Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 14:41
Verwijderd
ik heb de laatste tijd veel 'last' van een soort angst als ik in de auto zit bij mensen...
ik let dan heel erg op hun rijstijl en bedenk me hoe t beter kan (hoewel ik zelf niet een kan autorijden..)
ik weet niet of ik t me inbeeld of t echt is, maar soms dan lijkt t echt alsof ze veeeel te ver naar t midden rijden en dan ben ik echt bang dat er iemand op knalt... vooral als er een vrachtwagen aankomt ofzo... soms raak ik dan beetje in paniek en zeg (schreeuw soms bijna) , vrachtwaguuh!
ik weet niet of dit hier wel hoort, maar ik dacht omdat t een soort van angst is, kan ik m t beste hier posten.
anders ken ie verplaatst worden dus...
wie weet hier raad mee?
wat moet ik dr mee, want dalijk durf ik niet eens meer in een auto te stappen...
alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 14:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
aargh moet je vooral zenuwachtig gaan lopen doen in de auto, das pas erg zo'n auto is redelijk breed dus de bestuurder hoort niet op het midden van de weg te zitten, maar net iets naar het midden.

naja enige tip die ik je kan geven is: je gaat toch wel een keer dood.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-08-2003 @ 15:47:
aargh moet je vooral zenuwachtig gaan lopen doen in de auto, das pas erg zo'n auto is redelijk breed dus de bestuurder hoort niet op het midden van de weg te zitten, maar net iets naar het midden.

naja enige tip die ik je kan geven is: je gaat toch wel een keer dood.
mja daar heb je wel gelijk in en meestal kan ik me dr ook wel makkelijk over heen zetten, ja boeiend al ga ik dood... maar toch die angst.. vreet aan mij ofzo..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik bedoelde natuurlijk "niet in het midden, maar iets meer naar links" (het midden van de gehele weg ) maar dat had je al door.
maarja hoe je de angst wegkrijgt...dunno :/
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-08-2003 @ 15:56:
ik bedoelde natuurlijk "niet in het midden, maar iets meer naar links" (het midden van de gehele weg ) maar dat had je al door.
maarja hoe je de angst wegkrijgt...dunno :/
dat had ik wel in de gaten ja

naja ik zit dr al wel ff mee.... als t over een tijdje niet over is, dan zeg ik t misschien tegen me psyg als ik die weer spreek... die zal dr wel wat op weten ofzo...
thnx anyway
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:33
howshesings
howshesings is offline
dat idee had ik in Schotland heel erg toen wij daar op vakantie waren en m'n vader aan de linkerkant moest rijden. ik was er regelmatig van overtuigd dat hij het spiegeltje eraf zou rijden, of gewoon helemaal head on tegen een andere auto zou knallen, maar er is niets gebeurd (behalve wat stoeprandjes hier en daar ).
die mensen rijden waarschijnlijk al een tijdje, en al ziet het er af en toe wat twijfelachtig uit, ze weten wat ze doen. tenminste, daar berust ik me dan altijd maar in
Oud 21-08-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
howshesings schreef op 21-08-2003 @ 16:33:
dat idee had ik in Schotland heel erg toen wij daar op vakantie waren en m'n vader aan de linkerkant moest rijden. ik was er regelmatig van overtuigd dat hij het spiegeltje eraf zou rijden, of gewoon helemaal head on tegen een andere auto zou knallen, maar er is niets gebeurd (behalve wat stoeprandjes hier en daar ).
die mensen rijden waarschijnlijk al een tijdje, en al ziet het er af en toe wat twijfelachtig uit, ze weten wat ze doen. tenminste, daar berust ik me dan altijd maar in
ja dat probeer ik ook, maar af en toe als ik heb gedronken ofzo dan wil dat niet echt helpen...
bedankt voor je reactie.
ik ga t iig wel ff 'voorleggen bij me psyg'.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:35
Anijs
Anijs is offline
Hmm, ik herken het wel.. Ik heb dat altijd in Frankrijk, bij die best wel brede weggetjes helemaal bovenin een bergje... ik vind altijd dat ons pap dan helemaal op de andere weghelft gaat rijden.. net in zo'n bocht.. stel je voor dat er dan opeens zo'n andere auto van de andere kant aan komt rijden.. ik zit dan ook echt altijd op het puntje van mijn stoel op te letten en te commanderen.. enk geniet helemaal niet meer van dat prachtige uitzicht daar

Mjahz.... nu gaak niet meer met pappa op vakantie, dus heb ik er ook geen last meer van

Kweet eerlijk gezegd niet wat je eraan kan doen.. misschien gewoon een keertje tegen die persoon zeggen die dat doet, en of hij/zij er eenbeetje op wil letten..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 21-08-2003 @ 17:35:
Hmm, ik herken het wel.. Ik heb dat altijd in Frankrijk, bij die best wel brede weggetjes helemaal bovenin een bergje... ik vind altijd dat ons pap dan helemaal op de andere weghelft gaat rijden.. net in zo'n bocht.. stel je voor dat er dan opeens zo'n andere auto van de andere kant aan komt rijden.. ik zit dan ook echt altijd op het puntje van mijn stoel op te letten en te commanderen.. enk geniet helemaal niet meer van dat prachtige uitzicht daar

Mjahz.... nu gaak niet meer met pappa op vakantie, dus heb ik er ook geen last meer van

Kweet eerlijk gezegd niet wat je eraan kan doen.. misschien gewoon een keertje tegen die persoon zeggen die dat doet, en of hij/zij er eenbeetje op wil letten..
jaaah dat heb ik ook! maar ik had t al voor ik naar frankrijk ging, en ik kan me eigelijk niet herinneren of ik daar vorig jaar ook al last van had...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
howshesings schreef op 21-08-2003 @ 16:33:
mwaaa dit heeft niet echt met angst te maken, maar meer dat JIJ (als niet bestuurder) waarschijnlijk niet weet dat het meestal wel redelijk dichtbij komt ). Ik dnek ook wel eens dat ik mijn spiegel eraf rijdt, maar het valt altijd weer reuze mee. MAar omdat twee mensen met redelijke snelheid precies op elkaar afrijden (met andere woorden: het snelheidsverschil is groot) lijkt het snel alsof je elkaar raakt terwijl er niks aan de hand is

Dat is dus iets anders als altijd bang zijn. OF preventief bang zijn..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:14
/
/ is offline
Heej
Dat jij vaak bang ben in de auto heb ik ook maar dan minder. Dat komt omdat ik een x bijna en auto ongluk heb gehad! mjah das anders natuurlijk.
Maar je moet dr gwoon niet aan gaan denke en je dr over gaan lope opfucke en ga anders achterin zitte ofzo.

-xxx-
Oud 24-08-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
black_roses schreef op 22-08-2003 @ 22:14:
Heej
Dat jij vaak bang ben in de auto heb ik ook maar dan minder. Dat komt omdat ik een x bijna en auto ongluk heb gehad! mjah das anders natuurlijk.
Maar je moet dr gwoon niet aan gaan denke en je dr over gaan lope opfucke en ga anders achterin zitte ofzo.

-xxx-
ik heb nog nooit een ongeluk gehad... bijna ook niet geloof ikke...
en ik probeer er ook zo weinig over te denken maar als ik dan in de auto zit, dan zit ik toch weer steeds in de stress...
en achterin zitten helpt ook weinig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten