Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 13:09
Hans Olo
Hans Olo is offline
Hallo, ik weet niet of het in dit forum thuishoort, maar ik heb een vraagje over onze thuis bioscoop.

Een tijdje geleden hebben we een receiver gekocht en aangesloten op de DVD speler met een optische geluids kabel.
Nu kan ik bij sommige films kiezen tussen dolby digital 5.1 en DTS. Onze receiver ondersteund dit allebei. Het geluid is bij de 2 typen ongeveer even goed.

Dus mijn vraag is, wat de voordelen tussen DTS ten opzichte van Dolby digital 5.1 zijn en vice versa.

Onze receiver is een yamaha RX-630rds (6 x 100 watt)
Oud 11-08-2003, 14:46
Shock
Shock is offline
misschien dat je hier iets kunt vinden?
Oud 11-08-2003, 14:53
Hans Olo
Hans Olo is offline
dank je wel voor de site

Ik heb gevonden dat DTS ongveeer gelijk is aan Dolby digital, Alleen is DTS minder gecomprimeerd waardoor de geluidskwaliteit iets beter is. Het is ongeveer mp3 128bits vergelijken met CD muziek.
Oud 11-08-2003, 15:12
]{ing
]{ing is offline
DTS klinkt opener, tegenwoordig worden bijna alle dvd's gecodeerd met 6.1 kanaals DTS geluid..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:39
Shock
Shock is offline
Om gelijk maar op het onderwerp aan te sluiten, zijn er ook mensen die goede/slechte ervaringen hebben met de wat 'kleinere' dts-receivers (gewoon voor op een kamer, 6 x 100W is dus iets overdreven)? Ik heb al wat vergelijkende warenonderzoeken doorgespit, de merken die er goed uitkomen zijn Pioneer, Denon, JVC en HK, maar hebben jullie wat specifiekere ervaringen?
Oud 11-08-2003, 23:15
Hans Olo
Hans Olo is offline
ik heb tot nu toe met onze Yamaha erg goede ervaringen, ik heb als voor luidsprekers 2 x jamo, 150 watt ( 250 watt piek )
achter 2x bang & olufsen, 100 watt ( 150 piek )
en als center een in serie geschakelde bose set van 2 speakers.

Omdat wij een wat grotere kamer dan een normaal huis hebben ( ik woon in een eind 19e eeus herenhuis waar de kamers groot en hoog zijn komt deze receiver zeker tot zijn recht.

Het geluid blijft hoe hard je hem ook zet duidelijk en onvervormd, alle kanalen zijn goed gescheiden zodat het allemaal erg realistisch klinkt, bij bijvoorbeeld lord of the rings hoor je echt de pijlen langs je kop fluiten. Wat ik nu nog mis is een subwoofer voor de ultra lage tonen
Oud 12-08-2003, 01:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Shock85 schreef op 11-08-2003 @ 22:39:
Om gelijk maar op het onderwerp aan te sluiten, zijn er ook mensen die goede/slechte ervaringen hebben met de wat 'kleinere' dts-receivers (gewoon voor op een kamer, 6 x 100W is dus iets overdreven)? Ik heb al wat vergelijkende warenonderzoeken doorgespit, de merken die er goed uitkomen zijn Pioneer, Denon, JVC en HK, maar hebben jullie wat specifiekere ervaringen?
NAD T742 is perfect geschikt voor een wat kleinere kamer, kijk maar eens op www.nadelectronics.com Dit zijn met kwaliteitscomponenten opgebouwde versterkers, geven verbluffend geluid ook bij muziekweergave (ik heb een 752 gehoord)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 09:21
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Hans Olo schreef op 11-08-2003 @ 14:09:
Hallo, ik weet niet of het in dit forum thuishoort, maar ik heb een vraagje over onze thuis bioscoop.

Een tijdje geleden hebben we een receiver gekocht en aangesloten op de DVD speler met een optische geluids kabel.
Nu kan ik bij sommige films kiezen tussen dolby digital 5.1 en DTS. Onze receiver ondersteund dit allebei. Het geluid is bij de 2 typen ongeveer even goed.

Dus mijn vraag is, wat de voordelen tussen DTS ten opzichte van Dolby digital 5.1 zijn en vice versa.

Onze receiver is een yamaha RX-630rds (6 x 100 watt)
ik weet niet welke film je gekeken hebt, maar DTS klinkt echt wel stukken beter, het ligt ook aan de film, je moet voor de aardigheid U-571 maar eens afspelen met DTS .

en het is jammer dat je verschillende speakers in je set hebt, je mist de harmonie.
Oud 12-08-2003, 11:28
Verwijderd
Hmm klinkt wel vet dit.
Mijn ouders hebben net een nieuwe b&o tv en 2 van die lange speakers gekocht en dan kan je toch dts geluid krijgen, zoiets dacht ik.
Maar welke films zijn er heel goed voor.
En hoe zit jet eigenlijk met games?
Halo bv, die wil ik gaan spelen deze week, is het geluid dan ook beter?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Syphon schreef op 12-08-2003 @ 12:28:
Hmm klinkt wel vet dit.
Mijn ouders hebben net een nieuwe b&o tv en 2 van die lange speakers gekocht en dan kan je toch dts geluid krijgen, zoiets dacht ik.
Maar welke films zijn er heel goed voor.
En hoe zit jet eigenlijk met games?
Halo bv, die wil ik gaan spelen deze week, is het geluid dan ook beter?
DTS is de standaard waarnaar de geluidsstroom opgenomen is, en wordt gebruikt voor DVD video. je hoeft niet te verwachten dat je DTS geluid uit games krijgt, hoogstens Dolby Digital/Prologic II.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:49
Shock
Shock is offline
'k Heb inmiddels m'n oog laten vallen op deze versterker. Iemand toevallig ervaring met soortgelijke apparaten?
Oud 18-08-2003, 10:56
Tahvall
Tahvall is offline
kijk ook ff of er dts-es, en dd ex op zit..
zou zonde zijn als je dat gaat missen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:23
Shock
Shock is offline
Citaat:
Tahvall schreef op 18-08-2003 @ 11:56:
kijk ook ff of er dts-es, en dd ex op zit..
zou zonde zijn als je dat gaat missen.
zit erop
Oud 21-08-2003, 18:57
Shock
Shock is offline
Ik ben vanmiddag bij Correct geweest voor de betreffende versterker, echter zij verkopen 'm voor € 675,= in plaats van de € 399,= van Bestekeus.nl... Toen ik vroeg waar het prijsverschil vandaan kawm gingen ze meteen gigantisch in de aanval, maar ze moesten eerlijkheidshalve toch toegeven dat ik wel een goed apparaat uitgezocht had! Dat wordt dus gewoon bestellen aangezien de garantiebepalingen hetzelfde zijn
Oud 25-08-2003, 07:47
Tahvall
Tahvall is offline
deze heb ik laatst gekocht:
http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-7032V&catid=23

RX 7032 van JVC
goed geluid, zit van alles op, advies prijs is 499,-
en ik heb hem voor 440 bij de IT's
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten