Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nou, niet echt voor het geld, meer omdat het me gewoon leuk lijkt om het huishouden van rijke mensen (toch weer eens iets anders) te regelen. is toch een hele uitdaging met kerstmisfeestjes geven bv. toch een compleet andere opzet.
SynoP: www.google.com
|
![]() |
man weetje hoeveel??
![]() p.s. voor de mensen die niet zoveel hersetjes hebben een butler is een soort vanne persoon die bij mensen serveert een soort vanne dienstmeisje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
toch leuk dat je mensen met "weinig hersentjes" uitscheld terwijl je zelf schijnbaar niet eens weet wat het is. Een butler is de baas over het hele huishouden, dus hij bepaald wat er geserveert word qua eten, hoe de tuin eruit komt te zien, wie er ontslagen word, wie er aangenomen word etc etc. Ook zorgt ie dat alles in huis inorde is, feestjes pico bello geregeld zijn en ga zo maar door.
|
![]() |
[QUOTE]Th@ Wolf schreef op 07-08-2003 @ 16:29:
[B]toch leuk dat je mensen met "weinig hersentjes" uitscheld terwijl je zelf schijnbaar niet eens weet wat het is. eehm sorry hoor... ![]() ![]() sorry!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
100.000 per jaar... Een goede baan, zeg maar 2.000 in de maand is 24.000 in een jaar. Dan verdien je als butler ruim 4 keer zoveel als je 100.000 zou krijgen. En bovendien zal je weinig lasten hebben (je hoeft geen elektriciteit, gas, water, (eventueel hypotheek/huur) of andere dingen te betalen. Stel je werkt 5 jaar... 500.000 ... waarvan je max 50.000 in die 5 jaar hebt gebruikt. Heb je na 5 jaar al 450.000 over. Als je daarmee zou rentenieren* zou je ongeveer 1100 per maand krijgen. Ga je ietstjes langer werken... 10 jaar ![]() 1.000.000 Stel je hebt in 10 jaar slechts 100.000 gebruikt.. 900.000 over. Ga rentenieren*... 2250 per maand. * Stel rente is 3% Het zijn keuzes die je moet maken. Stel je bent op je 20e butler... heb je op je 30e bijna een miljoen over... je bent dan nog jong... je kan nog ander werk doen of je gaat verder als butler.. Of je gaat studeren... op je 23e heb je een diploma.. dan vind je met geluk een baan voor 2000 in de maand... na 7 jaar (je 30e) hebt je 168.000 verdient... waarvan een GROOT deel (zowat de helft of zelfs meer) je al kwijt bent aan allerlei kosten ... (uiteraard loon zal stijgen.. wellicht ook als je butler bent).. Keuzes keuzes... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja maar bedenk ook:
-Je hebt bijna nooit vakantie -Je hebt bijna geen privacy (alleen een kamer) -Je werkt keihard -Je kan nooit bezoek mee naar huis nemen -Relaties zijn bijna onmogelijk Oh ja dat rentenieren van jou gaat niet helemaal op. Denk aan: -belastingen -inflatie -rentenieren van zo'n bedrag is bijna onmogelijk (1100) Verder heb je ermee te maken dat werkgevers liever een wat ouder type zullen hebben als een of ander jonge gast. En volgens mij heb jij een iets te romantisch beeld van Butler, bedenk wel dat feestjes met kerstmis maar een keer per jaar zijn ![]() ![]() |
![]() |
|
Maw je 'verkoopt' jezelf voor veel geld. Ik bedoel, het zullen geen onmenselijke omstandigheden zijn, maar je bent wel een 'onderdanig' persoon je hele leven aan iemand. Wat als je een vriendin hebt/wilt?
|
![]() |
Hallo,
Jullie hoeven niet zo negatief te doen over butlers hoor, het valt allemaal best wel mee.. Thuis hebben wij ook een butler en 2 kamermeisjes die allemaal hun eigen kamer hebben. De butler zelf heeft gewoon een huis naast onze woning.. Dus qua privacy heeft hij nix te klagen.. Ook mag hij bij ons gewoon mee doen met de georganiseerde feestjes en verdient hij genoeg.. 125 000 euro per jaar netto!!! Maarjah hij heeft zelf die butlerschool gedaan he (engelse versie) Verder is het een hele aardige man en mag hij ook gewoon bezoek enzo ontvangen, aangezien hij zijn eigen huis heeft.. Zondags is hij vrij en zijn werktijden liggen van 8 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds (tot na het eten duz) En hij heeft ook gewoon vakantie.. Hetzelfde als ons; 4 weken in de zomer en 2 in de winter + nog 1 weekje in het voorjaar.. En ook met de feestdagen is hij vrij, want ja; hij is ook maar gewoon een mens!! Hij eet gewoon met ons mee en is er zeker niet voor het schoonmaken, dat doen de kamermeisjes... Duzz Butler is zo gek nog niet hoor!! Kuzz |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
nee inderdaad, bij een butler zie ik eerder een oudere stoffige vent met een witte baar voor me, ipv een jong mannetje met een nirvana shirt aan...maarja ach overal is een markt voor he, en ook hier heeft elk voordeel zn nadeel ,en omgekeerd...
|
Er is vast wel vraag naar 20-jarige butlers. Als ik rijk was een butler zou willen (wat ik nooit zou willen) dan heb ik liever een kwieke jonge hulp dan een oude bok die de hele tijd door me huis schuifelt.
2 redenen waarom butler zijn suckt: 1) Als je rijk wilt worden, er zijn er ook wel andere manieren, waarbij je wel wat (meer) vrijheid hebt. 2) geld maakt niet gelukkig, vrijheid/contacten om je heen wel!! Dus denk er maar goed over na, zou ik zo zeggen ![]()
|
![]() |
als ik later een riant salaris heb, mag je mijn butler worden
![]() nee serieus, vind het echt een leuk idee, zou er zelf nooit op gekomen zijn (wist niet eens dat butlers nog echt bestonden ![]() In iedergeval veel succes. Als het je echt leuk lijkt zou ik het doen, al is het maar voor een aantal jaren. Ik denk dat sociale contacten onderhouden ook nog wel enigszins zal lukken, alleen veel minder dan bij een gewone baan. Als het niet bevalt kan je altijd nog stoppen na een tijd, en heb je wel al dat cursusgeld zo terugverdiend en heel wat ervaring opgedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ben je niet wat vergeten? wat dacht je van belasting en de rente die je tussendoor krijgt, ik doe de berekening wel ff opnieuw. 100.000*1.03=103.000, maar je zit met een ton zeker wel in de hoogste belastingcategorie en aangezien je geen eigen BV hebt wordt dat kostbaar. ik gok op 45%. 103.000*0.55=56650 daar gaat nog 10.000 vanaf voor kleding etc. dus je houdt per jaar maar 46650 over. er blijft niet zoveel over en daar wil je dus van gaan rentenieren. veel succes |
![]() |
|
Als je dat wilt doen dan doe je dat hè! Het verdient ook nog goed. Voor mij zou het niets zijn maarja. Je hebt niet zo veel vrijheid als bij andere banen maar dat is al gezegd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Seksverhalen Verwijderd | 318 | 04-02-2013 14:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Bankiersvrouwen mogen tijdens feest gratis shoppen Hockeygirl$ | 7 | 24-08-2010 09:40 | |
Films, TV & Radio |
Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film Uice | 500 | 27-05-2007 22:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
magnetron alto4life | 189 | 05-03-2006 13:43 | |
Verhalen & Gedichten |
De weg naar een nieuwe toekomst MissyGeduld | 2 | 21-09-2004 14:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Kasteel Grafenstein Ieke | 0 | 13-04-2004 10:31 |