Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 20:55
Stammtisch
Stammtisch is offline
AAAAArgh het gaat niet goed met me. Sinds ik weer naar school ben loop ik alleen maar te zuipen als een gek. Ik zit elke avond in de kroeg of bij vrienden. Ik heb geen vervelende dronk, men vind me alleen maar gezellig met drank op. Maar dit is toch niet normaal. Nu in de zomervakantie is het helemaal erg. Zijn er meer mensen met dit probleem, of is dit geen probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2003, 20:58
Stammtisch
Stammtisch is offline
zal wel weer een stom onderwerp zijn, ben namelijk weer flink bezopen, afscheidsborrel bij mijn vrienden, moet morgen 11 dagen naar Malta
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:59
the tourist
the tourist is offline
Ga dan niet naar de kroeg, of neem daar iets zonder drank.

En neem andere vrienden (als ze je alleen gezellig vinden met drank op, lijken het me geen vrienden).
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:01
Tom
Tom is offline
Ik kan prima zonder alcohol, nog nooit op. En ik werk zelfs elk weekend in een horecagelegenheid.
Oud 23-07-2003, 21:03
Stammtisch
Stammtisch is offline
Als we mooi bij elkaar zitteb komen vanzelf de kratten boven tafel. Misschien is het wel normaal in Hoogwoud, maar klasgenoten van mij doen dit nooit
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:17
Firestone
Firestone is offline
"reality is an illusion caused by lack of alcohol"

dan zouden we allemaal in het hier en nu moeten leven O_O
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:01
dark_poetry
dark_poetry is offline
alkohol is leuk,maar voor soms en je moet niet zo veel drinken.
helemaal niet goed voor je lever man.
omdat ik toch al rook draai ik liever een lekker jointje.
Oud 24-07-2003, 00:12
Ghoulscout
Ghoulscout is offline
dark poetry helemaal met je eens
Oud 24-07-2003, 01:01
Suqeunse
Suqeunse is offline
Een mens is beter uit zonder alcohol
Oud 24-07-2003, 17:06
apekop123
apekop123 is offline
Ik ben de eeuwig voortdurende discussie over Alcohol vs. THC een beetje zat.

Mijn tip: Drink gewoon alcohol vrij. 't Smaakt misschien wat minder maar je gaat er evenveel van pissen
Oud 24-07-2003, 17:14
ook harrie
ook harrie is offline
rook gewoon sjek zonder wiet, daar ga je ook van hoesten
Oud 24-07-2003, 17:29
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
ook harrie schreef op 24-07-2003 @ 18:14:
rook gewoon sjek zonder wiet, daar ga je ook van hoesten
Oud 24-07-2003, 18:03
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Drexz schreef op 24-07-2003 @ 18:06:

Mijn tip: Drink gewoon alcohol vrij. 't Smaakt misschien wat minder maar je gaat er evenveel van pissen
nee, veel meer

ontopic:
ik ken het probleem, je moet gewoon wat vaker thuis zitten. das de enige oplossing lijkt me...
Oud 24-07-2003, 18:45
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ja, ik ken het. Het is onvoorstelbaar, maar ik kan me geen situatie meer herrineren waarin mijn beste vriendin en ik bij elkaar waren en er geen alcohol op tafel kwam.

Ik ben uit mezelf al niet zo'n soft-drink-drinker. Dus in de kroeg bestel ik geen colaatje ofzo, hoogstens een kopje koffie en daarna komt al snel iets anders op tafel.

Na me werk drink ik altijd een biertje. Dat is gewoon standaard. Als ik een hele avond alleen thuis ben drink ik idd niet (meestal niet). Met mijn ouders aan tafel drink ik een wijntje, en als je eenmaal al begonnen bent stop je toch niet... Want je doel van een alcoholvrije dag kun je dan toch niet meer bereiken.

Soms zit ik alleen thuis, en kijk ik een filmpje. Ik haal er dan een flesje wijn bij en ga lekker relaxed zo'n film kijken. Ik weet wel dat het niet zo goed voor je is (ik ben ook niet achterlijk he), maar waarom zou je dingen laten waar je je goed bij voelt?

Misschien moeten we minder nadenken over de eventuele lichamelijke en geestelijke gevolgen, maar gewoon doen waar we ons op het moment lekker bij voelen.

Vanavond gaan wij naar de bioscoop en van te voren pakken we nog ff een paar biertjes in de kroeg. Dat weet ik nu al. Na de bios lekker op stap, en morgen moet ik gewoon weer vroeg werken. Maar echt niet dat ik daarvoor de drank laat staan hoor, niet teveel vooruit kijken, leef bij het moment

Maak je geen zorgen; jij hebt het gezellig bij je vrienden of in de kroeg, dan is het niet gek dat er lekker een biertje bij gedronken word, bier is toch ook gewoon gezellig? Net als een sigaretje voor gezelligheidsrokers, nemen wij een biertje (of meer). We zijn gezelligheidsdrinkers

En ff tussendoor een reactie op iemand anders :

Wie gaat er nou weer naar de kroeg om niet te drinken? Daar is de kroeg niet voor hoor, er staan niet voor niks 7 taps en 4 verschillende whiskey's

Ik wens je een gezellige avond, ik weet zeker dat ik die ook zal hebben, al heb ik ook avonden meegemaakt dat de drank verkeerd viel en ik weer uit bosjes getild moest worden of van achterbanken in vage busjes

Drink op de maat !

(Damnit, wat een lang verhaal )
Oud 24-07-2003, 19:07
dark_poetry
dark_poetry is offline
bikinie-meisje,zoals jij het ziet zou je ook coke kunnen gebruiken en heroine.
ik ben het niet met je eens.
je meot wel degelijk aan gevolgen denken en vooruit.
maar idd niet te veel.
Oud 24-07-2003, 19:46
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Ik doe niet aan alcohol, vind het echt smerig
Hooguit 5 witte wijntjes in het jaar, en alleen dan als ik vis eet.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:11
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Drexz schreef op 24-07-2003 @ 18:06:
Ik ben de eeuwig voortdurende discussie over Alcohol vs. THC een beetje zat.

Nee, gewoon wiet èn drank.
Oud 24-07-2003, 20:37
zeehond23
zeehond23 is offline
drink al jaren geen alkohol meer Alkohol doet niet onder voor andere harddrugs, dus kijk er mee uit, het is best wel verslavend, geestelijk en lichamelijk.
Oud 25-07-2003, 23:16
Verwijderd
Zelf ook problemen mee, maar ik drink al sneller in mijn eentje. Sinds ik mijn rijbewijs heb, ga ik ook vaker weg met de auto en vaak is drinken met uitgaan er dus al niet meer bij. Ik heb mezelf ook de regel opgelegd dat ik absoluut GEEN alcohol drink als ik rij, proeven van iets, ok, maar zelfs geen glas wijn. Ten 1e, wil ik dat risico niet nemen, ten 2e zijn de boetes te hoog en zit je al snel aan de limiet en ten 3e zou ik dan al veel te snel de grens gaan verleggen.
Dat ik alleen drink, jaagt me soms wel angst aan, maar ik maak me nog niet druk zolang ik mijn grenzen weet. Ook met uitgaan en als ik zat wil zijn, krijg ik het niet zover dat ik me lam zuip. Dat is onmogelijk, zodra ik een bepaalde grens heb bereikt, krijg je bij mij geen alcohol meer naar binnen. Gelukkig maar .
Ik zou het wel in de gaten houden, laat het je leven niet gaan beheersen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 11:56
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 24-07-2003 @ 19:45:
(Damnit, wat een lang verhaal )
Hmmz is opzich wel waar, maar je moet het ook gewoon in een tijdlijn zien. Kijk nu ben je jong en ja je drinkt (rook spuit snuift of weet ik wat je nog meer doet) teveel. Maar over 10 jaar ben je waarschijnlijk totaal met andere dingen bezig. En dan kijk je terug op deze tijd en denk je WOW dat was gewoon DE tijd van m'n leven. Dus mijn punt is geniet (en niet met mate) maar als je over 10 jaar nog steeds even veel geniet als nu, doe DAN wel een stapje terug
Oud 30-07-2003, 09:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik zal dat probleem nooit krijgen want ik drink nooit alcohol. Drink voortaan lekker glaasjes spa rood, veel beter voor je.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:22
dark_poetry
dark_poetry is offline
Wijn is goed voor je hart,rode wijn dan.
Een glasje rode wijn bij het eten is gezonder dan spa,met die koolzuur rotzooi erin etc.
Oud 30-07-2003, 11:55
Verwijderd
stfu
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:15
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 30-07-2003 @ 11:22:
Wijn is goed voor je hart,rode wijn dan.
Een glasje rode wijn bij het eten is gezonder dan spa,met die koolzuur rotzooi erin etc.

Hell yeah! echt wel

Gelukkig is alkohol ook beter voor je lever als spa enzo he, en voor je maag. Je lichaam reageert ook zoveel beter op alkohol als op spa.

Nu ik er over nadenk........

SPA IS THE TOOL OF THE DEVIL!!!!!!
Oud 30-07-2003, 19:23
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 30-07-2003 @ 12:55:
stfu
nuttige post
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 19:40
zeehond23
zeehond23 is offline
JA kaasstaafje, een heel nuttige post.

STFU

Shut The Fuck Up, maw hij (dmtdmt) laat hiermee merken dat hij het ergens niet mee eens is. Verder zorgt hij ervoor dat je gaat nadenken van waarom hij het er niet mee eens zou zijn, maw hij zorgt bij de lezer van het stukje voor een beetje persoonlijke groei. Maar dit gaat voor jou volgens mij niet op, aan je replie te lezen.....
Oud 30-07-2003, 20:16
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 30-07-2003 @ 20:40:
JA kaasstaafje, een heel nuttige post.

STFU

Shut The Fuck Up, maw hij (dmtdmt) laat hiermee merken dat hij het ergens niet mee eens is. Verder zorgt hij ervoor dat je gaat nadenken van waarom hij het er niet mee eens zou zijn, maw hij zorgt bij de lezer van het stukje voor een beetje persoonlijke groei. Maar dit gaat voor jou volgens mij niet op, aan je replie te lezen.....
misschien moet dmt zijn post ietsje beter onderbouwen. STFU is trouwens helemaal zinloos op een forum waar men mi is om je mening te verkondigen en niet om niks te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:53
zeehond23
zeehond23 is offline
dan snap ik jou post ook niet helemaal

"nuttige post" Had je die dan ook wat beter kunnen onderbouwen?
Oud 31-07-2003, 19:57
Isa
Isa is offline
high zijn op elkander liefde en broederschap.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:04
BlackMystery
BlackMystery is offline
zonder alcohol?
een leven opbouwen zou ik zo zeggen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:30
dystopia
dystopia is offline
Ongezout zou ik zeggen: alcohol en tabak zuigen beide. Toch gebruik ik ze beide, hoewel, maar errug weinig alcohol. Waarom? Alcohol enkel in de vorm van bier en wijn tijdens het eten. Dat schijnt gezond te zijn. Oeps, daar ga ik in de toekomst schijt aan hebben: geen alcohol meer. Tabak is nog nuttelozer. Hoogstens lekker tijdens stress. Maar dan nog, het geeft geen nieuwe inzichten. Nee dit soort drugs vind ik niks meer, op uit gekeken. Ik snap ook werkelijk niet hoe mensen toch steeds weer plezier beleven met alcohol, terwijl de situaties ongeveer hetzelfde zijn. Er zijn zoveel gavere drugs. Probeer eens wat anders, iets waar je echt wat aan hebt.

Als je niet meer zonder alcohol kunt (geen schande) dan ben je verslaafd. In hoeverre en in welke mate verschilt. In zo'n geval is het belangrijk hulp te zoeken en hulp te accepteren. Scheelt voor je geestelijke, lichamelijke, vriendschappelijke, en materiele/geld gezondheid een heleboel. En, imo, mis je ook niet zoveel. Zoals ik al zei, er zijn veel gavere drugs, sommigen ook verslavend en gevaarlijk als je niet goed in je vel zit, anderen niet verslavend, of minder. Eerst goed uitzoeken dus. Internet en bibliotheek bevatten veel info. Ik zou niet meteen overstappen van de ene drug naar de andere. Eerst goed stoppen met alcohol, dingen op rails krijgen, en dan pas verder kijken (ervan uitgaande dat 't niet zo goed met je gaat mbt. school, hoeft niet zo te zijn..!). Neem de tijd.

Citaat:
BlackMystery schreef op 01-08-2003 @ 11:04:
zonder alcohol?
een leven opbouwen zou ik zo zeggen
Beeeetje vlug geconcludeerd, vind je ook niet? Waar baseer je dit op?
Oud 01-08-2003, 22:36
zeehond23
zeehond23 is offline
pffffff, mensen nemen ech ELKE post serieus!
Oud 07-08-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Stammtisch schreef op 23-07-2003 @ 21:55:
AAAAArgh het gaat niet goed met me. Sinds ik weer naar school ben loop ik alleen maar te zuipen als een gek. Ik zit elke avond in de kroeg of bij vrienden. Ik heb geen vervelende dronk, men vind me alleen maar gezellig met drank op. Maar dit is toch niet normaal. Nu in de zomervakantie is het helemaal erg. Zijn er meer mensen met dit probleem, of is dit geen probleem?
Ja het is zeker wel een probleem, alcoholverslavingen zijn erg lastig om vanaf te komen. Probeer eens een tijdje niks te drinken (da's beter dan minderen want dat lukt toch praktisch niet). Hopelijk lukt het nog voordat je helemaal verslaafd bent want als dat eenmaal is gebeurd kan je helemaal geen glas meer aanraken zonder weer opnieuw verslaafd te zijn.
Misschien reageer ik wel wat serieuzer dan sommige mensen die zeggen van 'maakt toch niks uit joh' maar ik ken ook wel wat serieuze alcoholverslaafden en zodra je voelt dat je er niet meer buiten kan om wat dan ook te doen ben je nog veel verder heen dus je kan beter nu gaan oppassen en het nog wat makkelijker voor jezelf maken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:22
Verwijderd
Ach, vooral met t warme meer drink ik er paar extra op een avond. En ik beweerde altijd dat als ik me rijbewijs had dat ik niet met alcohol op achter het stuur zou stappen, wat ben ik toch een leugenaar. Niet ladderzat maar toch wel 4 of 5 op en ga gerust rijden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:50
HenkMul
HenkMul is offline
Pas op, Bikini-meisje, gezien het feit dat je vader alcoholist is. Dat betekent in ieder geval dat je verslavingsgevoelig bent en wat je nu doet, is het ontkennen van elk verslavingssymptoom.

Met vriendelijke en bezorgde groeten,

Henk Mul.
Oud 07-08-2003, 22:21
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 07-08-2003 @ 22:50:

Henk Mul.
het blijft gewoon lachwekkend
Oud 08-08-2003, 20:27
zeehond23
zeehond23 is offline
mwah, na 30 keer heb ik het een beetje gezien
Oud 08-08-2003, 20:44
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-08-2003 @ 21:27:
mwah, na 30 keer heb ik het een beetje gezien
Probeer het nu eens helemaal te zien in plaats van een beetje.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 08-08-2003, 20:52
zeehond23
zeehond23 is offline
mja, maar 2 keer per berichte is een beetje te veel van het goede
Oud 09-08-2003, 11:31
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
geen probleem voor mij niet ik drink niet
Oud 09-08-2003, 17:32
Verwijderd
Ik zuip ook veel, zeker nu in de vakantie elke dag. Ik zie het meer als een periode, het zal wel weer goedkomen, al moet ik er niet te ligt over nadenken, want ik merk wel dat ik er steeds meer geestelijk afhankelijk van ben.
Ik zou gewoon vrienden zoeken, die ook eens wat anders doen dan drinken of ga gewoon ergens heen waar niet gedronken wordt, je moet het maar even forceren, ook al heb je er geen behoefte aan, daarna gaat het vanzelf.
Kom je trouwens nooit geld tekort ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
omajunk schreef op 09-08-2003 @ 18:32:

Kom je trouwens nooit geld tekort ofzo?
ik drink bewust grolsch, geen goedkope rotzooi.... omdat ik weet dat het veel minder geld kost waardoor ik meer ga drinken. klinkt raar... maar ik moet mezelf zo aanpakken
Oud 09-08-2003, 18:52
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik drink helemaal niet, vin de uitwerking van alkohol echt bagger
Oud 10-08-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 09-08-2003 @ 19:52:
Ik drink helemaal niet, vin de uitwerking van alkohol echt bagger
Dat zekers wel, en dan heb ik volgens mij ook nog hele erge katers, maar ik heb het ervoor over.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:16
Bikinie-meisje
Citaat:
HenkMul schreef op 07-08-2003 @ 22:50:
Pas op, Bikini-meisje, gezien het feit dat je vader alcoholist is. Dat betekent in ieder geval dat je verslavingsgevoelig bent en wat je nu doet, is het ontkennen van elk verslavingssymptoom.

Henk Mul.

Het hoogste goed is de lust. Het grootste kwaad de pijn.

Hij had als doel zoveel mogelijk zinnelijk genot te bereiken en alle vormen van pijn te vermijden. En ik heb dat levensdoel overgepakt
Oud 10-08-2003, 17:28
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 10-08-2003 @ 18:16:

Het hoogste goed is de lust. Het grootste kwaad de pijn.

Hij had als doel zoveel mogelijk zinnelijk genot te bereiken en alle vormen van pijn te vermijden. En ik heb dat levensdoel overgepakt
Pathetisch.

Met iets minder vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 10-08-2003, 17:40
Bikinie-meisje
Citaat:
HenkMul schreef op 10-08-2003 @ 18:28:
Pathetisch.

Met iets minder vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Ach zeur toch niet!

Er zijn veel mensen die zich zorgen maken om mijn alcoholverbruik. Maar het komt op zeker allemaal goed. Alhoewel ik mijn toekomst ook niet alcohol-vrij kan zien, ik zal ALTIJD wijn blijven drinken bij het eten, en ALTIJD me verjaardag blijven vieren met flessen champagne. Ik heb het gewoon goed naar me zin op de aardbol en ik geniet zoveel je kan. Ik kan nu al zeggen dat ik een heerlijk leven heb gehad!

En hé, dan doe je toch niet vriendelijk ?
Oud 10-08-2003, 18:24
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 10-08-2003 @ 18:40:
Ach zeur toch niet!

Er zijn veel mensen die zich zorgen maken om mijn alcoholverbruik. Maar het komt op zeker allemaal goed. Alhoewel ik mijn toekomst ook niet alcohol-vrij kan zien, ik zal ALTIJD wijn blijven drinken bij het eten, en ALTIJD me verjaardag blijven vieren met flessen champagne. Ik heb het gewoon goed naar me zin op de aardbol en ik geniet zoveel je kan. Ik kan nu al zeggen dat ik een heerlijk leven heb gehad!

En hé, dan doe je toch niet vriendelijk ?
Natuurlijk is er niks mis met het genot in het leven. Ik snap echter niet hoe je op alcoholgebied daar zo laconiek over kan doen. Uit je vorige post bleek dat je vaak en heftig van de kaart bent en dat je af en toe geen maat weet te houden wat betreft alcoholgebruik. Juist omdat jij getuige bent (geweest) van hoe het niet behoort te zijn - namelijk een alcoholist als vader -, zou je beter moeten weten.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 10-08-2003, 19:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 10-08-2003 @ 15:28:
Dat zekers wel, en dan heb ik volgens mij ook nog hele erge katers, maar ik heb het ervoor over.
Kbedoelde dus dat ik de werking van alkohol echt helemaal niks aan vin
Oud 10-08-2003, 19:52
Verwijderd
Hm ff verkeerd gelezen, dacht ff dat je ut over de kater erna had, maar goed ik vind het zeeeeer chill, ik word er super vrolijk, actief en vaag van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten