Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik ken het. Het is onvoorstelbaar, maar ik kan me geen situatie meer herrineren waarin mijn beste vriendin en ik bij elkaar waren en er geen alcohol op tafel kwam.
Ik ben uit mezelf al niet zo'n soft-drink-drinker. Dus in de kroeg bestel ik geen colaatje ofzo, hoogstens een kopje koffie en daarna komt al snel iets anders op tafel. Na me werk drink ik altijd een biertje. Dat is gewoon standaard. Als ik een hele avond alleen thuis ben drink ik idd niet (meestal niet). Met mijn ouders aan tafel drink ik een wijntje, en als je eenmaal al begonnen bent stop je toch niet... Want je doel van een alcoholvrije dag kun je dan toch niet meer bereiken. Soms zit ik alleen thuis, en kijk ik een filmpje. Ik haal er dan een flesje wijn bij en ga lekker relaxed zo'n film kijken. Ik weet wel dat het niet zo goed voor je is (ik ben ook niet achterlijk he), maar waarom zou je dingen laten waar je je goed bij voelt? Misschien moeten we minder nadenken over de eventuele lichamelijke en geestelijke gevolgen, maar gewoon doen waar we ons op het moment lekker bij voelen. Vanavond gaan wij naar de bioscoop en van te voren pakken we nog ff een paar biertjes in de kroeg. Dat weet ik nu al. Na de bios lekker op stap, en morgen moet ik gewoon weer vroeg werken. Maar echt niet dat ik daarvoor de drank laat staan hoor, niet teveel vooruit kijken, leef bij het moment ![]() Maak je geen zorgen; jij hebt het gezellig bij je vrienden of in de kroeg, dan is het niet gek dat er lekker een biertje bij gedronken word, bier is toch ook gewoon gezellig? ![]() ![]() En ff tussendoor een reactie op iemand anders : Wie gaat er nou weer naar de kroeg om niet te drinken? Daar is de kroeg niet voor hoor, er staan niet voor niks 7 taps en 4 verschillende whiskey's ![]() ![]() Ik wens je een gezellige avond, ik weet zeker dat ik die ook zal hebben, al heb ik ook avonden meegemaakt dat de drank verkeerd viel en ik weer uit bosjes getild moest worden of van achterbanken in vage busjes ![]() Drink op de maat ! ![]() (Damnit, wat een lang verhaal ![]()
|
bikinie-meisje,zoals jij het ziet zou je ook coke kunnen gebruiken en heroine.
ik ben het niet met je eens. je meot wel degelijk aan gevolgen denken en vooruit. maar idd niet te veel.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zelf ook problemen mee, maar ik drink al sneller in mijn eentje. Sinds ik mijn rijbewijs heb, ga ik ook vaker weg met de auto en vaak is drinken met uitgaan er dus al niet meer bij. Ik heb mezelf ook de regel opgelegd dat ik absoluut GEEN alcohol drink als ik rij, proeven van iets, ok, maar zelfs geen glas wijn. Ten 1e, wil ik dat risico niet nemen, ten 2e zijn de boetes te hoog en zit je al snel aan de limiet en ten 3e zou ik dan al veel te snel de grens gaan verleggen.
Dat ik alleen drink, jaagt me soms wel angst aan, maar ik maak me nog niet druk zolang ik mijn grenzen weet. Ook met uitgaan en als ik zat wil zijn, krijg ik het niet zover dat ik me lam zuip. Dat is onmogelijk, zodra ik een bepaalde grens heb bereikt, krijg je bij mij geen alcohol meer naar binnen. Gelukkig maar ![]() Ik zou het wel in de gaten houden, laat het je leven niet gaan beheersen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hell yeah! echt wel ![]() Gelukkig is alkohol ook beter voor je lever als spa enzo he, en voor je maag. Je lichaam reageert ook zoveel beter op alkohol als op spa. Nu ik er over nadenk........ SPA IS THE TOOL OF THE DEVIL!!!!!!
|
JA kaasstaafje, een heel nuttige post.
STFU Shut The Fuck Up, maw hij (dmtdmt) laat hiermee merken dat hij het ergens niet mee eens is. Verder zorgt hij ervoor dat je gaat nadenken van waarom hij het er niet mee eens zou zijn, maw hij zorgt bij de lezer van het stukje voor een beetje persoonlijke groei. Maar dit gaat voor jou volgens mij niet op, aan je replie te lezen.....
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ongezout zou ik zeggen: alcohol en tabak zuigen beide. Toch gebruik ik ze beide, hoewel, maar errug weinig alcohol. Waarom? Alcohol enkel in de vorm van bier en wijn tijdens het eten. Dat schijnt gezond te zijn. Oeps, daar ga ik in de toekomst schijt aan hebben: geen alcohol meer. Tabak is nog nuttelozer. Hoogstens lekker tijdens stress. Maar dan nog, het geeft geen nieuwe inzichten. Nee dit soort drugs vind ik niks meer, op uit gekeken. Ik snap ook werkelijk niet hoe mensen toch steeds weer plezier beleven met alcohol, terwijl de situaties ongeveer hetzelfde zijn. Er zijn zoveel gavere drugs. Probeer eens wat anders, iets waar je echt wat aan hebt.
Als je niet meer zonder alcohol kunt (geen schande) dan ben je verslaafd. In hoeverre en in welke mate verschilt. In zo'n geval is het belangrijk hulp te zoeken en hulp te accepteren. Scheelt voor je geestelijke, lichamelijke, vriendschappelijke, en materiele/geld gezondheid een heleboel. En, imo, mis je ook niet zoveel. Zoals ik al zei, er zijn veel gavere drugs, sommigen ook verslavend en gevaarlijk als je niet goed in je vel zit, anderen niet verslavend, of minder. Eerst goed uitzoeken dus. Internet en bibliotheek bevatten veel info. Ik zou niet meteen overstappen van de ene drug naar de andere. Eerst goed stoppen met alcohol, dingen op rails krijgen, en dan pas verder kijken (ervan uitgaande dat 't niet zo goed met je gaat mbt. school, hoeft niet zo te zijn..!). Neem de tijd. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien reageer ik wel wat serieuzer dan sommige mensen die zeggen van 'maakt toch niks uit joh' maar ik ken ook wel wat serieuze alcoholverslaafden en zodra je voelt dat je er niet meer buiten kan om wat dan ook te doen ben je nog veel verder heen dus je kan beter nu gaan oppassen en het nog wat makkelijker voor jezelf maken. |
![]() |
|
Pas op, Bikini-meisje, gezien het feit dat je vader alcoholist is. Dat betekent in ieder geval dat je verslavingsgevoelig bent en wat je nu doet, is het ontkennen van elk verslavingssymptoom.
Met vriendelijke en bezorgde groeten, Henk Mul.
|
Verwijderd
|
Ik zuip ook veel, zeker nu in de vakantie elke dag. Ik zie het meer als een periode, het zal wel weer goedkomen, al moet ik er niet te ligt over nadenken, want ik merk wel dat ik er steeds meer geestelijk afhankelijk van ben.
Ik zou gewoon vrienden zoeken, die ook eens wat anders doen dan drinken of ga gewoon ergens heen waar niet gedronken wordt, je moet het maar even forceren, ook al heb je er geen behoefte aan, daarna gaat het vanzelf. Kom je trouwens nooit geld tekort ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het hoogste goed is de lust. Het grootste kwaad de pijn. Hij had als doel zoveel mogelijk zinnelijk genot te bereiken en alle vormen van pijn te vermijden. En ik heb dat levensdoel overgepakt ![]() ![]()
||
Citaat:
Met iets minder vriendelijke groeten, Henk Mul.
||
Citaat:
Er zijn veel mensen die zich zorgen maken om mijn alcoholverbruik. Maar het komt op zeker allemaal goed. Alhoewel ik mijn toekomst ook niet alcohol-vrij kan zien, ik zal ALTIJD wijn blijven drinken bij het eten, en ALTIJD me verjaardag blijven vieren met flessen champagne. Ik heb het gewoon goed naar me zin op de aardbol en ik geniet zoveel je kan. Ik kan nu al zeggen dat ik een heerlijk leven heb gehad! En hé, dan doe je toch niet vriendelijk ?
||
Citaat:
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Koffie! Een ouderwetse CU2 vragenlijst. Fitematrulle | 44 | 12-01-2016 19:36 | |
Drugs & Alcohol |
Moeder verslaafd aan alcohol? irisiris | 3 | 22-06-2015 12:22 | |
Drugs & Alcohol |
Artikel:'Alcohol en tabak schadelijker dan wiet en XTC' coopergirl | 7 | 03-04-2007 15:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Één nacht in Berlijn Verwijderd | 0 | 09-06-2006 18:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Een verhaal Verwijderd | 10 | 19-09-2002 18:57 |