Maar aan de andere kant, als die kans mij niet geboden wordt om mezelf te kunnen zijn (want dan zou ik dus gezellig kunnen zijn en leuke dingen kunnen doen enzo) dan heb ik ook zoiets van; Jullie geven mij geen kans, waarom zou ik jullie dan een kans geven.
Je moet er zelf ook iets aan doen, het ligt niet alleen aan anderen. Hiermee bedoel ik niet dat je er niks aan doet, maar als jij zo verschrikkelijk onzeker bent en anderen niet vertrouwt, dan is het voor anderen ook heel moeilijk om jou een kans te geven ed. En voor mensen die zelf onzeker zijn ben jij dan helaas een makkelijk doelwit. Door sterker in je schoenen te staan, kun je iig in jezelf geloven. En anderen mensen ook een beetje vertrouwen en makkelijker vriendschappen aangaan. Dat sterker in je schoenen staan doe je niet voor anderen, maar voor jezelf. Kun je dus komen met 'maar aan de andere kant', maar die andere is er niet. Nogmaals: zelfvertrouwen is voor jezelf, het helpt je omgaan met de meningen van anderen. Je leven zal er iig een stuk leuker door worden.

Citaat:
Ik ga niet weer altijd laten zien dat ik er voor mensen ben, en als ze mij nodig hebben dat ze me niet willen kennen. Ik zie het liever van 2 kanten komen.
Dat is ook geen vrienschap, dat is je laten gebruiken.

Als je onzeker bent, dan straal je dat uit. En dat ben je niet zomaar kwijt. Op zich is het dus logisch dat je er steeds weer opnieuw uitgepikt bent.

Vriendschappen maken is niet alleen een kwestie van je openstellen, het is ook een kwestie van in mensen geloven, in jezelf geloven en nog veel meer dingen. En je bent nog steeds onzeker, dat blijf je uitstralen. Het is te hopen dat de mensen op je nieuwe school daar op een normale manier mee om kunnen gaan.

Op je nieuwe school is btw iedereen nieuw, als het goed is. Dat kan dus geen reden zijn om nu gepest te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:50
Verwijderd
ik herken de dingen die je zegt heel erg. Elke dag huilen, geen contacten, bang voor mensen, zelfvertrouwen weg...

het gaat nu wel een stuk beter met me maar ik kan jou niet echt vertellen hoe jij je beter kunt gaan voelen enzo...

Ik kan je wel zeggen dat je het gewoon kan accepteren als je elke dag huilt. Ook al denk je dat het niet oplucht. Als je moet huilen, is dat niet voor niets, dus laat het maar gaan...is helemaal niet erg. Als je het tegenhoudt dan voel je je namelijk heel benauwd. In het begin hield ik de tranen altijd tegen en dat werkt echt niet. Het werd zo erg dat ik er heel erge hoofdpijn van kreeg, gewoon omdat ik vanalles aan het tegenhouden was.

Je hoeft je ook niet te schamen ofzo omdat je bang bent voor mensen...dit is namelijk best een logische reactie op het pesten. Het is heel fijn dat je naar een andere school gaat zodat je een nieuwe start kan maken. Je moet hier alleen niet bang voor zijn, niet denken dat alles in de herhaling valt. Blijf vooruit kijken en probeer gewoon jezelf te zijn.

Je gaf als voorbeeld dat als je in de bieb was, je al uitgescholden werd. Heb je er wel eens op gelet of andere mensen ook zulke dingen moeten aanhoren? Je bent denk ik niet de enige...vaak doen mensen niet aardig tegen elkaar (vind ik) maar dat is niet persoonlijk bedoeld. Als ik bijvoorbeeld aan het werk ben achter de kassa zijn er veel mensen die tegen me beginnen te zeuren. Of ze me dan niet mogen? Vast wel. Maar het nodigt erg uit om tegen de caissiere te zeuren...wie ik dan verder ben maakt niet uit, ik ben niet Bugge, ik ben de caissiere van de supermarkt...Het is dus goed om eens objectief te kijken of je echt de enige bent. En let er eens op of je ook goede dingen hoort van anderen...die zijn er namelijk ook maar die vallen minder op.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Je mag ook altijd PM-en ofzo...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:59
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik ken dat, ik wordt soms ook gepest, zelfs op straat een paar keer omdat ik een bril draag zo van die eikels die belachelijk doen.
Oud 22-08-2003, 20:49
Nothing
Nothing is offline
Ik heb er vandaag de heledag over na gedacht. ik wil me niet weer klein laten krijgen door een stel stomme mensen die niks van me af weten.. Ik moet morgen weer werken. ik zie er heel erg tegen op. Maar daar ben ik wel geaccepteerd. En dat is wel fijn. Maar het zijn geen mensen met wie ik ook zo om kan gaan. Ik wil niet meer dat ze over me heen lopen ik wil me zelfvertrouwen terug. Ik wil weer weten hoe dat voelt..

Echt bedankt voor jullie verhalen en steun het doet me veel te horen dat het niet alleen bij mij gebeurt maar ook ergens anders..

En @ The Crash Bash; Ik heb ook een bril ik loop nu ook nog met een beugel. Dus.. ik heb over 2 maanden hele rechte tanden als dat ding eruit is.. En dat hebben zij dan niet. Of ze moeten niet zeuren als ze er zelf 1 hebben gehad. En ik heb net een nieuwe bril 1 gezocht die me stond en bij me paste. En nu vinden mensen het leuk staan. Ik hoor niet anders. Ik vind het zowiezo al zielig als ze je gaan pakken op je uiterlijk.. Laat iedereen in zijn waarde dan is er niks aan de hand. En trap je die ene persoon ook niet de grond in.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:58
Verwijderd
Goed, wat het huilen betreft herken ik je verhaal totaal. De laatste tijd loop ik constant te huilen, meestal wanneer ik het helemaal niet wil. Ik bedoel, ik huil het liefste wanneer ik lekker in me eentje ben, maar ben al een keer op school in tranen uitgebarsten en nu nog steeds zit ik af en toe bijna te huilen. Ik weet echt niet waardoor het komt, ben er ook absoluut niet blij mee. Maar alles zit me zo ontzettend hoog. Wat jij zegt; huilen lucht me niet op. Mij af en toe ook niet. Dan voel ik me alleen maar nog kloter. Ik heb echt geen idee hoe ik je hierbij kan helpen, maar probeer contacten te zoeken bij iets wat je leuk vind. Ga een instrument bespelen in een orkest ofzo. Daar leer je mensen kennen. Doe op school mee met dingen, leerlingenraad, schoolkrant. Weet ik wat. Laat zien dat je een hartstikke leuke meid bent!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:10
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 21:49:

En @ The Crash Bash; Ik heb ook een bril ik loop nu ook nog met een beugel. Dus.. ik heb over 2 maanden hele rechte tanden als dat ding eruit is.. En dat hebben zij dan niet. Of ze moeten niet zeuren als ze er zelf 1 hebben gehad. En ik heb net een nieuwe bril 1 gezocht die me stond en bij me paste. En nu vinden mensen het leuk staan. Ik hoor niet anders. Ik vind het zowiezo al zielig als ze je gaan pakken op je uiterlijk.. Laat iedereen in zijn waarde dan is er niks aan de hand. En trap je die ene persoon ook niet de grond in.
Dat is waar.
Oud 23-08-2003, 17:12
Verwijderd
Met je innerlijk gepest doet vaak meer pijn dan met je uiterlijk, je innerlijk ben jezelf, je uiterlijk is eigenlijk maar een 'pakpapiertje', je innerlijk veranderen is vaak een heel stuk moeilijker dan je uiterlijk. Tuurlijk is dat geen excuus en tuurlijk moet iedereen elkaar in zijn/haar waarde laten.

En voordat iemand gaat lopen zeuren dat ik niet weet waar ik het over heb: ik heb ook een beugel gehad en ik heb ook een bril en met beide ben ik 'gepest'. Dat interesseerde me alleen niet echt heel erg veel, ik had immers een beugel en ik had/heb een bril. (Niet dat ik het stom vind als het een ander meer doet dan mij, maar goed. Als ik moet kiezen wordt ik iig liever met dingen als een bril/beugel gepest, dan met andere dingen... )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten