Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 11:33
Verwijderd
Ik zit echt met een mega probleem:

Ik heb een hele lieve vriend, we zijn net 3 weken naar Italie geweest en hebben elkaar beter leren kennen en ik kwam erachter dat we elkaar eigenlijk helemaal niet goed kende.
We hebben veel gepraat en ik vind hem alleen maar liever en ik besefte des te meer hoeveel ik van hem hou.
Opzich allemaal geen probleem ofzo, maar hij doet zoveel lieve dingen en ik maak lullige opmerkingen, en hij heeft dat toen tegen me gezegd en ik weet het ook wel, maar negen van de tien keer bedoel ik het helemaal niet zo lullig als dat het eruit komt.
Maar nu mijn probleem dus: ik heb nu het idee dat alles wat ik tegen zeg lullig is. Terwijl hij wel zegt dat hij me zo lief vind, en ik dus het idee heb dat ik helemaal niet lief ben. En ik word dr echt helemaal gek van, want zo twijfel ik de hele tijd want zometteen zeg ik weer iets en word hij me helemaal zat. En ik wil hem echt niet kwijt (hoe wanhopig)
Het is nu zo makkelijk om te zeggen: Maak dan niet die opmerkingen! Maar zo werkt het niet, het is er uit voor ik het doorheb, en ik bedoel het echt niet zo.
Ik snap dr niets van, waarom kan ik niet gewoon lief tegen hem doen want ik geef echt mega veel om hem en heb geen zin hem hierdoor kwijt te raken.

wat nu?
bedankt voor het lezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2003, 12:08
luckyleo
luckyleo is offline
Als je naast die wat rottigere opmerkingen gewoon wat vaker echt lieve dingen tegen hem zegt, dan compenseert dat elkaar een beetje. Hoef jij niet de hele tijd op te letten op je opmerkingen, maar zeg je gewoon wat vaker er ook wat echt lieve opmerkingen bij. Moet lukken denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:58
Balance
Balance is offline
vertel het hem, leg het uit.
jullie hebben inmiddels veel dingen met elkaar gedeeld, dus dan moet je dit hem toch ook wel kunnen vertellen?
zeg hem dat je vaak dingen zegt die lulliger uit je mond komen dan dat je ze bedoelt. dat je wilt proberen d'r op te letten, maar dat hij niet meteen verdrietig moet worden wanneer er iets lulligs uit je mond komt. dat hij kan vragen of je iets echt zo bedoelde als dat je het zei of niet. en mocht jij achteraf merken dat je iets te lullig hebt gezegd, zeg dat dan ook tegen hem. dat je van hem houdt en dat je het absoluut niet zo bedoelde.
Oud 24-08-2003, 13:00
655321
655321 is offline
heb je hem hier al van verteld? dat zou ik in ieder geval het eerste doen, want als hij doorheeft dat je het niet zo meent is het al een stuk minder erg. Verder zou je kunnen doen wat luckyleo zegt en daarbij toch wat meer proberen na te denken bij wat je zegt. Je schrijft wel dat dat niet gaat maar dat lijkt me wel erg overdreven. Ik ben zelf ook zo'n persoon die alles eruitflapt zonder erover na te denken en hierdoor heb ik in een vergelijkbare situatie gezeten, maar als je dan echt door gaat hebben dat het hem pijn doet word je vanzelf gedwongen na te denken. Probeer het gewoon, het gaat vanzelf beter. En zo niet, dan meot hij maar weten dat je ontzettend veel om hem geeft en dat je het niet zo bedoeld, als hij dan ook van jou houdt is het probleem al kuddes minder groot.
Oud 24-08-2003, 13:11
Verwijderd
Ik heb al gezegt dat ik het niet zo bedoel als dat het eruit komt, maar ik vind het zelf ook niet leuk, omdat ik er een kut gevoel aan over houd...

heel bedankt voor de adviezen, but still need more...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 24-08-2003 @ 12:33:

bedankt voor het lezen...
No prob, als ik jou was zou ik toch wat meer nadenken over wat ik zeg , en nog veel meer lieve dingen doen/zeggen , dan heft dat die lullige opmerkingen een beetje op
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:28
Mss Maddocks
Mss Maddocks is offline
zal ik dan ook maar even mijn mening erover geven...
het is wel waar dat je snel dingen eruit flapt... en helemaal lang geleden, jaar of 5, von ik dat miss ook wel vervelend. Maar op een gegeven moment krijg je wel door dat je het helemaal niet zo bedoeld als dat het eruit komt. En dat je eigenlijk gewoon een heel lief meisje bent En nu intresseert het me eigenlijk helemaal niets meer. En dat komt met je vriendje ook wel. Tis eigenlijk wel logisch dat hij nu nog niet precies weet hoe hij het moet opvatten en dat hij der een beetje aan moet wennen. Maar als je gewoon af en toe hem duidelijk maakt dat dat gewoon Mylene is, zal het op een gegeven moment gewoon langs hem heen gaan en wrs net zo hard mee gaan doen. En ik weet nu tenminste zeker dat je tegen mij gewoon helemaal jezelf bent en daar horen die opmerkingen dan misschien wel bij, maar zo heeft iedereen wel wat. Maar ik weet zeker dat je vriendje ook heel veel van jou houd en dat hij niets liever wil dat je gewoon helemaal jezelf bent. En dan zal hij het echt niet opeens uitmaken omdat je zo nu en dan minder lieve dingen zegt. Hij krijgt vanzelf door dat je daar niets mee bedoeld. En het kan natuurlijk geen kwaad om der een beetje op te letten, maar je moet het niet gaan forceren ofzo, want dan wordt je alleen maar nep en ben je niet jezelf meer. En dat vind hij nog veel erger dat weet ik zeker. Dus hem duidelijk maken dat dat gewoon bij jou hoort en je er niets mee bedoeld lijkt me een beter plan. En ik trek me er helemaal niets meer van aan en dat zal bij hem ook zeker gebeuren
Oud 24-08-2003, 13:30
little nemo
little nemo is offline
nah ik heb een beetje in de situatie van je vriendje gezeten (zie 655321) en je moet hem gewoon aan het verstand brengen dat je dat soort dingen echt NIET zo bedoelt en dat je gewoon een impulsief persoon bent enzo....ik kreeg t vanzelf wel door en op ten duur maakte t me niet meer uit als ze lompe dingen zei die niet zo bedoelt waren...
Oud 25-08-2003, 09:17
Wave
Wave is offline
Haha, sorry maar ik ken dit echt precies.....
Mijn vriend zat daar in het begin ook mee, vooral als hij bij mij thuis was want dan voelde ik me meer op me gemak en floepte ike cht alles eruit....thuis zijn we het van elkaar gewend maar hij snapte het niet.....
na een paar weken zei hij er wat van en heb ik hem uitgelegd dat ik het niet zo bedoel maar dat wij gewoon een beetje sarcastisch met elkaar omgaan thuis....zo zijn we nou eenmaal geboren en nu weet hij dat ik het dus niet zo bedoel en hecht hij geen waarde meer aan die uitspraken....hij begint er nu zelf ook mee........
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:57
Verwijderd
Ik was dr gister helemaal down van, en toen heb ik hem maar gebeld. Toen kwam hij langs en zijn we ff naar buiten gegaan.
Toen heb ik hem verteld dat ik de hele dag een beetje down was omdat ik het idee had dat alles wat ik zei lullig was en dat ik mezelf zo stom vond...
Toen zei hij dat ik niet stom was en dat ie toch wel heel veel van me hield. En toen gingen we weer naar binnen (de peuken waren op... ) En toen heb ik hem helemaal doodgeknuffd.

dus het komt wel goed...

heel eg bedankt voor de adviezen..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 17:11
wiebenik
wiebenik is offline
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, ik kan namelijk ook best lullige opmerkingen maken, zonder dat ik het zo bedoel. Die opmerkingen zijn er idd uit voor je het doorhebt.

Gelukkig weet mijn vriend dat ik het niet zo bedoel en zeg ik ook vaak lieve dingen, zodat het, zoals iemand eerder al zei gecompenseerd wordt.

De enige tip die ik je kan geven is dat je het beste gewoon tegen hem kan zeggen dat je soms wat lulliger uit de hoek komt dan dat eigenlijk de bedoeling is, zodat hij er een beetje rekening mee houdt. En natuurlijk ook veel lieve dingen tegen hem zeggen.
Maarja, dit had je vast zelf ook wel bedacht.
Oud 25-08-2003, 17:13
wiebenik
wiebenik is offline
owww haha, mijn advies heb je niet meer zoveel aan, khad je laatste post niet gelezen, sorry!

Veel succes verder!
Oud 25-08-2003, 17:42
sunflouwer
sunflouwer is offline
als je pas door hebt dat je iets lulligs zegt als het er al uit is, dan zeg je daarna toch meteen dat je het niet zo bedoelde en dat het je spijt. En je kan ook wel eens wat liefs zeggen wat er niet op een lullige manier uit kan komen, bv. Ik vind je lief, mooi, knap, enz.
Maja, je moet wel willen veranderen
Reageren

Regels voor berichten