Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor katten zou het imho niet zo erg zijn dat ze steriel worden. Maar ja, dat vind ik...
||
Citaat:
|
Je kan goede middelen tegen vlooien en teken krijgen tegenwoordig. Vraag het gewoon aan de dierenarts. Een paar keer per jaar een paar druppeltjes in de nek (Bolvo bijv.) en ze hebben zo goed als geen teken/vlooien meer.
Teken in ons land kunnen over het algemeen ook niet veel kwaad maar zijn vervelend, vooral als het er zoveel zijn. Schaf ook een tekepincet aan, dit werkt goed. Heb ik zelf niet, haal ze ergewoon zelf uit
|
volgens mij help het ook als je wat knoflook door het eten van ze doet. Dan na een tijdje zit het in hun bloed en dat vinden die teken walgelijk, dan laten ze los ofzo...
Ik weet niet zeker of het nou knoflook was, maar er was wel iets dat werkte....
|
ik heb hier iets van internet, dan weet je in ieder geval wat je NIET moet doen.
Ik heb gehoord dat ik een teek die zich al geeft vastgezogen eerst moet verdoven met alcohol voordat je hem verwijdert, klopt dat? NEE...!!! Als je een reeds vastzittende teek eerst gaat "verdoven" loop je juist het risico dat het zijn speeksel in de bloedbaan van de hond uitspuugt en daarmee de veroorzaker van de ziekte van Lyme (of in het zuiden van Europa de ziekte Babesiosus) overbrengt. Het beste is gewoon een goeie tekentang te gebruiken, deze tot op de huid van de hond op de teek te zetten en dan met de klok meedraaien tot de teek vanzelf los komt. Nooit trekken, want dan blijft juist de kop van de teek in de huid zitten. Mocht je het nodig vinden, kun je nadat je de teek hebt verwijderd altijd de huid nog ontsmetten, maar echt nodig is dit niet. De kans op besmetting met de ziekte van Lyme is ongeveer 25%, dus één op de vier teken draagt de besmetter van de ziekte van Lyme met zich mee..... al te meer reden om teken met beleid te verwijderen, liefst zo snel mogelijk. Tegen Baesiosus kun je je hond laten enten, tegen Lyme niet. Wel kun je je hond beschermen tegen teken door b.v. Frontline in zijn vacht te spuiten.
||
Citaat:
Idd nooit de teek verdoven ivm overgeven van het beestje, maar alleen als het een teek met de ziekte van Lyme is kan je hond/kat er ziek van worden. Zelf heb ik al mn hele leven 1 tot 10 teken per jaar en haal ze er al jaren zelf uit, niet met een tekenpincet maar gewoon met mn handen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik zou een kat geen vlooien/tekenbandjes om durven te doen.
Ze klimmen overal in en springen er net zo snel weer af, stel je voor dat ze aan een tak blijven hangen ![]() Kan natuurlijk wel, maar dan moet je 'm wel zo strak omdoen, lijkt me ook niet echt lekker. Ga gewoon langs de dierenarts en vraag een middeltje, zijn tegenwoordig redelijk diervriendelijk.
|
ik ben ook erg blij met deze reacties, want onze poes heeft er de laatste tijd ook steeds meer! wij trekken ze er altijd met een pincet uit (houdt ze wel korstjes aan over) en de dierenarts zegt dat dat prima is. maar misschien zijn preventieve druppels ook wel een idee, want we blijven bezig..!
||
Citaat:
Je hebt van Frontline (prijzig!) een goed middel, pipetjes die je om de zoveel tijd tussen de schouderbladen druppelt. Ok bolfo gold heeft dezelfde werking (minder prijzig) programm heeft ook een vlooien/teken lijn maar weet uit ervaring dat die niet zo effectief is. Exil heeft ook druppeltjes en tabletjes kortom ik zou even langs gaan bij een dierenwinkel (dierenarts geeft frontline). Ik zou de teken er niet uittrekken, mocht je dit wel doen gebruik dan een (teken)pincet. pak voorzichtig de teek beet draai hem 360 graden rond en trek hem voorzichtig los. als je hem er in één keer uitrekt blijft er een deel teek achter in de huid.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb jij voor vreemde trekjes? Verwijderd | 296 | 08-04-2008 23:48 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |