Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 13:48
vixen
vixen is offline
Ik heb een medium vervelend leventje de laatste tijd en het lijkt erger te worden en ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ongeveer een half jaar geleden heeft mijn ex zelfmoord gepleegd, het was net uit, we hadden ongeveer een maand, maar well, dat was echt heel moeilijk. Ik was heel druk bezig met alles weer een beetje ok krijgen in mn leven, normaal denken zonder schuldgevoelens en al. Toen maakte mn zus het uit met dr vriend, na 1,5 jaar en toen begon hij te dreigen met het plegen van zelfmoord als ze niet bij hem bleef. Toen ging dat ook weer ok, maar nu was hij in de vakantie afscheidsbrieven aan het schrijven, ik was toen op vakantiie. Toen mn zus me dat vertelde schrok ik me natuurlijk weer kei erg, ik kan het echt niet aan als er nog 1 iemand zelfmoord pleegt. Nou hoorde ik gister ook nog van mn beste vriend dat ie harddrugs wil gaan proberen. Dat was nog een reden om me zorgen te maken. Ik kan er geloof ik allemaal best mee om gaan, tis alleen even nodig om alles hier neer te zetten ofzo.
Die vriend van mn zus, ik weet alleen niet wat ik daar mee moet doen..ik weet niet of hij in staat is om zelfmoord te plegen, of het alleen is om aandacht of dat ie het echt niet meer ziet zitten..en hij wil geen hulp, dat heb ik hem al 100 keer gevraagd..

Beetje onsamenhangend verhaal, hoop dat jullie het snappen
Oud 20-08-2003, 13:52
Gwenniej
Gwenniej is offline
*knufft geertje*
Bla. dat is erg moeilijk ja iemand die er telkens mee ' dreigt'
Zeker na alles wat je meegemaakt hebt met Chris

En iets zinnigs heb ik er niet op te zeggen, sorry
Oud 20-08-2003, 14:01
vedetje
vedetje is offline
*steun steun*

hoop dat alles beter komt binnenkort, ...

weet niet echt hoe te helpen ofzo
Oud 20-08-2003, 14:02
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
otherside schreef op 20-08-2003 @ 14:48:
ik weet niet of hij in staat is om zelfmoord te plegen, of het alleen is om aandacht of dat ie het echt niet meer ziet zitten..
Als ik het zo lees, zou ik denken dat het meer om
aandacht is, om te zorgen dat je zus bij hem blijft.
Maar goed, ken de hele situatie niet, dus is het
een beetje een loze conclusie.

Je hebt gevraagd of hij hulp wil, hij wil niet, v
eel meer kan je niet doen denk ik.
Proberen hem te steunen ed, door hem op te vangen
als het moeilijk gaat misschien,
maar als hij niet wil geholpen worden,
kan je niet veel meer doen denk ik..

Ik denk wel dat het (heel) belangrijk is om nu ook
aan jezelf te denken, probeer afstand te nemen
en aan jezelf te denken, ook al is dat heel moeilijk misschien..

Sterkte.
Oud 20-08-2003, 15:43
Verwijderd
Als ze erom schreeuwen is het vaak om aandacht, pas als ze er volkomen over zwijgen moet je je bezorgd maken. Uit mijn eigen omgeving en eigen ervaringen is me dat opgevallen. Het is eigenlijk erg gemeen om te dreigen met zoiets gruwelijks als zelfmoord, zeker om iemand tot iets te dwingen!
Praat met hem, leg hem uit dat dat niet de manier is om je zus aan hem te binden, dat gaat toch mis op een gegeven moment.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:51
Verwijderd
Idd, als iemand écht zelfmoord wil plegen houdt die over het algemeen zijn/haar mond wel; diegene wil immers niet de kans lopen dat de zelfmoordplannen worden gedwarsboomd, aandacht van je zus is waarschijnlijk genoeg om hem op te vrolijken.

Erg naar voor je wat er allemaal gebeurd is , kun je niet eens goed gaan praten met die beste vriend van je? Als jij niet wil dat hij het gebruikt en vertelt dat je je heel veel zorgen maakt zal hij het toch niet doen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 00:04
Kazanka
Kazanka is offline
Toch zou ik uitkijken en zijn dreigingen met zelfmoord niet als een loos dreigement beschouwen. Het kan misschien wel zijn dat hij niet 100% achter zijn mening staat, wat betrefd zijn dreiging, jouw zus erg hard nodig heeft en zijn dreigement ziet als een mogelijke oplossing die voor hem het best is op dit moment. Maar hou er rekening mee dat mensen soms rare dingen kunnen doen als een relatie ineens zijn gloed verliest en uitdoofd. De eerste dagen/nachten kunnen veel verwarrende woordenwisselingen binnen de desbetreffende persoon zelf tot gevolge hebben. Als hij ook maar een enkele poging waagt, om bijvoorbeeld te laten zien dat hij enkel de waarheid sprak, dan is er al een kans op zijn overlijden. Ik denk dat veel gevallen van zm meer een ongeluk zijn, dan enkel opzet. Probeer ervoor te zorgen dat de vriend van jouw zus niet zo'n ongeluk zal meemaken. Praat met hem en vertel wat jouw mening is, misschien kan dat hem op andere gedachten brengen t.o.v. zijn dreigement jegens jouw zus (en andere die daar onder lijden).

Het is altijd een behoorlijke klap om een geliefde te verliezen, maar een relatie voortzetten, die is gebaseerd op angst of medeleven is ook niet al te gezond....
Oud 21-08-2003, 12:06
vixen
vixen is offline
Ik denk er meer over mn vriendschap met hem te laten, want ik weet gewoon dat als hij zelfmoord pleegt ik het niet aan kan. Als ik dan afstand neem lukt het me misschien beter om weer over zoiets heen te komen. Hij zegt dat hij wel dood wil maar er nog geen plannen voor heeft, dat hij weet hoe moeilijk het voor mij en bijvoorbeeld mn zus is als zoiets nog een keer gebeurd en dat hij het daarom laat. Hij vindt ook dat ik hem laat vallen, maar ik vind gewoon dat ik hem niet kan helpen omdat ik me dan zelf alleen maar klote ga voelen. Is dat egoistisch? Ik vind het echt erg, ik wil hier niet eens overnadenken.
Oud 21-08-2003, 12:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
otherside schreef op 21-08-2003 @ 13:06:
Is dat egoistisch?
Eerst voor jezelf zorgen, dan voor anderen. JE gaat ook alleen dood.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:35
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
otherside schreef op 21-08-2003 @ 13:06:
Ik denk er meer over mn vriendschap met hem te laten, want ik weet gewoon dat als hij zelfmoord pleegt ik het niet aan kan. Als ik dan afstand neem lukt het me misschien beter om weer over zoiets heen te komen. Hij zegt dat hij wel dood wil maar er nog geen plannen voor heeft, dat hij weet hoe moeilijk het voor mij en bijvoorbeeld mn zus is als zoiets nog een keer gebeurd en dat hij het daarom laat. Hij vindt ook dat ik hem laat vallen, maar ik vind gewoon dat ik hem niet kan helpen omdat ik me dan zelf alleen maar klote ga voelen. Is dat egoistisch? Ik vind het echt erg, ik wil hier niet eens overnadenken.
Misschien dat het egoistisch is, maar hij is met zijn dreigementen ook egoistisch. Of dat eoisme slecht of goed is laat ik mij niet over uit. Maar wat Fade of Light zegt is ook belangrijk.

Je moet echter zelf de keuzes maken, lastig, maar waar.
Oud 22-08-2003, 10:08
Cerberus
Cerberus is offline
Hoi,

Ik ken je zus en haar situatie een beetje. Uit haar verhalen lijkt het me dat de 'zelfmoordneigingen' meer een roep om aandacht is. Daarentegen schijnt hij ook dingen gedaan te hebben die je niet behoord te doen bij je (ex)vriendin. Dusjah...das een beetje dubbel.

Ik denk dat JIJ er verder heeeel weinig aan kan doen. Steunen..dat lijkt me echt het enigste. Als je denkt dat je dat niet aankan, omdat je dan te dichtbij hem komt...dan kan je idd proberen om afstand van hem te nemen. Ik vind dat niet egoistisch van je. JE moet altijd eerst aan jezelf denken, je leeft immers je hele leven nog met jezelf..nietwaar?

Hoedanook, tis een klote situatie. Ik wens jou en je zus veel sterkte.
Oud 22-08-2003, 20:13
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Maak hem duidelijk dat hij nog jong is en dat hij een heel leven voor zich heeft. Als jij maar nooit opgeeft.
Oud 22-08-2003, 23:34
Blenderhead
Blenderhead is offline
Oud 23-08-2003, 13:57
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
perseus schreef op 20-08-2003 @ 16:51:

Erg naar voor je wat er allemaal gebeurd is , kun je niet eens goed gaan praten met die beste vriend van je? Als jij niet wil dat hij het gebruikt en vertelt dat je je heel veel zorgen maakt zal hij het toch niet doen denk ik.
is al opgelost
Oud 24-08-2003, 15:11
Amoa
Amoa is offline
Hey otherside!
Ik snap je verhaal. Je hebt wel pech zeg.
Je moet natuurlijk eerst voor jezelf kiezen. Als je denkt dat het beter voor jezelf is om wat afstand te nemen ipv om juist meer met deze personen te praten, moet je t eerste doen.
Sterkte!
Oud 24-08-2003, 15:39
655321
655321 is offline
hell.. om even iedereen op de hoogte te houden van dit uhm.. avontuur. Die sortof suicidale jongen gaat nu uiteindelijk wel hulp zoeken. En het komt allemaal wel weer goed denkik, tis gewoon even heel moeilijk geweest tussen ons en voor iedereen die ermee te maken had.
(ik ben trouwes de tweelingzus van otherside)
Reageren

Regels voor berichten