Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 09:40
189320
189320 is offline
Hallo,

Ik doe voor mijn stage een klein onderzoek naar wat jullie nou eigenlijk van de culturele vakken vinden. Zoals kcv, ckv, maar ook tekenen en handvaardigheid.
Dus bij deze? Vinden jullie deze vakken echt super leuk, of hebben jullie zoiets van doe mij maar wiskunde?! Laat het me hier weten, ik ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2008, 13:47
Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Het is leuk voor de afwisseling en je kijkt ook eens op een andere manier dan dingen. Ook ben je vaak eens creatief bezig wat verder in de meeste VWO profielen toch ontbreekt. Maar of de vakken verder nuttig zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 15:41
T_ID
T_ID is offline
Liever geen wiskunde ter vervanging, maar de vakken die je noemde zijn een volledige tijdverspilling, die men beter kan besteden aan echt onderwijs.
Oud 02-04-2008, 22:10
MrsDepp
MrsDepp is offline
Ik vind ckv pure tijdverspilling: je leert er in feite niets mee en het kost je alleen maar extra uren. Zo hebben wij alleen workshops dans en theatervoorstellingen e.d.
Kcv daarentegen vind ik geen tijdverspilling, maar dat komt misschien ook omdat ik overweeg klassieke talen te gaan studeren xD. En tekenen en handvaardigheid heb ik zo snel mogelijk laten vallen, ik vind er niet veel aan. Maar dat betekent niet dat ik ze onzin vind. Creatief zijn is ook een belangrijk aspect van de algemene ontwikkeling.
Oud 04-04-2008, 16:17
Cowabunga
Cowabunga is offline
Citaat:
Liever geen wiskunde ter vervanging, maar de vakken die je noemde zijn een volledige tijdverspilling, die men beter kan besteden aan echt onderwijs.
Ik daaaacht ut niet Middelbaar onderwijs dient ervoor om een basis op te bouwen, de vakken die opgenoemd werden zijn een wezelijk deel van de basis omdat ze je een proefje geven van bepaalde creatieve vaardigheden. Hoewel ik er zelfs niets mee gedaan heb, zijn ze echt alles behalve tijdverspilling.
Idem met CKV, het zou moeten dienen om een bepaalde manier van kijken naar zaken te ontwikkelen, jammer genoeg komt dit kennelijk bijna overal zo slecht uit de voeten Afschaffing moet niet gebeuren, maar dergelijke vakken moet wel degelijk verbeterd/opgeschoont worden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 09:04
Verwijderd
kcv is onzin, maar dat ligt bij mij meer aan de leraar, handenarbeid mag het ook doen met 1 uur in de week, en daarbij ook de tekenopdrachten, een uur minder gym mag ook wel. Ik zou alleen niet weten wat voor vakken ze er dan moeten plaatsen...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 22:13
Cowabunga
Cowabunga is offline
Een uur minder gym?? Ben je gék?? Kinderen krijgen over het algemeen al zo weinig beweging, als het aan mij zou liggen elke dag 1 uur gym. Anyway, die andere vakken (tekenen, handarbeid, CKV, KCV) zijn zeker geen onzin. De middelbare school is zoiezo om een grote basis te ontwikkelen, en daar horen de vaarigheden en kennis die je opdoet bij die vakken zeker bij.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 23:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een uur minder gym?? Ben je gék?? Kinderen krijgen over het algemeen al zo weinig beweging, als het aan mij zou liggen elke dag 1 uur gym.
Dit is Nederland, niet Amerika waar scholen geacht worden soldaten voor het rijk te kweken.
Oud 10-04-2008, 17:38
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dit is Nederland, niet Amerika waar scholen geacht worden soldaten voor het rijk te kweken.
Omg doe ff normaal xD
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 18:48
Devana
Devana is offline
Hmm, voor mij ligt het er ook aan wie de leraar is, hoe er les wordt gegeven en wat voor methode (boeken) ze dan gebruiken.

Ik heb CKV, maar KCV lijkt me leuker/interessanter. Ik was nooit zo weg van tekenen omdat ik eigenlijk alleen maar een beetje kan schilderen en verder niets.. (En ik leverde nooit dingen op tijd in.)

Dus.. De conclusie ben ik even kwijt. Maar ik heb liever filosofie ipv CKV, dat zeker!

@ de leuke mensjes boven me - Met twee uur gym verander je scholieren niet in soldaten hoor. Best wel een belediging voor degenen die echt in het leger zitten. O_o
Oud 13-04-2008, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Een uur minder gym?? Ben je gék?? Kinderen krijgen over het algemeen al zo weinig beweging, als het aan mij zou liggen elke dag 1 uur gym. Anyway, die andere vakken (tekenen, handarbeid, CKV, KCV) zijn zeker geen onzin. De middelbare school is zoiezo om een grote basis te ontwikkelen, en daar horen de vaarigheden en kennis die je opdoet bij die vakken zeker bij.
Gym bij mij op school is meer voor de sportieve kinderen, de kinderen die al niet sportief zijn wordt bijna niet naar omgekeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten