Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ze erom schreeuwen is het vaak om aandacht, pas als ze er volkomen over zwijgen moet je je bezorgd maken. Uit mijn eigen omgeving en eigen ervaringen is me dat opgevallen. Het is eigenlijk erg gemeen om te dreigen met zoiets gruwelijks als zelfmoord, zeker om iemand tot iets te dwingen!
Praat met hem, leg hem uit dat dat niet de manier is om je zus aan hem te binden, dat gaat toch mis op een gegeven moment. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Idd, als iemand écht zelfmoord wil plegen houdt die over het algemeen zijn/haar mond wel; diegene wil immers niet de kans lopen dat de zelfmoordplannen worden gedwarsboomd, aandacht van je zus is waarschijnlijk genoeg om hem op te vrolijken.
Erg naar voor je wat er allemaal gebeurd is ![]() |
![]() |
|
Toch zou ik uitkijken en zijn dreigingen met zelfmoord niet als een loos dreigement beschouwen. Het kan misschien wel zijn dat hij niet 100% achter zijn mening staat, wat betrefd zijn dreiging, jouw zus erg hard nodig heeft en zijn dreigement ziet als een mogelijke oplossing die voor hem het best is op dit moment. Maar hou er rekening mee dat mensen soms rare dingen kunnen doen als een relatie ineens zijn gloed verliest en uitdoofd. De eerste dagen/nachten kunnen veel verwarrende woordenwisselingen binnen de desbetreffende persoon zelf tot gevolge hebben. Als hij ook maar een enkele poging waagt, om bijvoorbeeld te laten zien dat hij enkel de waarheid sprak, dan is er al een kans op zijn overlijden. Ik denk dat veel gevallen van zm meer een ongeluk zijn, dan enkel opzet. Probeer ervoor te zorgen dat de vriend van jouw zus niet zo'n ongeluk zal meemaken. Praat met hem en vertel wat jouw mening is, misschien kan dat hem op andere gedachten brengen t.o.v. zijn dreigement jegens jouw zus (en andere die daar onder lijden).
Het is altijd een behoorlijke klap om een geliefde te verliezen, maar een relatie voortzetten, die is gebaseerd op angst of medeleven is ook niet al te gezond....
|
Ik denk er meer over mn vriendschap met hem te laten, want ik weet gewoon dat als hij zelfmoord pleegt ik het niet aan kan. Als ik dan afstand neem lukt het me misschien beter om weer over zoiets heen te komen. Hij zegt dat hij wel dood wil maar er nog geen plannen voor heeft, dat hij weet hoe moeilijk het voor mij en bijvoorbeeld mn zus is als zoiets nog een keer gebeurd en dat hij het daarom laat. Hij vindt ook dat ik hem laat vallen, maar ik vind gewoon dat ik hem niet kan helpen omdat ik me dan zelf alleen maar klote ga voelen. Is dat egoistisch? Ik vind het echt erg, ik wil hier niet eens overnadenken.
||
Citaat:
Je moet echter zelf de keuzes maken, lastig, maar waar.
|
![]() |
Hoi,
Ik ken je zus en haar situatie een beetje. Uit haar verhalen lijkt het me dat de 'zelfmoordneigingen' meer een roep om aandacht is. Daarentegen schijnt hij ook dingen gedaan te hebben die je niet behoord te doen bij je (ex)vriendin. Dusjah...das een beetje dubbel. Ik denk dat JIJ er verder heeeel weinig aan kan doen. Steunen..dat lijkt me echt het enigste. Als je denkt dat je dat niet aankan, omdat je dan te dichtbij hem komt...dan kan je idd proberen om afstand van hem te nemen. Ik vind dat niet egoistisch van je. JE moet altijd eerst aan jezelf denken, je leeft immers je hele leven nog met jezelf..nietwaar? Hoedanook, tis een klote situatie. Ik wens jou en je zus veel sterkte.
||
Citaat:
![]()
|
Hey otherside!
Ik snap je verhaal. Je hebt wel pech zeg. Je moet natuurlijk eerst voor jezelf kiezen. Als je denkt dat het beter voor jezelf is om wat afstand te nemen ipv om juist meer met deze personen te praten, moet je t eerste doen. Sterkte!
|
![]() |
hell.. om even iedereen op de hoogte te houden van dit uhm.. avontuur. Die sortof suicidale jongen gaat nu uiteindelijk wel hulp zoeken. En het komt allemaal wel weer goed denkik, tis gewoon even heel moeilijk geweest tussen ons en voor iedereen die ermee te maken had.
(ik ben trouwes de tweelingzus van otherside)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |